podobno mają zostać po równo rodzielone między Hel i Kościerzynę
Linia do Kościerzyny - 40tyś mieszkańców w zasięgu (nie licząc Kacka i Osowej bo z nimi to 60tyś.) i 7 par pociągów.
Linia na Hel - 35tys. mieszkańców w zasięgu (nie licząc tych obsługiwanych przez SKM) i 8.5 pary pociągu plus dodatkowo jedna para do Władysławowa.
No ale wicemarszałek Struk mieszka w Juracie a nie w Żukowie...
Miejmy nadzieję, że coś się zmieni. Ostatnio w poniedziałek o 15.38 z Gdyni pojechał SA102 (3 człony) miejsca było więcej (chociaż jeszcze troche ludzi stało), myślałem że to już pewien znak, że w PR zaczęli mysleć, ale jednak nic sie nie zmieniło co zaprezentowano wczoraj puszczając tenże szynobus pusty do Gdyni o 15.30. Czy istnieje jakaś możliwość żeby zwrócić im na to uwagę skutecznie??!! Przecież to marnowanie taboru!!
Województwo pomorskie ogłosiło przetarg na dostawę 6 nowych spalinowych zespołów trakcyjnych oraz przeszkolenie pracowników wskazanych przez zamawiającego w zakresie obsługi, utrzymania i napraw bieżących tego taboru.
Zamówienie obejmuje dwie sztuki pojazdów o ilości od 120 do 140 miejsc siedzących oraz cztery sztuki pojazdów o ilości od 180 do 190 miejsc siedzących. Szacunkowa wartość zamówienia bez VAT to 65 mln zł. Rozpoczęcie realizacji zamówienia to 22 grudnia 2009 r., a jego zakończenia - 20 grudnia 2011 r.
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 1,3 mln zł. O udzielnie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykonali i dostarczyli w okresie ostatnich trzech lat, nie mniej niż 3 sztuki nowych spalinowych zespołów trakcyjnych (dwuczłonowych lub trójczłonowych), które były przystosowane konstrukcyjnie do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich z prędkością co najmniej 120 km/h).
Kryteria udzielenia zamówienia: koszt miejsca w pojazdach - 65 pkt., termin gwarancji - 15 pkt., termin dostawy - 20 pkt. Termin składania ofert upływa 21 grudnia 2009 r.
cztery sztuki pojazdów o ilości od 180 do 190 miejsc siedzących
W Pesobusie SA132 dla Wielkopolski z układem siedzeń 3+2 i dwiema parami drzwi po każdej stronie są 174 miejsca siedzące. Jakby tak zrobić jeszcze większą rzeźnię obcinając miejsca inwalidzkie i rowerowo/narciarskie to te 180 miejsc siedzących wejdzie .
13 grudnia, wraz z wejściem w życie nowego, rocznego rozkładu jazdy pociągów, Arriva PCC uruchomi pociąg w relacji Bydgoszcz - Kościerzyna - Gdynia - Gdańsk. Od nowego rozkładu pociągi PKP Przewozów Regionalnych przestaną też kursować na trasie Kościerzyna - Czersk - Wierzchucin; obsługę pociągów na tej trasie w całości przejmie Arriva.
Pociąg Bydgoszcz - Gdańsk będzie kursować w piątki i niedziele. W kierunku Trójmiasta w piątki kursować będzie „na prosto” dawną magistralą węglową, a w niedziele pojedzie przez Szlachtę i Czersk. W stronę Bydgoszczy zarówno w piątki i w niedziele będzie jechać „na prosto” (w piątki w Bąku będzie funkcjonować skomunikowanie z drugim pociągiem Arrivy, relacji Bąk - Czersk - Wierzchucin). Pociągi relacji Bydgoszcz - Gdańsk na odcinku Bydgoszcz - Kościerzyna będą dotowane przez Urzędy Marszałkowskie, a pomiędzy Kościerzyną i Trójmiastem będzie to przedsięwzięcie komercyjne. Szefowie Arrivy nie ujawnili na razie cen biletów na trasie Bydgoszcz - Trójmiasto.
– Cena będzie wyższa od pociągów osobowych, ale niższa od pospiesznych – mówi Paweł Pleśniar z Arrivy.
Spółka nadała tym pociągom nazwę „Arriva Express”. Na terenie woj. kujawsko-pomorskiego te pociągi będą zatrzymywać się na wszystkich przystankach, na terenie woj. pomorskiego będzie to pociąg przyspieszony.
Szefowie Arrivy nie ukrywają, że jeśli pociągi będą cieszyć się dużą frekwencją (do ich obslugi przeznaczone będą duńskie szynobusy MR/MRD), to oferta może być rozszerzona na cały tydzień.
Jeśli chodzi o przejęcie przez Arrivę obsługi połączeń pomiędzy Kościerzyną i Czerskiem/Wierzchucinem, to od poniedziałku do czwartku dojeżdżać do Kościerzyny będą dwa pociągi, w piątki trzy, a w sobotę i niedzielę jeden. W tym zestawieniu uwzględnione są pociągi do i z Gdańska. Ciekawostką będzie też popołudniowy pociąg „szkolny” Czersk - Karsin.
Nowością w ofercie Arrivy będzie też pociąg kursujący w soboty i niedziele w wakacje na trasie Bydgoszcz - Kościerzyna - Gdynia - Władysławowo.
Leszek79, wiadomo że przetarg wygra PESA bo tylko ona spełnia wymagania, ale myślę że może zamiast wycinać miejsca dla inwalidów warto pokusić się o ATR220 albo zainteresować się spalinową wersją FLIRTA produkowaną w Siedlach pod nazwą SPURT
_________________ Niekończąca się Podróż...Ostatnie etapy
Linia do Kościerzyny - 40tyś mieszkańców w zasięgu (nie licząc Kacka i Osowej bo z nimi to 60tyś.) i 7 par pociągów.
Linia na Hel - 35tys. mieszkańców w zasięgu (nie licząc tych obsługiwanych przez SKM) i 8.5 pary pociągu plus dodatkowo jedna para do Władysławowa.
No ale wicemarszałek Struk mieszka w Juracie a nie w Żukowie...
Jest też tam coś takiego jak Morze Bałtyckie, chyba istotna rzecz dla połączeń kolejowych.
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-11-2009, 21:05
Tylko szkoda że ARRIVA nie pomyślała o takim połączeniu z Grudziądza (ponad 100tyś mieszkańców) trasa od Wierzchucina dokładnie ta sama Przecież Grudziądz nie ma bezpośredniego połączenia z Gdynią ; wogóle nie ma zadnego połaczenia dalekobieznego to jest poprostu skandal Zalącznik usunięty ale post ma związek z tematem jak najbardziej
Ostatnio zmieniony przez Karel Gott dnia 12-11-2009, 22:39, w całości zmieniany 1 raz
Radek a masz może jakiś przeciek z rozkładu w powiecie kościerskim chodzi głównie o Kościerzyna- Wierzchucin przez Czersk i przez Łąg oraz części tych tras.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Linia do Kościerzyny - 40tyś mieszkańców w zasięgu (nie licząc Kacka i Osowej bo z nimi to 60tyś.) i 7 par pociągów.
Linia na Hel - 35tys. mieszkańców w zasięgu (nie licząc tych obsługiwanych przez SKM) i 8.5 pary pociągu plus dodatkowo jedna para do Władysławowa.
No ale wicemarszałek Struk mieszka w Juracie a nie w Żukowie...
Jest też tam coś takiego jak Morze Bałtyckie, chyba istotna rzecz dla połączeń kolejowych.
Ale mi chodzi o pozasezon. W sezonie dysproporcja jest jeszcze większa bo na Hel jeździ PIC, ale zakładam że jest wówczas taka potrzeba, chociaż nad jeziora też turyści podążają.
tu nie chodzi nawet o dodatkowe połączenia a o przesunięcie istniejących kursów o 11.57 i 13.43 ( mało osób z nich korzysta - no chyba że w sezonie turystycznym) na godziny szczytu popołudniowego. teraz mamy pociąg z Gdyni o 15.38 a na nastepny trzeba czekać prawie 3 godziny ( do 18.19). Czy Urząd Marszałkowski który dofinansowuje przewozy regionalne zwraca uwagę na "jakość" rozkładu jazdy ?
O 13:43 jedzie dość dużo osób, czasami ciężko o miejsce. O 11:57 mniej, jednak nie wozi się tam powietrza.
Od 13tego grudnia do Kościerzyny będzie jechał nowy pociąg tuż przed 17tą oraz z Kościerzyny do Gdyni ok. 14:30.
Nie zapominajmy, że dodatkowe kursy obsługiwać będzie Arriva, bo oczywiście Przewozy Regionalne nie widzą w tym celu. Mam szczerą nadzieje, że mimo zmienionego wizerunku spółka ta rozpadnie się szybko i boleśnie a na jej miejsce wejdzie lepszy przewoźnik. Czego z całego serca życzę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum