hanys, Co Ty nie napiszesz Skoro jestem matołkiem to kim są Ci co chcą puszczać wszystkie (lub większość) pociągi trasą: Kraków - Częstochowa - Wrocław?
Ile razy trzeba Ci wbijać do głowy, że wożenie powietrza z Krakowa do Katowic nie ma sensu? Ile razy trzeba Ci tłumaczyć, że z Katowic do Wrocławia są pociągi, natomiast do Krakowa autobusami jeżdżą nawet kolejarze Także Ci co mają sieciówki Widzę, że niektórym MKolom niczego nie da się wyjaśnić, @hanys taka dyskusja nie ma większego sensu - trolling tu trwał będzie wiecznie. Jako podatnik cieszę się, że pociągi z Krakowa do Wrocławia przez Częstochowę jeżdżą pełne, to wielki sukces PKP IC i dobrze wydane pieniądze. MKol nie rozumie, że pociąg ma wozić pasażerów, MKol uważa, że skoro za Gierka i Gomułki jeździło się przez Katowice to tak ma być nadal, nawet jak szlakowa wynosić będzie 10 km/h i ruch będzie się odbywał po 1 torze . Niektóre z całym szacunkiem infantylne głosy nic tu nie zmienią, bo wożenie powietrza za publiczne pieniądze podchodziłoby pod dyscyplinę finansów publicznych. Pamiętam jeszcze jak w składzie na odcinku Kraków-Katowice w TLK w środku dnia łącznie ze mną i bez obsługi naliczyłem słownie dziewięć osób. Na 5 wagonów........ .
@pawel78, większość pociągi ? Odpuść już sobie ten temat, bo bawimy się świetnie, ale do modernizacji linii do Katowic nic się nie zmieni. Półki co składy pojadą po 1 torze, także może być i kłopot z mijankami REGIO..............Ale może do 2020 r. linię zrobią, no max do 2027 .
PKP IC jak wiemy planowało autobusy z Katowic do Krakowa, może to jest sposób???
Mnie wracając do tematu cieszy, że PKP IC na poważnie już myśli o skierowaniu Flirtów 3 przez Radom i dopiero na CMK, bardzo rozsądny i sensowny pomysł i oby jak najszybciej wszedł w życie.
@Sheva17 było już stwierdzone i nikt co do tego nie ma wątpliwości, że dopóki nie zostanie skrócony czas przejazdu na linii Kraków - Katowice to faktycznie, bezsensownym jest puszczanie tutaj pociągów, bo naturalnie nikt nie będzie zainteresowany jazdą w okolicach 2 godzin kiedy po A4 jedzie 1godz.15min.
Przy czym nie lekceważ proszę tej linii w kontekście jej modernizacji i w przyszłości (bliższej lub dalszej) skrócenia czasu jazdy, co będzie argumentem za tym, aby siatkę połączeń dalekobieżnych na tym odcinku zweryfikować i stworzyć od podstaw, bo będą ku temu podstawy. I ja podejrzewam, że kolega Paweł cały czas próbuje swoje myśli i przekonania przekazać w takich właśnie słowach, a najprawdopodobniej nie wie jak to ubrać w taką argumentację stąd Wasze niedomówienia...
Reasumując, na dzień dzisiejszy nie ma powodu, dla którego pociągi dalekobieżne miałyby zostać skierowane na linię Kraków - Katowice, przyczyny są dwie:
1. Obecnie czas przejazdu już jest skandaliczny, co wydłuża podróż nie tylko podróżnym jadącym z Krakowa do Katowic, ale tym do Opola, Wrocławia czy Poznania
2. W związku z rozpoczynającą się modernizacją konieczne będą zamknięcia torowe, a co za tym idzie, w przypadku zwiększenia ilości połączeń konieczne byłoby wprowadzanie mijanek, które znając nasze PKP PLK skutkowałyby kilkunastu minutowymi postojami w celu przepuszczenia pociągu z przeciwka, czyli nie dość, że już jeździmy 2 godziny, to należałoby dołożyć kolejne 20 minut na ewentualne opóźnienia, to już by w ogóle była kompromitacja
Dlatego Ci, którzy mówią głośne "nie dla pociągów dalekobieżnych z Krakowa przez GOP!" niech zjadą nieco z tonu, bo nikt tutaj nie mówi o kierowaniu pociągów już teraz, ale po zakończeniu najważniejszych prac torowych i realnym skróceniu czasu przejazdu do takiego poziomu, aby łączny czas jazdy w relacji Kraków - Wrocław mógł wynieść przez GOP 3.15-3.30! Czyli perspektywa roku 2018-2019! Powiem więcej, już teraz należałoby zacząć poważną dyskusję, jak wtedy powinna wyglądać sieć połączeń między Krakowem, a GOP-em, Wrocławiem, Poznaniem i Szczecinem w kontekście właśnie zmodernizowanej linii Kraków - Katowice. Nie można dopuścić do sytuacji, w której wpompuje się gigantyczne pieniądze w modernizację tej linii, a liczba połączeń pozostanie niezmienna, a koronnym argumentem ku temu będzie "bo są busy po A4", ludzie nie róbmy jaj z tymi busami. Chyba nam wszystkim, zarówno koledze @Sheba17 jak i @Paweł 78 zależy na tym, aby pociągi były konkurencyjne i woziły ludzi tam, gdzie jest na to popyt. Nikt nie chce zabierać Częstochowie żadnych pociągów, skoro ludzie tam chętnie korzystają z połączeń zarówno do Wrocławia, jak i do Krakowa, to niech takowe połączenia z tymi miastami posiadają! Ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby takowe połączenia równolegle posiadał również GOP.
Czyż tak właśnie nie jest i czy przypadkiem wszyscy tutaj nie chcecie powiedzieć tego samego co ja, tylko każdy ubiera to w inny zestaw słów? Więcej luzu panowie i nie rzucajcie się błotem, bo szkoda Waszych nerwów, a i nikogo nie interesują Wasze chamskie odzywki, tego typu przekazy załatwiajcie na PW.
hanys, A kto Ci dojedzie z Żywca/Gliwic do Częstochowy? To jest dodatkowy czas i strata kasy. Po raz n-ty powtarzam Ci. Rejon od Gliwic do Sławkowa zapewni więcej pasażerów niż wioska Częstochowa. Mogę mylić się. Ale wydaje się mi, że działacie na korzyść busiarzy.
@pawel78 poraz kolejny udowadniasz że jesteś matołem a ja poraz kolejny ci tłumacze idioto że z Żywca do Krakowa jedzie się z przesiadką w Bielsku a z Gliwic do Krakowa jeżdżą zarówno bezpośrednie pociągi jak i autobusy - jeśli te połączenia gliwiczanom nie pasują to mogą dojechać do Katowic na pociągi regio jeżdżące do Krakowa.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-08-2016, 21:46
Przepraszam że się zapytam, ta zażarta dyskusja którędy mają jeździć pociągi z Wrocławia do Krakowa jest na temat stanu obecnego, czy po modernizacji E30?
hanys, Tak jak Ty.
Z Bielska są przesiadki do Krakowa!
Ku@wa mać nikt nie będzie specjalnie zapierdzielać do Częstochowy na pociąg Wrocław - Częstochowa - Kraków. To jest strata czasu i kasy! ZROZUM TO! Chyba, że jesteś za busiarstwem, zamiast koleją!
Najważniejsze ogólnopolskie zmiany w rozkładzie jazdy pociągów od niedzieli.
Od niedzieli 4 września wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów tzw. korekta rozkładu, która będzie obowiązywała do 15 października 2016 r. Zmiany godzin odjazdów i przyjazdów pociągów zostały wprowadzone praktycznie w każdym województwie. Zazwyczaj zmieniają się one nieznacznie, z reguły o kilka minut. W przypadku linii kolejowych, na których prowadzone są remonty i modernizacje pasażerowie mogą spodziewać się odwoływania pociągów, zmiany ich tras i zastępowania ich autobusami. Znaczących zmian w rozkładzie jazdy jest na tyle dużo, że warto by każdy pasażer upewnił się przed podróżą czy jego pociąg jedzie tak jak dotychczas.
Od 2 do 21 września zastępcze autobusy pojadą na odcinku Kořenov - Harrachov - Liberec - Tanvald - Szklarska Poręba Górna.
Tutaj wkradł się chyba błąd, bo według wszelkich wyszukiwarek tak polskich, jak i czeskich zastępcza komunikacja ma kursować jedynie na odcinku Kořenov - Szklarska Poręba Górna.
Kurier Kolejowy napisał/a:
W województwie małopolskim największe zmiany będą dotyczyć trasy Kraków – Katowice, która jest obecnie modernizowana między Krzeszowicami, a stacją Kraków Mydlniki. Pociągi Przewozów Regionalnych nie będą zatrzymywały się na stacji Rudawa. Zastępczy autobus obsłuży połączenie na odcinku Zabierzów – Rudawa lub Rudawa – Krzeszowice.
Nie tak dawno z powodu modernizacji została całkowicie zamknięta linia Warszawa - Białystok, wkrótce podobne zamknięcia są planowane na liniach z Warszawy do Poznania, Lublina, czy Grodziska Mazowieckiego. To na miłość boską, dlaczego nie można w taki sam sposób zamknąć E30 w pierwszym etapie na odcinku Kraków - Trzebinia, a w drugim Trzebinia - Jaworzno Szczakowa. Taki krok by znacznie skrócił czas tej modernizacji, a objazdy także jest którędy przeprowadzić. Chyba że komuś bardzo na tym zależy, żeby ta modernizacja się ślimaczyła jak najdłużej.
1. Linia obsługuje kilka ważnych bocznic do dużych zakładów przemysłowych położonych wzdłuż niej. Odcięcie ich od kolejowego świata mogłoby spowodować duże straty zarówno dla tychże przedsiębiorstw, jak i samej kolei.
2. Ruchu dalekobieżnego i tak tam praktycznie nie ma, więc nie ma specjalnego ciśnienia aby zakończyć tą modernizację jak najszybciej. Poza tym to tylko ok. 60 km.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-09-2016, 22:34
Jedyny zakład przy linii, któremu kolej jest niezbędna to rafineria w Trzebini, a tam się da objechać przez Oświęcim.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-09-2016, 09:38
Bartuś napisał/a:
2. Ruchu dalekobieżnego i tak tam praktycznie nie ma, więc nie ma specjalnego ciśnienia aby zakończyć tą modernizację jak najszybciej. Poza tym to tylko ok. 60 km.
Nie ma właśnie z powodu ślimaczącego się remontu, a nie dlatego, że go tam nie potrzeba.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum