Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Wilkołaz
Autor Wiadomość

Arclight Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2008
Skąd: Lublin

PostWysłany: 02-05-2012, 17:23    Odpowiedz z cytatem

@Sebcio, są w Polsce stacje które są na noc / poszczególne dni zamykane. Nie wiem, czy nie regulują tego przypadkiem jakieś przepisy. No i na D29-68 w nocy też czasami odbywa się ruch.

_________________
"Jedna jest wiara! Gagar i Tamara!"
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pendolino Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Kwi 2009
Skąd: Lublin

PostWysłany: 02-05-2012, 21:35    Odpowiedz z cytatem

Ruch towarowy to głównie w nocy. W dzień to nieraz towarowe po 3 godziny czekają na wyjazd w Niedrzwicy czy Kraśniku.

_________________
2012 - 16464 km
2013 - 25289 km
2014 - 03715 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 02-05-2012, 23:35    Odpowiedz z cytatem

BIBI nie napisałem, że na całej linii. Między Niedrzwicą a Leśniczówką było coś takiego, aczkolwiek nie musiało być używane. Mój informator z całą pewnością twierdzi, że jeszcze w latach '70 ub. wieku były tam dwa tory. Natomiast nie daje głowy za to, że na obu był prowadzony ruch. A czy znalazłeś coś na temat przebudowy linii właśnie w latach '60?

Arclight napisał/a:
No i w Strzeszkowicach jest podwójny most za przystankiem, ale nie udało mi się ustalić, czy powstał pod dwa tory na raz czy pod jeden z opcją rozbudowy o drugi.

Tu z całą pewnością była mijanka zlikwidowana gdzieś około 1990 roku. Tak jak mijanki w Porze, Potoku, bodajże Rzeczycy Kolonii i Gielni.
Obecny p.o. Majdan (Strzeszkowice to miejscowość a Majdan to przystanek) był wyposażony w dwie nastawnie: od strony Lublina po stronie nieparzystej (lewej) na początku lasku przed łukiem, od strony Niedrzwicy przed przejazdem po stronie parzystej (prawej jadąc od Lublina), gdzie jeszcze niedawno stały ruiny budynku a obecnie jest i wcześniej był peron. Miała ta mijanka świetliste semafory i semafor powtarzający dla toru nr 2 przed przejazdem na pewno (widać jeszcze fragmenty postumentu wraz z mocowaniem). Do niedawna (rok ok. 2003) na przejeździe pomiędzy torami istniała jeszcze metalowa osłona pędni. obecnie zaasfaltowana.
Jeśli mnie moja pamięć nie płata figli to właśnie nastawnia od strony Niedrzwicy była dysponującą i jednocześnie pełniła rolę kasy i poczekalni.
Wracając do Wilkołaza:
Na boxie podkarpackiej kolei jest INFO o zmianach związanych z zamknięciem odcinka Niedrzwica - Lublin. Planowana jest w dn. 4- 23 VI na tym odcinku komunikacja zastępcza. Czyli w zasadzie remont będzie w czasie kopaniny na boiskach.
Właściwie, to chyba nie do końca o Wilkołaz tu chodzi Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BIBI Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Cze 2011
Skąd: Lublin

PostWysłany: 03-05-2012, 12:08    Odpowiedz z cytatem

Pierwsze przymiarki co do budowy drugiego toru na odcinku Lublin - SWR pojawiły się w połowie lat 60 -tych kiedy to władze kolejowe chciały aby budowę przesunąć z lat 1975-80(nie pamiętam czy o tą 5ciolatkę dokładnie chodzi czy wcześniejszą) na lata 1966-1970 ponieważ szlak był przeciążony i nie pomagały doraźnie remonty. W większości raportów z okresu lat 60 -tych i 70 - tych napisano, że budowa drugiego toru wraz z elektryfikacją jest konieczna dlatego wydaje mi się, że gdyby drugi tor na odcinku Niedrzwica - Leśniczówka istniał byłby z pewnością wykorzystywany i coś by było o nim wspomniane ale poszukam jeszcze tych materiałów i sprawdzę wydaję mi się jednak, że mowa była o budowie (a nie odbudowie bo i z takimi informacjami się spotkałem)drugiego toru na całej linii, i nie ma nic o istnieniu drugiego toru na tymże odcinku.

P.S. Jak się tu justuje tekst Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 20-05-2012, 22:20    Odpowiedz z cytatem

Wracając do tematu:
po mojej kilkudniowej nieobecności związanej z delagacją, śpieszę donieść co następuje:
1) tor główny zasadniczy - czyli ten po którym zazwyczaj śmigały pociągi - zamknięty.
2) przy wjeździe na obie głowice ustawione sierżanty.
3) zwrotnice przełożone na obu głowicach i pociągi jadą na bok, tzn na tor nr 4. Co za tym idzie jeżdżą na rozkazy.
4) Głowica od strony Niedrzwicy/Lublina częściowo nie posiada podsypki.
5) na placu ładunkowym ułożone równo betonowe kształtowniki ( nie wiem czy to ma jakieś fachowe nazewnictwo), elementy peronów.
Ogólnie rzecz biorąc - plac budowy. No i dobrze.

Arclight, pendolino, od jakiegoś roku ten ruch jest minimalny. Kilka par w miesiącu. Po przetrasowaniu Połańca na Dęblin - Skarżysko towarów tu nie uświadczysz. Czasami zajrzy jakaś zdawka albo ewentualnie Euronaft się prześliźnie z beczkami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 21-05-2012, 07:35    Odpowiedz z cytatem

ibonek, Wiesz może przy okazji jakie stacje na linii nadają zdawki?

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 21-05-2012, 20:18    Odpowiedz z cytatem

lubelak195, niestety nie wiem. Może jak mnie nie wyślą w delegację to powłóczę się po szlaku i popytam.

[ Dodano: 23-05-2012, 19:10 ]
Trwają prace przy rozbiórce peronu. Do tego wykonany został przekop pod torami w celu zamontowania rur kanalizacyjnych, zapewne odprowadzających deszczówkę.

[ Dodano: 16-04-2015, 09:57 ]
No i stało się! Doczekaliśmy się wiekopomnej chwili, która nastąpiła we wtorek 14kwietnia A.D. 2015 roku.
Otóż dnia tego wspaniałego, ponownie dla potrzeb technicznych (tak to chyba ładnie się nazywa) została otwarta stacja Wilkołaz!
Jako dowód Filmik z przejazdu SA135-011 jako Resovia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 18-05-2015, 20:40    Odpowiedz z cytatem

Lubelskie: Uruchomiono LCS Niedrzwica.

W połowie kwietnia uruchomiono pierwsze na linii nr 68 Lublin – Przeworsk lokalne centrum sterowania. Wykonana inwestycja ma pozwolić na większą przepustowość odcinka łączącego stolicę województwa lubelskiego z Kraśnikiem poprzez „przywrócenie do życia” nieczynnej od wielu lat stacji Wilkołaz. Przez ostatnie lata wykonano także wiele innych robót infrastrukturalnych.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/57622/lubelskie_uruchomiono_lcs_niedrzwica.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl