Parowozy będą obsługiwać regularne połączenia pasażerskie w Wielkopolsce.
Na przełomie grudnia i stycznia do rozkładów jazdy pociągów w Wielkopolsce mają wrócić pociągi pasażerskie obsługiwane przez parowozy. Stanie się tak dzięki powołanej w środę instytucji kultury Parowozownia Wolsztyn.
Tylko nie to...
Chcę widzieć reakcje znajomych z pociągu jak im w poniedziałek o 5:45 na dworcu powiem że za pół roku będziemy się codziennie spotykać o 5:15 ...
Wolsztyńska Parowozownia uzyskała certyfikat bezpieczeństwa (część A oraz część B), wydany przez prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.
Certyfikat ten potwierdza posiadanie przez przewoźnika kolejowego zaakceptowanego systemu zarządzania bezpieczeństwem. Uprawnia on do uzyskania dostępu do infrastruktury kolejowej oraz świadczenia usług trakcyjnych.
Od 31 marca 2017 roku na trasach wokół Wolsztyna ponownie uruchomione zostaną ogólnodostępne pociągi pasażerskie ciągnięte przez parowozy. Pociągiem retro będzie można dojechać do Leszna, Zbąszyna, Międzychodu i Rakoniewic.
W informacji na stronie parowozy.com.pl jest dopisek "Parowóz: Ol49-59, Pt47-65"
Czy to oznacza że w Wolsztynie zostały tylko dwa sprawne parowozy?
Informacje o terminach rewizji na tej stronie są mocno nieaktualne (kończą się na 2014 roku).
Tak, są 2 i to jest całkiem niezły wynik, w listopadzie 2015 nie było żadnego, przez co Cargo delegowało z Chabówki do Wolsztyna TKt48-191. Obecnie rewizję przechodzi jeszcze Ol49-69, więcej maszyn nie będzie.
Cierpliwość wszystkich miłośników parowozów została wynagrodzona. Już 15 maja, po trzech latach Koleje Wielkopolskie przywrócą regularnie kursujące pociągi prowadzone trakcją parową z Wolsztyna do Leszna oraz z Wolsztyna do Poznania.
"pociągi w trakcji parowej będą posiadały odpowiednie wagony, zapewniające pasażerom porównywalny do tradycyjnych pociągów standard i komfort podróżowania."
Tzn. jakie wagony? Został tydzień czasu do startu. Jakiś czas temu wspominano o sprowadzeniu wagonów z Czech, ale sprawa ucichła. TURKOL im wagony pożyczy czy jak?
"pociągi w trakcji parowej będą posiadały odpowiednie wagony, zapewniające pasażerom porównywalny do tradycyjnych pociągów standard i komfort podróżowania."
Pociąg w trakcji parowej to powinien mieć wagony 3 klasy z drewnianymi ławkami.
Skąd taki pomysł? Wagony 111A i 112A to normalny i w pełni odpowiedni skład do Pt47, właśnie donnery i boczniaki (retro z Wolsztyna) zupełnie do tego parowozu nie pasują.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum