No na czeskich stronach diskuzijnych pojawilo sie ze PKP Viamontu w nowym rozkladu poprostu daje take warunki ktore Viamontu nieuda sie. Jezeli jest to odpowiedz za trudne trasy R 251 i R 253 to niema pojencije.
Czeskie koleje Viamont chciały uruchomić od października regularną linię Trutnov-Lubawka. Tymczasem pociągi nie wjeżdżają do Polski, kończą bieg na stacji Kralovec. PKP i urząd marszałkowski odbijają piłeczkę, przerzucając odpowiedzialność za taki stan rzeczy.
Czeskie pociągi miały jeździć z Trutnova do pierwszej stacji polskiej, czyli do Lubawki. Tym samym turyści z Polski mieliby szansę na zwiedzenie Czech, zrobienie zakupów i powrót do domu. W grę wchodzą 3 kursy dziennie, pociągi mają jeździć także w dni robocze. Problem w tym, że pociągi do Lubawki nie dojeżdżają, kończą bieg na ostatniej stacji przed granicą - Kralovec.
Tymczasem po stronie polskiej winnych nie ma. - Prosze o to pytać organizatora przejazdu, czyli urząd marszałkowski – mówi Andrzej Piech, wicedyrektor PKP Przewozy Regionalne we Wrocławiu. Jak mówi, każdy kurs jest deficytowy i ktoś musi ten deficyt pokryć. - To kwestia utrzymania trasy, zorganizowania sprzedaży biletów. My nie będziemy do tego dopłacać – zastrzegł.
Zdziwiony taką postawą jest z kolei Wojciech Zdanowski, dyrektor wydziału transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. - Jesteśmy otwarci na propozycje współpracy, ale oferta zorganizowania takiego przejazdu w ogóle do nas nie dotarła – mówi. - Zwykle robi się to tak, że przewoźnicy się dogadują i występują do nas o dofinansowanie. W tym przypadku jest to Viamont i PKP.
Jak mówi, koszty takiego przejazdu są niewielkie. - To 2 złote za kilometr. My musielibyśmy pokryć koszty od granicy do stacji Lubawka, czyli jakieś 2 kilometry – wylicza. - Miesięcznie dałoby to najwyżej kilkanaście tysięcy złotych. To kwota jak najbardziej w naszym zasięgu – mówi.
Wysłany: 09-10-2008, 13:23 Jeżdzimy dalej do Trutnova
DZPR we Wrocławiu widzi problem w uruchomieniu pociągów z CD do Lubawki. Urząd Marszałkowski tego problemu nie widzi. To w końcu jaka jest prawda?
Panie dyrektorze Piech i Ziółkowski jak długo będzie trwała ta przepychanka?
Tymczasem po stronie polskiej winnych nie ma. - Prosze o to pytać organizatora przejazdu, czyli urząd marszałkowski – mówi Andrzej Piech, wicedyrektor PKP Przewozy Regionalne we Wrocławiu. Jak mówi, każdy kurs jest deficytowy i ktoś musi ten deficyt pokryć. - To kwestia utrzymania trasy, zorganizowania sprzedaży biletów. My nie będziemy do tego dopłacać – zastrzegł.
A po co w ogóle dziennikarze pytali o zdanie przedstawicieli DZPR? Przecież na wjazd do Lubawki Viamont na szczęście nie potrzebuje żadnej "pomocy" ze strony PKP PR.
Czyli w sumie już chyba wiemy dlaczego pociągi nie ruszyły - problemem okazały się pieniądze.
W sumie to chyba dobrze, bo gdyby kłody rzucały PKP PLK lub UTK sytuacja na pewno byłaby trudniejsza do rozwiązania.
A to są tylko plotki. Trutnov został uwzgledniony na rozkład jazdy 2008/2009 i od dnia 15.10.08 pociągi do Trutnova będą regularnie jeździć. Bliższe informacje kiedy i jak będą jeździć podam w najbliższym czasie.
paranoja z tymi pociągami do Trutnova. Wcześniej się dało żeby czesi wjeżdżali do Lubawki, teraz się nie da:/ normalnie śmiech.
A tak w ogóle to ciekawe jak to będzie od nowego rozkładu. Bo według niego pociągi do Trutnova będą wyruszały z Jeleniej, i tak na moje oko to nawet bez skomunikowania z pociągami od strony Lwówka. Ciekawe co na to starosta Lwówecki który walczył o to połączenie.
Według nowego rozkładu, który będzie obowiązywał od 15.10.08 pociągi do Trutnowa będą jeździć tak jak jeździły czyli w soboty i w niedziele. Jest w tym "ale". Pociągi będą jeździć tylko do 28.10.08. Więc tutaj naczelnik chyba miał racje z tym, że został wycofany wniosek.
A z tym nowym rozkładem nie pomyliłeś miesiąców? Przecież RJ 08/09 wchodzi w życie 14 grudnia 2008r.
Skąd w takim razie wzięła się data 15.10? Czy to termin kolejnej korekty obecnego rozkładu?
No bo z Twojej wypowiedzi wyniki, że pociągi pojadą jeszcze w październiku przez 2 weekendy i potem koniec???
Dziwne.
Czeskie koleje Viamont chciały uruchomić od października regularną linię Trutnov-Lubawka. Tymczasem pociągi nie wjeżdżają do Polski, kończą bieg na stacji Kralovec. PKP i urząd marszałkowski odbijają piłeczkę, przerzucając odpowiedzialność za taki stan rzeczy.
Czeskie pociągi miały jeździć z Trutnova do pierwszej stacji polskiej, czyli do Lubawki. Tym samym turyści z Polski mieliby szansę na zwiedzenie Czech, zrobienie zakupów i powrót do domu.
W grę wchodzą 3 kursy dziennie, pociągi mają jeździć także w dni robocze. Problem w tym, że pociągi do Lubawki nie dojeżdżają, kończą bieg na ostatniej stacji przed granicą - Kralovec.
Tymczasem po stronie polskiej winnych nie ma. - Prosze o to pytać organizatora przejazdu, czyli urząd marszałkowski - mówi Andrzej Piech, wicedyrektor PKP Przewozy Regionalne we Wrocławiu. Jak mówi, każdy kurs jest deficytowy i ktoś musi ten deficyt pokryć. - To kwestia utrzymania trasy, zorganizowania sprzedaży biletów. My nie będziemy do tego dopłacać - zastrzegł.
Zdziwiony taką postawą jest z kolei Wojciech Zdanowski, dyrektor wydziału transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. - Jesteśmy otwarci na propozycje współpracy, ale oferta zorganizowania takiego przejazdu w ogóle do nas nie dotarła - mówi.
- Zwykle robi się to tak, że przewoźnicy się dogadują i występują do nas o dofinansowanie. W tym przypadku jest to Viamont i PKP.
Jak mówi, koszty takiego przejazdu są niewielkie. - To 2 złote za kilometr. My musielibyśmy pokryć koszty od granicy do stacji Lubawka, czyli jakieś 2 kilometry - wylicza. - Miesięcznie dałoby to najwyżej kilkanaście tysięcy złotych. To kwota jak najbardziej w naszym zasięgu - mówi.
Źródło: nj24.pl
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Od końca września nie kursuje już szynobus z Lwówka Śląskiego i Jeleniej Góry do czeskiego Trutnova przez Kamienną Górę i Lubawkę. Potrzebę takiego połączenia widza internauci.
Od 3 października do dzisiaj (15 października)pytaliśmy internautów czy pociąg powinien kursować. Oddanych zostało 180 głosów. Wyniki sondy są jednoznaczne. 86 razy (47,8% wszystkich głosów) zaznaczono odpowiedź powinien kursować codziennie przez cały rok. Na drugim miejscu znalazła się odpowiedź w weekendy przez cały rok (74 głosy, 41,1 %). Jedynie 13 razy (7,2%) zaznaczono odpowiedź nie jest potrzebny.
Jak informują "Nowiny Jeleniogórski" połączenie do Lubawki chcieli utrzymać Czesi. Z planów zrezygnowali bo nie mogli porozumieć się ze strona polską. Pociąg dojeżdża więc tylko do ostatniej czeskiej miejscowości.
[ Dodano: 18-10-2008, 09:00 ]
Niestety potwierdzają się słowa Naczelnika, że cofnięto wniosek z PLK na pociągi do Czech w nowym rozkładzie jazdy. Na stronie http://tinyurl.com/3vwy3f w komentarzach ktoś podał, że miało to miejsce 6 października.
Co Wy z tą frekwencją ponad 100%? Ludzie na dachu jechali czy w kiblu. Obłożenie szynobiega chyba wahało się do 80% - liczę tutaj z miejscami stojącymi. Już nie przesadzajcie. Było dobrze ale mogłoby być jeszcze lepiej. Powrotny kurs rano i popołudniowy kurs do Trutnova mimo wszystko ziały pustkami.
3 kursy dziennie to by było coś.
2 Fotki przedstawiające frekwencję pociągu Trutnov-Lwówek.
Ponadto co do wypowiedz tomka.jg to mam 2 zastrzeżenia.
Po pierwsze poranny kurs do Jeleniej Góry z racji swojej godziny był głównie atrakcyjny dla Czechów, którzy najczęściej jeździli tylko do Lubawki. Dalej do JG kursowało zwykle 30-40 osób, jeśli dla Ciebie to jest zianie pustkami to moim zdaniem przesadzasz. To nie jest linia łącząca 2 metropolie, tylko zwykła lokalna prowincjonalna trasa, więc nie możemy wymagać aby na każdym kursie SA134 pękał w szwach.
A po drugie kurs popołudniowy miał już dużo lepsze obłożenie, bo wracali nim Czesi z Jeleniej oraz zawsze jechało trochę Polaków na 1,5 godzinny pobyt w Trutnovie.
lubawka1a.jpg Na odcinku Lubawka-Kamienna Góra
Plik ściągnięto 215 raz(y) 67.42 KB
Trutnov1a.jpg Trutnov. Wewnątrz szynobusu 20 minut przed odjazdem pociągu do Lwówka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum