Fajnie będzie wyglądał ten dworzec po rewitalizacji, ale tego biegania z walizkami, z peronu na przystanek linii 406 (na lotnisko) to im kuurde nie wybaczę.
Czy ten autobus nie mógłby odjeżdżać i kończyć frontem do obecnego "dworca" ? są tam przecież przystanki, a tak trzeba obiegać to wszystko. Przecież to jedyna linia na lotnisko ...
czy obecnie na dworcu głównym we Wrocławiu PR odstępują od opłaty za wystawienie biletu? Automatów biletowych w tunelu dworca ani na dworcu nie stwierdziłem, tak samo kasy PR (wybaczcie, w sytuacji gdy zamknęli tunel łącznik, nie biorę tutaj pod uwagi tego żartu na Piłsudskiego), więc czy istnieje szansa, że nie muszę się martwić o dodatkową opłatę, w przypadku kupna biletu w pociągu?
Już tak bardziej offtopowo, to czy ktoś wie, czy jest możliwość kupienia biletu KW w kasie KD lub ew. u konduktora w pociągu?
Przecież bilet PR możesz kupić w kasie KD na dworcu tymczasowym. Ponadto są automaty przed dworcem od strony Piłsudskiego jak się wchodzi do nie dawno zamkniętego tunelu bocznego.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
no tak, tylko że przy sporym bagażu robienie kółka dookoła dworca jest dosyć... kłopotliwe.
co do biletów kasie KD to wiem, faktem jest jednak, że przed nastawianiem automatów biletowych w tunelu dworcowym, PR przez pewien czas odstępował od tej opłaty.
Poza tym możesz kupić bilet przez internet: https://www.biletyregionalne.pl/login . Na prawdę robisz z igły widły. Wystarczy poszukać trochę na stronach Przewozów Regionalnych, zresztą na forum też to było wałkowane.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Od rana 28 czerwca przy remontowanym Dworcu Głównym we Wrocławiu kotłują się zdezorientowani pasażerowie, ponieważ został zamknięty główny tunel między ulicami Suchą i Piłsudskiego. Co prawda jego zamknięcie kolej zapowiadała już od pewnego czasu, ale i tak pasażerowie byli skołowani i mimo umieszczenia na ogrodzeniu mapy informującej, jak dojść na perony, ludzie narzekali, że jest ona mało czytelna, a pracowników kolei, którzy udzielaliby informacji na ulicy Suchej, jak dojść na perony, a na ulicy Piłsudskiego, jak w ogóle dojść do Dworca Tymczasowego, ni śladu. Przecież można było zorganizować takie rozwiązanie przynajmniej na kilka najbliższych dni.
Tymczasem zdenerwowani pasażerowie ślą soczyste i głośne wiązanki pod adresem kolei, szczególnie ci z dużymi bagażami. Ci pasażerowie, którzy wybrali się do Dworca Tymczasowego ulicami Małachowskiego, Puławskiego i Suchą mogli się czuć bezpiecznie na chodniku, choć mieli dłuższą drogę do przebycia. Gorzej mieli ci, którzy wybrali się na Dworzec ulicą Peronową, pod wiaduktem ulicą Borowską, na ulicę Suchą. Nie ma tu chodnika i ludzie idą jezdnią między samochodami, kierowcy trąbią i klną.
Ale nawet, jak już podróżny dostanie się na dworzec, jego kłopoty nie kończą się, ponieważ na nielicznych rozkładach jazdy nie ma oznaczonego peronu, z którego dany pociąg odjedzie i pasażerowie stłoczeni w wąskim przejściu czekają na zapowiedzi płynące z megafonów i dopiero tłumnie wchodzą na zapowiedziany przez megafonistkę peron, a często jest tak, że tłum, który wchodzi na peron, zderza się z pasażerami, którzy wysiedli z pociągu i usiłują wyjść z dworca.
Można, zatem wyobrazić sobie, co tu będzie się działo w godzinach szczytu? Wielu z tych przyjezdnych kieruje się do zamkniętego tunelu i dopiero przy schodach orientuje się, że jest on zamknięty, wtedy stają zdezorientowani szukając czynnego wyjścia z Dworca. I tak ma być przez najbliższe pół roku, bo tak długo ma potrwać remont tunelu głównego. Oczywiście, jeśli ten termin zostanie utrzymany, bo jak na razie na Głównym z tymi terminami wykonawca jest na bakier, i co do tego można mieć poważne wątpliwości.
Kiedy, bowiem zamykano w roku 2010 perony 4 i 5 solennie zapewniano, że ich remont potrwa nie dłużej niż 5 do 6 miesięcy, tymczasem przeciągnął się on o kolejne 6 miesięcy. Peron 4 zamknięto pod koniec czerwca ubiegłego roku, a został przekazany dopiero w sobotę 19 czerwca 2011 roku.
I choć remoncie peron wygląda przyzwoicie, to zapomniano najwyraźniej, że peron ma też służyć pasażerom. Brakuje gablot, w których byłyby wywieszone rozkłady jazdy i bieżące ogłoszenia przewoźników. Dlatego ścienne rozkłady i ogłoszenia ważne dla pasażerów zostały przyklejone prowizorycznie taśmą do szafek ze sprzętem ppoż. Nie ma żadnego kiosku z prasą, czy napojami.
Mówi się, że szybko, nie znaczy dobrze, w tym przypadku długo też nie znaczy dobrze.
Zygmunt Sobolewski
źródło: Wolna Droga
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Pasażerowie odjeżdżający z Dworca Głównego muszą liczyć się z utrudnieniami. Kolej chce zamknąć peron 3., by zdążyć z jego remontem na Euro 2012. Wstępny plan zakłada, że piętnaście pociągów będzie odjeżdżało z opóźnieniem, a pięć będzie zatrzymywać się na stacjach poprzedzających Wrocław Główny.
Prawdopodobnie to i tak najmniej dokuczliwy z możliwych wariantów. W środę na spotkaniu z przedstawicielami urzędu marszałkowskiego przedstawiciel PKP poinformował, że trzeba liczyć się z zawieszeniem 38 połączeń. Tyle bowiem pociągów kursuje codziennie przez peron 3. - Od razu powiedzieliśmy, że na to nie ma zgody, bo to byłoby najbardziej uciążliwe dla mieszkańców - mówi Jerzy Łużniak, wicemarszałek województwa.
Przez cały dzień trwały żmudne negocjacje między przewoźnikami - PKP Przewozy Regionalne, Kolejami Dolnośląskimi, PKP InterCity - a właścicielem torów PKP PLK i inwestorem na dworcu - PKP. Wstępnie przyjęto plan, że pięć pociągów będzie miało skrócone trasy. Chodzi o pociągi relacji Trzebnica - Wrocław, Kluczbork - Wrocław i Opole - Wrocław. Pociągi z i do Trzebnicy oraz Kluczborka mają zatrzymywać się na stacji Wrocław Mikołajów. Ten z Opola - na stacji Wrocław Brochów.
Piętnaście innych pociągów ma z Głównego odjeżdżać z opóźnieniem od 5 do 15 minut, a pięć innych odjedzie z dworca od 5 do 15 minut wcześniej. Na razie nie wiadomo jeszcze, których pociągów zmiana ta ma dotyczyć.
- Rozmowy w tej sprawie cały czas trwają. Trudno na razie z całą pewnością powiedzieć, kiedy ostateczna zmiana wejdzie do rozkładu jazdy i jak będzie wyglądać - mówi Agnieszka Zakęś, zastępczyni dyrektora departamentu infrastruktury w urzędzie marszałkowskim.
Wiadomo natomiast, że PKP chciałyby zamknąć trzeci peron jak najwcześniej. O tym, że ten peron może nie zostać ukończony przed mistrzostwami w przyszłym roku, poinformował w ubiegłym tygodniu na spotkaniu Dolnośląskiego Komitetu Organizacyjnego Euro 2012 przedstawiciel PKP. Tym stwierdzeniem wywołał wielką burzę na posiedzeniu komitetu. Marszałek województwa Rafał Jurkowlaniec zażądał od PKP, by pilnie przedstawiły plan naprawczy. Okazało się, że jedynym sposobem jest zamknięcie peronu 3.
Być może nie musiałoby do niego dojść, gdyby PKP na czas wyremontowały peron 1. Według Agnieszki Zakęś początkowy harmonogram zakładał, że peron 1. zostanie wyremontowany do końca października. Wtedy dopiero miałby zostać zamknięty na czas remontu peron 3. - Dzięki temu ruch kolejowy przebiegałby na Głównym płynnie i nie trzeba by było zamykać dodatkowego peronu. Ale na posiedzeniu komitetu przedstawiciel PKP stwierdził, że remont peronu 1. ma dwumiesięczne opóźnienie. Zostanie oddany w grudniu, a nie w październiku. Zimą modernizacja peronu 3. już nie byłaby możliwa i trzeba by było czekać do wiosny. A to z kolei powoduje, że nie ma mowy, by skończyć jego remont do lata 2012, gdy rozpoczyna się Euro - mówi Zakęś.
Bartłomiej Sarna, rzecznik PKP, nie chciał potwierdzić, czy rzeczywiście prace na peronie 1. mają opóźnienie. - Chcemy jak najszybciej rozpocząć prace z remontem peronu 3., by zdążyć z oddaniem dworca na Euro - ucina.
Pociągi, które nie zatrzymają się na Dworcu Głównym (wstępny plan):
Nie było by tego całego burdelu gdyby zdecydowano się na częściową rewitalizację Świebodzkiego gdzie puszczano by pociągi od strony Jeleniej Góry, Legnicy czy Głogowa. To znacznie by odciążyło Główny na czas remontu.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
mateuszpiszcz, jeżeli na przesiadkę mam dojeżdzać jeszcze przez miasto komunikacją lub taxi to ja dziękuję za taki transport kolejowy, wolę swoje autko
Na czas remontu dworca powinni zrobić pociągi przelotowe. Czy każdy REGIO z Opola musi kończyć bieg we Wrocławiu? Dlaczego nie jadą do Legnicy, Węglińca, Głogowa, Wałbrzycha? W Poznaniu tak to właśnie funkcjonuje - wiele REGIO to pociągi przelotowe.
_________________ Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Minerva wspaniały pomysł! Ale czy to odciążyłoby znacznie dworzec główny? Pewnie tylko trochę, odszedłby bowiem czas na wcześniejsze podstawianie a z drugiej strony pociągi nie stałyby tyle na peronach po przyjeździe.
Co nie zmienia faktu że pomysł jest godny polecenia, nic tylko czekać na jego realizację.
mateuszpiszcz pomysł z zakańczaniem biegu pociągów przyjeżdżających ze strony Legnicy czy Jeleniej Góry na stacji Wrocław Świebodzki był i jest według mnie bardzo niekorzystny. Wiązałoby się to bowiem z wieloma utrudnieniami i dodatkowymi kosztami dla pasażerów. Ludzie pracujący lub uczący się bliżej centrum musieliby dojeżdżać komunikacją miejską a biorąc pod uwagę obecne natężenie ruchu na tym odcinku ulicy Piłsudskiego, trwałoby to niemiłosiernie długo.
Czy dziennikarze nauczą się wreszcie że PKP Przewozy Regionalne nie istnieją ?
cyt :"Przez cały dzień trwały żmudne negocjacje między przewoźnikami - PKP Przewozy Regionalne, Kolejami Dolnośląskimi, PKP InterCity - a właścicielem torów PKP PLK i inwestorem na dworcu - PKP "
Ja mam kuzynkę - przyszłą dziennikarkę , robiła materiał filmowy i jest odgórnie nakazali mówić na Przewozy Regionalne - PKP , gdyż jest to bardziej "chwytliwe".
Po prostu szkoda słów na poziom merytoryczny dziennikarzy . . . .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum