no dobrze, ale co chcecie zrobic jak pkp chronicznie nie ma pieniedzy? pierwszy krok ze w ogole cos sie dzieje.
nawet jezeli w gruncie rzeczy, szczegolnie jezeli nie 30 ale tylko 17 nowych wagonow ma byc,macie racje ze jest to pestka, to mimo wszystko jest to lepsze niz tracic czas na bzdurnych dyskusjach o TGV przy danych finansowych mozliwosciach.
Nie dziwota, skoro z zysków trzeba wyżywić i opłacić ten przerost zatrudnienia.
W ciągu 1-2 miesięcy zostanie ogłoszony przetarg na pozyskanie przez PKP Intercity 20 składów zespolonych mogących osiągać prędkość 200 km/h. - Ile warte będzie to zamówienie? Na to odpowie rynek - powiedział wczoraj prezes spółki, Czesław Warsewicz.
Cała procedura przetargowa ma potrwać ok. 8 miesięcy. - Chcielibyśmy, aby składy te były wielosystemowe, tak aby mogły obsługiwać nasze połączenia międzynarodowe. 50 proc. funduszy potrzebnych na to przedsięwzięcie pragniemy pozyskać z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a resztę pokryje wkład własny uzyskany z wejścia na giełdę - powiedział Warsewicz.
Według słów prezesa PKP Intercity, firma zadebiutuje na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych do końca 2009 roku.
PKP Intercity rozstrzygnęła przetarg na zakup nowych lokomotyw. Spółka kupi 10 trzysystemowych lokomotyw za łączną kwotę ponad 44 mln Euro. Środki na zakup będą pochodziły z kredytu uzyskanego w 2006 r. w Europejskim Banku Inwestycyjnym.
Jest to drugi duży przetarg rozstrzygnięty przez Intercity w tym roku. W marcu Spółka zdecydowała o zakupie od poznańskiej Fabryki Pojazdów Szynowych 17 nowych wagonów za łączną kwotę ponad 100 mln zł. Obecnie Intercity przygotowuje się do rozpisania przetargu na zakup 20 składów zespolonych.
źródło: PKP SA
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
kamis -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-07-2008, 17:41
Naczelnik napisał/a:
Przetarg na składy zespolone już wkrótce
Czy wiadomo, jakie firmy biorą udział w przetargu?
No raczej jakieś się zgłosiły i naprawdę dzięki, że mnie oświeciłeś na ten temat. Pytałem osoby, które wiedzą coś na ten temat i te, które mają jakieś informacje - nie prosiłem o czyjeś przypuszczenia i beznadziejne odpowiedzi.
Na temat:
Słyszałem, że w tym przetargu również bierze udział firma Bombardier i Alstom, ale nie wiadomo, czy to pewne. Czy ktoś ma dokładne info na ten temat?
Ale wy mówicie o dwóch różnych przetargach:
kamis o przetargu na składy zespolone, a koso17 o przetargu na lokomotywy!
kamis -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-07-2008, 16:03
Sebcio, dziękuję, bo właśnie zauważyłem jakieś nieporozumienie. Tak chodzi mi o składy zespolone, nie o lokomotywy.
Co do lokomotyw:
PKP Intercity kupi Eurosprintery
PKP Intercity podały bliższe szczegóły zakupu 10 lokomotyw od Siemensa (przetarg w tej sprawie rozstrzygnięto kilka dni temu). Spółka pozyska wielosystemowe lokomotywy uniwersalne ES64U4 Eurosprinter, przystosowane do korzystania z napięcia zasilania 3kV DC, 15kV 16 i 2/3 Hz oraz 25kV 50 Hz.
PKP Intercity planuje, że lokomotywy zostaną wykorzystane na trasach międzynarodowych oraz do największych miast Polski (tam, gdzie infrastruktura pozwalać będzie na pełne wykorzystanie możliwości maszyn). Spółka skorzysta także z oferty Siemensa, który zaproponował przekazanie do końca tego roku lokomotywy testowej.
Źródło: Rynek Kolejowy
obraz(748).jpg Eurosprinter używany przez koleje słoweńskie.
Plik ściągnięto 111 raz(y) 60.37 KB
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-07-2008, 16:11
Z jaką maksymalną prędkością może jechać "Eurosprinter"?
kamis -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-07-2008, 16:16
Vmax tej lokomotywy, to dokładnie 357 km/h - w dniu 2 września 2006 roku został osiągnięty jej rekord.
Do 357 km/h lokomotywa został rozpędzona tylko w testach, natomiast prędkośc konstrukcyjna wynosi 230 km/h dla ruchu pasażerskiego oraz 140 km/h dla towarowego.
A ja mam taka lokomotywe w mojej kolejce Dobrze wykrakalem przetarg
_________________
kamis -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-07-2008, 22:07
andrzej napisał/a:
Do 357 km/h lokomotywa został rozpędzona tylko w testach, natomiast prędkośc konstrukcyjna wynosi 230 km/h dla ruchu pasażerskiego oraz 140 km/h dla towarowego.
To przecież piszę, że rekord, więc wszystko wyjaśnia, że może pojechać nawet ponad 200 km/h.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum