Ogłoszono postępowanie na prace "Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Rewitalizacja linii kolejowej nr 316 relacji Chojnów-Rokitki".
Z PFU:
Realizacja zamówienia ma na celu osiągnięcie następujących parametrów eksploatacyjnych dla odcinka od km 21,832 do km 27,900 linii kolejowej nr 316.
Prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich 80 km/h.
Klasa techniczna toru – 3 (wg instrukcji UK-4).
Skrajnia budowli: zgodna z UK-4
Długość peronu: 100 m, wysokość peronu: 0,55 m
Nawierzchnia kolejowa
Podkłady do wymiany mają być nowe, strunobetonowe typu PS-83 dostosowane do przytwierdzenia sprężystego typu SB o rozstawie podkładów 0,70 m zgodnie z instrukcją UK-4. Po zakończeniu wymiany podkładów tor należy wyregulować w planie i profilu zgodnie z projektem. Parametry geometryczne toru dostosować do szybkości pociągów 80 km/h.
W ramach zadania po roku od oddania linii do eksploatacji należy tor podbić stabilizacyjnie.
Należy zabudować szyny nowe S49E1 o długości 25-30m.
I UWAGA!!!!!
Złącza szyn wykonać jako wiszące, łączyć łubkami 6-cio otworowymi wzmocnionymi.
CZYLI TOR KLASYCZNY (stykowy).
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu wybrała wykonawcę prac na linii kolejowej nr 316 na odcinku Chojnów – Rokitki.
Inwestycję zaprojektuje i wykona prace budowlane firma Kopareczka sp. z o.o. ze Żmigrodu. Roboty dotyczyć będą odcinka o długości ok. 6 km. W ramach prac wykonawca wymieni m.in. elementy nawierzchni, wykona roboty podtorowe, a także prace peronowe. Wykonawca na realizację zadania będzie mieć 7 miesięcy od podpisania umowy.
Rewitalizacja linii Chojnów – Rokitki. Jednak nie “Kopareczka”
Linia 316 łącząca Chojnów z Rokitkami ma być oddana do użytku pod koniec 2022 roku. Pierwotnie prace miała wykonać firma Kopareczka, lecz po odwołaniu zmieniono wykonawcę, którym ostatecznie została firma Dolkom Wrocław. Dolkom ma 7 miesięcy na realizację prac, a aktualnie na linii trwają prace porządkowe przed planowaną rewitalizacją.
Pociąg do Chojnowa okazał się wielką szansą na rozwój tego regionu
Informacja o rozpoczęciu odbudowy linii kolejowej między Chocianowem a Chojnowem okazała się decydująca dla przedsiębiorców.
To nie będzie superszybka kolej. Na tej trasie pociągi będą się rozpędzać maksymalnie do 80 km na godzinę. Jednak linia z Chocianowa do Chojnowa przez Rokitki może zmienić życie kilku tysięcy ludzi. W momencie, gdy ruszył remont torowiska, dwie duże firmy zdecydowały się wybudować w pobliżu swoje zakłady.
Pociągiem do Chocianowa w połowie przyszłego roku?
Jak poinformował nas rzecznik prasowy Marszałka Województwa Dolnośląskiego, Michał Nowakowski, województwo wybrało już wykonawcę prac rewitalizacyjnych fragmentu linii 303, od Duninowa do Chocianowa. Samorząd planuje uruchomienie połączeń na tej linii w połowie 2022 roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum