Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 167, 168, 169  Następny
Frekwencja w dolnośląskich pociągach
Autor Wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-01-2020, 18:36    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Kiedyś często jeździłam pierwszym porannym (ok. 4:30) pociągiem Wrocław - Lubań. Mniej więcej w tym samym czasie był pierwszy pociąg PR do Żmigrodu. Bywało, że te dwa pociągi jechały równolegle po estakadzie. I widziałam kompletnie pusty skład do Żmigrodu (dosłownie zero pasażerów), podczas gdy w pociągu do Lubania pasażerów było kilkudziesięciu. To o czymś świadczy...

No ale po co ktoś miałby jechać do Żmigrodu o 4:30? To jest klasyczny podsył na pociąg o 5:32, a logiczne, że im krótsza relacja, tym chętnych na podróż o tak wczesnej porze jest mniej, albo w ogóle. Ja kiedyś jechałem w dzień roboczy pierwszym pociągiem do Szklarskiej Poręby (wówczas jechał jakoś po 5 rano) i ze zdziwieniem stwierdziłem, że w 36WEa praktycznie na każdej czwórce ktoś siedział, w sumie z setka ludzi się zebrała.

Co do Rawicza, to szczytowe kursy są jednak mocno obłożone, mimo krótkiej relacji. Co prawda sardynek nie ma, ale np. w piątek rano widziałem 45WE na Mikołajowie i zajęte były wszystkie miejsca siedzące i sporo osób stało w przedsionkach. Ogólnie z tym miastem jest podobny problem co z Brzegiem, Nysą, czy Żarami: leży niby w innym województwie, ale bardziej ciągnie do Wrocławia, tym bardziej że jest bliżej niż do Poznania.

Kwestii dysponowania taborem przez obu regionalnych przewoźników poruszał nie będę, bo to że pociągi są za mało pojemne, wiemy nie od dzisiaj, ale przewoźnicy/organizator przewozów chyba już niekoniecznie...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

myszka Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 12 Maj 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-01-2020, 18:42    Odpowiedz z cytatem

Czy aby czasem redaktor naczelny "Wolnej drogi" działacz PIS-u i Solidarności M. L. nie mieszka w Żmigrodzie, a siostra urzędującego premiera w Obornikach Śląskich? Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 11-01-2020, 18:54    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
No ale po co ktoś miałby jechać do Żmigrodu o 4:30? To jest klasyczny podsył na pociąg o 5:32, a logiczne, że im krótsza relacja, tym chętnych na podróż o tak wczesnej porze jest mniej, albo w ogóle.

Niby racja. Ale można też zapytać po co ktoś miałby jechać o 4:30 do Bolesławca, czy – jak w moim przypadku – do Zgorzelca. A jednak ludzie jeżdżą. Zresztą nie chodzi mi o ten poranny podsył do Żmigrodu. Puste pociągi osobowe w kierunku Rawicza widziałam wczesnym wieczorem (wspomniany wcześniej „Kamieńczyk”), podczas gdy o tej porze wszystkie pociągi w kierunku Legnicy pękają w szwach.

_________________
STACJA ZGORZELEC
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz.U. nr 144 poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-01-2020, 19:43    Odpowiedz z cytatem

Bartuś napisał/a:
Zupełnie nie rozumiem wypuszczania tak długich składów na muchowozy w kierunku linii 271. A może ktoś ważny z UMWD po prostu mieszka w jakichś Obornikach?

Noema napisał/a:
Dlaczego więc KD z takim zamiłowaniem pchają tam swoje najdłuższe składy? Raczej nie po to, żeby wozić powietrze, ale – jak sugerujesz – żeby przypodobać się jakiemuś dygnitarzowi z UMWD. Warto powęszyć.

A co tu węszyć? W Obornikach Śląskich od urodzenia mieszka pani Agnieszka Zakęś, dyrektor Departamentu Infrastruktury UMWD. W skład Departamentu Infrastruktury wchodzi Wydział Transportu, a co za tym idzie - Dział Transportu Kolejowego.

https://www.facebook.com/agnieszka.zakes.5

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

viking87 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2012
Skąd: Wrocław/Brzeg Dolny

PostWysłany: 12-01-2020, 18:43    Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj (tj. 12.01.) pociąg relacji Wrocław - Zielona Góra Główna, odjazd z Wrocławia o 12:48 napełnienie około 100%. Było kilka pojedynczych wolnych miejsc ale co najmniej kilkanaście osób stało w przedsionkach. Na kurs wystawiony pojedynczy kibel. A co najciekawsze, pociąg został podstawiony o godzinie 12:47 i odjechał z około 4-5 minutowym opóźnieniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-01-2020, 13:32    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe jak w tych dłuższych relacjach rozkładają się potoki pasazerów, to znaczy dokąd dokładnie jadą i na jakim odcinku frekwencja jest taka wysoka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marcinek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2019

PostWysłany: 17-01-2020, 13:39    Odpowiedz z cytatem

Wczoraj jechałem na trasie Wrocław Główny -> Ostrów Wielkopolski o 20:30.; całkiem duża rotacja pasażerów na odcinku miejskim aż do Psiego Pola, z Wrocławia pociąg wyjechał z obłożeniem około 50%, do Oleśnicy zajechał z frekwencją 40 procent, w Oleśnicy dużo pasażerów wysiadło, kilku wsiadło, z Oleśnicy wyjazd z obłożeniem około 30 procent, w Ostrowie wysiadło 30-35 osób.

Tabor to EN57 bez klimatyzacji, czas przejazdu prawie 2 godziny, częste luki w rozkładzie, nawet po uwzględnieniu IC a jednak ludzie jeżdżą. Szkoda, że nie ma głębszej współpracy na linii Wielkopolska-Dolnośląskie (na odcinku wielkopolskim 355 służy dojazdom do Ostrowa i z Ostrowa - do pracy i szkoły, a pociąg potrafi wyjechać z Ostrowa do Wrocławia w tygodniu z frekwencją ponad 100%) w celu lepszego, gęstszego taktu i przemyślenia niektórych postojów, z których nikt nie korzysta, o taborze nawet nie marzę, bo wiem że zastąpienie zdezelowanych EN57 na tej trasie to marzenie ściętej głowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 22-01-2020, 06:10    Odpowiedz z cytatem

Witam. Na pociąg 69506, szczytowe połączenie dowożące ludzi do Wrocławia na godzinę 7 zakute łby z Kolei Dolnośląskich znów puściły 36WEa czego efektem jest brak miejsc siedzących od Malczyc, ścisk od Miękini i sardynki od Leśnicy.

Czy znajdzie się ktoś z KD, kto racjonalnej uzasadni te po****nr obiegi? Ile razy można pisać że te gówniane jednostki nadają się tylko do jazdy ukrotnionej lub tylko na połączenia pozaszczytowe? Jak to możliwe, że przed zmianą rozkładu jazdy na tym połączeniu kursowały tylko i wyłącznie jednostki 45WE przez CAŁY rok? Dlaczego wtedy się dało a teraz nie? Co tam się do cholery dzieje, że codziennie przyjeżdża cis innego? Jeszcze tylko ENdolino na ty połączeniu nie było.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 22-01-2020, 13:23    Odpowiedz z cytatem

Ponad 14 mln pasażerów w pociągach Kolei Dolnośląskich.

Koleje Dolnośląskie w 2019 roku przewiozły niemal 14,1 mln pasażerów. Spółka zyskuje pasażerów w rekordowym tempie, przewiozła ponad 2,4 mln pasażerów więcej niż rok wcześniej.

- Wiedzieliśmy, że dzięki uruchomieniu nowych połączeń to będzie rekordowy rok – powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. – 20-procentowy wzrost cieszy, ale nie udałoby się osiągnąć tego sukcesu bez ciężkiej pracy wszystkich pracowników Kolei Dolnośląskich – dodaje.

Więcej:
https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/35661/ponad-14-mln-pasazerow-w-pociagach-kolei-dolnoslaskich.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 23-01-2020, 06:20    Odpowiedz z cytatem

W uzupełnieniu do wczorajszej wiadomości wysyłam zdjęcie z dzisiaj. Tępe, zakute łby z KD testują naszą cierpliwość. To samo połączenie, stacja Wrocław Leśnica, 36WEa

Zdjęcie

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 23-01-2020, 08:04    Odpowiedz z cytatem

voyager1231, będzie jeszcze gorzej. Po pierwsze, pasażerów lawinowo przybywa! KD same się tym chwalą:

https://www.kolejedolnoslaskie.pl/ponad-14-mln-pasazerow-w-2019-roku/

Po drugie, nowego taboru nie ma i szybko nie będzie, bo odwołali przetargi. Co oznacza, że niezmienna ilość taboru przewozi coraz więcej pasażerów w i tak już zatłoczonych składach.

Po trzecie, pomimo braków taborowych KD uruchomią nowe połączenia. Od marca br. do Kątów Wrocławskich będzie 9 dodatkowych par. Tak więc jeden EZT pójdzie tylko na obsługę jednej podwrocławskiej gminy.

https://gazetawroclawska.pl/wiecej-lokalnych-pociagow-pod-wroclawiem-juz-od-marca/ar/c1-14727530

A na linii zgorzeleckiej nadal 3-godzinna popołudniowa dziura w rozkładzie jazdy, przysłowiowe sardynki i jazda na glonojada... Ja już mam tego dość i gdy tylko mogę to jeżdżę FlixBusem. Nie dość że wygodniej (wygodny rozkładany fotel i bez tłoku) to jeszcze dużo taniej!

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=388760#388760

Beton

_________________
STACJA ZGORZELEC
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz.U. nr 144 poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Kamil Styrna Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lis 2018
Skąd: Świdnica

PostWysłany: 23-01-2020, 12:00    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Po trzecie, pomimo braków taborowych KD uruchomią nowe połączenia. Od marca br. do Kątów Wrocławskich będzie 9 dodatkowych par. Tak więc jeden EZT pójdzie tylko na obsługę jednej podwrocławskiej gminy.

https://gazetawroclawska.pl/wiecej-lokalnych-pociagow-pod-wroclawiem-juz-od-marca/ar/c1-14727530

To akurat nieprawda. Do obsługi tych 9 par relacji Kąty Wrocławskie - Wrocław Główny - Kąty Wrocławskie, zostanie skierowany tabor spalinowy, pożyczony od SKPL Cargo. A dokładnie jeden spalinowy zespół trakcyjny serii VT614 (SN84).
Także najpierw warto sprawdzić zawsze, czy to co się pisze to prawda, zamiast siać ferment.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 23-01-2020, 14:24    Odpowiedz z cytatem

Kamil Styrna, a gdzie ja to mam sprawdzić? Mam sobie zadzwonić do KD, czyli do najbardziej wiarygodnego źródła informacji w tej sprawie i zapytać jaki tabor skierują na Kąty Wrocławskie? Bądźmy poważni!

Skoro linia jest zelektryfikowana to kierując się logiką założyłam, że do obsługi tych połączeń będzie skierowany EZT. Ja doskonale wiem, że tam gdzie zaczyna się polska kolej tam kończy się sens i logika, ale do głowy mi nie przyszło, że KD pożyczą w tym celu SZT i to jeszcze od SKPL Cargo. Przecież to jest absurdalne!

_________________
STACJA ZGORZELEC
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz.U. nr 144 poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

marcinek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2019

PostWysłany: 23-01-2020, 14:43    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli cena wozokilometra SZT będzie tańsza od EZT to czemu nie? Przy skokowym wzroście cen prądu i jako takiej stabilnej cenie paliwa nie zdziwiłbym się, gdyby koszt dla przewoźnika byłby podobny. Koszt najmu może być niższy, a nie oszukujmy się, tych 9 dodatkowych krótkich połączeń nie będzie generowało frekwencji na długie EZT-y, a będzie uzupełnieniem istniejącej już oferty.

Jest to pewien smutny obraz, żeby pod drutem jechać spalinówką, ale jeżeli koszt jest niewysoki, to po co bawić się w wypożyczanie takiego EN57 który wymagałby pewnie jakiegoś przeglądu, skoro można od ręki mieć SZT.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 24-01-2020, 20:53   4 godzinna luka Odpowiedz z cytatem

w rozkładzie jazdy między Jelenią Górą a Zgorzelcem jest aż 4 godzinna dziura. 9:42, a następny dopiero o 13:42. To jest nie do zaakceptowania!

Dziś ponownie tłok w pociągu odj. 13:42 z JG do Zgorzelca.
Ludzie stali. Brak miejsc siedzących w małym szynobusie.

Najwyższy czas by o 11:42 także jechał jakiś pociąg do Zgorzelca i wracał do JG bo dziura jest także ze Zgorzelca do JG.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 168 z 169 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 167, 168, 169  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl