DawidCzerwieńsk trzeźwo spogląda na sprawę, nie należy oczekiwac od pr`ów cudu, nie wszystko naraz. Wiadomo jest, że jeżeli połączenie sie sprawdzi, można pomysleć o wydłużeniu, w tym przypadku do Lublina. Jak wiadomo, w miarę jedzenia apetyt rośnie, w ekonomii przydatna zasada Tworzyć ofertę, i zarabiać - teraz to jakby wszystko działo się odwrotnie. Perw chcą kasę na połączenia, a potem tworzą oferty.
Za moment urzędy zostaną zasypane listami, chciałbym powiedzieć że wg mnie nakorzystniejszą propozycją jest dzienne połączenie IR (o nocnym zapomnijmy w przypadku PR) Zielona Góra - Warszawa Wsch. z weekendową obsługą SU42/SP32-B-B-B, z taryfą osobową na odcinku Zielona Góra - Ostrów Wlkp. i dołączaniem do IR Prosny w Ostrowie ET22-B-B-B-B. W dni robocze o tej porze SA108 i skomunikowanie w Ostrowie z IR Prosna jadącą na EZT. Działanie te wymaga promocji i rozgłośnienia, aby wiadomośc o połączeniu szybko dotarła do chętnych podróżnych (wg moich prognoz ponad 50% potoku będa stanowić zielonogórzanie).
Na wypadek kolejnego pytania skąd weźmiemy loomotywy: SU42 z dolnosląskiego lub opolskiego i SP32 z Krzyża wydelegowane z Chojnic
Jak najbardziej jestem za utworzeniem tego połączenia, nawet w relacji 2in1, czyli Regio do Ostrowa i dalej iR, albo skomunikowanie w tygodniu i w weekend cały skład z ZG na wagonach.
To jakoś zostało by przyjęte przez PR,
_________________ zielona góra - ostrów wielkopolski WRÓĆ!!!
Aglomeracja Gorzowska może pochwalić się pierwszymi efektami prowadzonych działań. Dzięki staraniom, istnieje szansa na polepszenie połączenia kolejowego Gorzowa z Warszawą. Wynika to z pisma przesłanego do prezydenta Gorzowa przez Wiceministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Andrzeja Massela.
Pismo Wiceministra to odpowiedź na apel Prezydium Aglomeracji Gorzowskiej, które starało się o lepsze połączenia kolejowe naszego miasta ze stolicą Polski. Z odpowiedzi Wiceministra wynika, że PKP Intercity bada możliwości uruchomienia lepszego połączenia od najbliższej korekty rozkładu jazdy, tj. od 1 czerwca 2012 r. Wg planu pociąg w Zbąszynku będzie łączony z TLK Lubuszanin z Zielonej Góry, w miejsce obecnego pociągu łączonego ze składem z Bydgoszczy. Dzięki tej zmianie gorzowianie będą mogli dotrzeć na dworzec Warszawa Centralna o godz. 10:25, a nie jak obecnie o 12:54.
Kolejną pozytywną zmianą ma być początkowa stacja kursowania pociągu. Obecnie pociąg do Warszawy rusza z Gorzowa, natomiast planowana „gorzowska" część TLK Lubuszanin rozpoczynać trasę będzie w Kostrzynie nad Odrą, dając bezpośrednie połączenie do stolicy nie tylko Skwierzynie i Międzyrzeczowi, ale także Witnicy oraz wspomnianemu Kostrzynowi.
Aleksandra Górecka, Krzysztof Karwatowicz dyrektor Biura Rozwoju Miasta i Aglomeracji
Victoria, artykuł był wklejany do wątku o Rozkładzie jazdy 2011/2012 w województwie lubuskim, ponieważ nie jest to nowy pociąg, a zamiana obecnego. Poza tym nic nie jest jeszcze pewne.
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Wróci bezpośrednie połączenie Żagania i Żar z Warszawą.
Ministerstwo Infrastruktury planuje uruchomienie bezpośredniego połączenia kolejowego pomiędzy Żaganiem i Żarami, a Warszawą. Zabiegali o nie mieszkańcy południa regionu lubuskiego. Inicjatywę wsparła marszałek Elżbieta Anna Polak.
MI i PKP Intercity uruchomią pociąg Warszawa – Żagań.
W kolejnym rocznym rozkładzie jazdy pojawić ma się bezpośredni pociąg z Żagania i Żar do Warszawy – zapowiada Ministerstwo Infrastruktury. Prowadzenie prac w tym zakresie potwierdziło też PKP Intercity. Organizator przewozów międzywojewódzkich zastrzega przy tym, że ostateczny kształt rozkładu jazdy nie jest jeszcze znany.
Z Głogowa i Leszna do Warszawy przez Krotoszyn i Ostrów. Będzie nowy pociąg TLK?
W pracach nad rocznym rozkładem jazdy edycji 2020/21, który będzie obowiązywał od grudnia 2020 roku, rozważane jest utworzenie bezpośredniego połączenia kolejowego przez Leszno do Warszawy. W tym przypadku brane pod uwagę jest przywrócenie pociągów dalekobieżnych na linię kolejową nr 14 na odcinku Głogów – Leszno – Krotoszyn – Ostrów Wielkopolski, co pozwoliłoby utworzyć połączenie w relacji Zielona Góra – Głogów – Leszno – Ostrów Wielkopolski – Kalisz – Sieradz – Pabianice – Łódź – Skierniewice – Warszawa – poinformował Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.
Mieszkańcy Żar i Żagania z bezpośrednim połączeniem z Warszawą
Poseł Anita Kucharska-Dziedzic z grupy innych posłów skierowała interpelację do ministra infrastruktury w sprawie skomunikowania kolejowego mieszkańców powiatów żarskiego i żagańskiego z Warszawą. Jak dowiadujemy się z odpowiedzi Ministerstwa, wraz z nowym rozkładem połączenie do stolicy zapewni pociąg IC „Hetman”.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum