kryniczanin, to że ta reforma i przejęcie OPM przez IC było do kitu to się zgadza, z resztą sam wiesz. Rozkład też był szykowany na wariata, i tu trzeba powiedziec że lepiej aby przejęcie odbyło się wraz ze zmianą rozkładu jazdy. Takie samo zamieszanie było z taborem, niektóre wagony najpierw miały isc do IC, potem niby miały zostac w PR itp.No ale niezbaczajmy z tematu.
[ Dodano: 03-07-2011, 16:12 ] Papero, należy tu też powiedziec, że niektóre wagony były całkiem dobre, ale IC je odstawiły po wykończeniu rewizji i teraz część z nich można zobaczec jako... przedmiot przetargu na sprzedaż (czyt. złomowanie).
Dobra wrócmy do tematu.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-07-2011, 16:45
Damian Łódź, Pamiętam do dzisiaj - chyba jakoś koło 25 listopada w końcu wyjaśniło się co będzie a przejęcie 1 grudnia...Wariactwo z wagonami podobnie...Plus ten numer wagony w PR zostają ale loki elektryczne już nie.
Ta akcja powinna być robiona z rocznym wyprzedzeniem i rozkład powinno sobie IC ustalać.
kryniczanin, dokładnie, i sam wiesz co zobiono z wagonami min. Powrożniku, czy to nie jest chore...
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-07-2011, 18:23
Damian Łódź, A jest jak najbardziej. Podobnie ja nie przeczę że bardzo dużo uwaliło ale nie są winni wszystkiego - a posądza ich się o absurdy nawet o takie jakie dawne stare PKP robiło.
Ostatnio zmieniony przez Damian Łódź dnia 04-07-2011, 09:20, w całości zmieniany 1 raz
Niektóre skasowane połączenia mają niby powrócić po modernizacji torów. Przykład TLK Pojezierze z Gliwic do Olsztyna/Ełku, jak likwidowano to było info, ze względu na remont e65 zawieszenie. Podobnie wiele Ex skasowano tłumacząc remontami. Ciekawe czy po skończeniu remontu e65 na tory powrócą dawne Ex/IC/TLK do Gdyni i Olsztyna. Spółka w ostanich latach wycina co sie da, raz tłumacząc remontami, przepustowością, lub brakiem taboru. Ale wywalenie np. Heweliusza, Sawy do Trójmiasta, to chyba tylko z powodu remontów i pociągi powrócą?
Pewnie większość pociągów z mojej listy została już wcześniej wypisana, ale jak się czyta niektóre wpisy, to aż głowa boli. Podajecie niesprawdzone albo stare informacje, część podanych pociągów kursuje ale na skróconych/zmienionych relacjach albo została uwalona wręcz wcześniej. Może, żeby nie było bałaganu niech każdy poda pociągi ze "swojego podwórka" w moim przypadku będą to składy z województwa Świętokrzystkiego. W porównaniu do rozkładu 2008/09 obecnie przez Kielce przejeżdża 10 pociągów dalekobieżnych, wcześniej 16 czyli prawie 40% więcej. Ponadto z 10 pozostałych 6 kursuje po skróconych relacjach więc na dobrą sprawę tylko co 4 pociąg kursuje tak jak kursował 2 lata temu! No ale po kolei:
- TLK 13511 - d. Jadwiga brak grupy do Krynicy
- TLK 53502 - d. Bursztyn brak grupy do Łeby
- TLK 23100 - d. Sztygar brak grupy do Bielska Białej
- TLK 16102 - d. Bolko przetrasowany przez Katowice
- TLK 23102 - d. Długosz, brak grupy do Katowic
- TLK 13109 - d. Jadwiga, nie kursuje pomiędzy Terespolem a Warszawą Wschodnią
Pociągi:
- Kołobrzeg - Kielce
- Antoni Blank
- Kinga
- Bystrzyca
- Świnoujście (Kutno) - Kielce
zostały skasowane
Pociąg:
- Warmia przetrasowany przez CMK brak grupy wagonów z Grudziądza
W niezmienionym stanie pozostały tylko:
d. Żeromski, d. Staszic, d. Pobrzeże oraz d. Sienkiewicz
Pozdrawiam: stmichal
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-07-2011, 10:38
stmichal, Przeczytaj co napisałeś jeszcze raz a zobaczysz gdzie masz błąd. Widzę że korzystasz z cegły 2008-9 tam też jest ten błąd związany z Krynicą.
Ale tego już PR nie zrobiły, tylko właśnie IC. Uwalenie dawnego "Chełmianina" najpierw na odcinku Lublin-Zamość (1.IX.2009 r.) a potem na odcinku Lublin-Chełm (1.VI.2010). To samo z "Soliną", która na odcinku Lublin-Chełm przestała kursować 1.VI.2010 r.
TLK Czartoryski Gdynia-Lublin , EX Sawa Gdynia-Kraków,Ex Posejdon Warszawa -Kołobrzeg,EX Nida Kielce -Gdynia,EX Skarbek Racibórz-Gdynia .Wszystkie pociągi pospieszne do Suwałk oprócz Hańczy.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-07-2011, 13:26
Na pewno skasowało to PKP IC?
Coraz poważniej zastanawiam się nad zamknięciem tego tematu, bo robi się tutaj straszny bałagan - zamiast wypisywać pociągi zlikwidowane przez PKP IC, wpisujecie takie, które zostały skasowane jeszcze za PKP PR. A i nie widzę sensu tego wątku, chyba, że ktoś zbiera materiał na jakiś obszerny artykuł w tym temacie, ale nic mi o tym nie wiadomo... Na razie jeszcze wątek zostawiam otwarty, ale jeśli będą pojawiały się kolejne posty informujące nas o tym, jakie pociągi skasowało PKP PR, to temat zostanie zamknięty.
a może ktoś pokusi się o posegregowanie tych pociągów ?
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-07-2011, 13:38
Proponuję więc, aby od teraz wypisywać pociągi pośpieszne/TLK/Ex/IC (nie brać pod uwagę zmiany kat. Ex na EIC lub TLK!) zlikwidowane od pierwszej korekty rozkładu jazdy 2008-2009 (luty lub marzec 2009 roku) do czerwcowej korekty bieżącego rozkładu jazdy. Prosiłbym, aby wypisywać to według poniższego schematu:
1. Pociąg pośpieszny ORKAN relacji Bielsko Biała - Kołobrzeg, zlikwidowany podczas zmiany rozkładu 2009/10.
Posty z informacjami mijającymi się z prawdą będą kasowane.
Ostatnio zmieniony przez obiezykraj dnia 12-07-2011, 21:35, w całości zmieniany 2 razy
Pospieszny Hetman Zamość/Rzeszów-Gorzów Wlkp., skasowany w grudniu 2009 r. (grupa zamojska we wrześniu 2009 r.)
Pospieszny/TLK Włókniarz Łódź Kaliska-Szczecin Gł., uwalony w grudniu 2010 r.
TLK Kostrzyn-Warszawa Wsch. i Kostrzyn-Przemyśl, upindolone w czerwcu 2010 r. po pół roku kursowania.
Ode mnie:
1. Międzynarodowy pospieszny "Stanisław Moniuszko" rel. Berlin - Gorzów Wlkp. - Krzyż - Warszawa Wsch./Kraków Gł./Gdynia Gł./Kaliningrad zlikwidowany w grudniu 2009r.
2. Pospieszny "Portowiec" relacji Szczecin Gł. - Bydgoszcz - Lublin (część z Gorzowa Wlkp. nadal jeździ do Lublina) zlikwidowany w grudniu 2009r.
3. Pospieszny "Kopernik" relacji Kostrzyn/Szczecin - Warszawa Wsch. zlikwidowany w grudniu 2009 r.
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Pracuję w firmie, w której organizuję jesienią event w Krynicy i Muszynie.
Jestem przerażony liczbą skasowanych pociągów. Obecnie nie ma bezpośredniego ani jednego połączenia Warszawa-Nowy Sącz. Wielokrotnie podróżowałem ta trasą i pamiętam ekspresy: "Pieniny", "Malinowski" i jeszcze był jakiś międzynarodowy przez Muszynę. Obecnie nie ma nic.
Obecnie najszybsze połączenie z Warszawy do południowej Małopolski jest samolotem przez słowacki port lotniczy Tatry-Poprad. Latają tam z miedzylądowaniem w Pradze (sic!) czeskie linie lotnicze CSA.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum