Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Misja i wizja PKP Intercity
Autor Wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 17-08-2010, 20:18   Misja i wizja PKP Intercity Odpowiedz z cytatem

Co to jest?
Odezwa? Czarny humor czy antidotum dla tonącego"okrętu"?
Kolega przesłał mi "taki "pasztet".


Szanowni Państwo,
Wyzwania, które stoją przed nami, związane z budową przyszłości Spółki determinowały uzyskanie odpowiedzi na podstawowe pytania: Kim jesteśmy? Dokąd zmierzamy? Jakie zasady leżą u podstaw naszej działalności?Z dużą satysfakcją chciałbym Państwa poinformować, iż w dniu wczorajszym, Uchwałą Zarządu przyjęliśmy, zdefiniowane w oparciu o Państwa inspiracje, fundamentalne wartości, którymi będziemy się kierować wypełniając istotę misji oraz wizji Spółki, budując tym samym tożsamość organizacyjną PKP Intercity.
Nasze wartości, misja i wizja wyznaczają kierunek realizacji strategii biznesowej, stanowią standard naszych zachowań oraz relacji z partnerami, współpracownikami oraz z całym naszym otoczeniem. Biorąc powyższe pod uwagę, niezbędnym jest, aby każdy z Państwa pracowników zapoznał się z przyjętymi nowymi założeniami w zakresie wartości, misji oraz wizji.Tak, bowiem skonstruowana misja, uwzględniająca wartości firmy wyznawane i respektowane przez każdego pracownika, daje poczucie wspólnego celu, kierunków działania i możliwości. Będzie działała jak „niewidzialna ręka”, która kieruje geograficznie rozproszonych pracowników tak, aby pracowali niezależnie, a jednak zespołowo zgodnie z ustalonymi celami.
Dzieło naszej wspólnej pracy, zaangażowania i ciekawych inspiracji, stanowi Załącznik do niniejszego pisma.
Jednocześnie chciałbym poinformować, iż trwają obecnie prace nad opracowaniem dokumentu pod względem wizualnym. Ostateczny, z punktu widzenia graficznego dokument będzie wszystkim Państwu przekazany.
Życzę wszystkim, aby kierując się wartościami w codziennej pracy, dążyli do wypełniania misji PKP Intercity:

BYĆ PARTNEREM W PODRÓŻY.

Łączę serdeczne pozdrowienia
Grzegorz Mędza
Prezes Zarządu
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17-08-2010, 21:20    Odpowiedz z cytatem

Bełkot, z którego nic nie rozumiem. Przypomina mi to odezwę aktywu komórki partyjnej do załogi fabryki. Gierek wiecznie żywy... Śmiech

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 18-08-2010, 00:02    Odpowiedz z cytatem

Dla zatrudnionych przez całe życie w PKP, to może bełkot, albo niezrozumiałe słowa. Bardziej może to, że idą dla nich ciężkie czasy. Może trzeba będzie zweryfikować zatrudnienie, związkowe stołeczki, układziki, etc.
Chociaż nie ze wszystkim się zgadzam w tekście p. Mędzy, to jedno jest niepodważalne, że jest to pierwszy "kierujący" spółką PKP, który pozwala jednak zacząć myśleć, że to pasażer jest najważniejszy. Zobaczymy, co będzie dalej...

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 18-08-2010, 01:07    Odpowiedz z cytatem

Panie prezesie IC, proszę o niewydawanie takich komunikatów, bo skarpetki same mi schodzą z nóg. (mino ze swieze). pozdrowienia dla prestizu

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

swingman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Cze 2010

PostWysłany: 18-08-2010, 02:01    Odpowiedz z cytatem

Każda szanująca sie, duża firma ma zdefiniowaną wizję i misję. Mówic najkrócej, wzja mówi o tym dokąd zmierza przedsiębiorstwo, a misja powinna odpowiadać na pytanie po co istnieje przedsiębiorstwo. W praktyce bywa z tym różnie, są mniej lub bardziej udane wizje i misje firm.

Na przykład w DB Schenker to DOSTARCZAMY PRZYSZŁOŚĆ - Wizja i DODAJEMY WARTOŚCI. UWALNIAMY ZASOBY - Misja

Generalnie posunięcie prezesa Intercity w dobrą stronę, ale należy pamiętać że klucz do wszystkich pozytywnych zmian tkwi w głowach pracowników firmy. Samym zapisem nie da sie niczego zmienić, można tylko wskazać cel i moblizować do prawidłowych zachowań.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-08-2010, 02:11    Odpowiedz z cytatem

Prawdziwą misją PKP IC jest walka z pasażerem, likwidacja TLK oraz uwalenie interREGIO, czyli eliminacja konkurencji przy wsparciu MI, UTK i PKP S.A.

_________________
www.mamona.online
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 18-08-2010, 17:31   

Oj trąci PZPR-em.
Powrót do góry

Żądło Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2008

PostWysłany: 21-08-2010, 17:03    Odpowiedz z cytatem

Jedynie swingman zrozumiał i nie szydził! Nie na darmo ma szyld DB SCHENKER. W normalnych firmach gdzie rządzi pragmatyzm i ekonomia a marketing zajmuje się tym czym powinien a nie działaniem na szkodę spółki takie pisma do załogi są czymś normalnym. U nas zaraz porównania z PRL-em....Z kogo się śmiejecie?... z siebie się śmiejecie... Język
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 23-08-2010, 18:59   To chyba część Misji i Wizji Odpowiedz z cytatem

IX Koncertowy Piknik PKP Intercity

23/08/2010 15:51
Wystartowały przygotowania do IX Pikniku Urodzinowego Intercity, z tej okazji zapraszamy wszystkich pracowników do wspólnej zabawy.
Tradycyjnie spotykamy się w Warszawie, na terenie boiska Zespółu Szkół Kolejowych przy ul. Szczęśliwickiej 56, w dniu 11 września w godzinach 11.00 – 18.00.
Tegoroczna, dziewiąta edycja pikniku przybierze koncertową formułę.
W programie m.in. występy zespołów muzycznych na żywo, mecz piłki nożnej o Puchar Prezesa PKP Intercity, karaoke oraz wyśmienite towarzystwo. Nie zabraknie oczywiście dobrego jedzenia i picia.
Zapisy, do dnia 6 września, prowadzone będą przez wyznaczone osoby w poszczególnych biurach/sekcjach/zakładach.
Wpisowe (jak w latach poprzednich) wynosi 10 zł.
Sporządzona lista uczestników powinna zawierać:
- imię i nazwisko,
- PESEL,
- jednostkę organizacyjną Zakładu, Sekcji, Biura,
- kwotę wpłacaną (10 zł)
- podpis pracownika.


Źródło: PKP Intercity S.A.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 23-08-2010, 20:32    Odpowiedz z cytatem

Żądło napisał/a:
Jedynie swingman zrozumiał i nie szydził! Nie na darmo ma szyld DB SCHENKER. W normalnych firmach gdzie rządzi pragmatyzm i ekonomia a marketing zajmuje się tym czym powinien a nie działaniem na szkodę spółki takie pisma do załogi są czymś normalnym. U nas zaraz porównania z PRL-em....Z kogo się śmiejecie?... z siebie się śmiejecie... Język

Właśnie. Może i cała spółka IC jest nieudolna, ale czepianie się pism i komunikatów to zniżanie się do poziomu jeszcze niższego, niż rzekome czterowagonowe sezonowce Śmiech . Których zresztą nie widział nikt poza osobami z zasady uprzedzonymi do PKP-IC i TLK.
Sorry, humor mi dzisiaj dopisuje Very Happy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciekbydgoszcz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2010

PostWysłany: 23-08-2010, 21:32    Odpowiedz z cytatem

swingman napisał/a:
Każda szanująca sie, duża firma ma zdefiniowaną wizję i misję. Mówic najkrócej, wzja mówi o tym dokąd zmierza przedsiębiorstwo, a misja powinna odpowiadać na pytanie po co istnieje przedsiębiorstwo. W praktyce bywa z tym różnie, są mniej lub bardziej udane wizje i misje firm.

Na przykład w DB Schenker to DOSTARCZAMY PRZYSZŁOŚĆ - Wizja i DODAJEMY WARTOŚCI. UWALNIAMY ZASOBY - Misja

Generalnie posunięcie prezesa Intercity w dobrą stronę, ale należy pamiętać że klucz do wszystkich pozytywnych zmian tkwi w głowach pracowników firmy. Samym zapisem nie da sie niczego zmienić, można tylko wskazać cel i moblizować do prawidłowych zachowań.


A dla mnie to tylko bezsensowne pieprzenie głupot typu:
"By żyło się lepiej"
"Zgoda buduje"
"Chcemy prowadzić politykę dialogu"
"Polska jest najważniejsza"
"Chcemy żeby ludziom żyło się dostatniej"
ITD.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

beton44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 25-08-2010, 21:33    Odpowiedz z cytatem

hmmmm......

ja też to dostałem....

jak na to co się dzieje w IC:
czyli chaos organizacyjny /delikatnie nazywając/
czy przewidywaną obniżkę "ilości pracy" /zwolnienia/

to te pisemko to jakaś ironia?dowcip żałosny?

ogólnie - do kosza...i zapomnieć żeby się nie denerwować Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 08-09-2010, 21:53   Andrzej Wach, prezes PKP o programie naprawczym PKP Intecity Odpowiedz z cytatem

Zarząd finalizuje program naprawczy, oparty na prostej zasadzie, że świadczone usługi muszą się w pełni bilansować... PKP Intercity juz zresztą ograniczyło liczbę pociągów, aby dostosować koszty do przychodów - mówi Andrzej Wach, prezes i dyrektor generalny PKP SA.

- Zarząd finalizuje program naprawczy. Zakłada on, poza konieczną restrukturyzacją kosztów, poprawę efektywności - każdy produkt musi mieć zrównoważone przychody z kosztami. Jak wiadomo, przewozy pasażerskie nie są rentowne w całej Europie, nie tylko w Polsce. Różnicę pomiędzy kosztami (plus marża przewoźnika) a mniejszymi przychodami (po uwzględnieniu przychodów ze sprzedanych biletów) pokrywa organizator przewozów. W Polsce jest nim minister infrastruktury i szesnastu marszałków wojewódzkich, którzy ze środków publicznych dofinansowują te przewozy - powiedział portalowi wnp.pl Andrzej Wach.

Jak podkreślił prezes PKP, proces naprawczy oparty jest na prostej zasadzie, że świadczone usługi muszą się w pełni bilansować. - A zatem z jednej strony należy zabiegać o większe dofinansowanie do połączeń realizowanych w oparciu o umowę z organizatorem, z drugiej racjonalizować koszty – w żadnym razie nie zapominając o pasażerach, bo wpływy z biletów to przecież istotny element tego rachunku. PKP Intercity już zresztą ograniczyło liczbę pociągów, aby dostosować koszty do przychodów - mówi Andrzej Wach.

Źródło: www.wnp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-09-2019, 20:06    Odpowiedz z cytatem

O zarządzaniu wielopokoleniowym zespołem, wyzwaniach, jakie to ze sobą niesie czy walce z luką pokoleniową rozmowa z Ewą Boguszewską, dyrektor biura zarządzania zasobami ludzkimi w PKP Intercity.

https://www.pulshr.pl/rekrutacja/w-pkp-intercity-o-zarzadzaniu-wielopokoleniowym-zespolem-wiedza-wszystko,66858.html

Więcej o niezatapialnej dyr. Ewie Boguszewskiej-Jaczewskiej z centrali PKP Intercity przeczytacie na forum:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=13666

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Tymczasowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Lut 2012

PostWysłany: 17-09-2019, 00:07    Odpowiedz z cytatem

Brednie i lans, chyba tylko po to aby wygryźć prezesa i objąć jego posadę.

Cytat: W trzy lata obniżyli średnią wieku maszynistów z 51 do 44 lat. Jakimi działaniami to osiągneliście.
Podobne zjawisko widoczne jest wśród pracowników centrali spółki, w której średnia wieku wynosi na tę chwilę ok. 42 lata.

Faktycznie powodem jest nie wprowadzenie długoterminowych założeń w temacie zarządzania zasobami ludzkimi a blokada zatrudniania osób po 50 roku życia.

Cytat: Realizujemy szereg działań, które mają na celu (...) odbudowę etosu kolejarza (...).
Z jej wypowiedzi wnioskuję, że kolejarze przez ostatnie 9 lat (tj. odkąd ta kobieta została zatrudniona w PKP Intercity), funkcjonowali jak istoty prymitywne; nie mieli wartości - zasad i nie przestrzegali norm. Otóż wyjaśniam pani za kolejarską brać, że taki etos zawsze istniał. Chociażby dlatego, że bardzo wielu kolejarzy to ludzie wierzący w Boga. A zatem mający wartości na wyższym poziomie niż zasady korporacyje. Wybija z pani bezczelność. Nawet w oficjalnym autoryzowanym wywiadzie nie potrafi pani ukryć i powstrzymać awersji do pracowników kolei. Niezłą laurkę wystawia pani prezesowi Markowi Chraniukowi, który pracuje na państwowej kolei ponad 25 lat, z tego kilkanaście lat w PKP Intercity, czyli wcześniej przed pani zatrudnieniem. Sugeruje pani, że M. Chraniuk to nicpoń, może degenerat? A pani kim jest będąc zatrudniona w PKP Intercity od 9 lat? Nie zepsuła się pani moralnie w tym środowisku? A być może rzeczywiście PKP Intercity to "szambo", jeśli zatrudniono kogoś takiego kilka lat wcześniej. Cóż jak mówią pieniądz nie śmierdzi, czy małżonkowi zatrudnionemu też nie? Komu jeszcze z pani rodziny spośród zatrudnionych w PKP Intercity...

Cytat: Kluczowe w tym zakresie jest więc promowanie wzajemnego szacunku oraz zapewnienie elastycznego podejścia.
Kto to mówi, kto chce nas pouczać. Kto jest bez winy, niech pierwszy rzuci kamieniem…
Jak pani będąc dyrektorem kadr szanowała ludzi zwalnianych z pracy w okresie rządów Platformy Obywatelskiej? Nie mogę znaleźć racjonalnego uzasadnienia na to, że jest pani nadal dyrektorem ds. personalnych. Może jest tak, że bulterier ma nowego pana. Nie tak miało być "dobra zmiano".

Cytat: im większa różnica wieku pomiędzy stronami, tym trudniej o wzajemne zrozumienie.
Pani jest najlepszym tego przykładem. Jednakże, może pani to zmienić odchodząc z PKP Intercity. To zasiedzenie w jednym miejscu, ciągle z tym samym zakresem obowiązków i kilkukrotną zmianą nazwy stanowiska powoduje, że jest pani całkowicie wypalona zawodowo.

Cytat: Dużym wyzwaniem w spółce staje się także praca z uczniami. W naszych warsztatach pojawia się ich coraz więcej. Od osób, które bezpośrednio pracują z uczniami, nauczanie wymaga dużych umiejętności organizacyjnych, pedagogicznych, mentorskich. W ten sposób tworzymy w spółce nową grupę zawodową opiekunów, nauczycieli, instruktorów praktycznej nauki zawodu. Sytuacja ta wymaga nowych rozwiązań organizacyjnych, finansowych, związanych z nabywaniem umiejętności pedagogicznych oraz motywowaniem do tego typu pracy, a wypracowanie ich będzie jednym z priorytetów w najbliższym okresie.
Czy tym powinny zajmować się kolejowe organizacyjne komórki personalne? Czy przypadkiem nie urzędy pracy lub Ministerstwo Edukacji?

W czasie pani bytności zmieniło się na 2 papieży, 3 prezydentów RP, kilku premierów i ministrów. Może czas zweryfikować swoją wartość na rynku pracy, najlepiej poza branżą kolejową. Tak właśnie pani doradzała na odchodne pracownikom zwalnianym bez uzasadnionego powodu w okresie "rządów" bankomatów.

Czy PiS nie ma człowieka bardziej ludzkiego, za którym nie ciągnie się smród z powodu haniebnej współpracy z poprzednią ekipą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl