Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Przejechany wskaźnik W4 - potencjalne konsekwencje
Autor Wiadomość

Kanarek Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 16 Kwi 2024
Skąd: Kraków

PostWysłany: 16-04-2024, 20:42   Przejechany wskaźnik W4 - potencjalne konsekwencje Odpowiedz z cytatem

Cześć, jestem nowy tutaj oraz nowy na kolei. Znam przepisy, ale przepisy przepisami a życie życiem. Przejechany wskaźnik w4 to zbrodnia. Ale czy ten incydent jest traktowany tak samo jak maszynista przerżnie peron całym składem albo tylko wyjedzie kabiną 2 metry za wskaźnik? Jako kiero w pociągu dla mnie kluczowa sprawa, kiedy zgłaszać i uruchamiać całą procedurę a kiedy traktować że,,nic się nie stało"???
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 19-04-2024, 00:32    Odpowiedz z cytatem

"Jako kiero w pociągu" to nie zadawaj takich pytań na forum tylko pytaj swojego instruktora ruchowego.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 19-04-2024, 07:01    Odpowiedz z cytatem

Kanarek, byłam w takiej sytuacji jako pasażerka. Opisałam to tutaj:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=381756#381756

Tym razem nie była to wina maszynisty i stanęłam w jego obronie:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=381761#381761

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 26-04-2024, 22:01    Odpowiedz z cytatem

Stanowisko Prezesa UTK w sprawie badania incydentów pominięcia wskaźnika W4

Obecność komisji kolejowej nie zawsze jest konieczna na miejscu zdarzenia polegającego na pominięciu wskaźnika W4, czyli przejechaniu pociągu za miejsce zatrzymania wyznaczone na końcu peronu. Często oczekiwanie na przyjazd komisji powoduje znaczne opóźnienia wielu pociągów. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) przypomina, że komisja kolejowa ma uprawnienie, by w uzasadnionych przypadkach nie przyjeżdżać na miejsce zdarzenia. Priorytetem jednak musi być zawsze bezpieczeństwo ruchu kolejowego i możliwość przeprowadzenia rzetelnego postępowania wyjaśniającego przyczyny incydentu.

Więcej:
https://utk.gov.pl/pl/aktualnosci/21308,Stanowisko-Prezesa-UTK-w-sprawie-badania-incydentow-pominiecia-wskaznika-W4.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 28-04-2024, 21:15    Odpowiedz z cytatem

Od dawna już nie czeka się na komisję przy takich drobnostkach, instrukcja o postepowaniu przy incydentach mówi jasno kiedy trzeba pociąg zatrzymać a kiedy nie ma potrzeby.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 01-05-2024, 09:46    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Od dawna już nie czeka się na komisję przy takich drobnostkach...

"Drobnostkach" - hmm... Od rzemyczka do koniczka.
Ciekawe, co piszesz i chyba do dogłębnego przebadania i wypalenia gorącym żelazem, przez niezależny od kamaryli Plk-i, przewoźników, RyśKom-u i Organu Ignaca, podmiot.
Raczej międzynarodowy, bo w naszym bantustanie długo by takiego szukać.
Cytat:
instrukcja o postepowaniu przy incydentach mówi jasno kiedy trzeba pociąg zatrzymać a kiedy nie ma potrzeby.

Wcale nie "jasno". Pozostawia to uznaniowości jednego osobnika.

Wyjechanie wszystkimi dostępnymi dla podróżnych drzwiami poza peron, to incydent kategorii C44.
Do incydentów zawsze należy wołać komisję.
Czy powinna przybyć na miejsce? Oczywiście. Na przykład dla sprawdzenia, czy W4 w ogóle jest, jest właściwy (odblaskowy) i dobrze widoczny - z wymaganej odległości. Przed przystankiem zaś, tak samo dla W16.
Obrazki z kamery kabinowej nie odzwierciedlają rzeczywistych warunków.
Powodów, dla których komisanci powinni ruszyć tyłki, jest zresztą więcej. Choćby ocena stanu toru bezpośrednio przed miejscem zatrzymania - czy np. lecące z drzew liście nie wydłużyły drogi hamowania. Albo sprawność i jakość oświetlenia peronu.

Zatrzymanie za wskaźnikiem, ale z możliwością wysiadki na peron, teoretycznie sklasyfikowano w kategorii wydarzeń mniejszej rangi - sytuacji potencjalnie niebezpiecznych. Bodajże jako D79.
Nie wiem, skąd to rozgraniczenie? Nawet jednak i w takiej sytuacji, choćby przedstawiciel przewoźnika starający się rzetelnie bronić interesu firmy, czy też maszynisty, powinien domagać się przyjazdu całego towarzystwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Wielkopolanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2007

PostWysłany: 06-05-2024, 22:49    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nawet jednak i w takiej sytuacji, choćby przedstawiciel przewoźnika starający się rzetelnie bronić interesu firmy, czy też maszynisty, powinien domagać się przyjazdu całego towarzystwa.

Te całe towarzystwo nie siedzi i nie czeka aby pojechać na miejsce incydentu. Po pierwsze to są osoby które zajmują różne stanowiska i dla nich to udręka jechać na miejsce incydentu i uczestniczyć w tych komisjach. Mało kto wie, że członek takiej komisji jeździ często do takich incydentów po godzinach pracy, przekraczając wszelkie ustawowe odpoczynki dobowe czy tygodniowe. Od pozostałych pracowników uczestniczących w wypadku, incydencie wymaga się zachowania odpoczynku a członek komisji łamie je sam. Nie jest to typowa komisja kolejowa obeznana w tematach tylko na siłę werbowani pracownicy, którzy boją się przełożonych i utraty miejsca pracy. Jeśli ktoś z forumowiczów liczy na rzetelność, jakość ustaleń końcowych to jest naiwny. PKP PLK nie pozwoli wepchnąć sobie tak łatwo winy i tak samo inne podmioty jeśli mają konkretnych członków komisji. Dlatego komisje kolejowe powinny być niezależne od zarządcy infrastruktury i przewoźników aby w końcu były rzetelne i nie było to targowanie argumentami. Póki co UTK, PKBWK konserwuje ten system i nie wymaga od pracodawców przestrzegania podstawowych przepisów kodeksu pracy (odpoczynków) wobec członków komisji kolejowych. Do tego członkowie komisji kolejowych z ramienia przewoźników nie są w większości osobami związanymi z ruchem kolejowym (brak wiedzy lub wiedza cząstkowa uzupełnia podczas wypadku, incydentu). To tylko cześć tego zgniłego systemu, którego każdy boi się ruszyć, bo młode osoby nie chcą nawet słyszeć o pracy w komisjach kolejowych, licząc się z tym, że będą uwiązani z pracą po godzinach pracy, bez wolnych weekendów, pod telefonem itd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl