@Sebcio, są w Polsce stacje które są na noc / poszczególne dni zamykane. Nie wiem, czy nie regulują tego przypadkiem jakieś przepisy. No i na D29-68 w nocy też czasami odbywa się ruch.
_________________ "Jedna jest wiara! Gagar i Tamara!"
BIBI nie napisałem, że na całej linii. Między Niedrzwicą a Leśniczówką było coś takiego, aczkolwiek nie musiało być używane. Mój informator z całą pewnością twierdzi, że jeszcze w latach '70 ub. wieku były tam dwa tory. Natomiast nie daje głowy za to, że na obu był prowadzony ruch. A czy znalazłeś coś na temat przebudowy linii właśnie w latach '60?
Arclight napisał/a:
No i w Strzeszkowicach jest podwójny most za przystankiem, ale nie udało mi się ustalić, czy powstał pod dwa tory na raz czy pod jeden z opcją rozbudowy o drugi.
Tu z całą pewnością była mijanka zlikwidowana gdzieś około 1990 roku. Tak jak mijanki w Porze, Potoku, bodajże Rzeczycy Kolonii i Gielni.
Obecny p.o. Majdan (Strzeszkowice to miejscowość a Majdan to przystanek) był wyposażony w dwie nastawnie: od strony Lublina po stronie nieparzystej (lewej) na początku lasku przed łukiem, od strony Niedrzwicy przed przejazdem po stronie parzystej (prawej jadąc od Lublina), gdzie jeszcze niedawno stały ruiny budynku a obecnie jest i wcześniej był peron. Miała ta mijanka świetliste semafory i semafor powtarzający dla toru nr 2 przed przejazdem na pewno (widać jeszcze fragmenty postumentu wraz z mocowaniem). Do niedawna (rok ok. 2003) na przejeździe pomiędzy torami istniała jeszcze metalowa osłona pędni. obecnie zaasfaltowana.
Jeśli mnie moja pamięć nie płata figli to właśnie nastawnia od strony Niedrzwicy była dysponującą i jednocześnie pełniła rolę kasy i poczekalni.
Wracając do Wilkołaza:
Na boxie podkarpackiej kolei jest INFO o zmianach związanych z zamknięciem odcinka Niedrzwica - Lublin. Planowana jest w dn. 4- 23 VI na tym odcinku komunikacja zastępcza. Czyli w zasadzie remont będzie w czasie kopaniny na boiskach.
Właściwie, to chyba nie do końca o Wilkołaz tu chodzi
Pierwsze przymiarki co do budowy drugiego toru na odcinku Lublin - SWR pojawiły się w połowie lat 60 -tych kiedy to władze kolejowe chciały aby budowę przesunąć z lat 1975-80(nie pamiętam czy o tą 5ciolatkę dokładnie chodzi czy wcześniejszą) na lata 1966-1970 ponieważ szlak był przeciążony i nie pomagały doraźnie remonty. W większości raportów z okresu lat 60 -tych i 70 - tych napisano, że budowa drugiego toru wraz z elektryfikacją jest konieczna dlatego wydaje mi się, że gdyby drugi tor na odcinku Niedrzwica - Leśniczówka istniał byłby z pewnością wykorzystywany i coś by było o nim wspomniane ale poszukam jeszcze tych materiałów i sprawdzę wydaję mi się jednak, że mowa była o budowie (a nie odbudowie bo i z takimi informacjami się spotkałem)drugiego toru na całej linii, i nie ma nic o istnieniu drugiego toru na tymże odcinku.
Wracając do tematu:
po mojej kilkudniowej nieobecności związanej z delagacją, śpieszę donieść co następuje:
1) tor główny zasadniczy - czyli ten po którym zazwyczaj śmigały pociągi - zamknięty.
2) przy wjeździe na obie głowice ustawione sierżanty.
3) zwrotnice przełożone na obu głowicach i pociągi jadą na bok, tzn na tor nr 4. Co za tym idzie jeżdżą na rozkazy.
4) Głowica od strony Niedrzwicy/Lublina częściowo nie posiada podsypki.
5) na placu ładunkowym ułożone równo betonowe kształtowniki ( nie wiem czy to ma jakieś fachowe nazewnictwo), elementy peronów.
Ogólnie rzecz biorąc - plac budowy. No i dobrze.
Arclight, pendolino, od jakiegoś roku ten ruch jest minimalny. Kilka par w miesiącu. Po przetrasowaniu Połańca na Dęblin - Skarżysko towarów tu nie uświadczysz. Czasami zajrzy jakaś zdawka albo ewentualnie Euronaft się prześliźnie z beczkami.
lubelak195, niestety nie wiem. Może jak mnie nie wyślą w delegację to powłóczę się po szlaku i popytam.
[ Dodano: 23-05-2012, 19:10 ]
Trwają prace przy rozbiórce peronu. Do tego wykonany został przekop pod torami w celu zamontowania rur kanalizacyjnych, zapewne odprowadzających deszczówkę.
[ Dodano: 16-04-2015, 09:57 ]
No i stało się! Doczekaliśmy się wiekopomnej chwili, która nastąpiła we wtorek 14kwietnia A.D. 2015 roku.
Otóż dnia tego wspaniałego, ponownie dla potrzeb technicznych (tak to chyba ładnie się nazywa) została otwarta stacja Wilkołaz!
Jako dowód Filmik z przejazdu SA135-011 jako Resovia
W połowie kwietnia uruchomiono pierwsze na linii nr 68 Lublin – Przeworsk lokalne centrum sterowania. Wykonana inwestycja ma pozwolić na większą przepustowość odcinka łączącego stolicę województwa lubelskiego z Kraśnikiem poprzez „przywrócenie do życia” nieczynnej od wielu lat stacji Wilkołaz. Przez ostatnie lata wykonano także wiele innych robót infrastrukturalnych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum