Nie wiem, kto to mówił, że dolnośląski EN57-1166 nie jeździ nigdzie poza Usti,
EU07-469, ta jednostka nadaje się np. na IR "Galicja" . EN57-1166 nie ma atestu na wjazd do Czech. Dla wyjaśnienia do Usti w CD mogą tylko wjeżdżać 2 EZT-y tj. EN57-1951 i 1952.
Wysłany: 03-10-2011, 16:22 Związkowcy walczą o pociągi interREGIO
- Związki zawodowe działające w Dolnośląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych we Wrocławiu do dnia dzisiejszego nie otrzymały żadnej odpowiedzi na pismo z dnia 16.08.2011 r. w sprawie propozycji kursowania pociągu InterRegio w nowym rozkładzie jazdy pociągów 2011/12 – czytamy w liście związkowców do prezes spółki Przewozy Regionalne Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski.
W sierpniu na ręce prezes spółki trafił list z propozycją wydłużenia relacji m. in. pociągu „Galicja” relacji Wrocław Główny – Rzeszów - Wrocław Główny. Związkowcy zaproponowali, aby pociąg rozpoczynał bieg na stacji Jelena Góra. Inna propozycja dotyczy pociągu InterRegio relacji Wrocław Główny – Lublin – Wrocław Główny. Propozycja była również taka, aby pociąg także kursował z Jeleniej Góry. Związkowcy zaproponowali także inne połączenia. Propozycje te są oparte - jak zapewniają związkowcy - na zapytaniach podróżnych.
- Nasza propozycja wynika z braku bezpośredniego połączenia stolicy Karkonoszy oraz ościennych miast z południem oraz południowo-wschodnią i zachodnią częścią Polski – argumentują związkowcy.
W liście z 27 września, skierowanym do prezes Kuczewskiej-Łaski, czytamy: - Jak wynika z propozycji spółki Przewozy Regionalne, nasze sugestie nie znalazły uznania przez zarząd spółki. Informacje, jakie posiadamy, m. in. poprzez stronę internetową Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, wskazują, że Dolny Śląsk z wyjątkiem Wrocławia został praktycznie pozbawiony takich pociągów – zaznaczają związkowcy.
- Jest tym bardziej zastanawiające, dlaczego tak cieszący się popularnością wśród mieszkańców Dolnego Śląska pociąg IR-Łużyce relacji Bolesławiec-Rzeszów-Bolesławiec, został całkowicie od nowego rozkładu jazdy pociągów 2011/12 zlikwidowany - pytają związkowcy.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
W sierpniu na ręce prezes spółki trafił list z propozycją wydłużenia relacji m. in. pociągu „Galicja” relacji Wrocław Główny – Rzeszów - Wrocław Główny. Związkowcy zaproponowali, aby pociąg rozpoczynał bieg na stacji Jelena Góra. Inna propozycja dotyczy pociągu InterRegio relacji Wrocław Główny – Lublin – Wrocław Główny. Propozycja była również taka, aby pociąg także kursował z Jeleniej Góry. Związkowcy zaproponowali także inne połączenia. Propozycje te są oparte - jak zapewniają związkowcy - na zapytaniach podróżnych.
W tym wystąpieniu związkowców z PR Wrocław była przedstawiona także propozycja uruchomienia IR w relacji Jelenia Góra - Warszawa Wsch. - Jelenia Góra, przez Legnicę, Węgliniec, Lubań Śląski.
Ale dlaczego duże aglomeracje Dolnego Śląska poza Wrocławiem można po prostu pozbyć bezpośrednich dalekobieżnych pociągów IR
Ja zapraszam Zarząd Spółki na pokład pociągu IR - Łużyce relacji Bolesławiec - Kraków Gł. osob. - Bolesławiec. Czy frekwencja niejednokrotnie ponad 100% na tym pociągu była argumentem do likwidacji .
Ale za to Chełm będzie miał wielkie zainteresowanie IR z różnych kierunków Polski.
Prosna to niedługo - mam nadzieję - pójdzie do piachu. Ten pociąg wozi powietrze.
Jedynie IR Piast mógłby jechać z Jeleniej. I najlepiej przez Legnicę.
IR Bolko nie wchodzi w grę. Nie dość, że jeździ to na kiblu to jeszcze musiałby wyjeżdżać w środku nocy z JG. Wracałby też w środku nocy... Dla kogo by to miało być połączenie?
Prosna przetrwa, bo w każdym kierunku ma znośne godziny. A jeśli mam monetami słabszy dzień, to właśnie głównie przez przez bezsensowne kursowanie w 5, 7 i święta... Wątpię, że PRy odetną Łódź od połączenia z Wrocławiem o godzinie 18, wątpię aby odcięły Wrocław i Łódź od połączenia o godzinie 12 (wtedy powstanie dziura między 9 i 16!!), co chwile czytam, że Prosna z Warszawy do Chełma jeździ z całkiem niezłą frekwencją...
Jest za dużo jest do stracenia, dla wielu miast to jest zbyt ważne połączenie. Nawet jeśli będą próby likwidacji tego połączenia, to na pewno nie przejdzie to bez echa. Skoro skoro może być frekwencja w relacji Warszawa - Wrocław, to na pewno możne być w relacji przez Łódź, Ostrów Wlkp, tylko trzeba przedstawić lepszą ofertę niż zdezelowany kibel kursujący wyłącznie w dwa dni w tygodniu.
W odpowiedzi na pismo NOZZ KONTRA oraz osobno wystosowane przez KODLK pismo przedstawiające propozycje oferty InterREGIO w rozkładzie jazdy 2012/13 spółka Przewozy Regionalne poinformowała nas, że uruchomione w obecnym rozkładzie jazdy pociągi InterREGIO GALICJA relacji Przemyśl- Jelenia Góra i IR SZCZELINIEC relacji Białystok- Międzylesie cieszą się dużym zainteresowaniem i są zaplanowane również w rozkładzie jazdy 2012/13 jako pociągi codziennego kursowania. Poinformowano nas również, że planuje się ponowne przywrócenie pociągu InterREGIO w relacji Kraków- Węgliniec. Ze względu na polepszający się stan infrastruktury na linii 274 Wrocław- Jelenia Góra planowane jest również wydłużenie pociągu InterREGIO BOLKO Chełm- Wrocław do Jeleniej Góry. Obie propozycje muszą być jednak zaakceptowane przez UMWD i dofinansowane na odcinkach Wrocław- Węgliniec i Wrocław- Jelenia Góra. Wobec powyższego spółka prosi wszystkie organizacje związkowe a także te pozarządowe, którym zależy na polepszeniu oferty na Dolnym Śląsku o wsparcie. Z rozmowy telefonicznej, jaką przeprowadziliśmy z Zastępcą Dyrektora Infrastruktury Panią Agnieszką Zakęś wynika, że UMWD nie stworzy żadnych problemów. Czekamy z niecierpliwością na pisemną odpowiedź Urzędu w tej sprawie.
Jeśli Bolko rzeczywiście zostanie wydłużony do Jeleniej Góry, to nie wyobrażam sobie na tym pociągu kibla... PR Wrocław powinien mieć na stanie wagony. Chyba, że udałoby się "ściągnąć" wagony z Leszna, ale wówczas trzeba by utworzyć co najmniej jedno dodakowe połączenie relacji Wrocław-Leszno. Zaproponowałem to już UMWD, są zainteresowani, ale UMWW już niekoniecznie.
IR Bolko chyba zawsze wystawie PR Lublin. A tutaj chyba wagonów nie maja. Zawsze jak jadę widzę naklejone mapki z planem połączeń województwa lubelskiego...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum