Pendolino Krakow/Katowice/Wroclaw-Warszawa-Gdynia, czy dostana jakas nowa trase w zwiazku z koncem trwalosci projektu unijnego?
Moim zdaniem Pendolino powinno się skierować do obsługi trasy Warszawa - Poznań - Szczecin. Wówczas wszystkie największe aglomeracje miałyby połączenia z Warszawą w kategorii EIP.
@Adrian M. Aby "wszystkie największe aglomeracje" miały połączenia kategorii EIP, to do Lublina i Białegostoku (Łodzi nie liczę bo jest bardzo blisko Warszawy) musiałby pociąg EIP dojeżdżać
Pendolino Krakow/Katowice/Wroclaw-Warszawa-Gdynia, czy dostana jakas nowa trase w zwiazku z koncem trwalosci projektu unijnego?
Moim zdaniem Pendolino powinno się skierować do obsługi trasy Warszawa - Poznań - Szczecin. Wówczas wszystkie największe aglomeracje miałyby połączenia z Warszawą w kategorii EIP.
Nie mam pewności czy to na serio ale kiedyś czytałem że Pendolino do Poznania nie jeździ bo już do Poznania kursuje 5 par Husarzy i tam właśnie mają „homologację”. Być może szybkie składy pojawią się po ukończeniu linii Y ale to odległa przyszłość
Pendolino Krakow/Katowice/Wroclaw-Warszawa-Gdynia, czy dostana jakas nowa trase w zwiazku z koncem trwalosci projektu unijnego?
Moim zdaniem Pendolino powinno się skierować do obsługi trasy Warszawa - Poznań - Szczecin. Wówczas wszystkie największe aglomeracje miałyby połączenia z Warszawą w kategorii EIP.
Ze względu na maksymalny vmax 160 na całej trasie Warszawa - Poznań - Szczecin jest to nieopłacalne oraz nieuzasadnione, ponieważ puszczenie ich na tę trasę nie skróciło by czasu jazdy względem zwykłych składów wagonowych, które jeżdżą tam z vmax 160 km/h. Należy zauważyć również, że obecnie wszystkie kursy Pendolino zahaczają o szlak z vmax >160, bo jadą albo CMK (na której w 60% jej długości można pojechać 200km/h, a od 2023r. na całej długości do 250km/h) albo LK9 (Warszawa - Gdańsk, na której też w większości można pojechać więcej niż 160 km/h). Tak jak jeżdżą teraz jest dobrze, nie wspominając już o tym, że okres trwałości projektu kończy się 6 lipca 2025r. Na koniec dodam artykuł ze stycznia 2020.
https://poznan.tvp.pl/46407765/pendolino-nie-do-poznania-ich-wprowadzenie-nie-skrociloby-czasu-przejazdu
IC CZARTORYSKI Lublin Główny - Gdynia Główna
IC CHEŁMANIN Chełm/Zamość - Kostrzyn
IC HETMAN Zamość - Kraków Główny
IC CZECHOWICZ Rzeszów Główny - Piła Główna
HETMAN tylko do Krakowa i z Zamościa, a nie z Hrubieszowa?
Podobnie CHEŁMIANIN z Zamościa, a nie z Hrubieszowa?
Nie sądzę.
Ma być wspólny obieg i wagon restauracyjny w części zamojskiej, dlatego ma być skrócone do Zamościa i do Krakowa żeby się obrócił na jednym składzie - Chełmianin ma mieć dwa składy, ale trwają rozmowy nad wydłużeniem do Hrubieszowa o ile uda się przyspieszyć na odcinku Stalowa Wola - Rzeszów w przypadku Hetmana.
Nic nie jest pewne. Miał być łącznik do Chełmońskiego i nic z tego nie wyszło. IC najpierw niech zrobi porządek z lokami bo ostatnio nie ma tygodnia a bywa że i kilka razy w tygodniu sypią się SM42 i wprowadzają kom.zastępczą.Więcej składów na odcinku Piła-Krzyż to więcej problemów z utrzymaniem rozkładu jazdy.
Po pierwsze to IC nie prowadzi pociągów lokomotywami SM42, (wyjątkiem są pociągi sezonowe).
A po drugie - to tylko na odcinku Piła - Krzyż diesle defektują?
Taka sama jest sytuacja na odcinku Gorzów - Zbaszynek (łącznik: Lubuszanin, Gałczyński).
Jak w końcu skończą grzebać na 351,to wszystko powinno wrócić do poprzedniego trasowania przez Krzyż - dwa połączenia z Gdynia (Kociewie, Bory Tucholskie) coś w stylu dziennego Gałczyńskiego z Warszawy, nocny łącznik do/z Uznama i być może w końcu coś na południe kraju.
Plus byłby taki z taborem, że lok. będzie w Krzyżu oraz w Pile (od TLK Staszic) więc w razie czego bardzo blisko, a i do Gdyni przez Chojnice nie jest daleko w razie podsyłu lok. co już takiego się zdarza dosyć często.
Ma być wspólny obieg i wagon restauracyjny w części zamojskiej, dlatego ma być skrócone do Zamościa i do Krakowa żeby się obrócił na jednym składzie - Chełmianin ma mieć dwa składy, ale trwają rozmowy nad wydłużeniem do Hrubieszowa o ile uda się przyspieszyć na odcinku Stalowa Wola - Rzeszów w przypadku Hetmana.
Ale to jak rozumiem te rewelacje jako uzupelnienie oferty juz istniejacej mialyby funkcjonowac? Czyli mamy Hrubieszow-Wroclaw i Hrubieszow-Kolobrzeg jako podstawe + to co piszesz. Bo inaczej to sie nie trzyma zadnego sensu ani logiki.
A wiecie może jak się będzie miała sytuacja z pociągami PKP InterCity ze stacji Gorlice Zagórzany? Czy dalej będzie zachowana taka sama ilość pociągów do Krakowa jak obecnie, czy dołożą jeszcze coś nowego?
Ma być wspólny obieg i wagon restauracyjny w części zamojskiej, dlatego ma być skrócone do Zamościa i do Krakowa żeby się obrócił na jednym składzie - Chełmianin ma mieć dwa składy, ale trwają rozmowy nad wydłużeniem do Hrubieszowa o ile uda się przyspieszyć na odcinku Stalowa Wola - Rzeszów w przypadku Hetmana.
WR w Hetmanie? Bardziej w Czartoryskim by się przydał (rel. Lublin - Gdynia). Jest planowany WR w Czartoryskim?
WRmnouz
Tak WR w Hetmanie. A Czartoryski nie jest planowany WR, tylko COMBO, czyli nie tylko COMBO, ale też oczywiście zmodernizowane wagony (174A, 111A-20, 141A-20)
Jeszcze jedno taki informacje, ze w grudniu wagony IC NARCIARZ ma łącznik z Jeleniej Góry do Kołobrzegu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum