Mieszkam we Wrocławiu, ale uwielbiam też Poznań; niemniej zgadzam się z powyższym w każdym punkcie. Za najbardziej irytującą wadę nowego dworca uważam punkt 3: schody. Współczuję podróżnym z większym bagażem.
_________________ Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
Ostatnio byłem poraz pierwszy we Wrocławiu. Dworzec jest po prostu przepiękny, praktyczny. Nie porywano się na nowy dworzec, po prostu przebudowano i odnowiono stary. Czy tego nie można było zrobić też z Poznaniem?
Odsłonić elewację starego dworca, by pokazać jego bryłę....No cóż, stało się.
Zgadzam się z powyższymi postami. Dworzec teraz jest zupełnie niepraktyczny, a do tego nie przemyślane sprawy z organizacją ruchu pasażerów (ciasne schody, brak zadaszenia nad peronem I). Uratować może teraz tylko podział dworca na część dalekobieżną (pod nowym dworcem) i regionalną (stara część), co kiedyś wspominałem i do tego każdy peron byłby dla danego kierunku. Ale czy to jest możliwe rpzy takim ruchu pociągów? Czy trzy perony starczyłyby dla dalekobieznych?
Wygląd, wyglądem, schody - nie taki znów problem - jeszcze tłoku na nich nie widziałem. Może, kiedy zamkną stary...
Windy - kursują w obie strony.
Jest jednak rzecz, za którą bym projektantowi nogi z ... powyrywał.
Podest między Mostem Dworcowym i wejściem - gładkie płytki - zimą najlepiej jest od razu się położyć i przeczołgać.
Windy mają niestety ograniczoną prędkość i pojemność. Na razie nie jest źle, ale jak zamkną stary - może być. Mnie schody też nie przeszkadzają, ale domyślam się, że innym podróżnym mogą.
_________________ Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
Schody to nie taki problem?? Wiesz o czym mówisz Kolego?? No to życzę Ci sytuacji, kiedy np. poranny aglomeracyjny z Kościana/Leszna trafi na taki peron II. Jak chcesz na tych pojedynczy schodkach upchać 700 osób na raz?? Nawet dziś jak trafi toto np. na peron V lub VI, to przy obecnie dość szerokich schodach do przejścia podziemnego - i to z obu stron(!) tworzy się tłok. A tam??
Sorki, ale takie teksty to mogą mówić tylko osoby nie znające realiów codziennego korzystania z dworca mam wrażenie. Tak jak mówię - o wyglądzie nie dyskutuję, choć koncepcja odtworzenia pierwotnej bryły dworca wydaje mi się najlepsza... No tak - ale to bryła Pruska, a my mamy teraz tak Królewskie ambicje... Nawet Zamek Królewski sobie zbudowaliśmy od zera, choć nie ma żadnych info jak wyglądał, to co dopiero dworzec... No jak ma się hopla w zacieraniu cesarskiej (niestety?) przeszłości miasta...
Jestem za podziałem dworca na część miejską i dalekobieżną. Ale czy to możliwe? Nie sądzę. Peron 4a w ogóle powinien być zlikwidowany. Jest za bardzo oddalony od dworca - nawet starego (o nowym nie wspomnę). Szkoda, że nikt nie pomyślał, żeby przy tak potężnej przebudowie zwyczajnie dodać kolejny peron za obecnym III... No ale CH było najważniejsze...
Kolejna sprawa o której sobie przypomniałem - znad wejścia do przejścia podziemnego na zachodnim zniknęła tablica przyjazdów i odjazdów... Kolejna żenada (nawet tą starą można było z powrotem zawiesić zamiast niczego)...
Schody to nie taki problem?? Wiesz o czym mówisz Kolego?? No to życzę Ci sytuacji, kiedy np. poranny aglomeracyjny z Kościana/Leszna trafi na taki peron II.
A dlaczego ma "trafić" na peron II lub III i "przecinać stację na szagę" ? Dlatego w stacyjnym porządku jazd jest zaplanowany na peron IV,IVa czy generalnie stronę "zachodnią" stacji aby nie komplikować ruchu.
Generalnie o dworcu ( gustach ) się nie dyskutuje.
Ale dworzec jak na miasto ponad 0,5 mln mieszkańców jest po prostu za mały. Czekam kiedy kolejki do kas będą sięgać "pawilonów MTP"
Co do schodów. Przy budowie dworca i modernizacji peronów zabrakło jednego - totalnej koordynacji. Budową dworca zajmował się pekap I ( czyli PKP Nieudolności ). Natomiast budową( modernizacją ) peronów zajmował się pekap II ( czyli PKP PLK ). Co stało na przeszkodzie aby przy takiej "rozpierdusze" peronów nie poszerzyć ich tak, aby była możliwość zabudowy schodów ruchomych w 2 kierunkach. W zasadzie prawie nic ( miejsca jest aż nadto) - tylko brak koordynacji.
Na każdym kroku widać, że ta inwestycja to tak naprawdę kolejne centrum handlowe, a ta kolej to tylko przeszkadza. Cieszcie się, że nie zlikwidowali całej wschodniej strony dworca.
Fajny artykuł. Zdjęcie pokazujące mega kolejki przed kasami i komentarz jakiegoś kolejowego pajaca że problemu nie ma bo... bo to piątek winny
Nie no pewnie - generalnie to ludzie odpowiadają za tłok. Jakby nie przyszło ich tylu tłoku by nie było.Jakie to logiczne... i jakie kolejowe
Może jednak poszukam jakieś zalety nowego:
-jest.
-nie śmierdzi,
-nie ma bezdomnych,
-w holu są rozkłady jazdy,
-w holu jest jasno,
-zazwyczaj da się kupić bilet,
-nadal można korzystać z dworca letniego, w który jest piękny żyrandol,
-nadal można korzystać z dworca zachodniego, który jest bliżej,
-w dworcach letnich i zachodnich można kupować bilety na pociągi,
-są śmietniczki na holu
-przestrzeń, gdzie są kolejki jest zadaszona
-przy nim są sklepiki z różnymi produktami,
-są bary z jedzeniem
-gdzieniegdzie są działające () schody ruchome.
No zobaczymy samozadowolenie urzędników już w najbliższy czwartek. Wtedy dopiero "kopara im opadnie" Ale znajdą wytłumaczenie , bo tłok , bo Wszyskich Święych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum