Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Rozkład jazdy 2014/2015
Autor Wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 25-08-2014, 17:56    Odpowiedz z cytatem

Ponieważ nie trzeba kupować dwóch biletów (REGIO i interREGIO) lecz można kupić jeden bilet na pociąg REGIO z Gorzowa do Warszawy i do niego dopłatę do iR na odc. Krzyż-Warszawa.

Zresztą przed przejęciem pociąów pospiesznych przez PKP Intercity takie coś z powodzeniem funkcjonowało, w przypadku przesiadek. Jadąc z Gorzowa do powiedzmy Nysy z przesiadkami w Krzyżu i Opolu teraz trzeba kupić 3 oddzielne bilety (R+TLK+R), zaś wtedy wystarczył jeden bilet na osobowy z dopłatą na pospieszny na odc. Krzyż-Opole. I to jest chyba główna bolączka przesiadek - czyli fakt że pasażer przesiadający się jest karany wyższą ceną biletu niż gdyby pojechał bezpośrednio. A że bezpośrednich połączeń zwykle nie ma...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

myszka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Maj 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 25-08-2014, 18:04    Odpowiedz z cytatem

Kuba MK. A gdzie przeprosiny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 25-08-2014, 18:25    Odpowiedz z cytatem

myszka, kierowałem się oficjalnym cennikiem ze strony internetowej PR więc nie widzę powodu do przeprosin Wink

W zasadzie to jest to trochę dziwne - cena biletu na poc IR jest niższa niż na TLK - a przecież IR to pociąg komercyjny, a TLK to pociąg dotowany z budżetu państwa. Gdzie tu logika? Very Happy

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 25-08-2014, 18:27    Odpowiedz z cytatem

Ale tego cennika nie przeczytałeś dokładnie Smile, bo są tam również rubryki przewidziane na podróż mieszaną R+iR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PKPowiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 01 Maj 2008
Skąd: z dyżurki

PostWysłany: 25-08-2014, 22:13    Odpowiedz z cytatem

Kuba MK, niektóre poc. IR również są dotowane. To po pierwsze. Po drugie, to nie zapominaj, że poc. IR to nadal kategoria: osobowy (pomijając trasowanie tychże, bo to zupełnie inna bajka). Z ciekawostek, to przez pewien czas, na przejazd w pewnej strefie odległości bilet na poc. TLK (bez ofert specjalnych, normalnie z of. 1) był tańszy od tego, na taką samą trasę (również z of. 1) przewoźnika KM.

_________________
Ciekawe co jedzie na popychu, pewnie byczek.
Nie, cysterny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BvL Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lis 2008
Skąd: Głogów

PostWysłany: 26-08-2014, 12:30    Odpowiedz z cytatem

RK opublikował następny ogryzek z RJ 2014/2015: z Lublina do Zielonej Góry przez Głogów TLK SZTYGAR tylko w weekendy! Zielonogórzanin nie dostał przedłużenia do Lublina.

http://www.rynek-kolejowy.pl/53669/bedzie_reaktywacja_polaczen_tlk_do_zagorza_i_zamoscia.html

Czy na północnym obszarze województwa dolnośląskiego również działa tzw. samozwańcze (ostatnio modne słowo w mediach) stowarzyszenie KODLK? Bracia Panowie z Jeleniej Góry na własnym podwórku zyskują coraz więcej, ja się zapytam co z Głogowem i powiązaną Zieloną Górą?

_________________
"Opolskie, tutaj zostaję"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 26-08-2014, 12:56    Odpowiedz z cytatem

Już odpowiadam.

Nie jesteśmy stowarzyszeniem, tylko grupą.

Z informacji, jakie otrzymaliśmy w czerwcu tego roku od PKP Intercity wynikło, że będzie codzienny pociąg TLK kursujący na odcinku Zielona Góra- Wrocław do Katowic. W sprawie połączeń na linii 273 zorganizowana również została konferencja 10 czerwca 2014 roku w Bolesławcu. Przed konferencją IC zapewniało nas, że na linii 273 nic codziennego nie pojedzie. Niestety PKP IC co chwilę zmienia swoje postanowienia. Obecnie sytuacja jest o tyle trudna, że nie mamy wglądu w projekt obecny rozkładu jazdy i trudno oszacować, co pojedzie. Sprawą zainteresowani są przedstawiciele UM w Głogowie z którymi współpracujemy. Zobaczymy, co z tego wyniknie. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 26-08-2014, 18:03    Odpowiedz z cytatem

mnie zastanawia jedno czemu w regio Kostrzyn - Gorzów- Krzyż-Poznań łączą 2 szynobusy tylko w niedziele ? W tygodniu brakuje im skladów ? Ilość pociągów przez cały tydzień jest taka sama a kto wracał w tygodniu wieczornym pociągiem z poznania na kostrzyn wie jak ciężko czasami jest nawet do niego wejść
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 27-08-2014, 02:04    Odpowiedz z cytatem

jajo31, 2 szynobusy na popołudniowym Kostrzyn-Poznań-Kostrzyn jeżdżą w piątki i niedziele.

Ilość taboru jest odpowiednia, aby ten pociąg przez cały tydzień kursował w podwójnym zestawieniu, niestety w ostatecznym rozrachunku decydują tutaj oszczędności lubuskiego ZPR i dwa SZT są wysyłane tylko dwa razy w tygodniu oraz czasami przed/po jakimś dłuższym wolnym. A UM twierdzi, że frekwencja na tym połączeniu w pozostałe dni nie przekracza przewidzianej dla jednego pojazdu ilości przewożonych pasażerów. Brak słów ....

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-08-2014, 09:45   

@Kuba MK
5,6,7,1 powinien jeździć skład wagonowy, w pozostałe dni pojedynczy szynobus SA137 (SA139 Link jest nieco za mały).
Powrót do góry

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 27-08-2014, 23:01    Odpowiedz z cytatem

Aj tam, nie przesadzajcie - w tygodniu jeden w zasadzie wystarcza.
Może do Szamotuł trzeba trochę postać.

Virakocha - ćwiczyli to w czasie Woodstock'u.
Czas jazdy koszmarnie się wydłużył.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-08-2014, 09:50   

Do Szamotuł postać? To zdecydowanie zniechęci do podróży tym pociągiem, chyba że UMWW o to właśnie chodzi aby uzasadnić wejście KW na D29-350 i tym samym zerwać bezpośrednie relacje z Kostrzynem nad Odrą Śmiech .
Skład wagonowy nie wydłuży czasu jazdy pod warunkiem, że lokomotywa spalinowa pojedzie od razu do Poznania. Jedynie na odcinku Kostrzyn - Gorzów Wielkopolski może złapać opóźnienie ze względu na trasowanie nie pod 120 km/h ale pod 100 km/h.
Powrót do góry

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 28-08-2014, 22:30    Odpowiedz z cytatem

Virakocha, niestety nie masz racji co do składu wagonowego z lokiem spalinowym - podczas Woodstocku taki skład z SU45 na czele pokonywał relację Kostrzyn-Poznań aż o około 40 minut dłużej - i to lok spalinowy jechał do samego Poznania.

Wpływ na to ma słabsze przyspieszenie SU45 od szynobusów - co oznacza wolniejszy odjazd z każdej stacji, ponadto na odcinku Gorzów-Krzyż jest mnóstwo ograniczeń prędkości, co także powoduje dłuższy przejazd pociągu. Sam odcinek Kostrzyn-Krzyż skład wagonowy pokonywał 13-15 minut dłużej niż SZT.

Gwoli ścisłości - szynobusy na odcinku Gorzów-Kostrzyn nie są trasowane na 120 km/h, lecz na 100 km/h. Linia jest dostosowana do prędkości 120 km/h dla szynobusów, ale lubuski ZPR z tego udogodnienia nie korzysta.

Podsumowując tą dyskusję - po prostu codziennie na tym składzie powinny być trasowane 2 szynobusy i to by zupełnie wystarczyło a i przy tym czas przejazdu dalej byłby w miarę atrakcyjny Wink

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 28-08-2014, 22:32    Odpowiedz z cytatem

Pociąg jest w barwach Falubazu i Stali..

Szynobus tak samo - jak pojedzie "od razu do Poznania" to nie będzie w nim tłoku.

Edit:
No właśnie Kuba.

PS.: Z tym "od razu" to myślałem, że chodzi o przejazd bez zatrzymania
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 07-09-2014, 18:22    Odpowiedz z cytatem

Witam,pamietacie czasy jak za 60 zł można było smigać cały weekend pośpiechami i osobowymi na jednym bilecie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl