_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Może w końcu ktoś się zajmie tymi całymi inwestycjami co to trwają 10 lat, a czas przejazdu się zmienia o 2 lub 3 minuty. Trzeba skończyć z trwonieniem pieniędzy na bezsensowne rewitalizacje linii przebiegających przez miasta w których wszyscy mieszkańcy mają auta. Trzeba skończyć z tępą propagandą pod tytułem "pociągi rozkorkują miasta". Otóż no nie bardzo. Ani Warszawa ani Trójmiasto się nie rozkorkowało, a są tam szybkie koleje miejskie, koleje regionalne i międzywojewódzkie. Pociągi jak nie rozładowały korków przez 30 lat tak i nie rozładują ich teraz. Dobrze, że w końcu odpowiedni człowiek na odpowiednie stanowisko został powołany, bo to się w głowie nie mieściło, że 10 lat przebudowy 164 kilometrowego odcinka od Wrocławia do Poznania skróciło czas jazdy o 10 minut, a modernizacja E-20 zaledwie o kilka. Albo nabudowali przystanków osobowych w miejscach gdzie ich nie potrzeba bo nie ma ani jak dojść ani dojechać ani gdzie pojechać. Mieli pieniądze, źle je wydali, teraz tylko akt oskarżenia i kilka lat siedzenia za celowe i niekorzystne wydatkowanie pieniędzy. Nie ma pieniędzy bo na CPK wszystko poszło. I ani CPK nie ma ani nowych linii nie ma
No moze i tak.
Ale pamiętajcie że czas jazdy Poznan-Warszawa może i uległ skróceniu o 5 minut, ale jest bezpieczniej. Bo w 1994 roku na tej trasie doszło do katastrofy IC Lech, na wskutek przepalonej lampki semafora ktory wskazywał światło czerwone w Bednarach.
Kluczowe dla sektora kolejowego jest zapewnienie stabilności finansowania, ale warto rozważyć też zmiany organizacyjne. Jednym z pomysłów Piotra Malepszaka jest uczynienie z CPK podmiotu odpowiedzialnego za wszystkie inwestycje kolejowe, zaś z PKP PLK jednostki odpowiedzialnej za utrzymanie i nadzór nad infrastrukturą kolejową.
- Musimy propagować myślenie poznańskie. Racjonalne patrzenie, obejrzenie złotówki dokładnie zanim ją wydamy - mówi Piotr Malepszak, gnieźnianin, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za transport kolejowy. Rozmawialiśmy z nim o przebudowie stacji Poznań Główny, inwestycjach na poznańskim węźle kolejowym, kolei dużych prędkości i kolei regionalnej w Wielkopolsce.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum