PKP Intercity uruchomiło sprzedaż e-biletów z przesiadką.
Od 20 listopada można kupować w systemie e-sprzedaży bilety z przesiadką. Z regulaminu sprzedaży internetowej wynika, że taki bilet obowiązuje tylko na łączących się ze sobą odcinkach i tylko w trzech wypadkach: można odbyć podróż maksymalnie dwoma pociągami PKP Intercity (mogą być różnych kategorii), przejazdy odbędą się tylko w wagonach z miejscem do siedzenia (z wyłączeniem przedziałów menedżerskich), oba bilety będą na przejazd w tej samej klasie.
Podróżni PKP Intercity mogą sprawdzić zajętość miejsc w pociągach.
Kolejna nowość w internetowym systemie sprzedaży PKP Intercity. Podróżni kupujący bilety przez stronę internetową przewoźnika mogą już sprawdzić zajętość miejsc w wybranym pociągu. To kolejne udogodnienie dla pasażerów. Od zeszłego tygodnia za pośrednictwem internetu można już nabyć bilety na przejazdy z przesiadką. Dzięki wprowadzonym przez przewoźnika rozwiązaniom, planowanie podróży ma stać się jeszcze łatwiejsze.
Bilety z kilkoma przesiadkami nie cieszą się dużym zainteresowaniem.
20 listopada 2017 r. PKP Intercity wprowadziły w systemie e-IC możliwość zakupu biletów na przejazd z jedną przesiadką. Uruchomienie takiego rozwiązania wiązało się z rozległą modyfikacją logiki systemu e-IC, koniecznością wprowadzenia zmian w zasadach sprzedaży biletów oraz obsługi posprzedażnej (raportowania, rozliczeń i kontroli biletów) – poinformował wiceminister Andrzej Bittel.
Czy nie ma możliwości wymiany biletu w tej samej relacji, tylko że z przesiadką? Zakupiłem bilet na 18109 Pobrzeże Warszawa Wsch. - Koszalin, ale chciałbym go wymienić na bilet w tej samej relacji tylko, że EIP4500/TLK18105Rybak z przesiadką w Gdyni Głównej tego samego dnia wyjazd. Bilet zakupiony w internecie.
Wysłany: 03-03-2018, 10:12 IC - bilet miesięczny z rezerwacją miejsca
Kiedy wchodzę na stronę IC w celu zamówienia biletu miesięcznego nie widzę nigdzie pola z wyborem konkretnego miejsca w pociągu. Natomiast podczas zakupu biletu jednorazowego taka opcja jest widoczna. Jak to w końcu jest, mam możliwość rezerwacji konkretnego miejsca w pociągu IC z biletem okresowym czy nie?
[ Dodano: 04-03-2018, 08:39 ]
Zakupiłem bilet okresowy IC oraz wybrałem dodatkowy bilet z miejscówką. Skoro mam bilet okresowy to ta miejscówka przypada mi na każdy dzień czasu trwania biletu okresowego czy jedynie na jedną relację? Jeśli to drugie to czy jestem zmuszony do rezerwowania biletu każdego dnia 2x dzienie (powrót tą samą relacją) aby mieć miejsce siedzące?
Nie, w kasie (a przynajmniej w COK) także można zwrócić/wymienić. Tylko zdaje się musi to nastąpić odpowiednio co najmniej 15/30 min przed odjazdem, zgodnie z regulaminem e-IC. Inaczej zostaje tylko pisanie reklamacji. Sam tak bilety wymieniałem i problemów nie było.
Dlaczego pasażer musi okazywać konduktorowi dokument tożsamości?
Kwestia konieczności okazywania dokumentu tożsamości konduktorowi przy sprawdzaniu biletów zakupionych przez Internet niemal od zawsze wzbudzała kontrowersje. Dlaczego jest to konieczne?
Strona intercity.pl przegrała podczas majówki z zainteresowaniem klientów.
Ostatnia niedziela w długim majowym weekendzie nie należała do przyjemnych dla tych, którzy nie kupili wcześniej biletów. Zakup biletów na stronie www.intercity.pl graniczył z cudem a na dworcach przed kasą biletową można było stać nawet godzinę.
Problem z zakupem biletu miał miejsce niemal przez całą niedzielę 6 maja. Przeciągnął się nawet na poranek w poniedziałek 7 maja. W tym czasie na stronie internetowej przewoźnika nie pojawiła się żadna informacja o awarii systemu czy zazwyczaj umieszczana informacja na temat możliwości zakupu biletów w pociągu bez dopłaty.
Uważam, że w takie majówkowe dni kiedy ruch przy kasach jest dużo większy powinno się albo zwiększyć liczbę kasjerów, albo ustawić mobilnych sprzedawców biletów.
Natomiast jestem zdecydowanie przeciwny by konduktorzy na stacjach, gdzie są czynne kasy sprzedawali bilety nieodpłatnie - spowoduje to odpływ pasażerów z kas i ich zamknięcia, a konduktorzy zamiast zajmować się swoją robotą zostaną kasjerami.
Chciałbym się podzielić z Wami pewnym spostrzeżeniem. Dla niektórych osób jest to pewnie oczywiste, ale przypuszczam, że są i tacy, którym informacja ta się przyda, sam także doszedłem do tego dopiero kilka dni temu, będąc w potrzebie Smile
Otóż jak wiadomo od zeszłego roku w eIC można kupić bilet na połączenie z 1 przesiadką. Wszystko fajnie, jednak wyszukiwarka na stronie IC jest nieco kulawa - nie można wpisać choćby minimalnego czasu na przesiadkę (np. gdy chcemy kontynuować podróż do stacji docelowej po kilku godzinach, aby np. załatwić swoje sprawy w miejscowości przesiadkowej). Problem jest także, gdy pociąg którym jedziemy jedzie bezpośrednio do celu naszej podróży, a my chcemy zrobić sobie gdzieś po drodze przerwę i kontynuować jazdę następnym pociągiem, tego strona IC także nie wyszuka.
Jest jednak sposób na obejście tych ograniczeń, niby banalny, ale czasem na najprostsze rzeczy wpaść jest najtrudniej. Otóż wystarczy wyszukać pożądane połączenie na stronie www.portalpasazera.pl lub www.rozklad-pkp.pl (tam jak wiadomo można wpisać czas na przesiadkę oraz zrobić dodatkową przerwę w podróży) a następnie kliknąć "Kup bilet". Zostaniecie odesłani do eIC gdzie pojawi się wybrane połączenie, niemożliwe do znalezienia w wyszukiwarce IC. Poniżej przykład (wpisałem na Portalu Pasażera połączenie Poznań - Wrocław, odjazd 8:00, przesiadka w Lesznie 3:00h). Nieco wyższa cena biletu z przesiadką wynika zapewne z tego, że przy przejeździe bezpośrednim zastosowanie ma Bilet Taniomiastowy, a z przesiadką zwykła taryfa kilometrowa.
Mnie osobiście ta metoda zaoszczędziła sporo czasu jaki spędziłbym w kolejce do kasy, może więc i Wam się przyda.
RODO… pomoże pasażerom? Jedna z pierwszych skarg dotyczy okazywania dokumentów w PKP IC
Rozporządzenie RODO może wkrótce przynieść duże ułatwienie dla pasażerów PKP Intercity. Jest szansa na likwidację niezrozumiałej dla pasażerów konieczności okazania dowodu osobistego konduktorowi przy kontroli biletu kupionego przez Internet.
Dla mnie ta skarga to głupota choćby dlatego, że bilet internetowy nie jest dokumentem ścisłego zarachowania i można sobie drukować choćby i 10 egzemplarzy. I co w sytuacji gdy w pociągu będzie kilka osób z tym samym biletem? Konduktor ma ich wszystkich zatrzymać w celu wyjaśnienia? Tak będzie dla pasażerów łatwiej i sprawniej?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum