Dzięki serdeczne za wyczerpujace informacje i materiał zdjęciowy A mozna gdzieś sprawdzić zestawienie tego EN do Zurychu? Chodzi mi o coś takiego jak na stronie IC tj. rozmieszczenie wagonów w składzie i ich numeracja.
Co do rezerwacji w pociągach IC/EC na terenie Austrii to kilka lat temu jechałem z Wiednia do Salzburga i siedziałem w 1 klasie, przyszedł konduktor i sprzedał mi rezerwację za 2,90 EUR. Jak zapytałem czy wszystkie IC/EC objęte są na FIPa rezerwacją powiedział że tylko 1 klasa a w drugiej klasie rezerwacje są nie obowiązkowe. Wkurzył mnie że powiedział mi o tym dopiero jak mnie skasował. Nie wiem ile w tym było prawdy...
W Wiedniu mnie raz nie wpuszczono na Wien Sud, jedna baba twierdziła, że można wejść mając tylko kartę OBB, a żadne bilety międzynarodowe nie są honorowane. Dzwoniła nawet gdzieś, ale z jej rozmowy telefonicznej wydawało minie się, że nie uzyskała odpowiedzi takiej, jakiej oczekiwała.
Na West wpuszczono mnie, w Graz tez. Inni pracownicy na Wien Sud też mnie wpuszczali z FIPem.
Zależy od pracownika, na którego się trafi. Czytałem kilka razy, że w Berlinie do DB Lounge nie wpuszczano FIPowców i jak forumowicze pisali, zawsze to był ten sam pracownik.
Nie wiem jak inni ale ja przez takie właśnie "wpuszczą...nie wpuszczą do Lounge na FIPa?" to się czasem aż wstydzę wyciągać ten bilet a jeszcze bardziej mi wstyd jak odchodzę odprawiony z "kwitkiem"
Nie bijcie proszę - ale znów podczepię się pod temat - Czy na wszystkie pociągi jeżdżące w Austrii obowiązuje FIP? Szczególnie chodzi mi o RJ. A tak w ogóle co to za pociąg?
Fipowiec, ja tam nie wstydzę się pokazać FIP, bo prawie nikt nie wie co to jest Jednak również strasznie głupio się czułem, gdy nie wpuścili mnie do Lounge w Wiedniu. No ale cóż, trzeba było zabrać się i iść. Jednak to doświadczenie wcale mnie nie zniechęciło. Za 2 dni byłem w Wiedniu i znów poszedłem. Był inny pracownik i mnie wpuścił
rufio198, rozkład austriacki podaje, że na pociągi RailJet miejscówka jest nieobowiązkowa. Wydaje mnie się, że są one tak jak każdy pociąg OBB. Jednak jeśli niedługo będziesz w Austrii, zapytaj w kasie albo u konduktora, a potem napisz - bo ja w swojej książeczce mam wykorzystane wszystkie 4 kupony, więc dopiero za rok najwcześniej tam pojadę.
Aha, zapomniałem dodać, że RailJet widziałem tylko raz, jak przesiadałem się w Wiedniu. Był to skład zespolony (chyba taki jak niemieckie ICE albo Pendolino) i jechał, jak pamiętam, do Innsbruck.
Iktorn- Planuje jechać pod koniec sierpnia. Jak wrócę to napisze co to za cudo ten RJ i jak będe miał to zdjęcie wstawię do albumu.
[ Dodano: 04-09-2009, 04:24 ]
A więc tak - byłem w Austrii, samym RJ nie jechałem ( także przykro mi ale nie powiem czy FIP na nim obowiązuje - po prostu nie pasowały mi głównie godz odjazdu, ale też obawiałem się czy nie trzeba kuponu na DB)), jednakże co nieco wiem o tych pociągach.
Składy sa zespolone - wyglądem przypominają niemieckie ICE, lub hiszpańskie Talgo. Ciągnie te składy lok Taurus. Na loku sa symbole DB i MAV i OBB.( na składzie zresztą tez). Kursuja przeważnie do Monachium i jeden czy dwa kursy sa do Budapesztu Szybkośc max V=230 km/h. W składzie sa 2 kl 1 ( Premium) i reszta kl 2 (economy).To tyle co zauwazyłem podczas obserwacji z peronu. Jeżeli zawiodłem nadzieje na większą garśc informacji jest mi z tego powodu przykro - ale niestety główną przyczyna mijej rezygnacji z jazdy tym pociągiem była nieodpowiednie godz. odjazdu.
P.s. W Austrii na 1 kl w pociągach IC i EC obowiazuje dopłata do FIP w wysokości 2,90 Euro.
P.s. II - Jakby ktos był zainteresowany - ,,Chopin'' kursuje do i z Wien Westbanhofu.
Niedługo będę jechał do Linzu na służbowym FIPie i z Wiednia Westbahnhof do Linzu zapewne skorzystam z któregoś z poniższych pociągów:
06.52 IC 542 Skicircus Saalbach H (Innsbruck Hbf)
07.40 EC 160 VORARLBERG (Zürich HB)
07.44 IC 544 SchafbergBahn (Salzburg Hbf)
08.20 EC 262 (München Hbf)
08.40 ICE 28 (Frankfurt(Main)Hbf)
08.44 EC 690 Schloss Porcia Spitt (Klagenfurt Hbf)
09.40 EC 162 TRANSALPIN (Basel SBB)
09.44 IC 546 Spa-Hotel Almesberge (Salzburg Hbf)
Z wątku wnioskuję, że do powyższych pociągów (oprócz ICE bo tu nie wiem czy konieczna jest dopłata - może ktoś wie?) wsiadam bez żadnych dopłat i jadę w 2 klasie. Jeśli wybiorę 1 klasę to dopłacę 2,90 euro. Czy cena jest taka sama przy kupnie miejscówki u konduktora i w kasie na dworcu?
Co jest ciekawego do zobaczenia w Linzu dla MK w kilka godzin?
Ten pociąg o 8.20 do Munchen to nie jest EC tylko RailJet. Widziałem go na Wien West. fajny skład. Vmax=230 km/h. Tylko nie wiem jak tam jest z dopłatami do fip. Ma trzy klasy:first, premium, economy. Z jednej strony jest TAURUS1116 a z drugiej wagon sterowniczy.
Hmm, zastanawia mnie ta dopłata 2,90 euro do 1 klasy. Jeździłem na FIP po Austrii pociągami, a raz jechałem w przedziale OBB Business (4 miejsca na przedział) i było ok, jak konduktor widział FIP. Pamiętam, że jechała ze mną Niemka z biletem na 1 klasę i kondi kazał jej w Austrii zrobić dopłatę 17 euro, ale po stronie niemieckiej konduktor DB nie miał zastrzeżeń, co do tego przedziału.
Czy te opłaty są pewne, bo mnie się wydaje, że o FIP nie ma dopłat do 1 klasy.
Iktorn - Może ta dopłata jest w pociągach tzw ,,szczytowych''. Ja z Wiednia do Innsbrucku ok 17:30 OEC . Tez byłem zdziwiony dopłatą. W zeszłym roku jak jechałem OIC z Salzburga do Wiednia w sobotę ok :04:45, nie płaciłem w kl 1 ani centa dopłaty.. Jeszcze kondi przysłał coś na wzór ochroniarza po cywilu żeby mnie nie okradziono.
Pet5 2,90 to cena dopłaty u konduktora.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum