Kostaniak: Jesteśmy gotowi do kolejnych przetargów na rozbudowę metra.
Zakończenie rozbudowy drugiej linii warszawskiego metra do 2023 r. jest realne – przekonywał podczas konferencji Executive Club „Infrastruktura Polska i Budownictwo” członek zarządu Metra Warszawskiego Dariusz Kostaniak. Jak dodał, obecnie na Targówku wykonawcy wyprzedzają nawet zaplanowane terminy. Statystyki przewozowe pokazują natomiast duży potencjał łączącej brzegi Wisły trasy.
Dokładnie trzy lata temu, 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
Drogi ostatni odcinek metra? Miasto nie jest zaskoczone.
Oferty na projekt i budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra o ponad 400 mln zł przekraczają zaplanowany budżet. Miasto nie jest jednak tym zaskoczone. – Wszystkie przetargi, które realizujemy, notują przekroczenie budżetu o 30-50%, choć zdarza się też i więcej. Sytuacja na rynku zamówień jest bardzo dynamiczna – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
Rozbudowa metra zawsze rozpala emocje – zwłaszcza w okresie przedwyborczym. Wśród nowych tematów pojawiła się kwestia możliwości i zasadności przedłużenia II linii metra do Ursusa. „Podejmowanie działań zmierzających do wydłużenia II linii metra, w tym także prac studialnych, nie jest obecnie uzasadnione” – odpowiada jednak miasto, przekonując, że Ursusowi wystarczy kolej.
Budowa stacji metra na Targówku. "Gotowa pół roku przed czasem".
Stacja Targówek odsłoniła w niedzielę swoje tajemnice przed warszawiakami. - Myślę, że będzie gotowa pół roku przed czasem - mówiła prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Dzień wcześniej tarcza Maria przebijała się na budowaną stację Płocka na Woli.
Zaawansowane prace na budowie II linii metra na Targówku.
Trwają prace wykończeniowe na powstających stacjach metra na stołecznej Pradze. Kładzie się instalacje, kamienne płyty peronów i wykonuje przyłącza wodno-kanalizacyjne i energetyczne. W tunelach wykonano już ponad 60 proc. prac torowych.
Patryk Jaki zapowiedział budowę III i IV linii metra. Jednocześnie, w ciągu dwóch kadencji. III z Wilanowa na Białołękę, IV z Gocławka do Karolina. Wspaniale! I jak ładnie na mapkach wygląda. Ciekawe tylko czy przeprowadzili jakiekolwiek analizy czy sobie painta otworzył... Obstawiam drugą możliwość.
Czekam też, aż ktoś u nas odkryje, że metro może jeździć również po powierzchni, jak w większości normalnie zarządzanych miast. Może mniej efektowne, może – o zgrozo – taniej, ale jednak da się.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Metro na Bródno już ze wszystkimi pozwoleniami na budowę. Czekamy na umowę.
Wojewoda mazowiecki wydał pozwolenia na budowę dla dwóch wentylatorni szlakowych na odcinku wschodnim-północnym II linii metra. Oznacza to, że Metro Warszawskie dysponuje już wszystkimi siedmioma pozwoleniami na realizację obiektów kubaturowych na tym odcinku. Decyzje mają rygor natychmiastowej wykonalności.
„PO planowała zamrozić budowę metra w Warszawie nawet na 22 lata”
– Platforma Obywatelska planowała zamrozić budowę metra w Warszawie nawet na 22 lata; jeżeli Rafał Trzaskowski będzie zapowiadał nagłą budowę metra, to będzie łatwo ocenić wiarygodność tych obietnic – powiedział w środę szef sztabu wyborczego Patryka Jakiego Oliwer Kubicki.
Trzaskowski obiecał dziś budowę trzech nowych linii metra. Mówi, że są lepsze od tych Jakiego, bo poddane analizom. Świetnie! Ale realność tych obietnic jest identyczna.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Trzaskowski proponuje metro na Białołęce. „Trasa przebiegałaby przez rezerwat i cmentarz”.
– Kandydat PO i Nowoczesnej na prezydenta Warszawy Rafał Trzaskowski proponuje budowę metra na Białołęce w miejscu, w którym ono powstać nie może; przebiegałoby m.in. przez cmentarz i rezerwat – powiedział Wiktor Klimiuk (PiS) ze sztabu Patryka Jakiego.
Z dedykacją dla "wiodącego" portalu kolejowego, który jest bardzo przyjazny dla Trzaskowskiego (mimo iż ten agituje sobie na terenie SKM w kamizelce miejskiej spółki), z którego pół internetu ma bekę, a dość nieprzychylny dla Jakiego, przynajmniej w kwestii dot. pomysłów obu kandydatów na transport publiczny w Warszawie. Obiektywizm dziennikarski level KOD.
obiecanki.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 126.7 KB
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Koniec drążenia tuneli na Woli. Maria na Rondzie Daszyńskiego.
W poniedziałek 3 września druga z tarcz TBM – Maria – przebiła się do szybu demontażowego za stacją C9 Rondo Daszyńskiego. Oznacza to, że oba tunele na budowanym zachodnim odcinku II linii metra od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C9 Rondo Daszyńskiego są już wydrążone.
Wyborcze metro w Warszawie. Obietnice kontra możliwości.
Rozbudowa metra stała się wiodącym tematem kampanii wyborczej w Warszawie. Patryk Jaki i Rafał Trzaskowski obiecują nowe linie, choć pierwsza kadencja nowego prezydenta upłynie pod znakiem kontynuacji tego, co rozpoczęte. Na drodze realizacji autorskich koncepcji kandydatów mogą stanąć dwie przeszkody: długi czas planowania inwestycji i kurczące się możliwości jej sfinansowania.
Metro jedzie na Bródno. Umowa na budowę podpisana.
Miasto podpisało umowę z konsorcjum firm Astaldi i Gulermak na budowę odcinka II linii metra na Bródno. Prace powinny skończyć się dokładnie za trzy lata. W tej chwili to ostatni po stronie wschodniej planowany odcinek II linii.
Umowa obejmuje budowę odcinka wschodniego-północnego II linii metra od stacji C18 Trocka do stacji C21 Bródno przy Rembielińskiej. Na odcinek ten, o łącznej długości 3,9 km, składają ię trzy stacje, trzy odcinki szlakowe wykonane jako dwa równoległe tunele jednotorowe, tory odstawcze za stacją C21, trzy wentylatornie szlakowe oraz komora demontażowa dla tarcz przy stacji C18. Prace zrealizuje konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, które zaproponowało kwotę niespełna 1,4 mld zł i 36-miesięczny okres realizacji. Budowa potrwa więc do końca września 2021 r. (nie oznacza to daty udostępnienia dla pasażerów: otwarcie nastąpi kilka miesięcy później, po odbiorach).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum