Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Znikną najmniej popularne pociągi w regionie
Autor Wiadomość

ewunian Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 03 Lut 2011
Skąd: Wieprz/Katowice

PostWysłany: 02-11-2011, 08:04   Znikną najmniej popularne pociągi w regionie Odpowiedz z cytatem

Pasażerowie zdecydują, które pociągi przestaną jeździć po Małopolsce od 2013 roku. Nie głosowaniem, ale frekwencją na poszczególnych trasach - stwierdza "Dziennik Polski".

- Jeżeli na jakiejś trasie nie będzie co najmniej 25 procent zwrotu kosztów ze sprzedaży biletów, przestaniemy dofinansowywać takie pociągi - mówi marszałek województwa małopolskiego Marek Sowa.

W przyszłym roku samorząd będzie dotował kolejowe przewozy pasażerskie na dotychczasowych zasadach. - Utrzymamy wszystkie obecne połączenia kolejowe, zamierzamy przeznaczyć na ten cel ponad 80 mln zł - wylicza Sowa.

Jak zaznacza Sowa, to jednak ostatni rok, w którym województwo będzie finansować kursy przynoszące największe straty.

- Nie będzie żadnej taryfy ulgowej, skoro pasażerowie nie będą chcieli jeździć takimi pociągami, w tych rejonach pozostaną tylko busy - zapowiada.

Na razie władze województwa nie wskazują, którym połączeniom grozi likwidacja.

10 lat temu dofinansowanie kolejowych przewozów pasażerskich przejęli na siebie marszałkowie. Okazało się, że na niektórych trasach lub połączeniach sprzedaż biletów nie zwraca nawet 10 proc. kosztów uruchomienia.

Źródło: http://polskalokalna.pl/wiadomosci/malopolskie/news/znikna-najmniej-popularne-pociagi,1715563

No i co powiecie o kolejnym pomyśle władz? Shocked
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

remek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2011

PostWysłany: 02-11-2011, 08:46    Odpowiedz z cytatem

A co w tym dziwnego, że chcą usunąć nierentowne połączenia?
Kolej ma być tak zorganizowana, żeby zarabiać, a nie być zakładem utylizacji pieniędzy.

To rynek (my) mamy decydować o tym, które połączenia zostają a nie któryś dyrektorek, który utrzymuje kursy bo sąsiada syn jeździ 3 razy do roku którąś z linii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 02-11-2011, 09:24    Odpowiedz z cytatem

no to ciekawe czy oprócz Tarnów - Kraków coś zostanie Hmm Może jeszcze Oświęcim zostanie , ale to tylko dlatego , że marszałek jest z tamtych rejonów .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kamil21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Paź 2011
Skąd: Kęty

PostWysłany: 02-11-2011, 09:34    Odpowiedz z cytatem

Czyli z linią 117 najwyższy czas się pożegnać. Ja życzyłbym sobie, aby najpierw dostosować ofertę przewozową do realnych potrzeb ludzi, a następnie oceniać- czy coś jest dobre, czy nie. Kogo do podróży pociągiem może zachęcić obecny RJ na linii 117?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 02-11-2011, 10:32    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Kolej ma być tak zorganizowana, żeby zarabiać, a nie być zakładem utylizacji pieniędzy.
Problem jest taki, że przy obecnej ofercie przewozowej większość linii w Małopolsce poza ciągiem E30 nie jest w stanie na siebie zarabiać. Koszty stałe mają ogromny udział w kosztach ogólnych, ale oni wiedzą "lepiej". Twierdzę, że marnotrawieniem pieniędzy jest puszczanie pociągu ze stacji A do stacji B, postój składu 3 godziny i powrót, kiedy i tak trzeba płacić mechanikowi, za dostęp do torów, za jakieś tam naprawy czy rewizje. Podobnie przelot pustych jednostek do Suchej Beskidzkiej i inne podsyły ogólnie niedostępne. No i prawda jest taka, że mniej niż 10 par na dobę to żadna oferta...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 02-11-2011, 12:09   Re: Znikną najmniej poppularne pociągi w regionie... Odpowiedz z cytatem

ewunian napisał/a:
- Jeżeli na jakiejś trasie nie będzie co najmniej 25 procent zwrotu kosztów ze sprzedaży biletów, przestaniemy dofinansowywać takie pociągi - mówi marszałek województwa małopolskiego Marek Sowa.

Głupie, tępe podejście indolenta bez kompletnego pojęcia o transporcie publicznym.
Skasujemy pociąg po 22, ale zostawimy ten przed 14, bo tak nam wyszło ze słupków w Excelu. Ale że dzięki temu tym przed 14 też w efekcie ludzie przestaną jeździć, to nie pomyślą. Taki przykład, ale dobrze obrazuje tok myślenia ekipy z Rakowickiej.

Do tego brak mi w tekście relacji między frekwencją a stanem infrastruktury (prędkością pociągu) oraz ilością pociągów (ofertą przewozową). Tym gorzej dla mówiącego takie brednie.

I jeszcze jedno: w roku 2010 dotacja do kolejowych przewozów pasażerskich w Małopolsce wyniosła 69 mln zł. (http://www.malopolskie.pl/Transport/Szynobusy/)
W roku 2012, wg tego artykułu, ma wzrosnąć do 80 mln zł. Po likwidacji połączeń najbardziej nierentownych. Jakaś nowa matematyka? O co tu kurde chodzi???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 02-11-2011, 12:26    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście że o pieniądze, wcale nie małe.
Cytat:
Okazało się, że na niektórych trasach lub połączeniach sprzedaż biletów nie zwraca nawet 10 proc. kosztów uruchomienia.

W rozkładzie jazdy 2011/2012 na dotację przewidziano kwotę ponad 80 mln złotych czyli taką samą jak w roku obecnym.
Dotacja w roku 2010 wyniosła 69 mln , widać więc o ile więcej wyniosła dotacja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Miluś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-11-2011, 12:43   

Cytat:
Kogo do podróży pociągiem może zachęcić obecny RJ na linii 117?


Nikogo.

Województwo krakowskie "górą". Czyżby powrót do średniowiecza?
Ja nie wiem, ale czy w urzędzie marszałkowskim pracują sami idioci? Przepraszam, za takie pytanie, ale nic bardziej parlamentarnego mi sie nie nasuwa. Linia 117 pójdzie pierwsza, to pewne, nie dziwię sie zresztą, bo rozkład jest arcytragiczny! Do tego stan torów fatalny. Kiblami to sobie moga wozić ile chcą. Pan marszałek twierdzi, że jak nie pociąg to busem mamy jeździć? To może nieszanowny pan marszałek sam zacznie busem jeździć! Ciekawe co w tedy powie. Nic tylko wyjechać z tego zadupia. Proszę państwa, ogłaszam, że POLSKA B to nie wschód, to nie Lubelszczyzna czy Podlasie, POLSKA B TO MAŁOPOLSKA! Województwo to cofa się w rozwoju. Wschód Polski się rozwija, południe idzie w drugą stronę. WSTYD!
Powrót do góry

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 02-11-2011, 15:30    Odpowiedz z cytatem

Hmm.. W sumie tak: zakopianka może się jakoś utrzymać, kryniczanka w okrojonym fragmencie pewnie też, Tarnów - Kraków może być troszkę pocięte, Wieliczka też solidnie może oberwać, Oswięcim... Hmm do Krzeszowic/Trzebini jakoś to się kręci, potem jest tylko gorzej. Aczkolwiek nie mogli sobie wybrać gorszego momentu na takie zagrywki. E-30 rozkopana będzie praktycznie od Rzeszowa do Jaworzna więc rozkład będzie koszmarny, Kielce pewnie jakoś się ogarną, choć nie kończąca się moderna odcinka do Kozłowa też daje w kość.. Super.. No ale, jeszcze mamy rok na zdziałanie czegoś.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 02-11-2011, 16:34    Odpowiedz z cytatem

Niech znikną najmniej popularni politycy wymyślający coś tak głupiego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Miluś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-11-2011, 16:39   

Cytat:
No ale, jeszcze mamy rok na zdziałanie czegoś.


Na PKP rok to tak jak jeden tydzień. A teraz spróbuj w tydzień coś zdziałać Wink
Good luck
Powrót do góry

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-11-2011, 16:47    Odpowiedz z cytatem

Współczuje ludziom, którzy mieszkają w Małopolsce i współczuje, że mają takie władze. To województwo chyba najgorzej zarządza koleją. Aż strach co będzie jak wymyślą własną spółkę kolejową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

absolutus1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Lip 2011

PostWysłany: 02-11-2011, 17:00    Odpowiedz z cytatem

na 117 zostanie pewnie tylko student
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-11-2011, 17:03   

A na Kryniczance - Dunajec.
Powrót do góry

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 02-11-2011, 17:29    Odpowiedz z cytatem

Co do tego czym będzie jeździł Pan Marszałek to zapewne własnym samochodem, także busy są mu obojętne, w przeciwieństwie do pociągów (bo do nich musi dopłacać).

Gdyby linie były wyremontowane, tak by jeździć po nich 100km/ h i jeździłyby dalej od Krakowa pojazdy szynowe o mniejszej pojemności, to frekwencja byłaby odpowiednia i by się w miarę opłacało. Niestety mamy kapitalizm, do tego kryzys i brak myślenia ze strony władz długofalowo i pod innym kątem, jak tylko ekonomiczny. Niestety takie czasy. Będzie coraz ciężej dla kolei. Najłatwiej minimalizować koszty, po przez redukcję połączeń (co od lat 90 w Polsce się dzieje). Choć linie podgórskie mają wg mnie potencjał, o czym świadczyć może taki pociąg jak IR "Giewont".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl