Urok, urokiem, ale Gorzów to duże miasto, wojewódzkie, ktore powinno sie rozwijać. Elektryfikacja linii powinna mieć zatem miejsce, chociażby do Krzyża. Dzięki temu byłoby więcej połączeń kolejowych do tego miasta.
Dla mnie niezelektryfikowana linia ma swoj urok, kiedy jezdża na niej parowozy:P
Fiatów i tak na niej nie będzie bo w zasadzie wszystkie wyrżnięte. Może by przy okazji pociągnięcia tam druta wzięliby tam nieco kasy na ELFy ? Bo kibel to 110 do 120 km/h MAX, elfy raz że ładniejsze, dwa że nie są nudne, trzy że mają lepsze prędkości a cztery to są wygodniejsze. Dzięki temu podróż by mogła trwać mniej czasu...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Jestem za i przeciw. ZA bo będzie szansa na jakieś TLK na Ostbahnie i większy ruch co spowoduje ożywienie regionu, PRZECIW bo linia straci swój niepowtarzalny klimat no i jest wysoce prawdopodobne ze będą tam EN57 którymi już rzygam...
Szkoda, że w Pomorskim nic w tej sprawie się nie dzieje Chyba się nie doczekam żadnego pociągu TLK w Chojnicach..
Nie ma co patrzeć cały czas na klimat, bo z tego klimatu to już nic nie zostało.
Klimat to może był kiedyś.....A teraz? lubuskie w 100% na szynobusach Krzyż-Kostrzyn więc ja teraz klimatu nie widzę. Odcinek Krzyż-Piła jest już lepiej bo tam w obiegu są składy wagonowe SP32, SU/SM42, i od czasu do czasu jakiś Fiat, ale jak długo.? Jeżeli ostbhan miałby być zelektryfikowany to na odcinku Kostrzyn-Piła to na pewno by było więcej połączeń, a tak bez druta nikt nie chce jezdzic i na pewno poczekamy jeszcze xxx lat.
Chyba raczej nikt by nie chciał jeździć, skoro ogólnie w Polsce jest tendencja do likwidacji połączeń, niezależnie od tego, czy są to linie zelektryfikowane czy nie. Pierwsze przykłady z brzegu: Jelenia Góra - Szklarska (ruch szczątkowy), Poznań - Krzyż (ostatnie cięcia na tym odcinku, chociaż po drodze Rokietnica, Szamotuły, Wronki). Dlaczego nagle miałyby powstać jakieś dodatkowe połączenia do Gorzowa, skoro w założeniu wszystkie pociągi osobowe są deficytowe? Zresztą wiele TLK też.
SA132 co są zawalone w Krzyżu (?) na szopie, należą do KW chyba... tzn UMWW dał w dzierżawę KW, bo właścicielem jest UM. A że stoją rozwalone to inna bajka...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Ile ja dałbym żeby na Krzyż-Kostrzyn jeździłyby składy wagonowe, nie byłoby tylu awarii i opóźnień jak w przypadku szynobusów, można by normalnie usiąść..... ech marzenia
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Jedyny skład wagonowy to chyba tylko IR Wilda w piątek i niedziele. Wszystko dzięki UM którzy wycieli lokomotywy i wagony ze szlaku na rzecz szynobusów.
[ Dodano: 18-05-2012, 15:52 ]
Czy remont wiaduktu w Herburtowie ma coś związanego z elektryfikacją odcinka Piła-Krzyż.?
Ten IR-ek z Poznania do Gorzowa wczoraj miał pecha. Najpierw przed Szamotułami stał godzinę zablokowany innym PR-em, który nawalił, a w Krzyżu spalinówka padła i trzeba było przesiąść się do szynobusu "na śledzia".
Poza tym jestem za wykorzystaniem spalinówki na trasach bez prądu jak Gorzów - Piła (wszak na tej trasie nie prędko będzie prąd) i skomunikować z Poznaniem na tym samym peronie.
Elektryfikacja linii z Krzyża do Kostrzyna przez Gorzów Wlkp. w nowej perspektywie.
PKP PLK rozpoczęło opracowywanie dokumentacji przedprojektowej na elektryfikację linii kolejowej nr 203 relacji Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn nad Odrą, która w województwie lubuskim przewozi rocznie ok. 800 tys. pasażerów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum