Orientuje się ktoś, dlaczego na przejeździe kolejowym w ciągu ul. Szczecińskiej (przy AOW) we Wrocławiu pociągi jadące w kierunku Legnicy zwalniają prawie do "zatrzymania"? Nie zauważyłem, aby były tam uszkodzone rogatki oraz stał "sierżant" z ograniczeniem prędkości. Dodam, że ograniczenie to jest dla czoła pociągu.
Co ciekawe, czasami zdarza mi się jechać pociągiem, który wcale na tym przejeździe kolejowym nie zwalnia i jedzie dopuszczalną prędkością.
Może ktoś posiada bardziej "fachową" wiedzę w tym temacie?
Kiedy bede gotowa siec trakcijna Węgliniec - Horka? Zamalo aktualnych informacji o tym czitalem. Jak bede srobiona zmiana pradu 3000V /15 000V duzo ma w Polsce lokow wielosystemowych?
Nowy most graniczny nad Nysą Łużycką w Bielawie Dolnej.
Powstaje nowy most graniczny nad Nysą Łużycką w Bielawie Dolnej, dłuższy, bardziej wytrzymały, bezpieczniejszy i przygotowany do przejazdu większej liczby pociągów. Zakres prac przekroczył już 70 procent zadania. Od grudnia 2016 powinien zapewnić sprawny przejazd pociągów pomiędzy Polską a Niemcami na odcinku Bielawa Dolna - Horka.
Most zapewni najkrótsze połączenie kolejowe z Wrocławia do Lipska i Berlina. Po modernizacji z przeprawy będzie mogło korzystać w ciągu doby nawet ponad 150 pociągów towarowych i pociągi pasażerskie.
PKP PLK ogłosiła zamówienie na montaż systemu ERTMS/ETCS na linii 278 Węgliniec - Zgorzelec.
Zamówienie będzie realizowane w trybie "projektuj i buduj" w ramach programu "Zabudowa ERTMS/ETCS na liniach sieci bazowej TEN-T". Według szacunków inwestora, koszty montażu systemu na linii 278 wyniosą 34 872 102,32 złotych netto. Na całość prac wraz z projektem zostanie przeznaczonych 38 miesięcy. Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia. Oferty mamy poznać 9 lipca.
Kiedy na Dolnym Śląsku pojedziemy 160 km/h z działającym ETCS/ERTMS?
W pierwszej połowie lutego Koleje Dolnośląskie przetestowały działanie ERTMS na magistrali kolejowej E30 od Legnicy do Węglińca. Kiedy pociągi pasażerskie polskich przewoźników będą mogły korzystać z systemu z pasażerami, kursując z prędkością 160 km/h?
Zaniedbana stacja Węgliniec, ważny węzeł kolejowy na Dolnym Śląsku, tuż przy granicy z Niemcami, doczeka się istotnej przebudowy. PKP Polskie Linie Kolejowe właśnie ogłosiły przetarg na remont stacji w formule „projektuj i buduj”.
Czy PKP PLK prowadzi w ogóle jakieś okresowe "akcje" weryfikacji stanu oświetlenia peronów oraz ogólnie obrębu stacji kolejowych?
Przecież niektóre stacje od chwili modernizacji (10 i więcej lat temu) nie widziały ani razu ekipy, które chociażby wymieniały (naprawiały) niesprawne lampy oświetleniowe!
Dla przykładu: na peronach stacji Wrocław Nowy Dwór ciemno jak w dup...
W mojej Miękini połowa lamp już chyba nie świeci. Na przejeździe kolejowym (drogowym) z czterech świecą tylko dwie lampy. Na przejściu dla pieszych między peronami w czterech świeci jedna lampa. Odczytanie rozkładu jazdy w gablocie w porze wieczorowej bez latarki nie realne.
Czy potrzeba jakiegoś wypadku, aby ktoś w PLK opamiętał się i zlecił przegląd oświetlenia?
Może ktoś zna namiary do osób z PLKi we Wrocławiu, gdzie można chociaż napisać maila w tej sprawie?
W paragrafie 14 jest napisane, że oględziny przy załączonych źródłach światła powinny być wykonywane minimum raz na 12 miesięcy. Jak widać w IZ Wrocław nikt tego nie przestrzega. Ogólnie w PKP PLK jest dramat jeśli chodzi o elektryków, bo ci bardziej kumaci pewnie przeszli do PKP Energetyka, a zostali ludzie jacy zostali. Widać to po błędach w materiałach przetargowych nawet na proste remonty elektryczne jak zabudowa słupów oświetleniowych czy też EOR dla rozjazdów. Jakość dokumentacji branży elektrycznej też zostawia wiele do życzenia. Moim zdaniem najlepiej to zgłosić do UTK. Reakcja będzie pewna, bo PLK nie zawsze odpisuje na maile.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum