Czy aby czasem redaktor naczelny "Wolnej drogi" działacz PIS-u i Solidarności M. L. nie mieszka w Żmigrodzie, a siostra urzędującego premiera w Obornikach Śląskich?
No ale po co ktoś miałby jechać do Żmigrodu o 4:30? To jest klasyczny podsył na pociąg o 5:32, a logiczne, że im krótsza relacja, tym chętnych na podróż o tak wczesnej porze jest mniej, albo w ogóle.
Niby racja. Ale można też zapytać po co ktoś miałby jechać o 4:30 do Bolesławca, czy – jak w moim przypadku – do Zgorzelca. A jednak ludzie jeżdżą. Zresztą nie chodzi mi o ten poranny podsył do Żmigrodu. Puste pociągi osobowe w kierunku Rawicza widziałam wczesnym wieczorem (wspomniany wcześniej „Kamieńczyk”), podczas gdy o tej porze wszystkie pociągi w kierunku Legnicy pękają w szwach.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Zupełnie nie rozumiem wypuszczania tak długich składów na muchowozy w kierunku linii 271. A może ktoś ważny z UMWD po prostu mieszka w jakichś Obornikach?
Noema napisał/a:
Dlaczego więc KD z takim zamiłowaniem pchają tam swoje najdłuższe składy? Raczej nie po to, żeby wozić powietrze, ale – jak sugerujesz – żeby przypodobać się jakiemuś dygnitarzowi z UMWD. Warto powęszyć.
A co tu węszyć? W Obornikach Śląskich od urodzenia mieszka pani Agnieszka Zakęś, dyrektor Departamentu Infrastruktury UMWD. W skład Departamentu Infrastruktury wchodzi Wydział Transportu, a co za tym idzie - Dział Transportu Kolejowego.
Dzisiaj (tj. 12.01.) pociąg relacji Wrocław - Zielona Góra Główna, odjazd z Wrocławia o 12:48 napełnienie około 100%. Było kilka pojedynczych wolnych miejsc ale co najmniej kilkanaście osób stało w przedsionkach. Na kurs wystawiony pojedynczy kibel. A co najciekawsze, pociąg został podstawiony o godzinie 12:47 i odjechał z około 4-5 minutowym opóźnieniem.
Wczoraj jechałem na trasie Wrocław Główny -> Ostrów Wielkopolski o 20:30.; całkiem duża rotacja pasażerów na odcinku miejskim aż do Psiego Pola, z Wrocławia pociąg wyjechał z obłożeniem około 50%, do Oleśnicy zajechał z frekwencją 40 procent, w Oleśnicy dużo pasażerów wysiadło, kilku wsiadło, z Oleśnicy wyjazd z obłożeniem około 30 procent, w Ostrowie wysiadło 30-35 osób.
Tabor to EN57 bez klimatyzacji, czas przejazdu prawie 2 godziny, częste luki w rozkładzie, nawet po uwzględnieniu IC a jednak ludzie jeżdżą. Szkoda, że nie ma głębszej współpracy na linii Wielkopolska-Dolnośląskie (na odcinku wielkopolskim 355 służy dojazdom do Ostrowa i z Ostrowa - do pracy i szkoły, a pociąg potrafi wyjechać z Ostrowa do Wrocławia w tygodniu z frekwencją ponad 100%) w celu lepszego, gęstszego taktu i przemyślenia niektórych postojów, z których nikt nie korzysta, o taborze nawet nie marzę, bo wiem że zastąpienie zdezelowanych EN57 na tej trasie to marzenie ściętej głowy.
Witam. Na pociąg 69506, szczytowe połączenie dowożące ludzi do Wrocławia na godzinę 7 zakute łby z Kolei Dolnośląskich znów puściły 36WEa czego efektem jest brak miejsc siedzących od Malczyc, ścisk od Miękini i sardynki od Leśnicy.
Czy znajdzie się ktoś z KD, kto racjonalnej uzasadni te po****nr obiegi? Ile razy można pisać że te gówniane jednostki nadają się tylko do jazdy ukrotnionej lub tylko na połączenia pozaszczytowe? Jak to możliwe, że przed zmianą rozkładu jazdy na tym połączeniu kursowały tylko i wyłącznie jednostki 45WE przez CAŁY rok? Dlaczego wtedy się dało a teraz nie? Co tam się do cholery dzieje, że codziennie przyjeżdża cis innego? Jeszcze tylko ENdolino na ty połączeniu nie było.
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
Ponad 14 mln pasażerów w pociągach Kolei Dolnośląskich.
Koleje Dolnośląskie w 2019 roku przewiozły niemal 14,1 mln pasażerów. Spółka zyskuje pasażerów w rekordowym tempie, przewiozła ponad 2,4 mln pasażerów więcej niż rok wcześniej.
- Wiedzieliśmy, że dzięki uruchomieniu nowych połączeń to będzie rekordowy rok – powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. – 20-procentowy wzrost cieszy, ale nie udałoby się osiągnąć tego sukcesu bez ciężkiej pracy wszystkich pracowników Kolei Dolnośląskich – dodaje.
W uzupełnieniu do wczorajszej wiadomości wysyłam zdjęcie z dzisiaj. Tępe, zakute łby z KD testują naszą cierpliwość. To samo połączenie, stacja Wrocław Leśnica, 36WEa
Po drugie, nowego taboru nie ma i szybko nie będzie, bo odwołali przetargi. Co oznacza, że niezmienna ilość taboru przewozi coraz więcej pasażerów w i tak już zatłoczonych składach.
Po trzecie, pomimo braków taborowych KD uruchomią nowe połączenia. Od marca br. do Kątów Wrocławskich będzie 9 dodatkowych par. Tak więc jeden EZT pójdzie tylko na obsługę jednej podwrocławskiej gminy.
A na linii zgorzeleckiej nadal 3-godzinna popołudniowa dziura w rozkładzie jazdy, przysłowiowe sardynki i jazda na glonojada... Ja już mam tego dość i gdy tylko mogę to jeżdżę FlixBusem. Nie dość że wygodniej (wygodny rozkładany fotel i bez tłoku) to jeszcze dużo taniej!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Po trzecie, pomimo braków taborowych KD uruchomią nowe połączenia. Od marca br. do Kątów Wrocławskich będzie 9 dodatkowych par. Tak więc jeden EZT pójdzie tylko na obsługę jednej podwrocławskiej gminy.
To akurat nieprawda. Do obsługi tych 9 par relacji Kąty Wrocławskie - Wrocław Główny - Kąty Wrocławskie, zostanie skierowany tabor spalinowy, pożyczony od SKPL Cargo. A dokładnie jeden spalinowy zespół trakcyjny serii VT614 (SN84).
Także najpierw warto sprawdzić zawsze, czy to co się pisze to prawda, zamiast siać ferment.
Kamil Styrna, a gdzie ja to mam sprawdzić? Mam sobie zadzwonić do KD, czyli do najbardziej wiarygodnego źródła informacji w tej sprawie i zapytać jaki tabor skierują na Kąty Wrocławskie? Bądźmy poważni!
Skoro linia jest zelektryfikowana to kierując się logiką założyłam, że do obsługi tych połączeń będzie skierowany EZT. Ja doskonale wiem, że tam gdzie zaczyna się polska kolej tam kończy się sens i logika, ale do głowy mi nie przyszło, że KD pożyczą w tym celu SZT i to jeszcze od SKPL Cargo. Przecież to jest absurdalne!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Jeżeli cena wozokilometra SZT będzie tańsza od EZT to czemu nie? Przy skokowym wzroście cen prądu i jako takiej stabilnej cenie paliwa nie zdziwiłbym się, gdyby koszt dla przewoźnika byłby podobny. Koszt najmu może być niższy, a nie oszukujmy się, tych 9 dodatkowych krótkich połączeń nie będzie generowało frekwencji na długie EZT-y, a będzie uzupełnieniem istniejącej już oferty.
Jest to pewien smutny obraz, żeby pod drutem jechać spalinówką, ale jeżeli koszt jest niewysoki, to po co bawić się w wypożyczanie takiego EN57 który wymagałby pewnie jakiegoś przeglądu, skoro można od ręki mieć SZT.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum