Od połowy grudnia pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej rozpoczną kursy do Skierniewic. Jest to odpowiedź Spółki na powtarzające się sugestie pasażerów dotyczące możliwości skomunikowania z Warszawą lub przynajmniej – ze Skierniewicami. Na początek będą to dwie pary pociągów dziennie. Cena biletu to 15,60 zł ze stacji Łódź Widzew i 16,10 zł ze stacji Łódź Kaliska. Pierwszy, promocyjny przejazd, zaplanowany jest na 19 września – czyli w Święto Owoców, Warzyw i Kwiatów. Tego dnia w Skierniewicach pasażerowie będą mieć okazję zapoznania się z jednostką FLIRT3. Pociąg będzie otwarty dla zainteresowanych na dworcu w Skierniewicach.
Zakup 22 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, rozszerzenie sieci połączeń na wschodnią część województwa i budowa własnej stacji postojowej – to główne elementy drugiego etapu budowy systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, zaplanowanego na lata 2016-2020.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie rosnąć - w przyszłości dojedzie nawet do Warszawy.
Władze samorządowe przygotowują się do rozbudowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. W najbliższych latach przewoźnik wzbogaci się o 22 nowe pojazdy i rozbuduje siatkę połączeń z Łodzi do Piotrkowa Trybunalskiego i Radomska, do Tomaszowa Mazowieckiego i Opoczna, a także na trasie Skierniewice - Łowicz - Kutno. – Po otwarciu dworca Łódź Fabryczna, ŁKA zamierza uruchamiać także pociągi Łódź – Warszawa. Po 2020 r. rozważamy reaktywację ruchu pasażerskiego na Magistrali Węglowej – zapowiada Witold Stępień, Marszałek Województwa Łódzkiego.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna chce w grudniu uruchomić weekendowe połączenia na trasie Łódź Kaliska – Warszawa. Zgodę na wyjście ŁKA poza teren województwa łódzkiego musi wyrazić ministerstwo infrastruktury i rozwoju, do którego wysłano już pismo w tej sprawie.
Od stycznia Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi nowe połączenie z Łodzi do Skierniewic. Rozkład zaplanowano tak, aby ułatwić mieszkańcom Skierniewic dojazd do pracy w Łodzi; czas przejazdu nie przekroczy 49 minut - poinformował w poniedziałek zarząd ŁKA.
"Łódzka Kolej Aglomeracyjna jest ekologicznym, wygodnym i niezawodnym środkiem transportu w naszym województwie. ŁKA na pewno będzie sięgała po możliwości finansowania z nowego okresu programowania, będzie rozwijała siatkę połączeń, bo na Kolej Aglomeracyjną czeka jeszcze Piotrków Trybunalski, Radomsko, Opoczno; wspólnie z PLK będzie też modernizowała przystanki. Pasażerowie wracają do kolei, chcemy tę tendencję podtrzymywać" - zaznaczył na poniedziałkowej konferencji prasowej marszałek woj. łódzkiego Witold Stępień.
Przetargi na nowy tabor i inwestycje towarzyszące mają zostać ogłoszone w pierwszej połowie roku – zapowiadają władze ŁKA. Mimo dotychczasowych porażek, spółka nie rezygnuje też z rozwoju sieci połączeń autobusowych – choć przy ściślejszej, niż dotąd współpracy z samorządami. Tymczasem liczba przewiezionych w niecałe dwa lata pasażerów przekroczyła już dwa miliony.
ŁKA wprowadziła opłaty za zakup biletu u konduktora w pociągu w sytuacjach, gdy na stacji jest kasa bądź biletomat stacjonarny.
Co jest zupełnie bez sensu, opłata jest pobierana także w przypadku gdy zepsuty jest automat biletowy w pojeździe. Przecież w takiej sytuacji ich istnienie nie ma sensu, bo wsiadając do pociągu na stacji z kasą nie mając ze sobą biletu, nie ma się gwarancji, czy będzie można kupić bilet bez dopłaty za jego zakup (którą to gwarancję powinien dawać biletomat).
ŁKA rozwija sieć sprzedaży biletów i planuje zakup 14 nowych pojazdów.
Witold Stępień, marszałek województwa, Janusz Malinowski, członek zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz Anna Lenarczyk, dyrektor handlowy przedstawili plany rozwojowe spółki m.in. zapowiadając zakup nowych pociągów oraz rozszerzenie sieci sprzedaży biletów ŁKA o nowy kanał: IT-Trans.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum