A ten 721 Stróże 7:06- Biecz 7:49 czeka w Bieczu aż do 15:10? Bo jeśli tak to niezłe marnotrawstwo. Jest pociąg, jest drużyna konduktorska, są tory, jest drut, a według plk jeden kurs Biecz-Jasło 18.3 km to stawka to 59,25 zł. Przecież to są śmieszne pieniądze.
_________________ Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Zgadza się dokładnie. Niestety głupota UM jest porażająca w tej mierze. Za cenę 18 km wycieli odc. Biecz-jasło. Co przyniosło szkody i Małopolsce i Podkarpaciu. Zgadza się R 721 przyj Biecz 7.49 czeka do godziny 15.10 na odj do Stróż jako R 722. A spokojnie mógł dojeżdżać do Jasła i spowrotem. A na marginesie sporym błędem przy Połoninach był brak postoju w Bieczu, ale przynajmniej było jak przejechać nieczynny odc. Może coś skorygują. Jest to w gestii Podkarpacia, bowiem układ torów na odc. Jaslo-Biecz nalezy do Podkarpacia bodaj od km 29. Linia na dziś w pelni przejezdna.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
A ja mam pytanie co do linii Sanok-Hirov.
Tak sobie patrzę w rozkład i tak np. pierwszy pociąg 920,odjazd z
Krościenka 9.14, przyjazd do Hirova 11.51. Czy to błąd w rozkładzie
czy on faktycznie nigdzie się po drodze nie zatrzymuje? I druga
sprawa: gdzie zmieniają się drużyny? Czy polska jedzie do Hirova i
wraca czy z Krościenka wraca np. PKS-em( bo wątpię żeby 5 godzin tam
czekali na powrotny pociąg). Bo rozumiem, że przejście graniczne jest w
Krościenku?
Od Krościenka do Chyrowa pociąg nie ma żadnego postoju handlowego. Polskie drużyny jeździły przed zmianą rozkładu w całej relacji do Chyrowa i z powrotem. W Krościenku dosiadali się tylko ukraińscy pogranicznicy na kontrolę celno-paszportową. Jak jest obecnie, nie wiem. Ale sądzę że tak samo.
Swoją drogą to bardzo klimatyczne połączenie. Gdyby ta linia miała parametry rzędu 60 km/h to pociagi jeździłyby pełne. PKS z Sanoka do Ustrzyk jedzie godzinę z minutami. Zimą czasem jest dłuzej. Pociąg ma do pokonania 42km, czyli około 50 minut, i busiarstwo do piachu. To jednak za trudne dla betonu z PLK-i.
Tak faktycznie jest, już mi na pmk zdążyli odpowiedzieć. Drużyna jedzie do Hirova i z powrotem, no i ta zmiana czasu;] Tak czy inaczej dzięki za odpowiedzi. A jak na trasie z frekwencją i ewentualnymi opóźnieniami?
Opoznienia ponoć się zdażają, ale nie jest to norma. Natomiast dziwi brak postojów handlowych za Krościenkiem, ale to już zasługa zagranicznego przewoźnika, widocznie im się nie kalkuluje.
W każdym razie mam pytanko jak sie ma frekwencja średnio na trasie?
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Mogę powiedzieć że jeszcze kilka lat temu największa frekwencja była na odcinku Ustrzyki - Chyrów. NAtomiast z Sanoka do Ustrzyk było różnie, ale generalnie liczba pasażerów wynosiła kilkunastu i więcej. Po ostatnich ograniczeniach na linii do 20km/h wygląda to po prostu źle.
A teraz pytania dla znawców. Dla kogo są nowe dwa pociągi Jasło - Rzeszów - Jasło, nr R-824 i R-825 w tabeli 132 SRJP, które mają takie beznadziejne skomunikowania w Rzeszowie?
Dla kogo jest pociąg R-7020 z Zagórza do Jasła, który do Krosna przyjeżdża 7.09 a do Jasła na 8.05? To ma być dowóz do pracy w Krośnie na godzinę siódmą zdaniem Podkarpackiego UM-u? Czy dowóz na ósmą z półgodzinnym spacerkiem po Krośnie?
Kto na to wpadł? Głupiej i bardziej beznadziejnie się już nie dało?
Obawiam się że może to być już gdzies poruszany problem pociagów dla Kolejarzy. Co innego gdy mamy sporo pociągow lub da się pogodzić ich dowóz i dowóz do pracy czy szkół. Gorzej gdy planuje się rozkłądy tylko pod 1 grupe. W każdym razie pociągi na terenie Podkarpacia są, ale zaden znawca rozkładu nie wpadł, aby pociągi jexdziły na całej trasie.
Podobnie było z zagórzem wyciachano dobre połaczenia i z łaski po walce dano 2 pociagi m/narodowe o słabym rozkładzie. Być może celowo, żeby je potem wykosić.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Szynobus odjeżdżający o 11.40 z Rzeszowa jest jako tako sensowny. 1-go maja na starcie ok. 45 osób (w tym ok. 20 przesiadających się ze spóźnionego IR Podkarpacie), 20 rowerów i 3 kolejarzy. Z tym, że niemal wszyscy wysiedli w Jaśle, dalej pojechało 8-10 osób. Może to wina niepołączenia relacji Rzeszów-Jasło i Jało-Zagorz i ludzie nie wiedzą, że da się dojechać w Bieszczady. Albo też przeraża ich czas przejazdu. PKSy z Zagórza wgłąb Bieszczad odjeżdżają dopiero 2 h po przyjezdzie szynobusu, więc w górach jest się zasadniczo już w nocy. Jedynym sensowym pomysłem na uatrakcyjnienie połączeń wydaje się np. taki rozkład szynobusu:
1.para:
Zagórz odj. 5.30
Sanok 5.42
Krosno 6.50
Jasło 7.30
(łącznica omijająca Stróże)
Tarnów p. 9.40 (9.55 odj. IR do Wrocławia)
powrót:
Tarnów odj. 9.50 (9.45 przyj IR z Gliwic)
(łącznica omijająca Stróże)
Jasło 12.00
Krosno 12.40
Sanok 13.48
Zagórz 14.00
2. para
Zagórz odj. 14.40
Sanok 14.52
Krosno 16.00
Jasło 16.40
(łącznica omijająca Stróże)
Tarnów p. 18.50 (18.55 odj. IR do Gliwic)
powrót:
Tarnów odj. 19.15 (19.10 przyj IR z Wrocławia)
(łącznica omijająca Stróże)
Jasło 21.25
Krosno 22.05
Sanok 23.13
Zagórz 23.25
Oczywiście taki projekt tylko w przypadku powrotu IR po 15 maja. Szynobus pod drutem na odcinku Stróże-Tarnów mógłby mieć sens, zważywszy że takie rozwiązania już istnieją np. Olsztyn-Korsze. W zasadzie jest to czysta fantazja, ale to mogłoby umożliwić przy minimalnym nakładzie środków dojazd turystom w Bieszczady i dać mieszkańcom Krosna czy Sanoka komunikację kolejową z resztą świata. Do tego dołożyć jakąś promocję typu Połączenie w Dobrej Cenie i mógłby być sukces.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum