Chyba nie liczyliście na to, że beton PKP PR tak łatwo ustąpi pola prywaciarzom. Jeszcze jest kilka linii do uwalenia w województwie.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Polska firma PCC Rail wspólnie z brytyjską Arrivą wygrała przetarg na obsługę części linii kolejowych w naszym województwie. Co to oznacza? Wkrótce na torach w regionie obok składów PKP pojawią się prywatne szynobusy. Czy to oznacza faktyczne przełamanie monopolu PKP?
To świetna wiadomość dająca nadzieję na normalność. W Centrali PKP PR podobno popłoch! Zacytuję jedną wypowiedź z PMK:
"Nokaut PKP
14 czerwca 2007 zapisze się w historii polskiego transportu kolejowego jako dzień upadku monopolu PKP i pojawienie się na naszych torach realnej konkurencji w zakresie regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich.
Na dzień 14 czerwca 2007 samorząd województwa kujawsko-pomorskiego wyznaczył termin składania ofert na świadczenie usług w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich na terenie swojego województwa.
Prócz PKP Przewozy Regionalne - dotychczasowego monopolisty w realizacji tego typu usług na tym terenie, swoją ofertę złożyło konsorcjum Arriva-PCC RAIL (Arriva - wiodący pasażerski przewoźnik w Europie i PCC RAIL - czołowy polski przewoźnik towarowy - w tym pierwszy prywatny kolejowy operator kontenerowy).
Samorząd podzielił zadanie obsługi województwa na 3 części, oferując do realizacji jednej z nich (tej na liniach niezelektryfikowanych) 13 szt. własnych szynobusów.
Dzięki temu stworzył realną możliwość uczestnictwa w przetargu innego niż PKP Przewozy Regionalne przewoźnika kolejowego. PKP Przewozy Regionalne zaoferowały stawkę dopłaty do km na poziomie ok. 18 zł, a konsorcjum Arriva-PCC RRAIL ok. 13 zł, wygrywając bezapelacyjnie zadanie A.
Tym samym okazało się że sposobem na obniżenie kosztów realizacji przewozów nie jest "uszczęśliwienie" samorządów akcjami spółki PKP Przewozy Regionalne ale ogłaszanie realnych i wykonalnych przetargów, które podobnie jak w Europie wymusiły redukcję cen o ok. 20-30%!
Należy pogratulować samorządowi województwa kujawsko-pomorskiego, który pomimo usilnych starań spółki PKP PR zmierzających do unieważnienia tego przetargu, udowodnił iż obsługę kolejowych przewozów pasażerskich w regionie można robić taniej!
To oczywiście pierwszy krok do złamania monopolu.
Należy mieć nadzieję, że politycy, decydenci w tym także i Urząd Transportu Kolejowego zechce dać szansę przewoźnikowi w zrealizowaniu zadania którego się podjął. Nie ma bowiem żadnych prawnych, technicznych czy innych merytorycznych przeszkód by nowy przewoźnik rozpoczął realizację przewozów. Jedyne obawy to niechęć polityków do zmian i próba zablokowania metodami administracyjnymi tego co nieuniknione - liberalizacji rynku kolejowych przewozów pasażerskich."
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Cieszę się bardzo, ale z otwieraniem szampana radzę się jeszcze wstrzymać do oficjalnego ogłoszenia wyników przetargu. Jestem pewna, że beton PKP PR zrobi wszystko, aby to oprotestować i zablokować. Zaraz odezwą się kolejowe związki zawodowe i zagrożą strajkiem w imię obrony jedynie słusznego przewoźnika narodowego, a wtedy Rząd ulegnie i decyzjami administracyjnymi uwali przetarg i zmusi samorządy do wchodzenia w spółki z PKP PR. Oczywiście to tylko czarny scenariusz, którego wykluczyć jednak nie można.
Brawo dla Kujawsko-Pomorskiego UM za odwagę i determinację w przełamywaniu monopolu PKP PR! Czekamy na podobną inicjatywę na Dolnym Śląsku!
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Zajebiście! Beton PKP PR dostał po dupie i to akurat w "Tygodniu Walki z Betonem PKP". Tak trzymać!
Oby PKP nie wywinęło teraz jakiegoś numeru w związku z tym przetargiem, bo całą naszą nadzieję na normalną kolej regionalną szlag trafi!
Swietna informacja. Gratuluje UM woj. Kujawsko-Pomorskiemu!
Teraz kolej na UM Dolnego Slasku. Okazcie inicjatywe, a zobaczycie, ze prywatna firma zaoferuje nie tylko wyzszy standard uslug, ale tez i po nizszych kosztach.
W Niemczech zdrowa konkurencja wymusila jeszcze lepsze uslugi na kolei, Landy oszczedzaja , bo wydaja mniej pieniedzy lub moga w ten sposob zamowic jeszcze wiecej kursow na trasach, a kolej niemiecka DB wybudzila sie z wieloletniego marazmu i musi oferowac coraz to wyzsze i lepsze uslugi by wygrywac przetargi, kazde €uro jest przekalkulowane. Nie ma az tak przerosnietej biurokracji jak w PKP.
Teraz pokazcie ze, slogan: zDolnySlaska jest naprawde wart tych slow. Bierzcie przyklad z Niemiec, gdzie konkurencja poprawila jakosc, punktualnoc, wzrosl komfort jazdy, jest wiecej pociagow,Landy oszczedzaja , publiczne pieniadze nie sa marnotrawione a podrozni sa zadowoleni i chyba o to w koncu chodzi.
Powolanie kolejowe spolki na wzor Kolei Mazowieckich byloby najwiekszym bledem, juz teraz sa problemy z taborem, nie splacanie pieniedzy za jego wynajmowanie.
W Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu otwarto dziś koperty z ofertami firm, które stanęły do przetargu na kolejowe przewozy lokalne osób w okresie od 9 grudnia 2007 roku do 11 grudnia 2010 roku.
Do tej pory pasażerów woziła spółka PKP Przewozy Regionalne. Umowa nie była jednak korzystna uznał samorząd województwa. Zarząd województwa rozpisał przetarg i chce wyłonić przewoźnika równie sprawnego, ale tańszego. Do przetargu stanęły PKP Przewozy Regionalne oraz konsorcjum firm - polskiego PCC Rail i brytyjskiej Arrivy. Przewozy pasażerskie prowadzone w tym okresie, samorząd województwa chce dofinansować kwotą 120,9 mln złotych.
Oferenci mogli składać oferty całościowe lub w ramach jednego z jej pakietów.
1) PAKIET A – wykonywanie regionalnych kolejowych przewozów osób na terenie województwa kujawsko-pomorskiego trakcją spalinową,
2) PAKIET B – wykonywanie regionalnych kolejowych przewozów osób trakcją elektryczną na linii tzw. BiT CITY obejmującą odcinki Bydgoszcz Główna - Toruń Główny i Toruń Główny - Toruń Wschodni,
3) PAKIET C – wykonywanie regionalnych kolejowych przewozów osób na terenie województwa kujawsko-pomorskiego trakcją elektryczną z wyłączeniem BiT CITY.
W ramach przetargu do urzędu wpłynęły 2 oferty:
1) oferta nr 1 - złożona przez konsorcjum utworzone przez PCC RAIL S.A. i Jaworzno Arria Polska Sp z o.o. Warszawa - oferta na pakiet A z ceną 12 zł za 1 km przy wskaźniku punktualności 90,5%,
2) oferta nr 2 - zgłoszona przez PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o w Warszawie - jest ofertą kompleksową na wszystkie 3 pakiety przewozów:
pakiet A - cena 18,36 zł za 1 km,
pakiet B - cena 6 zł za 1 km,
pakiet C - cena 11,03 Zł za 1 km
wskaźnik punktualności zaoferowany przez PKP Przewozy Regionalne w przypadku wszystkich 3 pakietów wynosi 95%.
Otwarte dziś oferty zostaną przeliczone do najbliższego wtorku 19 czerwca. Następnie oferenci będą mieli będą mieli 7 dni na złożenie ewentualnych protestów w ramach przetargu. Kolejnym, niezwykle istotnym elementem postępowania, będzie kontrola przetargu przez Urząd Zamówień Publicznych.
Zgodnie z przepisami ustawy o Zamówieniach Publicznych, każdy przetarg o takiej wartości ( w tym przypadku powyżej 120 mln zł) podlega obowiązkowej (z mocy ustawy) kontroli Urzędu Zamówień Publicznych. Dopiero po tej kontroli można będzie podpisać umowy z wybranymi oferentami.
źródło: RK/Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego/Radio PiK
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Generalnie uwierzę jak zobaczę PCC Rail na kujawsko-pomorskich torach. Beton PKP na pewno tak łatwo nie da za wygraną, choć na pewno jest to jakiś przełom.
Jestem pewna, że beton PKP PR zrobi wszystko, aby to oprotestować i zablokować. Zaraz odezwą się kolejowe związki zawodowe i zagrożą strajkiem w imię obrony jedynie słusznego przewoźnika narodowego, a wtedy Rząd ulegnie i decyzjami administracyjnymi uwali przetarg i zmusi samorządy do wchodzenia w spółki z PKP PR.
Kogut jeszcze nie zapiał? Ciekawe co teraz knuje związkowy beton z Kujawsko-Pomorskiego ZPR. Nie zdziwią mnie blokady torów i pikiety solidaruchów pod Urzędem Marszałkowskim.
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum