Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Jastrzębie Zdrój i PKP
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-02-2020, 18:59    Odpowiedz z cytatem

Pierwsze unijne pieniądze dla CPK

Ponad 7 mln zł zostanie przeznaczonych na dokumentację przygotowawczą do projektu budowy linii kolejowej od granicy polsko-czeskiej do Jastrzębia-Zdroju. Umowę podpisano w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej.

Dzięki inwestycji połączenie kolejowe zyska Jastrzębie-Zdrój. Linia będzie też w przyszłości fragmentem jednej z tak zwanych szprych, które, które zapewnią szybki transport do Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Więcej:
https://www.tvp.info/46515583/pierwsze-unijne-pieniadze-dla-cpk

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

maziizam Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Mar 2018

PostWysłany: 16-02-2020, 16:20    Odpowiedz z cytatem

To są czyste bajki i wyborcze mrzonki.
https://www.facebook.com/SolidarityAirport/videos/2435536190094888/

1. Jest niewykonalne technicznie osiągnąć 20 minut dla około 75 km w
zaznaczonej linii CPK170 podróż z Katowic do Jastrzębia Zdroju, gdzie po
trasie będą postoje w Tychach, Pszczynie oraz szkody górnicze, gdzie z
wyliczeń wyszłaby prędkość średnia 225km/h co jest nierealne, takie coś
wynika z waszych filmów reklamowych. Z moich wyliczeń realnych obstaję
za prędkością 45 minut.
2. Teren po jakim wytyczyliście linię jest na terenie silnych szkód
górniczych IVi V kategorii z nieciągłościami z upadem średnim metr na
rok na którym nie da się prowadzić kolei powyżej 20-50 km/h z ciągłym
remontem, a i tak nie gwarantuje to wykolejenia i tragedii. Jastrzębie
Zdrój od północy przez wschód po południe z przystającymi
miejscowościami np Pawłowice ma silne szkody górnicze przez wydobycie
kopalń JSW Borynia-Zofiówka, Pniówek oraz Jastrzębie-Bzie z koncesjami
do 2051 roku.
3. Kolejny problem to gęsta zabudowa w Bąkowie, Jarząbkowicach,
Pielgrzymowicach, Golasowicach i Jastrzębiu Bziu co podniesie znacznie
cenę inwestycji oraz protest mieszkańców przed wysiedleniem. Tu można
zaznaczyć także, znaczne różnice wysokości co też nie ułatwia sprawy.
4. Osobiście proponuję wykorzystać ślady starych pierwszorzędnych linii
lk 170, lk690 oraz lk159 z Zebrzydowic przez Jastrzębie do Czech przy
wytyczaniu linii CPK 170. Takie rozwiązanie pomija problemy szkód
górniczych (brak ich pod tymi liniami, możliwa duża poprawa prędkości
jazdy na nich przez lekką korekcję osiągniecie 160 km/h nie byłaby
problemem, brak protestów społecznych oraz wyburzeń domostw i sprzeciwów
ekologów.
5. Proponuję również połączenie Programu Uzupełniania Lokalnej i
Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej + w przypadku Jastrzębia
Zdroju z planem CPK i tu widzę odtworzenie linii na Wodzisław i
skomunikowanie Jastrzębia z Wodzisławiem, Rybnikiem, Gliwicami oraz
Cieszynem, Bielskiem, Ustroniem i Wisła.
6. Jest marnowaniem potencjału i środków nowego kolejowego przejścia
granicznego Czechy-Polska miedzy Boguminem, a Jastrzębiem (okolice
Dolnej Lutyni, Wierzniowic, Łazisk i Godowa), aby nie wykorzystać go
również dla obecnego najkrótszego ciągu kolejowego
Katowice-Mikołów-Orzesze-Czerwionka-Leszczyny-Rybnik-Radlin-Wodzisław-Chałupki-Bogumin-Ostrawa.
7. Proponuję skontaktować się z organizacjami Pro kolej oraz Towarzystwo
Entuzjastów Kolei, gdyż mają rozeznanie w temacie lokalnych uwarunkowań
i są w stanie zaproponować najkorzystniejsze rozwiązania dla tej linii.

Uzasadnienia:

Szkody Jastrzębie-Pawłowice i okolice:
https://tiny.pl/t6chm
https://tiny.pl/t6ch7
https://tiny.pl/t6ch9
https://tiny.pl/t6chd
https://tiny.pl/t6ch5
https://tiny.pl/t6chk

Prezentacja szkód na byłej linii kolejowej Jastrzębie-Pawłowice
https://tiny.pl/t6chv

Prawie wykolejenie pociągu KŚ Kubalonka na szkodach górniczych, które
powstały nagle:
https://tiny.pl/t6chs
Proponowany przebieg trasy: https://tiny.pl/t6chx
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 10 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl