Obecnie najlepiej zestawione są chyba składy TLK Morcinek oraz TLK Wyspiański. Wszystkie wagony w składzie to zmodernizowane wagony, które docelowo mają jeździć na trasie Przemyśl - Szczecin.
Jakie różnice w komforcie, zestawieniach, można znaleść porównując 3 pociągi TLK:
Stoczniowiec, Norwid, Pobrzeże. Który z tych 3 składów jest najlepiej zestawiony.
Dokładnie wagony są z projektu, tak samo jak było początkowo z ED74, które jeździły tylko na jednej trasie Łódź - Warszawa - Łódź a gdy projekt się skończył wtedy Edyty trafiały gdzie popadnie. To samo dotyczy nowych wagonów z Pesy muszą być na trasie Szczecin - Przemyśl - Szczecin czyli TLK Wyspiański, Morcinek jest w tej trasie, w sumie wagon 1 klasy w tych składach to jedynka z rodem EIC Z2A-FPS Cegielski, więc mogła by spokojnie iść na skład Fregaty niż takie badziewo 140a
sebek: żaden z tych pociągów to nic specjalnego. Każdy z nich to typowe 111 z przedziałami 8-miejscowymi, jednakże jeżeli już miałbym ustawić od najgorszego do najlepszego to "Pobrzeże", "Stoczniowiec" i "Norwid" jako ewentualnie najlepsze z tej grupy. W tym składzie, mającym obieg z TLK "Smok Wawelski" zazwyczaj wszystkie wagony to w barwach IC, w miarę czyste, zadbane. Zawsze jest też w składzie 111Arow. Natomiast "Pobrzeże"to dramat, cud że te wagony w ogóle są w stanie trzymać się na torach.
I bardzo dobrze, że wreszcie składy jadące na wschód Polski dostały piękne wagony, a nie tylko wiecznie Łódź albo Śląsk dostawały najlepsze TLK. Oby kolejne składy jadące kierunku Terespola, Lublina i Białegostoku miały takie zestawienie.
Co do zestawień pociągów, to wkurza mnie to jak przesadzają z tymi wagonami 111Arow. Co to? SKM-ka dalekobieżna? A w 2009-tym jak jechałem "Neptunem" za 29 złotych z Gdańska Wrzeszcza do Warszawy Centralnej, to też był taki podobny wagon do 111Arow w składzie tylko z zabudowanym podwoziem i drzwiami odskokowo przesuwnymi, ale to tak na marginesie.
Żeby nie odbiegać od tematu: Ja ogólnie nie mam nic przeciwko tym wagonom - mimo, iż preferuję przedziałowce, bo wolę podróżować z potencjalnie pięcioma lub siedmioma osobami i mieć możliwość wyjścia na korytarz i otwarcia sobie okna, niż z kilkudziesięcioma w całym wagonie, słuchania gwaru, siedzenia np. w miejscu, gdzie fotele ustawione są pomiędzy oknami z ograniczoną widocznością. Tak miałem wtedy, kiedy podróżowałem Neptunem. Owszem, taki wagon niech sobie jest w składzie i kto chce podróżować takim wagonem, to proszę bardzo, ale 3, 4 lub więcej, to z grubsza przesada, gzie np. jest za warsem jedna dwójka przedziałowa, a reszta to te 111Arow - według mojego zdania, oczywiście.
Ja również uważam że czasami przesadzają z ilością tych bezprzedziałowych. Generalnie też wolę przedziałowe. Powinno być tak jak kiedyś na IC bywało, że np. dwa przedziałowe i dwa bezprzedziałowe.
michal24111: ten bezprzedziałowy, o którym piszesz to typ 154A. Wtedy rzeczywiście taki jeździł na "Neptunie" i "Lajkoniku" z tych trójmiejskich IC bo to przez lata był jeden obieg.
Czy Pendolino wpłyną na poprawę komfortu podróżowania TLK?
Wprowadzenie do ruchu Pendolino wpłynie na „zwolnienie” znacznej liczby wagonów kursujących obecnie pociągach EIC, które zostaną zastąpione przez Pendolino. Na jakich trasach pojawią się te wagony? Czy pojawienie się na polskich torach Pendolino podniesie znacząco komfort podróżowania w pociągach TLK? Na razie PKP Intercity milczą w tej sprawie.
Na razie nie wiadomo, na których trasach TLK pojawić się mogą w nowym rozkładzie lepsze wagony niż obecnie. Pytaliśmy o to PKP IC, jak również chcieliśmy się dowiedzieć, co stanie się z obecnymi wagonami użytkowanymi w pociągach TLK: czy spółka ma plan ich modernizacji, czy może np. część byłaby przeznaczona do kasacji. Na razie IC milczą jednak w tej sprawie. – Z taborem, również z Pendolino trwają jeszcze ustalenia. Jak tylko te wszystkie kwestie zostaną potwierdzone, to będziemy o nich informować – usłyszeliśmy w biurze prasowym IC.
Od grudnia w planach mają być 4 kategorie pociągów w PKP InterCity:
- EIC Prenium,
- EIC,
- IC,
- TLK.
TLK i IC mają być w jednej taryfie. Będzie polegało na tym, że IC będą to obecne TLK "Kossak", "Morcinek", "Mieszko" itp.czyli te co są zestawione z najnowszych wagonów.
To są takie plany obecnie.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum