aczkolwiek wydaje mi się, że jeżeli już to będzie to JG.
Jazda do Jeleniej Góry jest bez sensu, bo po pierwsze wymaga zmiany czoła w Gryfowie
Przy SZT zmiana czoła to chyba nie jest aż takim problem Generalnie tak czy siak szynobus kursujący jako wahadło na LK świeradowskiej będzie musiał się gdzieś przemieścić celem dokonania przeglądu P1/P2 i będzie to JG albo Legnica. Prawdopodobnie tam gdzie obecnie dokonywany jest przegląd SZT obsługujących LK274 na odcinku JG/G i G/JG.
bystrzak2000 napisał/a:
po drugie w takiej konfiguracji nie będzie sensownych przesiadek w kierunku Wrocławia.
Wszystko zależy od tego jaki będzie plan połączeń LK świeradowskiej na Wrocław. Idealny wariant to oczywiście bezpośrednia relacja. W innym przypadku w miarę sensowne rozwiązanie to tylko takie z jedną przesiadką czyli w grę wchodzą takie kierunki: JG, Lubań, Węgliniec lub relację Lubańską na Wrocław wydłużyć do Gryfowa Śl i tam byłby początek i koniec tego kursu.
kociol2009, a gdzie w Jeleniej Górze KD ma robić te przeglądy? Kto im to zrobi??
Całe zaplecze techniczne jest w Legnicy i nawet we Wrocławiu nie robi się już żadnych przeglądów...
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Za byłego prezesa KD P. R. był taki pomysł aby w JG zrobić takie mini zaplecze (wykorzystując istniejącą lokomotywownię) na potrzeby obsługi SZT kursujących po LK do Kowar/Karpacza, Świeradowa, Lwówka.
Ruszyła modernizacja linii kolejowej Gryfów Śląsk - Świeradów-Zdrój. Pierwsze pociągi wyremontowaną linią powinny pojechać pod koniec przyszłego roku. Koszty prac szacuje się na około 60 milionów złotych.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powstanie zmodernizowanej linii kolejowej relacji Gryfów Śl. – Mirsk – Świeradów Zdrój w sposób znaczący utrudni okolicznym mieszkańcom życie. Przejazdy, którymi chodzą ludzie, jeżdżą rowerami, konno, samochodami, jeżdżą traktorami, kombajnami... mają być zlikwidowane. Twierdzi radny Jan Oś.
Lokalne problemy przy rewitalizacjach linii kolejowych
W lokalnej prasie pojawiły się zarzuty o to, że rewitalizacja linii kolejowej do Świeradowa-Zdroju odetnie ludziom dostęp do nieruchomości zlokalizowanych po obu stronach planowanej do odbudowy trasy. Główny zarzut dotyczy rzekomej likwidacji przejazdów kolejowych kategorii F. DSDiK odpowiada, że na tej trasie nie ma takich przejazdów, a także iż przy każdej rewitalizacji Służba stara zachować się jak największą ilość przejazdów, konsultowaną z mieszkańcami.
Cyt. "Zrewitalizują linię kolejową. Będzie zelektryfikowana.
Elektryfikacja całej linii kolejowej jest w wykazie przedsięwzięć priorytetowych, czyli wskazanych do realizacji z zapewnionym dofinansowaniem."
Jest przetarg na rewitalizację linii 317 z Gryfowa do Mirska
Dolny Śląsk chce rewitalizować linię kolejową 317 z Gryfowa Śląskiego do Mirska, która pozwoli w przyszłości przywrócić kolej do Świeradowa. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei właśnie ogłosiła przetarg na jej zaprojektowanie i odbudowę.
Ponad 18mln zł brutto tyle zamierza przeznaczyć DSDiK na realizację zadania: wykonanie projektu i wykonanie prac budowlanych na 7,8 km linii kolejowej nr 317 w relacji Gryfów Śląski/Mirsk. Średnio daje to 2,4 mln zł za 1 km odbudowanej linii kolejowej. Dzisiaj nastąpiło otwarcie ofert i zobaczymy czy złożone oferty zmieściły się w założonych kosztach. Należy zwrócić uwagę, że zakres prac obejmuje:
*wykonanie projektu wykonawczego
*wycinkę drzew w pasie linii kolejowej
*remont 50 m stalowego wiaduktu
*budowę nowych peronów w Mirsku i Proszówce
*położenie nowej nawierzchni torowej
*budowę nowego odwodnienia wzdłuż LK 317
*budowę 22 przejazdów kolejowo-drogowych w kat. D.
Źródło: https://dsdik-wroc.logintrade.net/zapytania_email,69672,3883a6ab79d4e87d06c47dac90c9113b.html
Problem z koleją do Świeradowa. Oferty przekraczają budżet
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei szacuje, że rewitalizacje linii kolejowych 317 oraz 336 zostaną zakończone do jesieni 2023 roku. Pozwoli to na powrót połączeń kolejowych do Świeradowa. Jednak po otwarciu ofert w postępowaniu na remont pierwszego odcinka trasy do tego uzdrowiska okazało się, że wszystkie znacznie przekraczają budżet zamawiającego.
Jeśli chodzi o najniższą ofertę prekroczenie założonego budżetu nie jest aż tak duże. DSDiK powinna wziąć pod uwagę fakt, że ceny wszystkiego idą w górę i tym bardziej, że Studium Wykonalności zakłada koszt remontu całego odcinka do Świeradowa-Zdroju na poziomie ponad 49 mln zł netto co daje około 60 mln brutto. Te 21 mln zł to koszt realizacji połowy całego projektu i 1/3 szacunkowych wszystkich kosztów rewitalizacji LK do Świeradowa-Zdroju. Także póki co jest zapas. Moim zdaniem mimo przekroczenia powinni dołożyć te brakujące 3 mln. Biorąc pod uwagę obecne uwarunkowania rynkowe wydaje się to racjonalne. Taniej już raczej nie będzie. Chyba że zmienią specyfikację i dopuszczą materiał staroużyteczny do realizacji. Może wówczas zmieszczą się w założonym budżecie. Generalnie ten przetarg pokazuje to, że weryfikacji może ulec plan UMWD odnośnie realizacji projektu rewitalizacji 300 km przejętych LK.
Dolny Śląsk rozpoczyna rewitalizację linii nr 317, którą przejął od PKP PLK
Odcinek linii kolejowej 317 między Gryfowem Śląskim i Mirskiem jest jednym z przejętych w ostatnim czasie przez samorząd województwa od PKP PLK. W urzędzie gminy i miasta w Gryfowie przekazano go wykonawcy, który przeprowadzi jego rewitalizację tak aby wkrótce mógł on obsługiwać ruch pasażerski.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum