Powiem więcej: na tej linii, zwłaszcza na odcinku Puck-Hel, zdarzało się, że i Bipa nie wystarczyła. Podobno bywało (ja nie wiem, nigdy nie widziałem, ale wierzę rozmówcy na słowo), że i dwie Bipy trzeba było łączyć w niektóre sezony.
_________________ Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
Do tych dwóch poczwórnych bip to jakby dali bonanzę to by nie było ścisku w wersji 150% tylko ze 110% W necie są filmiki dupy szturm na bipę, kiedyś osobiście widziałem jak się plebs rzucał w kierunku drzwi jakby żarcie przywieźli...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
A po co ludziom na Hel!? Nie po to pobudowano centra handlowe, żeby się obywatel w jakichś brudnych, niebezpiecznych okolicznościach przyrody uwalił!
Jak ktoś już musi, to może wpaść do jednego z licznych banków po kredyt na samochód, a później grzecznie ustawić się w koreczku, który raz na zawsze wybije mu z głowy takie fanaberie. Do domu i TV oglądać!
_________________ Dzień dobry!
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-04-2012, 09:53
Z drugiej strony nie mamy nawet podanej ostatniej rewizji tych wagonów. Może te z niedawną rewizją są w dobrym stanie, pozwalającym na dopuszczenie do ruchu
Akurat na Hel , jako atrakcja turystyczna mogliby zostawić te bipy. Albo chociaż zanim je potną to może niech przekażą część do muzeów nie wiem do Chabówki , do Wolsztyna i niech będą atrakcją turystyczną.
Z drugiej strony nie mamy nawet podanej ostatniej rewizji tych wagonów. Może te z niedawną rewizją są w dobrym stanie, pozwalającym na dopuszczenie do ruchu
Nie mamy, co nie znaczy, że nie wiemy
Z zestawu wystawionych w przetargu piętrusów - najstarsza rewizja była przeprowadzona 28.04.09 a najmłodsza 10.09.2009. Te pozostałe, obecnie odstawione mają rewizje z podobnego okresu, a jedyny kursujący zestaw Bhp będzie w ruchu do 30.10.2012. Te wagony są wyeksploatowane, przestarzałe, sprawiają duże kłopoty podczas napraw - bo po prostu nie ma części do nich i trzeba kombinować. Należy zachować coś dla celów muzealnych lub pociągów retro,a resztę definitywnie skasować. Na linię Helską można spokojnie wysłać Bohuny, które są pojemne i dają możliwość łatwiejszego zestawia pożądanej wielkości (pojemności) składu. Tyle w tym temacie ;-)
Pytanie tylko, ile tych bohunów zostało... Niby jest ich całkiem dużo, ale spora część z tego co się orientuję jeździ na IR-ach. Ewentualnie na Hel niewiele zostanie. Z drugiej strony, w trzy bohuny można upchnąć więcej osób niż do poczwórnej bipy. Takie odnoszę wrażenie, bowiem jeden bohun ma długość 26,25 m (dla porównania wagon 120A ma długość 24,50 m, a człon bipy jest jeszcze krótszy).
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
EU07-469, na iRach nie jeżdżą już wcale, albo są to pojedyncze sztuki. Obecnie podstawą wagonowych iR są przedziałowe 111A i 112A, oraz bezprzedziałowe 120A. Chyba tylko iR Wilda jest w całości zestawiona z Bohunów, i osobówki w Wielkopolsce. Natomiast cała masa piętrusów stoi sobie odstawiona w Rzeszowie, Pile, Krzyżu, Chojnicach.
No to tym bardziej na sezon z 9 - 12 wolnych bohunów (jeśli tyle się znajdzie) do Kościerzyny albo Gdyni (zależy skąd jeżdżą te pociągi na Hel), ewentualnie do każdego składu jedną - dwie bonanzy (w miarę potrzeb) i mamy porządne 3 - 4 składy (z czego zawsze jeden jako rezerwa taborowa) na letnią nawałnicę. Należy jeszcze pamiętać o jakichś SP32 lub SU42, które będą to ciągnąć (rozkład zrobić pod tą drugą - odkurzacz jest nieco szybszy i jeśli rozkład będzie pod niego, to skład z polsatem zawsze będzie miał w plecy). Jednak na to muszą wpaść władze Przewozów Regionalnych, a nie my na forum.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum