Wymyślą zaraz, żeby z Łodzi do Kielc, przez Częstochowę jeździć albo przez Włoszczowę i Idzikowice.
Jedyne sensowne rozwiązanie to sojusz trzech województw: Łódzkiego, Podkarpackiego i Świętokrzyskiego i zakup wspólnie 2-3 szynobusów (jednoczłonowych i krótkich, coby koszty były jak najmniejsze) do połączenia pośpiesznego Łódź - Rzeszów z przedłużeniem w wakacje do Zagórza.
Natomiast można przywrócić też te dwie pary osobówek do Skarżyska, żeby był jakikolwiek dostęp do świata, ale zysku z tego nie będzie. Można je też ewentualnie do Kielc przedłużyć, al czas będzie dużo gorszy od busów, kilometrów też sporo i bilet normalny niewiele tańszy.
Spotkanie w Sielpi sie odbylo.
Oto jedno z ustalen:
transport i logistyka - podejmowanie działań na rzecz zwiększenia dostępności obu województw poprzez rozwój pasażerskiego i towarowego transportu drogowego, poprzez budowę dróg ekspresowych S-12 i S-74, a także kolejowego i lotniczego, w szczególności w odniesieniu do sieci TEN-T, poprzez modernizację linii kolejowej 25 w przebiegu Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Opoczno – Końskie – Skarżysko Kamienna
Mialy byc rozmowy o polaczeniu kolejowym Lodz - Kielce to byly, ale nic konkretnego.
Mowia o dobudowaniu 30km torow z Kielc do Opoczna, by w 2020 polaczyc oba regiony.
Normalnie smiech na sali, zero konkretow!
Nie neguje powstania tych torow, ale jestem realista i wiem, ze predzej linia bedzie zlikwidowana,
a Oni nawet tego nie zauwaza!
Linia Kielce - Końskie była planowana dawno, nawet w okolicach Miedzianej Góry były pomiary. Jeśli już to jak powstaną łącznice to będzie pociąg Kielce - Włoszczowa - Włoszczowa Północ - Opoczno Płd - Tomaszów Maz - Łódź (- Kutno - Poznań). Teraz lepiej przedłużyć tą drezynę do Końskich. Ale wtedy może okazać się za mała.
Te tory może kiedyś tam wybudują, ale to za kilkanaście lat. Głównym bodźcem będzie powstanie Y bo wtedy z Kielc przez linię 25 byłoby dużo szybciej do Poznania.
Natomiast obecnie trzeba przedłużyć ze dwa kursy "drezyny" do Końskich i zrobić pociąg pośpieszny na wagonie motorowym relacji Rzeszów - Łódź.
[ Dodano: 07-04-2013, 22:27 ]
Jakby czytali moje posty, albo po prostu jest wiele osób podobnie myślących.
Sama idea słuszna i sensowna, ale to tyko słowa, które ja - przeciętny obywatel także piałem wielokrotnie na tym forum. Zarząd województwa powinien pójść krok dalej. Oszacować koszty budowy i co najważniejsze stworzyć dużo bardziej szczegółowy harmonogram. Trzeba też wiedzieć skąd pieniądze, ile województwa dokładają i ile z URE. Niestety ale podobno minister Nowak obciął kasę na rewitalizację 14, więc łódzkie ma nadmiar inwestycji a deficyt pieniędzy.
Przydałyby się konkrety - koszty i szczegółowy harmonogram.
Odcinek Skarżysko-Kamienna - Tomaszów Mazowiecki zostaje!
Linia kolejowa nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna - Tomaszów Mazowiecki nie będzie wyłączona z eksploatacji – poinformował podczas posiedzenia Sejmu RP Andrzej Massel, wiceminister transportu.
W połowie lutego PKP Polskie Linie Kolejowe podały do publicznej wiadomości, że planują wyłączyć z eksploatacji ok. 2 tysięcy km linii w całej Polsce. Jedną z nich miała być linia nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna - Tomaszów Mazowiecki.
Po tej informacji podjęte zostały liczne działania zmierzające do zmiany tej decyzji. Przeciwko zamiarom zarządcy infrastruktury wystąpili marszałkowie województw: łódzkiego i świętokrzyskiego oraz prezydenci Skarżyska-Kamiennej, Starachowic, Ostrowca Świętokrzyskiego oraz burmistrz Końskich, którzy napisali list w tej sprawie do Remigiusza Paszkiewicza, prezesa PKP PLK. Głównym powodem protestów był fakt, że na tym odcinku działa wiele firm, dla których przewóz kolejowy jest głównym środkiem transportu.
Na ostatnim posiedzeniu Sejmu zostało w tej sprawie skierowane pytanie do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. W odpowiedzi Andrzej Massel, podsekretarz stanu w ministerstwie poinformował, że PKP PLK podjęły decyzję o dalszym funkcjonowaniu linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna - Tomaszów Mazowiecki. Warunkiem jest wystarczające zainteresowanie ze strony przewoźników kolejowych. Andrzej Massel dodał, że wobec dużego zainteresowania użytkowaniem linii, restrukturyzacja w tym przypadku będzie oznaczała ograniczenie kosztów utrzymania linii, a nie wyłączenie jej z eksploatacji. Obniżenie kosztów będzie oznaczać np. rezygnację z obsługi poszczególnych posterunków ruchu na tej trasie, ale przy zachowaniu możliwości prowadzenia ruchu.
Linia stanowi istotny element w "Strategii Rozwoju Województwa Świętokrzyskiego do 2020 roku", m.in. jako ta, która ma umożliwić w przyszłości dostęp mieszkańcom tego regionu do kolei dużych prędkości.
SN81-006 poszedł do kasacji, 004 mieli naprawić, ale nie naprawili i dalej śmigają autobusy. Ciekawe kiedy te zapowiadane Pesy się pojawią, co mają jeździć aż do Koluszek.
Fabrycznie nowe wagony motorowe typu 214M (SA135), dodatkowa para kursów i wydłużenie większości połączeń do Koluszek - to zmiany, jakie w nowym rozkładzie jazdy czekają pasażerów pociągów z Opoczna do Tomaszowa Mazowieckiego.
Wagony SA135 zostaną wyleasingowane przez Przewozy Regionalne od Pesy. Bydgoski producent wygrał przetarg na dostarczenie pojazdów ogłoszony przez przewoźnika w styczniu bieżącego roku. Pojazdy zastąpią używane od wznowienia przewozów (9 grudnia 2012 r.) SN81, których wykorzystywanie od początku miało być jedynie rozwiązaniem tymczasowym. Awaryjność wagonów produkcji Kolzamu wymuszała częste zastępowanie pociągów autobusami komunikacji zastępczej. Na dodatek 2 września SN81-006 został rozbity w wypadku na przejeździe w Bratkowie.
Druga innowacja to zmiana rozkładu jazdy. Podróżni zyskali dodatkową (szóstą) parę połączeń. Pierwszy pociąg odjedzie z Opoczna o 5.27 (tylko w dni robocze), ostatni - o 18.48 (obecnie - 17.53). Z wyjątkiem popołudniowego kursu o 14.21, kończącego bieg w Tomaszowie Maz., wszystkie pociągi pojadą bezpośrednio do Koluszek. Rozkładowy czas jazdy to równo 60 minut. Co ciekawe, według rozkładu plakatowego dostępnego na stronie PKP PLK w przeciwnej relacji z Koluszek pojadą tylko... trzy połączenia (przyj.: 11.19, 14.14 i 21.11), pozostałe mają zaczynać bieg w Tomaszowie.
Niestety, większość kursów nie została skomunikowana z pociągami Regio w kierunku Łodzi. Wiadomo jednak, że podane na stronie PKP PLK godziny odjazdów i relacje nie są ostateczne. Przewozy Regionalne są w trakcie negocjowania zmian w załączniku do umowy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego. Docelowy kształt rozkładu możemy poznać dopiero na początku grudnia.
Jak informuje Łódzki Zakład Przewozów Regionalnych, na linii do Opoczna w dalszym ciągu będzie obowiązywała oferta "Połączenie w Dobrej Cenie".
Nowy pociąg pojedzie na trasie Opoczno-Tomaszów-Koluszki [ZDJĘCIA]
Od 15 grudnia na trasie między Koluszkami a Opocznem będzie kursował nowy pociąg Pesy - szynobus typu 214Mb (SA 135). Właśnie tego dnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy PKP. Oficjalne prezentacja pociągu już w najbliższą środę w godz. 10.00-10.45 na dworcu Łódź Kaliska.
Z Tomaszowa do Opoczna są 3 pary połączeń. 2 z Koluszek i jedno z Tomaszowa. Z Opoczna zostają jedynie 2 połączenia tylko do Koluszek.
SN81 mogłoby jeździć, gdyby działało. A że co chwila się psuło, to chyba zdecydowali sobie odpuścić. Przemilczę fakt, że druga sztuka została skasowana przez TIRa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum