„Radykalny sojusz”. PO z KOD-em i AgroUnią przeciwko CPK
CPK to projekt budowy lotniska oraz 2 tys. km nowych linii kolejowych. W ramach zakończonego właśnie cyklu Platformy Obywatelskiej #1000spotkań politycy przekonywali, że ambitna inwestycja (podobnie jak wcześniej kanał na Mierzei Wiślanej, Via Carpatia czy zapora na granicy) nie jest Polakom potrzebna. Co ciekawe, blokując wielki projekt, PO współpracuje z działaczami skompromitowanej organizacji KOD i radykalną AgroUnią.
CPK: Pierwsza pula gruntów zamiennych dla uczestników Programu Dobrowolnych Nabyć
W poniedziałek, 27 czerwca, spółka CPK uruchomiła pierwszą pulę gruntów zamiennych dla mieszkańców, na których działkach powstanie Centralny Port Komunikacyjny. To kolejny ruch spółki skierowany do społeczności lokalnej, który ma zachęcić do przystąpienia do Programu Dobrowolnych Nabyć (PDN) i dać sprzedającym szerokie możliwości wyboru przyszłego miejsca zamieszkania i prowadzenia działalności rolniczej.
Producenci zbóż sprzeciwiają się budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego
Polski Związek Producentów Roślin Zbożowych przeciwny budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) oraz związanej z nim infrastruktury. Producenci zbóż nie zgadzają się na likwidację mnóstwa gospodarstw rolnych i nieruchomości. PZPR sprzeciwia się także zabetonowaniu niemal 8 tys. hektarów gruntów oraz wysiedleniu 8 tys. ludzi.
CPK: 8 wykonawców podpisze umowy na wykonanie budowlanych prac przygotowawczych
Spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) wyłoniła ośmiu wykonawców prac budowlanych na terenie przyszłego lotniska, z którymi w najbliższych dniach podpisze umowę ramową. Wśród nich znaleźli się: Budimex, Doraco, Mostostal Warszawa, NDI, Polimex Infrastruktura, PORR, Strabag i Trakcja. Szacowana wartość zamówienia to ponad 1,7 mld zł.
243 mln złotych strat CPK w 2021 roku. „Wydatki adekwatne do skali zadań"
Spółka Centralny Port Komunikacyjny w sprawozdaniu za 2021 rok poinformowała o łącznych stratach na poziomie 243 mln złotych. Zarobki zarządu, którym dowodzi Mikołaj Wild, przekroczyły 2 mln złotych. Członkowie rady nadzorczej dostali prawie 145 tys. złotych.
Horała: CPK to projekt sprzeczny z interesami Niemiec i Rosji
Centralny Port Komunikacyjny (CPK) w sensie gospodarczym jest sprzeczny z interesami Niemiec, geopolitycznie sprzeciwia się mu Rosja - powiedział we wtorek na antenie Radia Gdańsk wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała.
List otwarty byłych ministrów transportu do premiera Morawieckiego
Elżbieta Bieńkowska, Cezary Grabarczyk, Marek Pol, Tadeusz Syryjczyk, Tadeusz Szozda, Marcin Święcicki, Maria Wasiak i Ewaryst Waligórski wystosowali do premiera Mateusza Morawieckiego list otwarty w sprawie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.
CPK. Rząd próbuje wywłaszczyć ludzi za śmieszne pieniądze. „30-40 procent wartości
Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego idzie jak po grudzie. Ludzie nie chcą sprzedawać swoich majątków, bo rząd oferuje śmieszne pieniądze. Jednej rodzinie zaproponowano 152 tysiące złotych za dom.
Wszystkie kluby i koła opozycyjne zapowiedziały w środę w Sejmie, że nie poprą projektu ustawy o usprawnieniu inwestycji CPK. Koalicja Obywatelska i Polska 2050 złożyły wnioski o odrzucenie projektu w całości.
CPK: Ponad 7 mld zł! Rekordowa umowa ramowa na projektowanie inwestycji kolejowych
Spółka Centralny Port Komunikacyjny wyłoniła jedenastu wykonawców dokumentacji projektowej dla kolejowych inwestycji CPK. Szacowana wartość wszystkich zamówień to łącznie ponad 7 mld zł netto. Jest to obecnie największa w Europie umowa ramowa na tego typu prace.
Wywłaszczenia pod CPK. Zapowiadają się ostre protesty. „Ruszymy z ofensywą”
W związku z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego protestują nie tylko ludzie z Baranowa i okolic, ale także na Lubelszczyźnie. Mają zostać wywłaszczeni, bo na ich terenach rząd przewidział budowę kolei.
W Izbicy i najbliższej okolicy rząd zdecydował o wyburzeniu 60 budynków, by wybudować tam kolej, która ma dowozić ludzi do CPK w centralnej części Polski.
Centralny Port Komunikacyjny zmienia siedzibę! Co stoi za tą decyzją?
Jak informują kieleckie media – „wieści świętokrzyskie” oraz „2 tygodnik kielecki” – jest wielce prawdopodobne, że budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego jeszcze w tym roku zostanie przeniesiona z Baranowa pod Łodzią do podkieleckich Obic.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum