Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 85, 86, 87, 88, 89  Następny
Dokąd jeszcze interREGIO?
Autor Wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 22-06-2011, 15:15    Odpowiedz z cytatem

Szkoda że nie ma w godzinach porannych IR z Katowic do Warszawy Wsch, skomunikowanego z IR Pomorze.
Czyli z Katowic około godziny 10, przyjazd do Warszawy ok.13. Myśle, że byłoby to atrakcyjne połączenie przesiadkowe.
Z Warszawy do Katowic około godziny 19, przyjazd do Katowic ok. 22

_________________
na forum od 2005 roku:)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-06-2011, 15:20   

A po co pchać IR przez CMK-ę i tłuc się z Zawiercia do Warszawy z jedynym postojem we Włoszczowej? Od dawna powtarzam, że jeżeli PR-y chcą zarabiać i wozić pełne pociągi między Katowicami, a Warszawą, to niech kursują przez Częstochowę i dalej "wiedenką".
Powrót do góry

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 22-06-2011, 15:33    Odpowiedz z cytatem

Może i masz racje z tą Częstochową, ale najważniejsze, żeby była możliwość dojazdu pociągami IR z jednego końca Polski na drugi. Chciałbym dojechać na IR Pomorze Warszawa - Gdańsk, ale jazda Ex czy TLK mija z celem, bo cena będzie nieopłacalna. Nie mówie, żeby z Katowic było kilka IR, ale 1-2 składy, dopasowane do przesiadek w Warszawie w kierunku Gdańska czy Białegostoku. Jeśli Częstochowa czy Piotrków miałyby zapewnić frekwencję, to jak najbardziej tą trasą.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-06-2011, 15:36   

Na trasie jest sporo innych miast, do Zawiercia wiadomo, ale dalej jest Myszków, Częstochowa, Radomsko, Piotrków Trybunalski, Koluszki, Skierniewice, Żyrardów. A i jazda linią numer 1 wyjdzie taniej w kontekście zapłaty dla PLK-i, aniżeli jazda przez CMK-ę, nawet ze 100%-frekwencją na pokładzie kibla.
Powrót do góry

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 22-06-2011, 15:47    Odpowiedz z cytatem

Sebek ma rację. Powinny być ze dwie pary IR z Katowic do Warszawy z dobrym i pewnym skomunikowaniem w Warszawie na pociągi IR w kierunku północy i na powrót to samo. Wiadomo, że przez CMK byłoby szybciej, ale biorąc pod uwagę opłaty dla PLK, może rzeczywiście lepiej puścić go przez Częstochowa i Koluszki. Wtedy na pewno i frekwencja byłaby większa, i opłaty dla PLK mniejsze, a więc taki pociąg z powodzeniem by się sprawdził i zagościł na torach dłużej niż do pierwszej rocznej korekty.
Co do IR na liniach niezelektryfikowanych. Uważam, że właśnie tutaj byłaby szansa aby na tych terenach zupełnie opuszczonych przez PIC na nowo przyciągnąć pasażerów do kolei. I tu moim zdaniem PR powinny poważnie się dogadać z samorządami województw o dofinansowanie, bo to jest szansa dla nich. Właśnie takie Suwałki, Zamość, Gorzów Wlkp, Bieszczady (jeżeli już nie przez cały rok to przynajmniej w sezonie i w weekendy), Kotlina Kłodzka. Bo samym konkurowaniem z PKP IC na liniach zmonopolizowanych przez nich chyba niewiele się wskóra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 22-06-2011, 16:46    Odpowiedz z cytatem

odcinek zawiercie - WWZ sprawdzałem w Kalkulacji PLK.
Przez Częstochowę, Piotrków, Koluszki, Rogów i Skierniewice wyszło 306km /1584zł.
Przez CMK 250km/ 1905zł

Pokusiłby się ktoś o oszacowanie czasu jazdy? Spodziewałem się więcej zysku niż 320zł,ale dobre i tyle. Pytanie czy utrata pasazerów "szybko i tanio" będzie niższa niż pozyskanie ludzi z tych ośrodków na Wiedence.

Te 320zl to raptem 8 normalnych biletów w pełnej relacji.

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-06-2011, 21:54   

Zgadza się, ale uruchamiając pociąg IR w relacji dajmy na to Katowice - Warszawa Wschodnia linią nr 1 masz mnóstwo różnych kombinacji biletowych do wyboru, np.: z Sosnowca do Koluszek, z Katowic do Koluszek, z Częstochowy do Skierniewic, z Żyrardowa do Zawiercia etc. itd. itp. A przez CMK-ę co masz? Katowice/Sosnowiec/Dąbrowa Górnicza/Zawiercie - Warszawa i nic więcej. Patrzmy na to pod tym kątem, bo nie tyko katowiczanie lub warszawiacy będą z takiego pociągu korzystali, na dodatek w pełnej relacji.
Powrót do góry

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-06-2011, 12:18   

mk1992 napisał/a:
Zgadza się, ale uruchamiając pociąg IR w relacji dajmy na to Katowice - Warszawa Wschodnia linią nr 1 masz mnóstwo różnych kombinacji biletowych do wyboru, np.: z Sosnowca do Koluszek, z Katowic do Koluszek, z Częstochowy do Skierniewic, z Żyrardowa do Zawiercia etc. itd. itp. A przez CMK-ę co masz? Katowice/Sosnowiec/Dąbrowa Górnicza/Zawiercie - Warszawa i nic więcej. Patrzmy na to pod tym kątem, bo nie tyko katowiczanie lub warszawiacy będą z takiego pociągu korzystali, na dodatek w pełnej relacji.



Taaaaak,bo wiecej osob kupi bilety z Zyrardowa do Koluszek niż z GOPu do stolicy kraju Very Happy Idac tym tokiem myslenia powinnismy pociagi z Katowic i Krakowa do Warszawy puscic przez Kielce, Radom, bo to sa duze miasta no i duzo kombinacji biletowych. Ludzie z Katowic chca dojechac szybko do stolicy, bo sa przyzwyczajeni ze dojada do niej w 3 godziny. A gdy zobacza w rozkladzie, ze IR jedzie dłuuuuuugo i na około to zrezygnuja. A pasazerowie z Zyrardowa tego niestety nie odrobią.
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-06-2011, 12:57   

Bez przesady, idąc Twoim tokiem rozumowania, już dawno powinniśmy pożegnać TLK-i z Katowic w stronę Warszawy kursujące "wiedenką". Poza tym:

Pułtuś napisał/a:
A pasazerowie z Zyrardowa tego niestety nie odrobią.


Słaba argumentacja, gdyż to był tylko przykład skąd dokąd ludzie mogliby takim pociągiem pojechać.
Powrót do góry

Krix Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Sty 2010

PostWysłany: 23-06-2011, 13:05    Odpowiedz z cytatem

a ja sie nie całkiem zgadzam, bo przez Częstochowę potrzebne są połączenia typu Katowice(i okolice)/Kraków - Łódź i tutaj potrzebny jest nawet takt. Raz na 2h? Obecnie jest pustynia.
W takiej sytuacji gdzieś koło Koluszek można robic skomunikowanie na IR do Warszawy (w ostateczności na Widzewie lub w Koluszkach jak pojedzie się ze zmianą czoła - dla EZT to nie problem) a to oznacza, że pociągi do Warszawy mogą pojechać szybszą trasą,by nie dublować tych do Łodzi wypełniając dziury pomiędzy EIC oraz obsługując także mniejsze stacje (typu Będzin Miasto, Dąbrowa Górnicza, Włoszczowa, Grodzisk) takie np. trzy pary, jedna wczesnie rano przed pierwszym EIC, druga koło wczesnego popołudnia, trzecia wieczorem.

Te IR do Łodzi powinny byc dotowane zwłaszcza gdyby była ich cywilizowana ilość (takt).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 23-06-2011, 16:28    Odpowiedz z cytatem

Jeśli IR z Katowic do Warszawy, poleciałby CMK, to wydaje mi się, jedynie przy odpowiednich wagonach czyli coś zblizonego do Regio Ex miałoby tu sens. Tańsza cena od Ex, wygoda i dobry czas przejazdu, to wystarczy, żeby odcinek Katowice - Zawiercie był zapełniony pasażerami, ale jak pojadą składy na EZT to ludzie przyzwyczajeni do IC, Ex, ciężko będą mieli z przekonaniem do podróży w dużo gorszych warunkach.
Wtedy trasa przez Częstochowę wydaje się lepsza, wymienność pasażerów zapewni frekwencję na całym odcinku. Cena i odpowiedni komfort podróży muszą być ze sobą powiązane jeśli IR czy RE poleci po CMK.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krix Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Sty 2010

PostWysłany: 26-06-2011, 15:01    Odpowiedz z cytatem

ja trzymam się zdania, że przez Częstochowę brakuje pociągów do Łodzi + przesiadki na IR z Łodzi do Warszawy.
Tak samo IR z Warszawy do Krakowa jada po CMK, dzięki czemu jest wielu chętnych.

Co do skomunikowania na pociąg IR Warszawa - Gdynia to tu mozna by zrobic jakis wyjatek (to i tak godziny w środku dnia) ale na zasadzie przesiadki w....Sochaczewie albo Skierniewicach;) może z pomoca jakiegos dodatkowego Regio (dwie przesiadki ale byłoby niezłe szybkie połączenie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 26-06-2011, 15:41    Odpowiedz z cytatem

Powitanie "Galicji" na dworcu kolejowym w Jeleniej Górze i impreza zorganizowana z tej okazji:

Odjazd "Galicji"

Impreza kolejowa

Artykuł z Nowin Jeleniogórskich

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 26-06-2011, 19:20    Odpowiedz z cytatem

Co myślicie o pomyśle, żeby IR Bursztyn, dziś uruchamiany przez węglówke i tylko wakacje/święta, np. był pociągiem całorocznym, ale trasą: Katowice - CMK - Warszawa Zachodnia, zmiana kierunku Warszawa Zachodnia - Kutno - Toruń - Jabłonowo Pom. - Iława - Malbork - Gdynia a po remontach E65, czyli od Warszawy przez Ciechanów, Działdowo.
Czyli całorocznie przez Warszawę, w godzinach nie nakładających z IR Pomorze.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PKPowiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 01 Maj 2008
Skąd: z dyżurki

PostWysłany: 26-06-2011, 19:34    Odpowiedz z cytatem

sebek, założeniem poc. IR bursztyn było przywrócenie ruchu na węglówce. I lepiej niech tak zostanie.

_________________
Ciekawe co jedzie na popychu, pewnie byczek.
Nie, cysterny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 86 z 89 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 85, 86, 87, 88, 89  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl