DB już od dawna upomina się o połaczenia z Jelenią Górą więc myślę, że to tylko kwestia czasu, kiedy uruchomią te połączenia. Co z tego, że dostają pieniądze. Jezeli od przyszłego roku uwolni się rynek kolejowy w całej Europie a PKP dowie się o zamiarach DB- bo niemcy już od dawna chcą te połaczenia do Gorlitz uruchomić, to wydaje mi sdię, że będzie walka o przewoźnika na całego bo PKP tak łatwo nie pozwoli sobie na wjazd konkurencji do obcego kraju.Zresztą gdyby się to niemcom nie opłacało to składów na Drezno- Wrocław by nie puszczali. Zarówno jedna jak i druga spółka mają zyski z tego.
_________________ Kolej to najlepszy środek transportu.
Ok 22-17 dwa lata temu też zamawianie tras było do końca maja a rozmowy o rewitalizacji lini Lwówek- Zebrzydowa zostały podjęte 1 czerwca więc jakby po czasie poza tym, jeżeli chodzi o odcinek Lubań- Zgorzelec to też nikt nic nie wiedział w czerwcu a jednak w grudniu pociągi pojechały. Jeszcze jednym przykładem jest Trutnov o którym decyzje o kursowaniu pociągów zapadają z dnia na dzień. Więc nie mów na pół roku wcześniej że czeoś nie będzie bo nie masz takiej pewności. Jeżeli zaś będzie to pamiętaj że ci się w grudniu przypomnę pozdrawiam.
Do Grzesiu24: Gdyby Polska nie płaciła DB tak jak napisałem 3,19 euro do kilometra przebiegu pociagu Drezno - Wrocław - Drezno to dla DB by się to połączenie nie opłacało i pociagi by nie jechały. Aby pociagi DB czy innego przewoźnika pojechały ze Zgorzelca do Jelniej Góry ktoś musi za to zapłacić.
Wg. mnie jeśli DB, by chciało obsługiwać tę linię to już musiało by przygotować dobrą ofertę tj.
2 pociągi w ciągu dnia relacji Gorlitz- Jelenia Góra- Gorlitz
1 pociąg w ciągu dnia w relacji Weiswasser- Kłodzko Miasto.- Weiswasser (przez Gorlitz, Jelenią Górę)
1 pociąg w ciągu dnia w relacji Dresden Hbf.- Kraków Gł.- Dresden Hbf. (przez Gorlitz, Jelenią Górę, Wałbrzych, Kłodzko, Nysę, Katowice)
Wtedy można by coś zdziałać na tej linni.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Patrząc na twoje propozycje bardzo bym się zastanowił nad tym ostatnim pociągiem. Propozycja jest fajna ale niewiem czy wypaliłaby. Ciężko będzie DB wejść na nasze tory tak daleko.
_________________ Kolej to najlepszy środek transportu.
O nie wręcz przeciwnie w czasach komuny z NRD jechały dwa pociągi w relacji Kraków- Dresden właśnie przez Kłodzko, Jelenią Górę uważam że gdyby coś takiego zrobić w tym roku to było by duże zainteresowanie, strona niemiecka już od dawna zabiega o pociąg do Jeleniej Góry a gdyby dodatkowo Drezno miało pociąg do Krakowa to upiekli by dwie pieczenie na jednym ogniu... poza tym Kłodzko szczyt marzeń całe Karkonosze jeden pociąg... to by dużo ułatwiło
_________________ Województwo Dolnośląskie nie kończy się na Wrocławiu, walczmy o połączenia do innych miast regionu!!!
Jeśli już mówimy o połączeniu z Niemiec w nasze Karkonosze to należy brać przykład z Czechów, gdzie jeżdżą bezpośrednie pociągi DB Regio z Drezna do Tanvaldu. Jako ciekawostkę dodam, że te pociągi przejeżdżają przez kawałek Polski, po 4-km polskim torze w okolicy Bogatyni - miesiąc temu jechałam tym pociągiem z Liberca do Zittau. Jednostki są lepsze od tych, które jeżdżą na linii Drezno - Wrocław, no ale w Czechach nie mają naszego UTK okupowanego przez beton z PKP. Ciekawa wypowiedź z forum RK:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=67547#67547
Pociąg z Gorlitz do Jeleniej Góry raczej się nie sprawdzi, bo nikt nie lubi przesiadek, a szczególnie Niemcy przyzwyczajeni do kolejowych luksusów. Tylko pociąg Drezno - Jelenia Góra i tylko na niemieckim składzie.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Beatrycze: zgadzam się z Tobą. Jelenia Góra potrzebuje bezpośredniego połączenia z Dreznem, tak jak było w latach 70tych w weekendy, czyli tak jak kursuje obecny pociąg Drezno - Tanvald. Przygotowanie oferty na linię Zgorzelec - Jelenia Góra wymaga uruchomienia około 7-8 par i dwóch składów. Uruchamianie 3 par nie stanowi oferty dla pasażera - wszyscy pojadą znacznie częściej kursującymi autobusami. Obecny rozkład jest chyba po to żeby udowodnić że ta linia nie ma sensu.
Przygotowanie oferty na linię Zgorzelec - Jelenia Góra wymaga uruchomienia około 7-8 par i dwóch składów. Uruchamianie 3 par nie stanowi oferty dla pasażera - wszyscy pojadą znacznie częściej kursującymi autobusami.
Jakimi autobusami?? Obecnie Jelenia Góra nie ma żadnego autobusu do Drezna.Do Zgorzelca też wcale niej est tak dużo autobusów.
_________________ Kolej to najlepszy środek transportu.
Zgorzelec PKS - odjazdy JELENIA GÓRA 6:10[F M ] 6:10[P L ] 7:00[F ] 7:40[P L ] 8:20[P C L ] 8:20[V F ] 10:00[U ] 11:10[F ] 13:00[U M ] 14:10[A m ] 15:50[P C N m ] 15:50[F m ] 16:15[M U m ] 17:25[F ] 19:55[N n ] Czy to jest niewiele?? A pewnie prywatne busy uzupełniają ta ofertę.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Zgorzelec PKS - odjazdy JELENIA GÓRA 6:10[F M ] 6:10[P L ] 7:00[F ] 7:40[P L ] 8:20[P C L ] 8:20[V F ] 10:00[U ] 11:10[F ] 13:00[U M ] 14:10[A m ] 15:50[P C N m ] 15:50[F m ] 16:15[M U m ] 17:25[F ] 19:55[N n ] Czy to jest niewiele?? A pewnie prywatne busy uzupełniają ta ofertę.
Część z tych autobusow kursuje w tygodniu. To już do Przesieki jest więcej miejskich niż PKS do Zgorzelca
Jeżli to dla ciebie dużo to się mylisz. Wystarczy dobra oferta PKP o dogodnych godzinach, aby zmieść PKS z powierzchni ziemi. Ostatnio słyszałem że PKS w Jeleniej Górze likwqiduje osobówki do Wrocławia. Bardzo się cieszę, bo już widzę jak zarobi na tym jeleniogórska KRYCHA i kolej.
_________________ Kolej to najlepszy środek transportu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum