Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Linia Stróże - Jasło
Autor Wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 18-02-2012, 22:39    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
rozwiązania z konkretnymi połączeniami typu Nowy Sącz - Zagórz.


I kto by tym jeździł, dokąd? Po co takie połączenie, żeby wykazać że pociągi na tej linii nie majom sensu ekonomicznego? ;-)

Powtarzam jak mantrę: jedyny sens dla południowej części woj. podkarpackiego to sezonowy pociąg nocny, dowożący ludzi z Polski na rano (na piątek i/lub na sobotę) do Zagórza/Ustrzyk D./Łupkowa, i zabierający ich stamtąd po weekendzie (niedziela/poniedziałek).

I takie coś przypuszczalnie mogłoby mieć i kilkanaście wagonów, i jeździć pełne (pod warunkiem że udałoby się ożywić w narodzie te stare nawyki, a kryzys i wysoki koszt paliwa temu sprzyja).

_________________
Dzień dobry!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolbak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sie 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 18-02-2012, 23:17    Odpowiedz z cytatem

Może zły przykład podałem, ale przecież jeszcze całkiem niedawno na takim odcinku z Jasła do Zagórza kursowało nawet 7 par pociągów osobowych. Jeśli do tego dołożymy fakt, że jest to linia o największym zagęszczeniu przystanków, w tej części kraju, to wciąż na tym odcinku ma ona potencjał i tylko kiepska szlakowa to ogranicza. Zatem nie do końca się zgodzę z tym co mówisz, że wyłącznie ruch dalekobieżny ma tam sens. To, że odcinek z Jasła do Stróż padł i nie ma racji bytu, nie oznacza, że całość kolei regionalnej na południowym Podkarpaciu również nie ma sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 18-02-2012, 23:39    Odpowiedz z cytatem

Przyczyną upadku kolei w Bieszczadach jest oprócz braku elektryfikacji, fatalna szlakowa, momentami prędkość jest ograniczana do 10 km/h, i co za tym idzie strasznie wydłużony czas przejazdu. Wiele lat nic się tam nie robiło, busiarstwo się rozwijało i teraz jest kaplica.
Wakacje 2009, to ostatnie lato gdzie do Zagórza dojeżdżały pociągi dalekobieżne i już wtedy czas jazdy z Rzeszowa do Zagórza to ponad 4 godziny dla pociągów pośpiesznych. Przez to kolej przegrywa z transportem samochodowym. Szansą dla tej linii jest remont na całej trasie od Rzeszowa, do minimum 70-80 km/h. To już byłoby pole do dyskusji jeżeli chodzi o puszczenie tędy pociągów, zarówno dalekobieżnych jak i codziennych lokalnych dla osób dojeżdżającyh do pracy/szkoły. Bo inaczej, to pojeżdżą takie pociągi do pierwszej korekty i znowu pójdą w zapomnienie bo będą najzwyczajniej kulą u nogi dla budżetu państwa, który i tak jest w opłakanym stanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 19-02-2012, 13:33    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
fatalna szlakowa, momentami prędkość jest ograniczana do 10 km/h

Nie ma takiej prędkości drogowej nawet w opiewanych Bieszczadach.

Najmniejszą V drogową jest 20 km/h jeśli szlak nie spełnia tego kryterium przewozy są zawieszane.
Tylko w ograniczenia doraźnych i WOS-ie występuję prędkość 10 km/h w miejscach gdzie ze względu na bezpieczeństwo prowadzonego ruchu jest to konieczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 19-02-2012, 15:24    Odpowiedz z cytatem

Chyba, że przewozów zawiesić nie można, albo jadą tam pociągi towarowe. Wtedy 10km/h jako szlakowa - jak najbardziej występuje.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 19-02-2012, 19:53    Odpowiedz z cytatem

Chyba z jakiegoś powodu wycofano przewozy dalekobieżne do Zagórza? Na linii są ograniczenia do 10 km/h, przynajmniej jak jechałem szynobusem to tak twierdziła obsługa, że wlec się musi w danej chwili tak bardzo.Połączenia Nowy Sącz- Jasło nie mają sensu, ale np. Kraków- Zagórz jako REGIO czy dawne Wetlina, Bieszczady, Solina, why not?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 19-02-2012, 20:00    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wtedy 10km/h jako szlakowa

Słusznie, tylko zapomniałeś dodać że na bocznicach i liniach przemysłowych Śmiech

Na liniach zarządzanych i administrowanych przez PLK nie ma prędkości drogowej <20 km/h poza ostrzeżeniami doraźnymi i WOS.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Turysta Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2011

PostWysłany: 19-02-2012, 22:23    Odpowiedz z cytatem

Połączenia Nowy Sącz - Jasło jak najbardziej mają sens, tylko tych połączeń musiałoby być kilka-kilkanaście, a nie 2 na dzień... Albo wszystkie, albo część z nich mogłoby być z wjazdem do Gorlic, aby nie było konieczności tworzenia odrębnych połączeń z Gorlicami. Kraków - Gorlice oraz Kraków - Zagórz także jak najbardziej, przynajmniej po jednym połączeniu dziennie. W dzisiejszej sytuacji jednak trudno o takie połączenia, należy dbać o istniejące linie, aby utrzymać na nich obecną liczbę pociągów.

Co do dalekobieżnych, również, przynajmniej jedna TLK. I jak w Bieszczady przez Kraków to tylko przez Tarnów i dalej łącznicą, umożliwiającą pominięcie stacji Stróże. Zmiana loka w Jaśle. I byłoby ok Smile
Nie wiem, jak tam jest z tymi prędkościami obecnie, ale coś dłubią na niektórych odcinkach, więc całkiem możliwe, że kiedyś coś tam dalekobieżnego pojedzie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 21-02-2012, 15:07    Odpowiedz z cytatem

rumburak napisał/a:
Powtarzam jak mantrę: jedyny sens dla południowej części woj. podkarpackiego to sezonowy pociąg nocny, dowożący ludzi z Polski na rano (na piątek i/lub na sobotę) do Zagórza/Ustrzyk D./Łupkowa, i zabierający ich stamtąd po weekendzie (niedziela/poniedziałek).

No to widać że chyba nigdy nie jechałeś pociągiem do Zagórza. Ja na D29-108 (całej, od Chyrowa do Stróż) zęby zjadłem. Pamiętam ją z czasów parowozów, i nie oopowiadaj bajek że wystarczy jeden sezonowiec, bo to bujdy. Zobacz ile teraz, poza sezonem, jeździ z samego Sanoka autobusów dalekobieżnych w Polskę. W Rzeszowie ciężko czasem wsiąść w jakiś nocny autobus do Wawy jadący z Bieszczad.

[ Dodano: 21-02-2012, 15:12 ]
pawelu napisał/a:
Wakacje 2009, to ostatnie lato gdzie do Zagórza dojeżdżały pociągi dalekobieżne i już wtedy czas jazdy z Rzeszowa do Zagórza to ponad 4 godziny dla pociągów pośpiesznych.

I to była równia pochyła, sądzę że zamierzona. Bo nikt mądry nie powie że z Krakowa do Zagórza najkrócej, najszybciej i najtaniej jest przez Rzeszów. Beton "zapomniał" że pod drutem można jechać już od Jasła i dalej łącznicą Stróz. i tak powinny jeździć wszystkie składy dalekobieżne z Bieszczad w kierunku Krakowa, Śląska, Wrocławia, itp. Czyli generalnie na zachód.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 22-02-2012, 10:50    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
i dalej łącznicą Stróz

O hipotetyczną trasę jeśli już ale przez Stróże zadba już jeden taki senator Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 23-02-2012, 18:37    Odpowiedz z cytatem

Turysta bzdury tutaj wypisujesz. Relacja Nowy Sącz- Jasło nie ma najmniejszego sensu. Nie ma potencjalnych nawet potoków pasażerskich, takich pociąg siłą rzeczy omija Gorlice z których ludzie do Sącza do pracy dojeżdżają. Niestety, ale nie znasz specyfiki tej linii i może dlatego wypisujesz takie tezy..
Co do pociągów dalekobieżnych absolutna zgoda. W sezonie musi ich być sporo a poza nim warto pomyśleć przynajmniej o dawnych Wetlinie i Bieszczadach.
Co do omijania Stróż...To głupota ponieważ sporo osób korzysta z tej stacji. Dworzec jest wygodny, z parkingiem, w niedziele jest na nim pełno samochodów. Uprzedzenia do senatora trzeba odłożyć na bok, sporo na pociągi tam są chętni to te powinny jeździć. Niedowiarków zapraszam do Stróż.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 24-02-2012, 13:09    Odpowiedz z cytatem

A ja mam pytanie do mieszkańców Gorlic lub do osób które bywają na stacji i trochę znają okoliczną topografie zabudowań;
Czy były może plany lub czy jest możliwe poprowadzenie toru dalej powiedzmy na południowy zachód aby "wyjechać" z Gorlic i zbudować łącznice do stacji Moszczenica Małopolska? Załatwiło by to problem wjazdu do Gorlic i zmiany czoła co wiąże się także z zaoszczędzeniem czasu...Niestety na mapie satelitarnej(zdjęcie nie jest wyraźne) widać budynek zaraz za torowiskiem...dlatego pytam kogoś kto był tam osobiście
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 24-02-2012, 18:40    Odpowiedz z cytatem

sheva17, ja też tam nigdy nie byłem i nie znam specyfiki tej linii, ale z tego, co widzę pociągi Nowy Sącz- Jasło mogły by wjeżdżać do Gorlic i miałoby sens. Po pierwsze łączyłyby spore miasta- Jasło (26 tys. mieszkańców), Gorlice(29tys.) i Nowy Sącz (84 tys.) więc przy odpowiednio dużej ilości pociągów i niskich cenach biletów i dobranym tBORZE (NA POCZĄTEK NP. 60- miejscowe szynobusiki).
Oczywiście ogryzki w postaci dwóch par pociągów Sącz- Biecz to sensu nie mają.
Zawsze , gdy ktoś tak mówi podaję za przykład linię Siedlce- Czeremcha- jedyne miasto na linii- Siedlce, największa wieś- Czeremcha ma ok 2600 mieszkańców, a jeździ tą linią tą linią 5 par pociągów na dobę, a szynobusy jeżdżące tą linią są często przepełnione.

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

filip39 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Maj 2010
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 24-02-2012, 18:51    Odpowiedz z cytatem

@lubelak195, tak uściślając, to w Czeremsze pociąg to jedyny środek transportu (oczywiście poza samochodami, no może mają 2 busy na krzyż

_________________
2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 24-02-2012, 21:58    Odpowiedz z cytatem

Niestety nie mogłyby. Czas przejazdu nie byłby konkurencyjny, poza tym dworzec w Sączu od wielu zakładów jest dość daleko. Na korzyść autobusów przemawiają i brak większych zatorów drogowych i odjazdy co kilkanaście minut. Gdyby na tej linii kiedyś pojawiły się szynobusy to można się na taką ofertą zastanowić. Półki co niestety marszałek nie jest zainteresowany obniżeniem kosztów przewozu.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl