Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Znikną najmniej popularne pociągi w regionie
Autor Wiadomość

kraina_solvati Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 04-11-2011, 13:39    Odpowiedz z cytatem

Napisałem pismo do nich tym e-formularzem, zobaczymy, co odpiszą.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 05-10-2012, 15:57    Odpowiedz z cytatem

Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych nie uruchomi połączeń kolejowych z Krakowa do Oświęcimia przez Spytkowice. Tej linii nie ma w wykazie tras jaki zawarty jest w dokumentacji przetargowej. Dodatkowo kwota na przewozy w 2013 r.

http://www.rynek-kolejowy.pl/35676/Od_grudnia_mniej_polaczen_w_Malopolsce.htm

Zawsze mi się wydawało że ratunkiem dla funkcjonowania podobnych linii jest ich "tranzytowe usytuowanie". Ta linia takowe posiada. Teoretycznie można by stworzyć długie relacje umożliwiające zarówno dłuższe podróże bez przesiadki a przy okazji funkcjonowanie ruchu lokalnego. Dla tej linii np Rybnik/Bielsko Biała-Czechowice Dziedzice-Oświęcim-Spytkowice-Kraków Płaszów-Tarnów. Podobne rozwiązania funkcjonują obecnie przy relacjach pociągów Krzyż-Kluczbork czy Iława Gł.-Piła Gł. Oba przykłady obrazują przejazd pociągu przez TRZY województwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 05-10-2012, 23:28    Odpowiedz z cytatem

Kolejny raz powtarzam - powstrzymajmy się od oceniania rzeczywistości na podstawie RK. Tam pisze np. że jest linia do Sławkowa. Wielki byk. Nigdzie nie jest napisane że ta linia na 100% będzie zawieszona. Tam nie ma linka do żadnego oficjalnego dokumentu w tej sprawie tylko jest link do "wymysłów RK".

Jednym słowem RK robi wielki SPAM. Obym się nie mylił i linia się utrzymała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-10-2012, 09:30   

Kilkuset tysieczne miasto Kraków, z 200 000 studentow nie jest w stanie wygenerowac odpowiednich potoków, by zapełnić pociagi do Oswiecimia przez Skawine. Przykre to, bo wydawac by sie moglo że w czasach gigantycznych korków kolej ma powodzenie przynajmniej w wielkich aglomeracjach. Niestety, to jest Kraków, to jest Małopolska. Tu indolencja władz spotyka sie z ludzka mentalnoscia, dajac bujny kwiat busiarstwa. Innymi slowy - Malopolska to prawdziwa kraina busiarstwa, busiarskie eldorado. Busy to fetysz i milosc mieszkancow Malopolski. Jezdzie pociagiem towarzyszy strach i niepewnosc, natomiast rozklekotany busik - to swojskie, wlasne, znane. Niebywałe, ze w XXI wieku, przy paliwie za 6 zl/litr, uwala sie polaczenia na linii kolejowej wychodzacej z tak wielkiego miasta. Zle to swiadczy o wladzach - owszem. Ale jeszcze gorzej o klientach. Nie oszukujmy sie - pociagi przez Spytkowice tłumów nie wożą. Prawda jest za to, ze wlasnie z mysla o takich pociagach zakupiono EN81. Pewnie beda gniły w krzakach, bo na tamta linie nadaja sie idealnie...
Powrót do góry

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 06-10-2012, 11:05    Odpowiedz z cytatem

Ależ i tak będą w krzakach stały. UMWM na pytania przewoźnika odpowiedział, że wszelkie naprawy - łącznie z PU4 - ma wykonać przewoźnik z własnych środków. Logicznie, że w rocznej perspektywie bardziej opłacalne dla przewoźnika będzie uruchamianie kibli niż remont SZT...

Tomasz, oprócz dokumentacji przetargowej, UM dodatkowo potwierdził rezygnację z połączeń via Spytkowice:
Cytat:
- W wydatkach samorządu województwa na transport w 2012 roku mamy rządową dotację wysokości 21,6 mln zł, dzięki której mogliśmy utrzymać wszystkie trasy. Projekt budżetu na przyszły rok nie przewiduje wsparcia przewozów kolejowych środkami z budżetu centralnego. Z tego względu musieliśmy poszukać oszczędności. Relacja Kraków – Spytkowice – Oświęcim to jedyna relacja, z której rezygnujemy w nowym rozkładzie – tłumaczy Piotr Odorczuk, kierownik biura prasowego urzędu marszałkowskiego.

Wybór padł na połączenie Kraków – Spytkowice – Oświęcim, gdyż to – według urzędników - jedna z najbardziej nierentownych linii w Małopolsce. Roczny koszt utrzymania połączenia wynosi prawie 3 mln zł a pociągami jeździ tą trasą średnio od 17 do 40 osób dziennie. Pokrycie kosztów przez przychody oscylowało wokół 8-9 procent.
Więcej: Kurier Kolejowy

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sinobrody79 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Wrz 2012
Skąd: powiat bialski

PostWysłany: 06-10-2012, 16:53    Odpowiedz z cytatem

.

. Obym się nie mylił i linia się utrzymała.[/quote]

Aw nowym rozkł. jazdy nie pojadą tam przypadkiem jakieś TLKi?

[ Dodano: 06-10-2012, 17:00 ]
Pułtuś napisał/a:
Kilkuset tysieczne miasto Kraków, z 200 000 studentow nie jest w stanie wygenerowac odpowiednich potoków, by zapełnić pociagi do Oswiecimia przez Skawine. Przykre to, bo wydawac by sie moglo że w czasach gigantycznych korków kolej ma powodzenie przynajmniej w wielkich aglomeracjach. Niestety, to jest Kraków, to jest Małopolska. Tu indolencja władz spotyka sie z ludzka mentalnoscia, dajac bujny kwiat busiarstwa. Innymi slowy - Malopolska to prawdziwa kraina busiarstwa, busiarskie eldorado. Busy to fetysz i milosc mieszkancow Malopolski. Jezdzie pociagiem towarzyszy strach i niepewnosc, natomiast rozklekotany busik - to swojskie, wlasne, znane. Niebywałe, ze w XXI wieku, przy paliwie za 6 zl/litr, uwala sie polaczenia na linii kolejowej wychodzacej z tak wielkiego miasta. Zle to swiadczy o wladzach - owszem. Ale jeszcze gorzej o klientach. Nie oszukujmy sie - pociagi przez Spytkowice tłumów nie wożą. Prawda jest za to, ze wlasnie z mysla o takich pociagach zakupiono EN81. Pewnie beda gniły w krzakach, bo na tamta linie nadaja sie idealnie...


Bo to jest właśnie mentalność ąąąęęęę krakówka. Ważne, by Balice miały regularne loty do Tunezji czy Egiptu, aby ąąąęęęlita krakowska mogła sobie wyskoczyć na weekend i potem wymienić się zdjęciami na fejsbuku. A swołocz z prowincji (tfu!) niech sobie jeździ czym chce i jak chce, może nawet wozem drabiniastym, ale to tylko szczegół. Najlepiej żeby w ogóle do krakowa nie przyjeżdżali, bo swoim wyglądem, zachowaniem i preferencjami politycznymi psują wizerunek ojropejskiej metropolii jaką jest stołeczne królewskie miasto Kraków.

_________________
Biała i Żywiec to Małopolska pod śląską okupacją
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

drTESLA Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Gru 2010

PostWysłany: 06-10-2012, 22:33    Odpowiedz z cytatem

Zupełnie nie rozumiem dlaczego tak za wszelką cenę bronicie połączenia Oświęcimia z Krakowem przez Spytkowice. Dlaczego ludzie mają jeździć dłużej skoro szybciej i częściej jest jeszcze przez Trzebinię. Każda akcja zachęcająca do jazdy pociągiem musi być poparta argumentami. Kolej jak na dzień dzisiejszy tych argumentów ma za mało by "prowincję" zachęcić do podróży właśnie koleją. Czasem odnoszę wrażenie że większość z Was traktuję przewozy regionalne jak przysłowiową "męczennice" za cudze grzechy.Bo zły bus odebrał pasażerów,bo zły urząd obcina dotację na muchowozy,bo zła PLK ośmieliła się zamknąć tor. Jestem przekonany że jeśli doczekamy się wyremontowanych torów i czas przejazdu pociągiem będzie szybszy niż w transporcie drogowym to klienci wrócą do kolei i wszystko będzie im jedno czy to będą koleje małopolskie,śląskie czy jeszcze inne. Pamiętajcie że duże potoki podróżnych mogą wygenerować częste kursy pomiędzy dużymi siedliskami ludzi i to właśnie takie trasy jak Oświęcim-Trzebina-Kraków-Tarnów,Katowice-Kraków mają największe szanse na powodzenie w ruchu lokalnym po remoncie szlaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 06-10-2012, 22:47    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
a pociągami jeździ tą trasą średnio od 17 do 40 osób dziennie
Zawsze myślałem że średnia to jedna wartość a nie przedział, ale jak widać, mogłem się mylić. Język
Jeśli któryś z pociągów generował koszty, to jego trzeba było zlikwidować. Np. ten o 4 z Krakowa. PLK i tak ma obsadzone tam posterunki. W tym przypadku wzrosną koszty przypadające na dane połączenie na tej linii, a że nie ma pociągów pasażerskich, odbić się to może kiedyś na PKP Cargo i innych przewoźnikach towarowych korzystających z połączenia.
Druga sprawa, kolej to system naczyń połączonych. Jeśli np. mieszkańcy Skawiny będą mieć te 5 par dziennie mniej, to spadnie frekwencja w pociągach Kraków - Sucha Besk./Zakopane. I takie błędne koło...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

LukE83 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Wrz 2009
Skąd: KOS / ST

PostWysłany: 07-10-2012, 10:55    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dlaczego ludzie mają jeździć dłużej skoro szybciej i częściej jest jeszcze przez Trzebinię


Bo przez Skawinę połączenie jest zawsze bezpośrednie. Szybciej dociera do Krakowa Płaszowa (nie każdy jedzie do Głównego). Dodatkowo w Skawinie istnieje możliwość przesiadki na Zakopane. (po co jechać na około przez Kraków?)

Cytat:
Dlaczego ludzie mają jeździć dłużej skoro szybciej i częściej jest jeszcze przez Trzebinię


Albo tak: Hmm, wytłumacz to wsiadającym na odcinku Spytkowice-Skawina (odcinku gdzie dokonuje się napełnienie składu)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 07-10-2012, 12:50    Odpowiedz z cytatem

drTESLA napisał/a:
Zupełnie nie rozumiem dlaczego tak za wszelką cenę bronicie połączenia Oświęcimia z Krakowem przez Spytkowice. Dlaczego ludzie mają jeździć dłużej skoro szybciej i częściej jest jeszcze przez Trzebinię. Każda akcja zachęcająca do jazdy pociągiem musi być poparta argumentami.
Pomyśl o aspekcie ekonomicznym - uruchomienie pociągów w takiej relacji będzie dla przewoźnika znacznie tańsze, niż na zmodernizowanej E-30.

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

absolutus1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Lip 2011

PostWysłany: 07-10-2012, 14:35    Odpowiedz z cytatem

jestem ciekaw gdzie pójdą jelonki z tego połaczenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_PŁASZÓW Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Maj 2012

PostWysłany: 07-10-2012, 14:52    Odpowiedz z cytatem

absolutus1, jak znam życie to będą grzały krzaki i rdza je do reszty zeżre. Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 07-10-2012, 15:08    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Bo przez Skawinę połączenie jest zawsze bezpośrednie. Szybciej dociera do Krakowa Płaszowa (nie każdy jedzie do Głównego)


A kto by jeździł tymi dwoma parami Kraków - Zakopane zaplanowanymi na nowy rozkład jazdy Happy Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 08-12-2012, 19:57    Odpowiedz z cytatem

Jechałem dzisiaj jednym z ostatnich kursów Kraków-Oświęcim przez Skawinę...
Co za burdel...
Pociąg miał odjechać o 14.40 tymczasem o w/w godzinie cisza nikt nic nie wie, w końcu o 14.43 info że pociąg opóźniony o 15 minut.
Po 15 minutach info gdzieś w oddali na telewizorze z odjazdami że opóźnienie wynosi 40 minut!-ale w megafonach cisza
Poszedełm się ogrzać do galerii ale coś mnie podkusiło żeby przybyć 15 minut wcześniej bo może coś się zmieniło- i faktycznie pociąg własnie odjeżdżał -na szczęście się załapałem-ciekawe co pomysleli ludzie którzy przyszli faktycznie po 40 a nie jak ja po 25 minutach...Tak się zastanawiam czy ktoś to wszytko kontroluje?
Zapytałem kierpocia z czego wynika opóźnienie-na co opdparł przynajmniej uczciwie nie zwalając na PLKe-Panie nie mamy czym jeździć...noż kuźwa to ze śląska tyle taboru wyjechało żeby Pry nie miały czym jeździć?
Niech ten cały burdel upada bo ja przynajmniej miałem się gdzie ogrzać a co z ludźmi na przystankach jak spędzali w oczekiwaniu na pociąg pół godziny na mrozie?
Linia faktycznie w remoncie-nowe tablice , od Skawiny jazda po jednym torze, nowe schody na stacjach-po prostu masakra z uwalaniem tej linii -frekwencja na przyzwoitym poziomie ok 40 osób w końcu odpowiednim taborze na tą linię czyli en81( było by ok 20 więcej tylko w Krakowie ludzie jak się dowiedzili o spóźnieniu 40 minutowym to mówili że ida na busa i potem ich nie widziałem w pociągu...)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Elektronik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2011
Skąd: Kraków

PostWysłany: 09-12-2012, 13:09    Odpowiedz z cytatem

Wczoraj też pożegnałem Oświęcim - Skawina na R-33030 z Oświęcimia odjazd o 15:40. Tabor: EN57-Spot. Frekwencja na stacji początkowej - 60%! Na każdym przystanku/stacji wymiana pasażerów 2/3 osoby. Dużo ludzi jechało do samego Krakowa.

Rozmawiałem z jedną pasażerką, która wsiadła w Oświęcimiu. Wkurzała się o długi czas jazdy do Łagiewnik (1:56...) i o zmniejszenie ilości pociągów do Krakowa oraz KKA Koleje Śląskie... Wspominała, że na tej trasie kiedyś jeździło się szybciej.

Jednotor od Brzeźnicy do Podborów Skawińskich. Tor nr 2 zrobiony, a nr 1 w trakcie rewitalki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl