Nieoficjalna informacja z kuluarów UMWD głosi, że od grudnia mimo, zakupu nowych sześciu szynobusów nie zostaną uruchomione pociągi Jelenia Góra- Lubań- Zgorzelec. W ogóle mam pytanie, kto stoi za tym, że zerwano rozmowy z niemiecką stroną na temat wydłużenia tej relacji do Gorlitz? W dodatku poszła plotka, że Niemcy nie chcieli pozwolić na wyjazd polskiego szynobusa ,co jest kompletną bzdurą. Na pociągi z Jeleniej Góry do Zgorzelca ponoć krzyżyk położyła PLK, tak samo na pociągi z Lwówka do Bolesławca (ponoć wycenili remont od Lwówka do Zebrzydowej na 60 milionów zł) , które na pewno nie wyjadą od grudnia na tory. Z tego co wiem wywołało to wściekłość w bolesławieckim magistracie, czy ktoś z Bolesławca może to potwierdzić? Aha i jeszcze brawa dla Pana Jerzego Łużniaka , który to ponoć najgoręcej zabiega , aby nowe szynobusy nie jeździły do Zgorzelca i Lwówka.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
mateuszpiszcz, dziś odbyła się sesja rady miasta. Prezydent Bolesławca zawsze żywo reaguje na plany likwidacji połączeń kolejowych, więc możliwe, że dziś było gorąco w ratuszu. Jak się czegoś dowiem to napiszę na forum.
Pan Łużniak woli skompromitować się i wydać pieniądze na tworzenie wożącej muchy Kolei Miejskiej w Jeleniej Górze zamiast wozić ludzi do Zgorzelca i Lwówka. Jedno jest pewne i dowiemy się o tym na pewno- jeżeli te informacje się sprawdzą to UMWD razem z Panem Łyżniakiem damy tak popalić że nie będą wiedzieli gdzie są!! A Pan Bartosz Jakubowski tak bardzo chwalony na forum" pl.misc.kolej" za zorganizowanie przejazdu pociągiem do Turoszowa w ostatnią niedzielę, nie będzie już na tym foum tak chwalony, bo oprócz tego to w UMWD w sprawie kolei nie zrobił NIC!!
aż żal czytać kto w tym UM-ie siedzi !
A co do PLK to na 60 mln wyceniła kapitalny remont linii 283 na odcinku Jelenia Góra - Niwnice więc na długości 42 km. Odcinek z Niwnic do Zebrzydowej jest z 60 km/h więc całkiem dobrą szlakową. Miasto Bolesławiec wątpię by się postawiło likwidacji połączeń do JG przez Lwówek ponieważ póki co nie zrobiło nic w tej sprawie. Jeszcze 2 lata wstecz miało 3 bezpośrednie połączenia do Jeleniej linią lwówecką. Gdy rok temu zlikwidowano dwa z nich i pozostawiono jedną parę UM w Bolesławcu nie specjalnie poparł powiat lwówecki w walce o przywrócenie połączeń bo są PKS-y.
Z remontem linii 284 też pewnie nie będzie kolorowo. Póki co wiem, że na rok 2012 zaplanowano do uruchomienia 4 pary Jelenia - Lwówek, ale penie za rok już linia zostanie zamknięta i zaorana bo przecież priorytety są inne a Lwówek jest daleko od Wrocławia i prowincjonalną linią nie ma potrzeby się zajmować. Zająć się należy tymi pasażerami z lwóweckiej którzy jeszcze jeżdżą pociągiem a których do 2013 roku będzie trzeba skutecznie od kolei odpędzić by były przesłanki o nierentowności trasy i niskim pokryciem wpływów z biletów. By to osiągnąć UM pewnie odpowiednio przygotuje ofertę przewozową na przyszły rok z uwzględnieniem "potrzeb" mieszkańców. I wcale się nie zdziwię jak te cztery pary będą rozpisane w ośmiu rubrykach a każda z nich będzie miała inny termin kursowania z dziwnymi datami oraz/oprócz których nijak nie da się przykleić ani do przedłużonych weekendów ani do świątków piątków czy niedziel
Z remontem linii 284 też pewnie nie będzie kolorowo. Póki co wiem, że na rok 2012 zaplanowano do uruchomienia 4 pary Jelenia - Lwówek, ale penie za rok już linia zostanie zamknięta i zaorana bo przecież priorytety są inne a Lwówek jest daleko od Wrocławia i prowincjonalną linią nie ma potrzeby się zajmować.
Coś ty, na remont nie ma pieniędzy, PLK już teraz powiedziało , że one tych 60 milionów nie wyłoży, w żartach jeden z decydentów powiedział, że UMWD powinien zasponsorować jeśli chcemy pociągi na tej linii. Prawda jest tak że gdyby nie składy towarowe które czasem muszą tamtędy przejechać, linia była by już na amen zamknięta.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
UM w Bolesławcu nie specjalnie poparł powiat lwówecki w walce o przywrócenie połączeń bo są PKS-y.
Władze miasta niewiele mogą. Prezydent Bolesławca jest bezpartyjny, kiedyś należał do PiS. W Powiecie Bolesławieckim rządzi PO, podobnie jak w UMWD. Władze miasta i powiatu to dwa wrogie sobie obozy. Ponadto powiat jest właścicielem bolesławieckiego PKS-u. Dokąd sięgam pamięcią, platformiane władze Powiatu Bolesławieckiego nigdy nie lobbowały za koleją, a nawet olewały niepokojące sygnały dotyczące likwidacji połączeń kolejowych.
[ Dodano: 25-05-2011, 18:36 ]
Jutro w Bolesławcu odbędzie się konferencja dotycząca transportu zbiorowego w naszym regionie. Szczegóły tutaj:
Dostałem od UMWD odpowiedź na swoje uwagi dotyczące rozkładu jazdy pociągów w szczególności dla odcinka Wrocław - Legnica - Węgliniec.
Oto najważniejsze informacje:
Na obecnym etapie konstruowania nowego RJ przewiduje się 30-minutową częstotliwość połączeń na trasie Wrocław-Legnica: w popołudniowym szczycie w kierunku do Legnicy (przynajmniej między godzinami 13.30-16.30), natomiast w porannym do Wrocławia w godz. 6-8. W połączeniach do Węglińca przewiduje się częstotliwość w szczycie 60-minutową.
W porannym szczycie poranne przyjazdy do Wrocławia Głównego mają mieć końcówki minutowe :03, :33
Nie planuje się utrzymania nocnego pociągu (weekendowego) Wrocław Gł. (23.45) - Legnica. Ostatnie połączenie z Wrocławia będzie odjeżdżać ok. 22.35-22.45.
Nie planuje się wprowadzenia pociągów przyspieszonych (likwidacji postojów). W 2012 roku nadal będą występować utrudnienia w prowadzeniu ruchu (m.in. jednotorowe odcinki Piekary Wielkie-Legnica oraz Wrocław Żerniki-Miękinia (modernizacja stacji Wrocław Leśnica) dlatego pociągi muszą mieć sztywnie określony czas przejazdu. Ewentualne zmniejszenie liczby postojów nie wpłynie na ogólny czas przejazdu na odcinku Legnica-Wrocław.
Kwestia utworzenia pociągów tranzytowych, tzn. łączenia relacji pociągów będzie szczegółowo omawiana podczas układania konkretnych godzin odjazdów i przyjazdów pociągów. Należy jednak pamiętać o ograniczonej przepustowości dworca głównego, stąd też nie będzie pełnej swobody w takim konstruowaniu.
Ze względu na bardzo dużą liczbę wniosków Urząd oczywiście przeprasza za dłuższe niż zakładano oczekiwanie na odpowiedź.
Choć w sumie lepiej późno... niż wcale.
Tutaj widzę trochę pomieszanie, ponieważ :
IR Białystok-Międzylesie
i
IR Międzylesie - Olsztyn
jak tu z obiegami....?
aha i Prosna po nowo wyremontowanym szlaku Łódź-Łowicz
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Hmmm zdecydowanie brakuje IR Bolesławiec-Warszawa, który miał być wprowadzony już od obecnego rozkładu... :-/ Pewnie znów będzie o niego staranie się, poobiecują a potem 2 tyg przed wprowadzeniem rozkładu go skasują... Ale kto wie. Co sądzicie o tym IR? Prosna bodajże.
To jeszcze ja swoją odpowiedź na linię Wrocław - Legnica zapodam (główne punkty):
przewiduje się utrzymanie obecnego rozkładu jazdy wczesnoporannego dowozu do pracy - pociąg z Legnicy do Wrocławia ma się stawiać we Wrocławiu o 5:13 jak obecnie
odjazdy z Wrocławia w popołudniowym szczycie mają zaplanowane odjazdy z końcówką minutową 05,35 (np. 14:05, 14:35, 15:05...)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum