Lubuskie konsultacje społeczne dot. rozkładu jazdy 2018/19.
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego ogłosił konsultacje społeczne dot. przyszłego rozkładu jazdy pociągów 2018/19, który będzie obowiązywał od 9 grudnia 2018 roku. Swoje opinie o rozkładzie można przekazywać za pomocą ankiety, którą można wypełniać do 18 marca 2018 r.
Pasażerowie chcą uczestniczyć w tworzeniu siatki połączeń PKP Intercity.
PKP Intercity zakończyło konsultacje społeczne dotyczące siatki połączeń na sezon 2018/2019. W tym roku w internetowej ankiecie wzięło udział 4734 osób, tj. o 32% więcej w porównaniu z 2017 rokiem. Przekazane propozycje zostaną przeanalizowane i w miarę możliwości uwzględnione w rozkładzie jazdy, który zostanie wprowadzony w grudniu 2018 roku.
Lubuskie uruchomi weekendowy pociąg do Szklarskiej Poręby.
Zarząd województwa lubuskiego rozmawiał w ostatnim tygodniu z Przewozami Regionalnymi, które przedstawiły nową ofertę: „Poznaj Lubuskie na rowerze” z nowym połączeniem Zielona Góra – Tuplice. Urząd Marszałkowski i PR zastanawiają się też nad uruchomieniem pociągu weekendowego na trasie Zielona Góra – Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna.
Niezbyt optymistycznie to wygląda. Kolejne EZT w nocy, likwidacja nocnego połączenia Gdyni - Poznań - Wrocław - Szaklarska Poręba (Rezewie ma jechać do Bielska Białej)......
Rozkład jazdy 2018/2019 w Centralnej Polsce. Będzie sporo komplikacji.
Wygląda na to, że realizacja rozkładu jazdy 2018/2019 będzie wiązała się z olbrzymią liczbą utrudnień dla podróżnych. Przy okazji interpelacji poselskiej posła Andrzeja Kosztowniaka opisał je Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. Po raz kolejny dowiadujemy się też, że czarne chmury gromadzą się nad połączeniami nocnymi.
W nowym rozkładzie nocny TLK Szczecin - Zakopane planowany jest przez Katowice, Bielsko-Białą i Żywiec do Suchej Beskidzkiej. Info z profilu facebookowego Kolej Beskidzka.
Ciekawe jak IC wytrasuje Podhalanina między Poznaniem, a Katowicami? Patrząc na to jak jeździł w latach poprzednich to jest co najmniej 5 opcji. Co do tego są jakieś przecieki?
Ja osobiscie licze ze Podhalanin pojedzie wkoncu przez Zaglebie i bedzie dobre nocne polaczenie do Zakopanego. Nawet jesli pojedzie tylko przez Katowice to i tak bedzie juz pozytywna zmiana. Dziwi mnie mega ze do Karpat z Wroclawia nie ma chociazby wagonu bezposredniego do Zakopanego. Narazie to zarys wiec zobaczymy co z Podhalaninem wyjdzie no i licze na jakas sensowna poranna godzinne przyjazdu tego pociagu ze mozna bedzie w gory isc
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-03-2018, 12:57
Według mnie Podhalanin powinien przede wszystkim zahaczać o Wrocław. Jeśli nawet nie będzie możliwa jazda przez Leszno z powodu zamknięć, to niech jedzie przez Ostrów, ale z wjazdem do Wrocławia. To jest pociąg nocny i w dodatku sezonowy, więc okrężna trasa nie miałaby większego znaczenia, a nocne połączenie Zakopanego ze stolicami Dolnego Śląska i Opolszczyzny byłoby bardzo wskazane.
Podhalanin powinen jechać przez Wieluń, Kraków tak jak obecnie ,a przez Żywiec, Suchą, powinien zostać przywrócony dawny "BOSMAN" który kilka sezonów temu jechał ze Szczecina do Zakopanego przez Żory,Bielsko Wadowice i Kalwarię. Pociągów sezonowych jest tak śmiesznie mało, że odbieranie Krakowowi kolejnego połączenia zakrawa na kpinę z tego miasta. Te 5 pustych peronów nikomu na nic nie jest potrzebne - równie dobrze możnaby wyburzyć dwa i nikt zmiany by nie odczuł, tak marna jest oferta dalekobieżna dla Krakowa. To podrzędne czeskie miasto typu Ołomuniec, Pardubice czy Budziejowice mają dwa razy więcej pociągów dalekobieżnych.
_________________
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-03-2018, 17:11
Jasne, jaki ten Kraków biedny... W kierunku Szczecina dwa całoroczne nocne połączenia, jakich nawet Warszawa nie posiada. A z Krakowa do Zakopanego... już widzę te dzikie tłumy pchające się do pociągu, zwłaszcza TLK mając tańsze i szybsze autobusy średnio co 15 minut. Następnym razem pomyśl najpierw, zanim zaczniesz wypisywać takie farmazony.
Krakowska część Uznama od grudnia ma wylecieć (a część warszawska ma jeździć na Flircie i być skrócona do relacji Warszawa - Szczecin), więc pozostanie jedno nocne połączenie Krakowa ze Szczecinem. Co nie zmienia faktu, że Podhalanin przez Kraków jeździć zdecydowanie nie musi. Puszczenie go przez Żywiec może być dobrą ofertą dla osób jadących w Beskidy. Z tym, że wskazane by było, by przyjazd do Żywca nie był przed 6 rano.
Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia 30-03-2018, 22:06, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum