Od nowej korekty czyli od 27.04 do 14.06.2014 wracamy do toru 1 na odcinku Świdnica - Jaworzyna. Tak jak napisał walbol w obie strony będziemy jechać 22 minuty.
Potem będą jeszcze trzy korekty:
- 15 VI 2014 - 31 VIII 2014
- 1 IX 2014 - 11 X 2014
- 12 X 2014 - 13 XII 2014
Zamknięcie toru nr 1 na remont obejmie dwie ostatnie korekty, czyli od 1 września na pewno pojedziemy znowu krócej. Ciekawe co przewidziane jest na IV korektę w okresie letnim.
Czy ktoś wie co za podsył był szynobusu , najprawdopodobnie w kier.Legnicy przejazd przez
Dzierzoniow o 17:00 ?
[ Dodano: 18-06-2014, 22:09 ]
Ciekawa sytuacja z porannym kurseniowa(5:22) do Legnicy w rozkładzie uzglednio że kurs 19.06 nie odbywa się, jednak okazuje się skład będzie , bowiem musi wrócić po dzisiejszym kursie.
Myślę , że na całym odcinku frekwencja wyniesie okrągłe 0% chyba że ktoś zapomni że dzień jest wolny od pracy.
Wogóle nie rozumie czasu przejazdu od Jaworzyny do Świdnicy uwzglednionego w rozkładzie ponad 20min
W dniu dzisiejszym dało się przejechać w 9min.
Postój musowy do planowego odjazdu ze Świdnicy wyniósł 10min.
Obecnie na stacji Świdnica Miasto czynny jest peron 1 oraz tor 1 przy peronie 2.
Tor 2 przy peronie 2 - zamknięty.
Nie ma już drewnianego pomostu między peronami (od czerwca).
Modernizacje linii kolejowych E59 i E30 oraz budowa niskoemisyjnego transportu miejskiego opartego na komunikacji szynowej – to tylko część inwestycji jakie samorząd województwa dolnośląskiego zgłosi Radzie Ministrów jako najważniejsze dla regionu. To one mają największe szanse na dofinansowanie z pieniędzy unijnych.
Wśród kluczowych dla Dolnego Śląska inwestycji jest 6 przedsięwzięć kolejowych:
M.in. rewitalizacja wraz z elektryfikacją linii kolejowej nr 137 na odcinku Kamieniec Ząbkowicki – Legnica wraz z budową łącznicy w rejonie stacji Jaworzyna Śląska umożliwiającej bezkolizyjny przejazd z linii nr 137 w kierunku Wrocławia.
Potwierdzone! Od 1 września dojedziemy pociągiem z Dzierżoniowa do Wrocławia!
Doba.pl 4 sierpnia informowała, że od 1 września 2014 r. wróci bezpośrednie połączenie kolejowe z Wrocławiem. Nasze informacje potwierdziły dziś Koleje Dolnośląskie S.A.
- Informuję, że od 1.09.2014 roku Koleje Dolnośląskie uruchamiają bezpośrednie połączenia kolejowe z Dzierżoniowa do Wrocławia. Mieszkańcy Dzierżoniowa będą mogli dojechać do stolicy Dolnego Śląska i wrócić trzema bezpośrednimi parami pociągów. Pociągi odjadą z Dzierżoniowa o 6.00 (w e Wrocławiu o 7.28) , o 9.48 (przyjazd do Wrocławia o 11.18) oraz o 18.02 (we Wrocławiu o 19.31), a z Wrocławia do Dzierżoniowa odjadą o 7.53 (przyjazd do Dzierżoniowa . 9.26), 16.37 (p.17.55) i o 21.37 (p. 22.55). Czas przejazdu wyniesie ok. 1h20-30min.
Owszem.
Z tym że rozkład na Bilkomie do 11.X.14r wygląda trochę inaczej ze względu na przejazd chyba drugim torem bowiem czas przejazdu jest krótszy.
Dopiero po kolejnej korekcie wygląda rozkład j/w napisałeś.
Czekam z UMWD na odpowiedź w sprawie tych połączeń , parę pytań zadałem (jak np. o ceny biletu)
Czy ktoś wie czy w 100% będzie remont tego toru w kier.Jaworzyny w tym roku?
Zaproszenie do udziału w spotkaniu dotyczącym powiązań kolejowych w LGOF - powiat jaworski
Zapraszamy do udziału w spotkaniu dotyczącym połączeń kolejowych na osi Legnica – Jawor – Rogoźnica – Strzegom – Jaworzyna Śląska – Kłodzko, organizowanym w ramach projektu pn. „Zintegrowany system powiązań miast w Legnicko-Głogowskim Obszarze Funkcjonalnym (LGOF)”, które odbędzie się 8 września 2014, o godz. 10:00 w Centrum Młodzieżowym Euroregionu Nysa, „Sala Zielona” w Jaworze, ul. Parkowa 5.
Prosimy o potwierdzenie udziału na adres lgof@irt.wroc.pl do dnia 3 września 2014.
Zbliża się remont odcinka Jaworzyna - Świdnica. Za przejazdem kolejowym przy ulicy Komunardów w Świdnicy leżą między torami przygotowane szyny i ciągną się w kierunku Zawiszowa.
Na własne oczy widziałem.
Wszystkie pociągi mają w obie strony na odcinku Świdnica Miasto - Jaworzyna Śl. korzystać z toru nr 2 od początku września do końca listopada. Więc przynajmniej na ten okres czas przejazdu w obie strony będzie wynosił 10 minut.
Mam nadzieję, że prezes Rachwalski tu zajrzy, bo zgłaszam bardzo istotny problem funkcjonowania połączeń na tej linii. Otóż jest to brak informacji - i nie chodzi mi o rozkłady jazdy, bo te są (choć mało czytelne, ja wróciłbym do starej metody podawania wg relacji, a nie czasu odjazdu). Chodzi o bieżącą infomację o "stanie" pociągu, czyli o spóźnieniach i odwołaniach. Na większości stacji tej linii nie ma żadnej obsługi kolejowej i podróżni oczekujący na pociąg nie wiedzą, czego można się spodziewać. Pół biedy, jeśli jest to w dzień, przy dobrej pogodzie - jest szansa doczekać następnego pociągu. Ale jeśli jest to ostatni kurs, to sprawa wygląda już całkiem kiepsko, bo z większości stacji nie ma czym wydostać się na jakąś główniejszą drogę. A w takiej Krzyżowej KKZ nie dojedzie nawet do stacji, bo droga jest za wąska - zatrzymuje się jakieś 300 metrów od stacji, zatrąbi i czeka parę minut, czy ktoś zejdzie, czy nie.
Taka sytuacja powoduje, że w mniejszych miejscowościach ludzie całkowicie niemal rezygnują z przejazdów kolejowych, bo brak informacji sprawia, że ryzyko zostania na peronie bez innej możliwości wyjazdu jest zbyt wysokie. Sytuację pogarsza całkowity brak infrastruktury na większości stacji - poczekalnie w dużych nawet miastach (Dzierżoniów, Ząbkowice) są zamknięte, a ławki na peronach już lata temu zniknęły. Sam wielokrotnie czekałem na stojąco po kilkadziesiąt minut na spóźnione pociągi, raz nawet przy trzydziestostopniowym mrozie. Ja jeszcze daję radę, ale osoby starsze, dzieci - dla nich to prawdziwa mordęga, i po takim doświadczeniu najczęściej rezygnują z usług kolei.
Wiem, że stan infrastruktury to duży problem i KD nie mają na to praktycznie żadnego wpływu. Ale uważam, że spółka powinna podjąć działania zmierzające do:
1. udostępnienia odpowiedniej informacji - być może automaty informacyjne z łacznością radiową rozwiązały by ten problem. Parę lat temu takie rozwiązanie było zapowiadane.
2. poprawa stanu infrastruktury peronowej, poprzez nacisk na właściciela infrastruktury - ustawienie ławek i choćby najprostszych wiat tam, gdzie ich nie ma (np. Bolesławice Świdnickie). Niestety zarządca infrstruktury chyba całkowicie zapomniał, że kolej jest przede wszystkim dla podróżnych, a nie wyłaćznie dla przewoźników.
PKP PLK ma zamontować na wszystkich stacjach i przystankach na podsudeckiej (na innych liniach także) infokioski z rozkładem jazdy i wyświetlaczem krawędziowym. Jest to projekt unijny wpisany w ostatniej chwili na listę POIiŚ 2007-2013.
Popieram Ciebie Krzysiu, Twoją opinię, ale niestety takie sytuacje są od dłuższego czasu i zero zainteresowania Podsudecką.
Ja wogóle się zastanawiam kiedy zaświecą latarnie , które od grudnia 2013r. stoją tylko na pokaz.
Trwa remont toru Nr 1 na odcinku Świdnica Miasto - Jaworzyna Śl.
Jak widać na załączonych zdjęciach na wysokości Osiedla Zawiszów - szybko to idzie.
Tor będzie kładziony miej więcej do przejazdu drogowego w Bolesławicach Świdnickich (kilkaset metrów przed nim).
18.09.2014_Tor Nr 1 widok w kierunku Świdnicy M..JPG
Plik ściągnięto 28 raz(y) 194.32 KB
18.09.2014_Tor Nr 1 widok w kierunku Jaworzyny Śl..JPG
Ciekawie się prezentuje
Czyli za przejazdem jak piszesz nic już nie będzie się działo?
Tam też były zwolnienia chyba do 40-50km/h.
Od kolejnej korekty czas przejazdu między Świdnicą a Jaworzyną wynosi 10-15min a ostatni kurs do Legnicy nawet 22min.
Chyba , że jeszcze do końca nie zmienili tej korekty.
Ale już widać między Bilkom a PLK są inne rozkłady od 12.X.2014r.
Wiadomo kiedy zakończy sie remont w Świdnicy tego centrum ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum