Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Kiedy IR na 202 innych trasach środkowego Pomorza?
Autor Wiadomość

Bartek1981 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2010
Skąd: Koszalin

PostWysłany: 09-07-2012, 12:12   Kiedy IR na 202 innych trasach środkowego Pomorza? Odpowiedz z cytatem

Zastanawiam się dlaczego nasz region pomijany jest przez Przewozy Regionalne w planowaniu siatki połaczeń pociągów InterRegio. Alternatywą dla drogich połaczeń IC były by taki relacje:
Szczecin Gł. - Gdynia - Olsztyn- Szczecin
Słupsk - Białogard - Piła - Bydgoszcz - Warszawa i powrót
Słupsk - Białogard - Poznań i powrót
Gdynia - Koszalin - Kołobrzeg
oraz taki pociag na zasadzie skm-owskiego sprintera Szczecin - Koszalin - Szczecin.
Na pewno znalezliby się chętni na te połączenia.
Jak będe miał chwilę umieszczę rozkład jazdy dla tych połączeń.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

OPi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 09-07-2012, 12:27    Odpowiedz z cytatem

Połączenia iR już wcale nie są tańsze wobec TLK. Przykład z trasy Szczecin - Warszawa. IR kosztuje 63,- a TLK 61,-.

A odnośnie połączenia Szczacin - Koszalin to faktycznie przydałaaby się taka szczytówka z postojami tylko na większych stacjach. Wink Ale to już leży w gestii województwa (oczywiście jeśli miałby to być Regio, bo na takiego iR nie liczyłbym)

_________________
>>>>>Kolejowy kanał You Tube - pioko17<<<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pszczolek_ligow Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sty 2011

PostWysłany: 09-07-2012, 13:07    Odpowiedz z cytatem

Szczecin - Koszalin to już raczej ciężko byłoby coś upchać, bez oczekiwania na mijanki...

_________________
http://ligowiec.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rafał Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Maj 2011
Skąd: Świdwin/Koszalin

PostWysłany: 09-07-2012, 13:29    Odpowiedz z cytatem

Swojego czasu składałem propozycje w odpowiednim temacie na tym forum IRa łączącego Szczecin z Trójmiastem. To dziwne, że linia magistralna nie jest w ogóle brana pod uwagę przy siatce IR, zwłaszcza że PR Szczecin ma kilka nadających się do tego ED72 (nadających = wygodniejszych i pojemniejszych niż EN57).

Upchnąć dałoby się. Widzę conajmniej kilka dziur, gdzie mógłby pojechać jeden-dwa IRy. Od kilku lat oferta połączeń dalekobieżnych na 202 ogranicza się do 4 par TLK (Szczecin <-> Trójmiasto/Olsztyn/Białystok), nie liczę tych, które zbaczają po drodze na 404, 402.

_________________
2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Droznik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Koszałkowo

PostWysłany: 09-07-2012, 19:43    Odpowiedz z cytatem

Hmm z tego co pamiętam to były IR u nas już, ale okazały się wielkim niewypałem
IR Słowiniec Słupsk - Poznań - Słupsk na EN57 kurs w 5 i 7 o 7:35 z Koszalina do Pzn
IR Bryza Szczecin - Gdynia - Szczecin na EN57 kurs codziennie ok 13 w Koszalinie był

Co do zaplanowania Regio+ Szczecin - Koszalin przypomne że jeszcze 5-6 lat temu kursował pospieszny REGA i INA na ED72, jak widać szybko przemianowali to na osobowe i moim zdaniem dobrze bo więcej ludzi było w osobowych niż w ww pospiesznych.

Podsumowując:
IR u nas nie stanowiły by konkurencji, a jedynie wypełnienie oferty przewozowej. No chyba że stworzą IR Parsęta Kołobrzeg - Gdynia - Bydgoszcz - Łódź to może by dało to jakiś pozytywny efekt, byle by nie jechał o czasie tego nowego wymysłu a raczej łącznika Lubin - Bydgoszcz - Piła - Kołobrzeg

_________________
Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

OPi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 10-07-2012, 00:29    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
IR Bryza

Albatros Razz

Cytat:
Co do zaplanowania Regio+ Szczecin - Koszalin przypomne że jeszcze 5-6 lat temu kursował pospieszny REGA i INA na ED72

Takie coś byłoby idealne. I jeszcze była Paręta Szczecin - Kołobrzeg przez Stargard i Białogard. Stargardzianie mieliby wreszcie osobówkę nad może. Razz

_________________
>>>>>Kolejowy kanał You Tube - pioko17<<<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stoker Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2009
Skąd: trochę tu trochę tam

PostWysłany: 10-07-2012, 10:22    Odpowiedz z cytatem

Rafał napisał/a:
Swojego czasu składałem propozycje w odpowiednim temacie na tym forum IRa łączącego Szczecin z Trójmiastem. To dziwne, że linia magistralna nie jest w ogóle brana pod uwagę przy siatce IR, zwłaszcza że PR Szczecin ma kilka nadających się do tego ED72 (nadających = wygodniejszych i pojemniejszych niż EN57).

Rewizje ED72 zostały wykonane z pieniędzy UM-WZP, więc tabor ten może być wykorzystywany jedynie do przewozów Regio obsługujących nasze pociągi, a nie jakieś komercyjne IR.
IR już tędy kursował i jeździł wypełniony w najlepszym przypadku w 50%, więc się nie sprawdził finansowo, nie mówiąc o tym ,ze mało kto chciał się telepać starym śmierdzącym kiblem (często plastikowym) przez 300 lub więcej km.

Rafał napisał/a:
Upchnąć dałoby się. Widzę conajmniej kilka dziur, gdzie mógłby pojechać jeden-dwa IRy. Od kilku lat oferta połączeń dalekobieżnych na 202 ogranicza się do 4 par TLK (Szczecin <-> Trójmiasto/Olsztyn/Białystok), nie liczę tych, które zbaczają po drodze na 404, 402.

Upchnąć by się dało, ale z jakim czasem jazdy? 5,5 godziny do Gdyni to absolutne minimum przy obecnej przepustowości linii 202. Szybciej tylko nocą. Lepszym rozwiązaniem byłby chociaż sezonowy Podlasiak do Białegostoku przez Trójmiasto i Mazury, zamiast przez Warszawę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafał Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Maj 2011
Skąd: Świdwin/Koszalin

PostWysłany: 10-07-2012, 11:01    Odpowiedz z cytatem

@Stoker: przepustowość linii się nie zmieniła, liczba pociągów też nie (a nawet zmniejszyła minimalnie). A mimo to czasy przejazdów są coraz dłuższe. Ale tutaj winne są źle ułożone mijanki. Zbyt duże zapasy czasowe, zbyt długie oczekiwanie na stacji, gdy można byłoby dojechać do następnej, etc. Ale tak, problemem na pewno jest jednotorowość linii, a dobudowa drugiego toru przewidziana jest w planach dopiero po 2020 roku.

_________________
2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stoker Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2009
Skąd: trochę tu trochę tam

PostWysłany: 10-07-2012, 15:45    Odpowiedz z cytatem

Rafał napisał/a:
Ale tutaj winne są źle ułożone mijanki. Zbyt duże zapasy czasowe, zbyt długie oczekiwanie na stacji, gdy można byłoby dojechać do następnej, etc.

Powiedz to panom z PLK-i, którzy ustalili takie kretyńskie zasady krzyżowania pociągów (np. przyjazd pierwszego pociągu minimum 5 minut przed tym z naprzeciwka, odjazd nie wcześniej niż 2 minuty po odjeździe tego drugiego).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lukien213 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2011
Skąd: Linia 202

PostWysłany: 11-07-2012, 09:45    Odpowiedz z cytatem

PLKa wymyśla coraz większe głupoty. Nie wiem czy dyrekcji już od kasy oczy zamgliło, czy co...

Ale do IR wracając, to PRy same skazały się na klęskę na naszej linii. Jak wcześniej było pisane, nikt kiblem nie będzie się telepał, tym bardziej, że na odcinku Słupsk - Szczecin pociąg ten jechał dosłownie pół godziny po tańszym i obsługiwanym przez ED72 regio. Do tego IR "Albatros" miał długie postoje, co też zniechęcało podróżnych.

Dla mnie jedynym wyjściem jest skład wagonowy, który z Gdyni lub Gdańska jeśli będzie taka możliwość, wyjedzie koło 5 - 5:30, tak żeby jechał godzinę przed obecnym TLK "Albatros". Tym samym załata dziurę w rozkładzie: dla Świdwina: 7:03 regio i następnie 9:52 TLK na Szczecin. Taki IR o 8:15 byłby dobrym pomysłem. Powrót ze Szczecina oczywiście "po pracy i zakupach". 18:00? Myślę, że w takich godzinach i z wagonami miałby większe szanse.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Droznik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Koszałkowo

PostWysłany: 11-07-2012, 10:08    Odpowiedz z cytatem

@Rafał i @Stoker
ROK 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10
Osobowe Przyjazd 11 11 10 9 7 6 11 10 13 12
Odjazd 10 10 10 9 6 5 11 10 13 12
Pospieszne Przyjazd 8 8 7 7 7 6 6 5 6 7
Odjazd 8 8 7 7 7 6 6 5 6 7
Czas Osobowe 24 24 24 31 24 22 30 24 23 22
Pospieszne 17 17 19 27 19 19 20 17 17 17

Jak widać liczba pociagów osobowych wzrosła w ciągu 10 lat pospieszne zostały na tym samym poziomie a czas jazdy zmalały.
Jesto to odcinek Koszalin - Białogard z jedną stacją Nosówko. Chyba to jest jeden z najdłuższych odcinków 24 km (14-10).

Cytat:
Powiedz to panom z PLK-i, którzy ustalili takie kretyńskie zasady krzyżowania pociągów (np. przyjazd pierwszego pociągu minimum 5 minut przed tym z naprzeciwka, odjazd nie wcześniej niż 2 minuty po odjeździe tego drugiego)


Dziękuje weźmiemy wasze propozycje pod uwagę i następnym razem zrobimy mijanki wyliczone do 30 sekund. Tylko od teraz wasze pociągi będą wiecznie spóźnione, a gdy przyjadą planowo (to jest nie realne w waszym przypadku) ulegną wypadkowi bo 2 MK stwierdza że za duże rezerwy porobili i trzeba było zmniejszyć czasy kosztem bezpieczeństwa. Polecam przestudiować książki prof. Nowosielskiego i nie tylko jego o projektowaniu i konstruowaniu rozkładów jazdy dla pociągów. Wtedy zobaczycie ile czynników wchodzi na te wasze 5 min przed i 2 min

_________________
Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-07-2012, 11:14   

Wszystko ok w pełni zgadzam się z w/w argumentami ale spójrzmy na realia PR-y są w stanie powolnego rozpadu jeśli nic się nie zmieni to za kilka lat każde województwo będzie miało swoją spółkę ostatni przykład KŚ .Druga sprawa PR-Y nie organizują zakupu wagonów klasycznych a te które są w posiadaniu spółki to nie dosyć że są stare to jest ich zbyt mało aby zestawić choćby połowę pociągów IR obecnie kursujących więc ja bym się nie łudził że PR-y zwiększą liczbę pociągów IR na wagonach , wręcz przeciwnie jeśli nie będzie zakupów wagonów klasycznych przez spółkę to liczba takich składów zmniejszy się
Powrót do góry

Stoker Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2009
Skąd: trochę tu trochę tam

PostWysłany: 12-07-2012, 09:12    Odpowiedz z cytatem

Droznik napisał/a:
@Rafał i @Stoker

Jak widać liczba pociagów osobowych wzrosła w ciągu 10 lat pospieszne zostały na tym samym poziomie a czas jazdy zmalały.
Jesto to odcinek Koszalin - Białogard z jedną stacją Nosówko. Chyba to jest jeden z najdłuższych odcinków 24 km (14-10).

Bardzo ciekawa statystyka (lubię to).

Droznik napisał/a:
Dziękuje weźmiemy wasze propozycje pod uwagę i następnym razem zrobimy mijanki wyliczone do 30 sekund. Tylko od teraz wasze pociągi będą wiecznie spóźnione, a gdy przyjadą planowo (to jest nie realne w waszym przypadku) ulegną wypadkowi bo 2 MK stwierdza że za duże rezerwy porobili i trzeba było zmniejszyć czasy kosztem bezpieczeństwa. Polecam przestudiować książki prof. Nowosielskiego i nie tylko jego o projektowaniu i konstruowaniu rozkładów jazdy dla pociągów. Wtedy zobaczycie ile czynników wchodzi na te wasze 5 min przed i 2 min

Dlaczego uważasz że w polskich warunkach nie jest możliwe prowadzenie planowego ruchu pociągów przy minimalnych rezerwach czasowych założonych w RJ? Uważasz że 5 minut na każde 100 km to mało? Np. taki Regio Szczecin - Słupsk ma około 13 minut rezerw w podstawowym RJ. Do tego dodajmy po 7 minut na jakieś 3 krzyże na jego trasie - to razem daje przeszło pół godziny postojów. Z pewnością można by z tego ściąć z 15-20 minut! Tylko że planowe prowadzenie ruchu powinno obchodzić nie tylko przewoźnika i mechanika, ale przede wszystkim służby powołane do tego by ten ruch prowadzić.

Wytłumacz mi co wg Ciebie dyżurny ruchu ma tak ciężkiego do roboty podczas krzyżowania dwóch pociągów na mijance wyposażonej w np. przekaźnikowe urządzenia SRK, że nie może tego zrobić w np. 3 minuty - zwłaszcza jeśli oba pociągi się tam zatrzymują (przy pośpiechu na przelocie - osobówce dałbym np. 4 minuty ogółem - to w zupełności powinno wystarczyć)?

Jako ciekawostkę powiem Ci że np. w Szwecji na jednotorowej linii biegnącej z Ystad do Malmoe pociągi osobowe krzyżują się na stacjach w ciągu 1 (TAK - JEDNEJ) minuty! I wiesz co? Jeżdżą planowo!
Tylko tam dyżurny, nastawniczy itp. podczas krzyżowania pociągów mają rygor efektywnej pracy, a nie opierd... się z kawką, czy innymi bzdurami przez 5 minut.
Na tym polega różnica między kolejami dobrze zorganizowanymi, a polskimi, których kadry przez lata tak się zdemoralizowały, że teraz nie potrafią sobie choćby wyobrazić, że pewne czynności można zrobić lepiej, szybciej, efektywniej, itp.

Po cholerę wydajemy miliardy na najnowsze komputerowe urządzenia SRK (najdroższy składnik infrastruktury, który jednocześnie w żaden sposób nie poprawia efektywności prowadzenia ruchu pod względem czasowym), skoro Ty i Tobie podobni, dalej twierdzicie że 7 minut na krzyżowanie to absolutne minimum!? To może lepiej było pozostać przy semaforach kształtowych i mechanicznych usrk - wtedy przynajmniej te 7 minut byłyby na coś treściwego wykorzystane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lukien213 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2011
Skąd: Linia 202

PostWysłany: 12-07-2012, 09:55    Odpowiedz z cytatem

Stoker napisał/a:
Po cholerę wydajemy miliardy na najnowsze komputerowe urządzenia SRK (najdroższy składnik infrastruktury, który jednocześnie w żaden sposób nie poprawia efektywności prowadzenia ruchu pod względem czasowym), skoro Ty i Tobie podobni, dalej twierdzicie że 7 minut na krzyżowanie to absolutne minimum!? To może lepiej było pozostać przy semaforach kształtowych i mechanicznych usrk - wtedy przynajmniej te 7 minut byłyby na coś treściwego wykorzystane.


W sumie to możesz mieć rację. W Świdwinie do zwrotnic mamy normalne pędnie, podobnie jak do semaforów wyjazdowych na Szczecin. Świetlne są tylko na wjazdach i wyjeździe na Koszalin. Dodatkowo każda nastawnia ma pod sobą 2 przejazdy. Tu na krzyżowanie 2 osobowych wystarczają 4 minuty. Z kolei poranny "Gryf" stoi od 6:59 do 7:06. Osobowy do Szczecina odjeżdża 7:02. Reszta czasu to chyba na spokojne szukanie miejsca.

Te 7 minut to może dużo, ale też patrząc z drugiej strony na zabezpieczenie przejazdu: sterowany z nastawni i przed nim semafor wjazdowy, a to wszystko 1-1,5 km od pierwszej zwrotnicy. I teraz jedziesz "na bok" i telepiesz się te 1,5 km z V=40km/h. Już na sam wjazd w peron są 2-3 minuty. I przy obecnych konstrukcjach rozkładów nie trudno te 7 minut uzbierać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Droznik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Koszałkowo

PostWysłany: 12-07-2012, 10:29    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Bardzo ciekawa statystyka (lubię to)

Dzięki jest to kawałek zaczerpnięty z mojej pracy mgr.

Co do 2 tematu 7 min to minimum (taka nazwa). Proszę bardzo stacja na linii 202, urządzenia przekaźnikowe, stacje sąsiednie urządzenia mechaniczne (stc. A) i przekaźniki (stc.B) V max 120km/h. Przyjmujemy 2 osobowe na krzyżowaniu. Posterunek umieszczony jest na wysokości semaforów wyjazdowych w kierunku stc. o sprzęcie mechanicznym, do obsługi są 2 przejazdy jeden na wysokości posterunku 2 w oddaleniu ok 100 m. Odległość między semaforem wjazdowym a wyjazdowym ok 600m.
Wjeżdża pociąg od strony B z V=40km/h (jazda na bok) przez 600m musi jechac 40km/h a wcześniej musi ze 110 zwolnić do 40 (załóżmy ok 60sekund). Po zatrzymaniu się dyżurny musi sprawdzić czy pociąg wjechał w całości. Czyli wychodzimy z posterunku idziemy na peron wzdłuż składu do końca sprawdzamy czy są końcówki i wracamy na posterunek ( 2 min). Następnie obsługujemy urządzenia blokady liniowej (15sek), rozjazdy (15sek), pytamy się o wolną drogę (30sek), otrzymanie wolnej (15sek)
Z drugiej strony wjeżdża nam osobowy ale pierw trzeba zamknąć 1 przejazd (30sek) następnie przejazd w stacji (15sek) podać semafor (5sek). Czynność wykonać 2 min przed wjazdem pociągu w stacje, ale nie więcej niż 10min ze względu na przejazd. Wjazd z zahamowaniem 20 sek.Wjechał osobowy zatrzymał się wysadził ludzi, wsiedli nowi pasażerowie (1 minuta). Podany semafor rusza po upływie 10 sek od ruszenia widzimy końcówki składu, wiec wykonujemy czynności następne czyli blokowanie (15 sekund) i pytanie o wolną drogę (30sek) otrzymanie jej (30 sek bo są urzadnia mech), przygotowanie wyjazdu (15sek). Rusza w między czasie już trzeba blokować dla poprzedniego pociągu( 40 sek do opuszczenia stc), mija nasz przejazd, zjeżdża z pulpitu i blokujemy (90sek).
Tak więc czas czynności pociągu krzyżowanego:
60+120+15+60+10+15+30+30+15+90= 445 sek = 7,41 minuty.
Poc po prostej:
20+60+40 = 120 sek = 2 minuty

Nie liczę już przejazdu który miałby ok 5 minut. Tak więc te 7 min to nie są kosmiczne czasy a realia jakie panują. Owszem można ograniczyć się do minuty na krzyżowanie ale gdy mamy stacje w pełni nowoczesną a takich stacji na 202 to można policzyć na palcach 1 ręki. A nie wykonaj jakieś czynności przepisowo to przepisowo możesz polecieć ze stanowiska.

_________________
Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl