„Gazeta Wrocławska” pisze o lubińskiej spółce Pol-Miedź-Trans Linie Kolejowe, która uzyskując certyfikat bezpieczeństwa uzyskała możliwość przejmowania wspólnie z samorządami linii kolejowych, które dla PKP PLK są nierentowne.
PMT Linie Kolejowe planuje rozwijać swoją działalność głównie na terenie województwa śląskiego i lubuskiego. Na początek zamierza połączyć Legnicę i Lubin z Głogowem. Przewozy Regionalne już wycofały się z obsługi tego połączenia ze względu na fatalny stan torów.
LUBIN. Z wnioskiem o przejęcie połączenia sieci kolejowej relacji Lubin-Polkowice prezydent Robert Raczyński wystąpił do prezesa Polskich Linii Kolejowych. – Kolej nie jest zainteresowana modernizacją torów, a my znaleźliśmy już inwestora – zdradza włodarz.
Dziś podróż pociągiem z Lubina do Legnicy zajmuje nawet 50 minut. A do pokonania jest zaledwie 20 kilometrów. – Tak dalej być nie może, trzeba skrócić czas przejazdu, a także zwiększyć liczbę kursów. Skoro kolej nie ma takich planów, my jesteśmy gotowi się tym zająć. Potrzebna jest tylko zgoda prezesa kolei – zapewnia prezydent Raczyński.
Prezydent jest już po wstępnych rozmowach z lokalnym inwestorem, który jest gotowy na własną rękę wyremontować tory, a także podstawić pociągi, które będą wozić pasażerów. Docelowo urząd chce też stworzyć sieć komunikacyjną łączącą Lubin z Legnicą, Polkowicami i Głogowem. Byłoby to jednym z elementów projektu „Jeden bilet-jedna tartyfa", w którym uczestniczy nasze miasto.
Jeżeli wszystko uda się sprawnie dopracować, od 2017 roku kupując jeden bilet mieszkańcy całego Zagłębia Miedziowego będą mogli podróżować między miastami i to za pomocą różnych środków transportu, jak pociąg, autobus, czy bus.
Lubin-Legnica a Lubin-Polkowice to dwie różne linie, ale dziennikarze tak mają. Poza tym mają wspólną stację węzłową w Lubiniu. Bardzo dobrze że ktoś się za to zabiera kolejowo. Jeszcze chciałbym do kompletu Legnica - Przemków - Niegosławice (Głogów/N.Sól - Z.Góra). Ale to tylko chcenie, a rzeczywistość skrzeczy.
dla ścisłości:
Lubiń – wieś w województwie wielkopolskim, w powiecie kościańskim, w gminie Krzywiń.
Dla dziennikarzy i dla zwykłego pasażera wszystko to jest jedno wielkie PKP i ciężko jest wytłumaczyć zwykłemu szaraczkowi co to są spółki kolejowe
Ale mam nadzieję że kolej pasażerska do Lubina wróci i zagości na dłuższy czas
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Jerry nie tylko ty ja również chciałbym znowu zobaczyć osobówke do Legnicy. A mi sie marzy kurna ładny Elf podwójny kursujący co 60 minut ale z prędkościa 100km/h a nie 20. Ten prywatny inwestor z regionu? Nie zgadne PMT
Może znowu od nowego rozkładu pojawią się pociągi relacji Legnica-Głogów tylko musiały by mieć dobry rozkład jazdy bo ostatnim razem ten rozkład wogóle nie był trafiony
Pociągi w relacji Legnica - Głogów nie mają sensu! Mnóstwo busów jeździ w takich relacjach i to praktycznie co 30 minut! Tutaj przydałby się pociąg Zielona Góra - Wrocław i studenci są zadowoleni, tylko trzeba je ułożyć o sensownych porach a nie jak przez ostatnie dwa rozkłady.
Przydałoby się przywrócić pociąg sezonowy który kursował tędy przez ładnych parę rozkładów
"Bielsko Biała - Kołobrzeg". Zawsze się cieszył ładnym obłożeniem i Legnica wraz z Lubinem i Głogowem miały swobodny dojazd nad morze.
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Moim zdaniem w miare dobrym pomysłem było by przetrasowanie REGIO Wrocław Gł- Szczecin Gl który obecnie jezdzi przez Wołów, Ścinawe, mógł by jezdzić np przez Legnicę, Lubin Górniczy
A ja sądze że jedynym rozwiązaniem jest szynobus Legnica-Głogów-Leszno. SA135 Dolnośląski i SA105 Wielkopolski. I przypominam ,że Leszno ma teraz zapas szynobusów a Dolnyśląsk czeka na dostawe kolejnych szynobusów. Lub puścić skład EZT dodatkowo , ale nie Wrocław-Szczecin, a Legnica-Szczecin-Świnoujście.
Wraca koncepcja wykorzystania infrastruktury kolejowej należącej do Polskiej Miedzi do zbudowania szybkiej kolei miejskiej, łączącej cztery miasta Zagłębia Miedziowego. W ten sposób możliwy będzie przewóz pracowników i mieszkańców, którzy będą jeździć na zakupy lub załatwiać urzędowe sprawy w sąsiednich miastach.
Europoseł Piotr Borys przedstawił w tym tygodniu taką koncepcję prezesowi KGHM Herbertowi Wirthowi. - Nowoczesna sieć transportowa Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego musi uwzględniać najważniejsze miejsca w regionie, gdzie ludzie muszą albo chcą dojechać. Mówimy tu o strefie ekonomicznej w Legnicy i Polkowicach, kopalnie ZG Lubin i Polkowice-Sieroszowice, huty w Głogowie i Legnicy oraz same miasta. Nie najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie trasy kolejowej przez Rudną, bo omijamy wtedy Polkowice – wyjaśnia europoseł.
Trasa kolejowa wykorzystywałaby infrastrukturę Pol-Miedź Transu. W tej chwili istnieje torowisko od huty w Legnicy, poprzez tamtejszy dworzec kolejowy, dalej przez Lubin i tamtejsze zakłady górnicze, polkowicką strefę ekonomiczną, do Polkowic-Sieroszowic. Brakuje niespełna 20 kilometrów torów w kierunku huty w Głogowie. Po ich wybudowaniu na trasę będzie można wprowadzić szynobusy, które mogłyby kursować nawet co pół godziny.
Zanim jednak powstanie projekt budowy takiego połączenia, trzeba oszacować koszty i opłacalność inwestycji. - Musimy sprawdzić czy taka sieć jest czymś realnym. Do tego musimy dowiedzieć się, czy marszałek województwa, który kupuje nowoczesny tabor kolejowy za środki unijne, może przekazać naszemu regionowi część takich szynobusów i czy będzie dopłacał do biletów, bo to też jedno z jego zadań. Ważne także, by w projekt włączył się KGHM poprzez spółkę Pol-Miedź Trans – dodaje P. Borys.
Koncepcja z kosztorysami ma być gotowa w ciągu kilku miesięcy. Szacuje się, że inwestycja w szybką kolej aglomeracyjną, pochłonie 100 mln zł. Środki na ten cel będzie można pozyskać z funduszy unijnych po roku 2013. Oprócz urzędu marszałkowskiego i Polskiej Miedzi uczestniczyłyby w niej także lokalne samorządy. Te od lat próbują stworzyć program biletu zintegrowanego, dzięki któremu możliwe będzie poruszanie się po całym regionie. Wybudowanie szybkiej kolei może być najważniejszym punktem tego systemu. (mat)
Wybory idą i ten łoś przypomniał o sobie, wkurza mnie coś takiego!!!!! A wyjdzie na to że pociagi i tak pojadą przez Rudną przecież przez wieś się pociągu nie puszcza Polkowice zapomniały jak wyglada pociąg osobowy, zresztą jak tam pociągi dojeżdżały to Polkowice miały 10 domów na krzyż.
rob21 do Polkowic pociąg i tak nie dojedzie bo do samego miasta linia kolejowa nie prowadzi tylko znajduje się 2 km od miasta i praktycznie otacza miasto nie zaliczając go. Trzeba by było doprowadzić linię do Centrum i wybudować stacją bo budynek starej już wiele lat temu zmienił przeznaczenie a po torach sladu nie zostało
[ Dodano: 20-03-2011, 13:32 ]
skanowanie0001.jpg
Plik ściągnięto 87 raz(y) 121.25 KB
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum