a wie ktoś dlaczego tak nagle z rozkładu na rozkład zwiększyła się szlakowa od Lubina do Rudniej czas przejazdu między oboma miastami skrócił się o aż godzinę ...
Jaką godzine, godzine to on jechał i tyle dalej jeździ ja nie zauważyłem jakieś zmiany co do poprzedniego roku. Przesadziłe godzine to on jedzie z Głogowa do Lubina, i nie zanosi sie że naprawa odcinka Rudna-Legnica odbyła się czasowo. Dobra kto ma informacje o ile krótszy będzie czas jazdy po naprawie odcinka Rudna - Legnica?
Ale ja mówie poważnie bo chciałem się kiedys wybrac do Głogowa i patrzałem na czas i było prawie 3 godziny z Legnicy do Głogowa ok 2:50 jeśli dobrze pamiętam..
Na następny rok A w następnym roku na następny rok i tak ciągle słyszałem już różne terminy ... raz że nie ma kasy w programie na 2007-2013 i że będzie po 2012r a inne że niby będzie kosmetyka żeby podnieśc szlakową na niektórych odcinkach i to w dodatku na tych na których już i tak jest większa a inne że chcą wydac ok 5 do 6 milionów zł na ten remąt w tym roku a więc mało bardzo a wszystko zwalili na kryzys..A co do Rudna-Legnica to dziwne bardzo dla mnie jerry że tak długo ten błędny rozkład w zeszłym roku funkcjonował..Eh a już miałem nadzeję mam nadzeję tylko że ten obieceny remont polegający na stopniowym zamykaniu i naprawianiu poszczególnych szlaków między stacjami w tym roku się odbędzie,bardzo na to liczę i w to wieżę.
Pozdrawiam
Na linie 274 ma być przeznaczone w tym roku 50 mln zł. Jednak trzeba uważać na to co ogłaszają bo w latach 2010-2013 ma być przeprowadzona kompletna modernizacja tej linii (przynajmniej tak zapewniały PLK), ale z takimi sumami na to się nie zanosi. W 2009 roku miało być zrobionych pare odcinków a tym czasem robią już 3 miesiące 1,5 km odcinek dwutorowy na stacji Wch Szczawienko i skończyć nie mogą. Na remont czeka też szlak Marciszów - Janowice (do Vmax=80 km/h). Miały być robione też tor 2 od Imbramowic do Jaworzyny oraz tor 1 od Mietkowa do Jaworzyny, ale podkreślam miały być co nie znaczy, że będą robione w tym roku.
chodzą plotki wśród kolejarzy że pociągi na linii:
Legnica - Lubin Górniczy - Rudna Gwizdanów, -
...mają kursować do końca lutego a od marca ma się zacząć remont linii. Komunikacji zastępczej ma nie być! PLK wydało już plan zamknięć i remontów. Posterunki na tej linii otrzymały telegramy w tej sprawie. Może ponoć jest jakaś nadzieja że świetność linii 289 wróci...
...pożyjemy zobaczymy
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
W 2009 roku miało być zrobionych pare odcinków a tym czasem robią już 3 miesiące 1,5 km odcinek dwutorowy na stacji Wch Szczawienko i skończyć nie mogą.
pl, już ponad dwa tygodnie są otwarte 2 tory w stacji Wałbrzych Szczawienko .
Jednak jak do tej pory PLK w remontowanym torze nr 2 nie zwiększyła prędkości jazdy pociągów . Nadal wszystkie pociągi jadą z V-20km/h. Dlaczego . Ponoć tor po remoncie musi się "uleżeć". Zobaczymy co będzie dalej.
Dolnoślązak to całe szczęście, że w końcu otworzyli. Byle uleżenie nie trwało tyle lat co na torze 1 od Szczawienka do Miasta gdzie wprowadzono 60 km/h z tego powodu, że podsypka nieustabilizowana. Od 4 lat się stabilizuje tor i zamiast 80 mamy 60 km/h.
No oby ten remąt na Lubińskiej stał się faktem i oby brak komunikacji zastępczej nie był powoden uwalenia pociągów po skończonym remącie to jedna bardzo ważna kwestja a druga to ciekaw jestem którędy będą jezdzic firmy kożystające z tego szlaku który dla nich jest bardzo ważną trasą czy też PKP CARGO i oczywiście przedewszystkim uzależniony od tej trasy KGHM
Pozdrawiam
Podróż z Lubina do Wrocławia trwa ponad 2 godziny. Polskie Linie Kolejowe zwlekają z remontem trasy.
Informacje z kolejarskich forów internetowych, że w marcu ruszy wreszcie remont torów na trasie Legnica - Lubin - Rudna Gwizdanów, nie potwierdzają się. - To linia objazdowa dla modernizowanej E 30 z Wrocławia do Zgorzelca - mówi Paweł Strzemżalski, naczelnik do spraw eksploatacji Zakładu Linii Kolejowych PKP we Wrocławiu. - Z tego powodu nie możemy na nią wejść z remontami, póki E 30 nie będzie gotowa. A to jeszcze co najmniej dwa lata.
Frekwencja we wskrzeszonych cztery lata temu pociągach jest słaba, bo wloką się po wyeksploatowanych torach w żółwim tempie. Podróż z Lubina do Wrocławia, która mogłaby trwać niewiele ponad godzinę, trwa dwie z okładem. Przed Legnicą są odcinki, na których maszyniści muszą zwolnić do 10-30 km/h.
- Można wysiąść w biegu, nazrywać kwiatków i wsiąść z powrotem - potwierdza Michał Browarny z Lubina, dojeżdżający koleją na studia na Politechnice Wrocławskiej. Kolejarze tłumaczą, że jeszcze do niedawna nie było zapotrzebowania na tę linię. Teraz odbywa się na niej zarówno ruch pasażerski, jak i towarowy. Ten drugi bardzo intensywny, zwłaszcza biorąc pod uwagę opłakany stan techniczny trasy. Spod Złotoryi jadą w kierunku Poznania i Leszna transporty z kamieniem budowlanym. KGHM wozi koncentrat do hut miedzi w Głogowie i Legnicy.
Miłośnicy koleją mówią, że jeszcze dwa lata takiej wzmożonej eksploatacji bez remontów i trasa nie będzie nadawała się do użytku. Dlatego Paweł Strzemżalski zapewnia, że gdy tylko Zakład Linii Kolejowych zakończy roboty na E 30, zabierze się za ten fragment sieci.
Lubin i okoliczne samorządy zabiegały o to od dawna. Deklarowały pomoc finansową. Były gotowe przeznaczyć własne środki na remont. Na własny koszt opracowały dokumentację, ale nic to nie dało.
Tętniąca życiem linia kolejowa jest ważnym elementem w strategii Lubina. Prezydent Robert Raczyński stara się więc o przejęcie nieczynnego dworca PKP. Chce go zburzyć i w tym miejscu postawić nowoczesne centrum przesiadkowe, także dla pasażerów autobusów i busów. Mogłoby zacząć funkcjonować za około dwa lata.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzi obecnie na Dolnym Śląsku kilka dużych inwestycji. Kończy modernizację E 30 na odcinku od Wrocławia do Opola (stacja Brzeg), by pociągi mogły przyspieszyć do 160 km/h. Na trasie Wrocław - Legnica trwają prace przy stacji Mięknia oraz na torach między Środą Śląską a Malczycami (łącznie z modernizacją stacji Malczyce). Na ekipy remontowe czekają jeszcze stacje Wrocław-Leśnica i Szczedrzykowice.
Straciliśmy już nadzieję
Rozmowa z Tadeuszem Kielanem, naczelnikiem wydziału infrastruktury w Urzędzie Miejskim w Lubinie.
Był Pan inicjatorem przywrócenia ruchu pasażerskiego na trasie Legnica - Lubin. Czy pociągi funkcjonują tak jak Pan tego oczekiwał?
Nie. Rzeczywistość jest bardzo daleka od ideału.
Dlaczego?
Podstawowy problem to prędkość. Jeśli nie uda się jej zwiększyć przynajmniej do 60 kilometrów na godzinę, to ludzie nie będą chcieli jeździć pociągami. Nie oczekujemy od Polskich Linii Kolejowych cudów, ale minimalnych nakładów na remonty.
Może samorządy powinny wywrzeć nacisk na kolej?
W poprzednich latach robiliśmy bardzo dużo. I słyszeliśmy dużo obietnic. Rok temu straciliśmy już nadzieję.
Od przyszłego RJ prędkość na linii 309 (kudowianka) od km 10 do km 40 wynosi 0, co oznacza zawieszenie ruchu na tym szlaku.
Co nas czeka w przyszłym RJ na linii 274:
Obniżenie prędkości szlakowej na torze nr 1 i 2 od km 20,3 do km 28,6 ze 100 km/h do 80 km/h. Zamknięcie ruchu na torze nr 1 od km 28 do km 36 (Mietków - Imbramowice).
Podniesienie prędkości od km 34,050 do km 35,645, od km 45,700 do km 47,080 - z 40 do 100 km/h.
Zapowiadany był remont/modernizacja toru nr 2 od Imbramowic do Jaworzyny więc jest szansa na Vmax=100 na tym odcinku.
Remontu szlaku Marciszów - Janowice w tym roku nie będzie.
Plany dla linii 274 na 2010/2011:
274 Wałbrzych Szczawienko- Swiebodzice 2 54,416 66,530 01.09.10 31.01.11
274 Boguszów Gorce-Boguszów Gorce Zach.-Sedzisław 1 87,946 98,358 01.09.10 31.01.11
274 podg.Mietków-Katy Wrocławskie 2 20,320 28,640 01.04.11 30.06.11
274 podg.Mietków-Imbramowice 1 28,611 36,300 01.07.11 18.09.11
274 Imbramowice-Zarów 1 36,300 43,628 01.04.11 31.05.11
274 Zarów-Jaworzyna Slaska 1 43,628 49,400 01.06.11 31.07.11
274 Swiebodzice-Wałbrzych Szczawienko 1 57,298 64,300 01.08.11 30.09.11
274 Stacja wiebodzice tor nr 2 + tor 2 szlaku Swiebodzice- Jaworzyna Sl. 2 57,375 56,860 01.10.11 30.12.11
274 Marciszów-Janowice Wlkie 1 105,658 113,338 01.07.11 18.09.11
274 Wałbrzych Główny-Wałbrzych Fabryczny 2 77,685 04.04.11 10.04.11
274 Sedzisław - Marciszów 1, 2 104,244 02.05.11 22.05.11
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum