Malinowski: Nie wykluczamy współpracy z Leo Express
Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity, w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” ujawnia, że złożenie wniosków o przydzielenie tras przez Leo Express nie było dla niego zaskoczeniem, gdyż czeski przewoźnik już wcześniej wykazywał zainteresowanie polskim rynkiem. Wyraził również pogląd, że możliwa jest współpraca obu firm.
Czeski LEO Express będzie konkurencją dla polskiego Pendolino?
Czeski prywatny przewoźnik kolejowy LEO Express chce zatrudnić w Polsce 150 pracowników i otworzyć od grudnia połączenia kolejowe Warszawa - Poznań - Szczecin, Warszawa - Kraków i Warszawa - Katowice - Gliwice. Dwa ostatnie połączenia będą bezpośrednią konkurencją dla pociągów Pendolino, które mają jeździć w barwach PKP Intercity.
Czesi rozniosą naszych przewoźników w pył, skoro PKP IC przegrywało konkurencję nawet z kiblami. Cała nadzieja PKP IC w uzgodnieniach, we wpychaniu TLK ze służby publicznej w najlepsze godziny. Pewnie teraz będą sobie pluć w brodę, że zabronili wjazdu ED72 na CMK. Taki skład świetnie mógłby blokować jadący za nim Leo Express .
Szczerze to mam nadzieje, że PLK przyblokuje to wielkie g i nic z tego nie bedzie i żeby nie było nie jestem z PKP Intercity ani w ogole nie pracuje w PKP. A o powody mnie nie pytajcie.
A ja nie wieżę w bajeczki , jak im PLK zaśpiewa ile za dostęp do torów to ceny biletów od 70 zł w górę . Swoją drogą RE Przewozów Regionalnych niczym nie ustępuje Leo,ma wagony z internetem i wysoki poziom ,no ale nasi redaktorzy TV tego nie widzą .
A tak naprawdę to PLK rozdaje karty i od nich zależy czy dany pociąg nie jest skazany na klęskę , wystarczy beznadziejne godziny kursowania i TGV nie pomoże.
Czeski Leo Express może mieć problem z wjechaniem na polskie tory
Czeski przewoźnik kolejowy Leo Express nie złożył jeszcze wszystkich dokumentów, niezbędnych do uzyskania zezwolenia na wjazd na polskie tory - ustaliła PAP. Przez to może mieć problem z uzyskaniem pozwoleń potrzebnych do wożenia pasażerów w naszym kraju.
Leo Express chce jeździć na liniach Warszawa - Poznań - Szczecin, Warszawa - Kraków i Warszawa - Katowice - Gliwice. Przewoźnik złożył wnioski u zarządcy polskiej infrastruktury kolejowej o przydzielenie tych tras razem z polskim partnerem - firmą Dolnośląskie Linie Autobusowe (DLA). Mieliby oni zacząć wozić pasażerów do wejścia w życie rozkładu jazdy 2013/2014, czyli tego, który zacznie obowiązywać w drugą niedzielę grudnia br.
http://rail.phototrans.eu/14,78631,0,Stadler_Flirt_.html zaklad taboru Bohumín , masizinistow zdolnych jazyka polskiego w Czechach duzo. W czem klopot? tabor na foto jest w trakcji podwujnej Kupic wiencej stadlerow i moga szmigac. i tak srobione w Siedlicach.....
W tym, że np. na CMK-a jest prowadzona modernizacja a pierwszeńśtwo przy przydziale tras mają TLK-i. Leo może zapomnieć o projektowanej liczbie kursów, poza tym jest jeszcze IR i teraz PLK-a solidarnie podzieli to co mają już dzisiaj PR-y pomiędzy IR i Leo Express. Jak najbardziej zgodnie z prawem- modernizacja, wolno im. I raczej o odjazdach z Centralnego można powoli zapomnieć, skoro TLK-i wylatują już na Gdański to w przypadku Leo Express i IR stanie się to normą.
Ja mam mieszane uczucia w związku z wejściem Leo Express na polski rynek. Fajnie, że jest konkurencja, ale IR przynajmniej jeźdżą do mniejszych ośrodków, np. do Lublina, a Leo Express jest tylko nastawione na zysk i wybiera najbardziej dochodowe relacje. Wejście tej firmy na rynek pasażerom na pewno nie pomoże.
Konsorcjum Leo Express i Dolnośląskich Linii Autobusowych obawia się, że PKP PLK mogą odrzucić jego wniosek o przydzielenie tras w rozkładzie 2013/2014.
W środę 12 czerwca na zaproszenie PKP Polskich Linii Kolejowych odbyło się spotkanie z przedstawicielami Dolnośląskich Linii Autobusowych (DLA) i czeskiej spółki Leo Express.
Takich spotkań być nie powinno. Leo Express ma spełnić takie same warunki, jakie spełniają inni przewoźnicy. Nagle pojawia się spółka, która chce jeździć po głównych i dochodowych liniach w tym kraju i juz wszyscy mają wokół niej skakać. Jak się nie wyrobią w czasie to może rok czasu im wystarczy....
Nie mają taboru- ten mają niby kupić (podobnie jak KŚ też go niby kupowały), a już występują z wnioskiem o przydział tras. Muszę przyznać, że po prezentacji ,,oferty" Leo Express całkowicie zmianiłem stosunek do tego przewoźnika. O ile Ir pamiętały też o innych liniach, o tyle Leo Express chce jeździć tylko po głównych magistralach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum