KrzysiekkG, kaja805, zejdźcie na Ziemię. Podniecacie jakimiś głupimi mapkami, które są kompletnie oderwane od rzeczywistości. Waszej naiwności nawet nie chce mi się komentować.
Postawcie sobie tylko jedno pytanie: KTO i przede wszystkim ZA CO miałby to wszystko zbudować? Tylko nie mówcie, że EUrokołchoz da na to kasę, bo pęknę ze śmiechu.
Dziękuję za uwagę.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
@Noema, @Jaro96 Nie rozumiem waszego podejścia. Koszty budowy CPK patrząc z perspektywy państwa są śmieszne W wersji minimalnej to 30mld, a mając na uwadze zwiększona modernizację/rozbudowę kolei to 50mld. Koszty te są rozłożone w czasie na ok 8lat (do 2027r), a nie jednorazowy wydatek. Przyjmijmy, że w latach budowy będzie to aż 8mld rocznie. Rozumiem, że dla obywatela zarabiającego kilka/kilkanaście tysięcy miesięcznie, koszty wydają się kompletnie oderwane od rzeczywistości. Dla porównania w Polsce już dzieją się wielomiliardowe inwestycje jak rozbudowa gazoportu ok. 6mld, a ma to związek m.in. z faktem, że gaz chcą odkupować od nas kraje ościenne. Dofinansowanie projektu budowy drug i autostrad na lata chyba 2014 -2023 kwotą 30 mld (czyli tyle ile kosztuje podstawowy projekt CPK) do kwoty 130mld!!! Rozbudowa terminala kontenerowego w Gdańsku, który w ostatnim roku wszedł do klasyfikacji 50 największy portów świata pod względem odbieranych/przeładowywanych kontenerów - niech to będzie prognozą jak ważny i potrzebny jest projekt CPK dla regionu europy środkowo-wschodniej. Te wymienione inwestycje to oczywiście tylko kilka przykładowych, jest tego o w całym kraju o wiele więcej.
@Jaro96 - co więcej nie rozumiesz koncepcji rozbudowy kolei - nikt nie mówi o KDP do Lubawki - projekt KDP to ciągle pierwotny Y. Reszta to taka modernizacja infrastruktury kolejowej, aby dało się dojechać do CPK w przeciągu (z tego co pamiętam) 2,5h z możliwie jak największego regionu kraju.
Na stronie o kolei w regionie kamiennogórskim i na portalu powiatowa.info pojawiła się ciekawa informacja o wpisaniu do wykazu linii kolejowych o znaczeniu państwowym linii nr 298 ( Kamienna Góra - Sędzisław) i nr 299 ( Kamienna Góra - Lubawka Granica Państwa). Szczegóły i źródła w linkach poniżej:
Pomiędzy Kamienną Góra i Sędzisławiem prowadzone są obecnie prace w torze nr 1 w okolicach mostu nad Leskiem. Ponadto remontowany jest także wiadukt kolejowy w Sędzisławiu. Pociągi osobowe i towarowe korzystają obecnie z toru nr 2 na którym prowadzony jest ruch w obu kierunkach.
wiadukt.jpg Wiadukt kolejowy w Sędzisławiu
Plik ściągnięto 30 raz(y) 235.17 KB
podbijarka.jpg Podbijarka na odcinku Kamienna Góra - Sędzisław
Plik ściągnięto 23 raz(y) 206.82 KB
dolkom.jpg Pociąg roboczy Dolkomu w Kamiennej Górze
Plik ściągnięto 41 raz(y) 209.32 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
W sobotę wieczorem jechałem na odcinku Trutnov-Sędzisław całą trasę pokonałem tylko ja, kilku Czechów jechało z Trutnova do Kralovca, 2 polaków z Trutnova do Lubawki, rodzina 5 osobowa z rowerami z Kralovca do Sędzisława oraz kilkanaście osób z Lubawki do Kamiennej Góry, wiec linia ma potencjał lokalny. Martwi mnie stan jednego wysokiego mostu w Czechach gdzie jest ograniczenie prędkości i oberwany jeden nasyp przy przyczółku tuz przy torze, nie ciekawie to wygląda, jak mocniej popada to może spowodować zamknięcie toru, a koszty odbudowy będą duże.
Ten nasyp (km 54,6) jest uszkodzony już od dłuższego czasu. W ubiegłym tygodniu ze względu na jego podymcie na jeden dzień (środa) został nawet wstrzymany ruch pociągów. SŽDC dokonała prowizorycznej naprawy i pociągi wróciły, ale kursują tam z prędkością ograniczoną do 10 km/h. Słyszałem, że SŽDC ma zrobić poważniejszy remont tego odcinka, ale nastąpi to najprawdopodobniej po wakacjach jak nie będzie już sezonowych pociągów do Trutnova. Obecnie potencjał pociągów Sędzisław - Kralovec (Trutnov) jest niestety niewykorzystywany przez różne rozkłady jazdy jakie obowiązują w dni robocze oraz weekendy. Ludzie strasznie się w tym gubią i to ich niestety trochę zniechęca. Poza tym w dni kursowania pociągów do Trutnova jest tych pociągów mniej (4 pary) i dłuższe są czasy na przesiadkę w Sędzisławiu. Ale od września już wszystko wróci do normy (7 par pociągów z jednym rozkładem w dni robocze i weekendy), a wg planu połączeń uzyskanego od UMWD w nowym rozkładzie jazdy ma kursować codziennie 6 par pociągów z czego 4 do Trutnova. Jest to dobre rozwiązanie, ponieważ przez cały rok będzie obowiązywał jeden rozkład jazdy, bez żadnych oterminowań i różnych wersji dla dni roboczych oraz wolnych od pracy.
Link do projektu nowego rozkładu jazdy:
https://www.facebook.com/425559614915202/photos/a.425596994911464/467431220728041/?type=3&theater
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
PKP PLK wybrały wykonawcę zadania pn.: Ekspertyza techniczna i program remontu wiaty Kamienna Góra.Wartość zlecenia to 49 015,5 PLN, a wykonawcę będzie firma: MSJPROJEKT Justyna Nowicka.
Z uwagi na awaryjne zamknięcie szlaku w Czechach od dnia 16.11.2019 r. do odwołania za pociągi na linii D26 zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa. Za utrudnienia przepraszamy.
Pozytywną niespodzianką jest, że będzie nadal 7 par pociągów (choć miało być 6) i w pierwszej korekcie do marca wszystkie pociągi mają stały rozkład bez żadnych oterminowań. To bardzo dobrze, bo zapewnia dla pasażerów stabilną ofertę. Ponadto pojawiły się nowe skomunikowania z pociągami IC (jak np. ze Śnieżką), dzięki czemu czas przejazdu z Lubawki do Wrocławia wyniesie 1h58` (z wliczeniem przesiadki w Sedzisławiu). To rekordowy wynik i najprawdopodobniej najlepszy w całej 150 letniej historii linii kolejowej Sędzisław - Kamienna Góra - Lubawka.
Natomiast informacje o remoncie nasypu po stronie czeskiej można znaleźć na stronie:
https://zakazky.szdc.cz/contract_display_6089.html
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Rozkład roczny portalpasazera - wskazuje co.. KD przekazały
Wyszukiwarka połączeń na portalu pasażera twierdzi co innego.
Skoro takiś Bystrzak, to powinieneś zauważyć datę zamieszczenia przeze mnie postu i datę aktualizacji rozkładu na portalu pasażera. Tyle i aż tyle...24.11 było w takiej wersji, a PLK wprowadziła rozkład 29.11
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum