INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Odcinek Chojnów - Rokitki - Chocianów

Nuter - 26-02-2014, 16:48
Temat postu: Odcinek Chojnów - Rokitki - Chocianów
PKP zwija tory z Chocianowa

PKP Polskie Linie Kolejowe, likwidują tory na trasie Chocianów – Duninów.
Na linii kolejowej nr 303, na terenie do Chocianowa, obecnie wdrożona jest, procedura likwidacyjna dla odcinka Duninów – Chocianów, w tym również torów stacji Chocianów.
Likwidacja torów obejmie odcinek o długości ok 4 kilometrów.
Brak zainteresowania tą linią ze strony przewoźników spowodował, że od roku 2000 na odcinku do Chocianowa ruch pociągów jest zawieszony. Nie było w ostatnich latach sygnałów dotyczących powrotu przewoźników.
Ważną decyzją jest ocena gospodarzy terenu. Rada Miejska w Chocianowie uchwałą z 2011 r. odstąpiła od możliwości złożenia wniosku w sprawie wstrzymania zapowiadanego już wówczas postępowania likwidacyjnego.
PKP chce też nieodpłatnie przekazać miastu swoje nieruchomości, czyli dworzec kolejowy.

Źródło: http://www.chocianow.com.pl
Link: http://www.chocianow.com.pl/pkp-zwija-tory-z-chocianowa/

[ Dodano: 26-02-2014, 16:53 ]
----

Uchwała Rady Miejskiej w Chocianowie w sprawie informacji o zamiarze likwidacji linii kolejowej nr 303 na odcinku Duninów - Chocianów. (PDF)

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=27&cad=rja&ved=0CEYQFjAGOBQ&url=http%3A%2F%2Fchocianow.bip.pbox.pl%2Fpublic%2Fget_file.php%3Fid%3D112831&ei=dA0OU_6cCYfn4gTzw4GIBg&usg=AFQjCNE99n-c3RkUQt-kQgPhikm1IRaFgw&bvm=bv.61965928,d.bGE
Jerry - 26-02-2014, 19:14
Temat postu:
Pamiętam jak w 2001-03 roku na stacji w Chocianowie były jeszcze odstawiane węglarki i platformy z których korzystał pobliski zakład. Linia była nawet fajnie utrzymana (nie licząc trawy) potem już się skończyły czasy przewozów. Sad
Jaro - 26-02-2014, 21:16
Temat postu:
Ja pamiętam jako mieszkaniec Złotoryi jeździliśmy tą trasą pociągiem do stacji Wilkocin na grzyby.
Nuter - 10-03-2014, 14:04
Temat postu:
Niestety mam kolejną złą wiadomość, z informacji jakie udało się uzyskać mojemu znajomemu we Wrocławskim Oddziale Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w ciągu najbliższych tygodni (najprawdopodobniej już w przyszłym) rozpocznie się fizyczna likwidacja linii kolejowej nr 316 na odcinku Chojnów - Rokitki.

Tym samym w ostateczny niebyt odejdą wszelkie spekulacje i pomysły dotyczące powrotu w przyszłości pociągów z Legnicy w kierunku Żagania kursujących obecnie przez położony na odludziu, polny przystanek Goliszów na swą dawną trasę przez Chojnów i Białą Złotoryjską.

Niestety w tym przypadku jest już raczej za późno na jakiekolwiek interwencje i próby zatrzymania tych działań gdyż wykonawca prac rozbiórkowych został już wyłoniony i prace lada dzień się rozpoczną.
Urzędu Marszałkowskiego który jeszcze kilka lat temu przejawiał zainteresowanie tym odcinkiem, obecnie sprawa nie interesuje.

Odcinek linii 303 Duninów - Chocianów w perspektywie kilku miesięcy nie jest jeszcze zagrożony rozbiórką, podobnie odcinki linii 284 (Jerzmanice Zdr. - Lwówek Śl) i 312 (Krzeniów - Wojcieszów Grn.), ale podkreślam JESZCZE.
W ostatnim czasie działania Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA we Wrocławiu nabrały dużego tępa, celem tych działań jest likwidacja i pozbycie się możliwie jak największej ilości majątku będącego pod zarządem PKP SA na terenie województw dolnośląskiego i opolskiego. Zburzona i zrównana z ziemią w najbliższym czasie ma zostać masa budynków gospodarczych, nastawni i budynków dworcowych. (Niedługo ogłoszone zostaną stosowne przetargi) Zlikwidowane mają zostać również WSZYSTKIE będące pod zarządem PKP Nieruchomości wyłączone z eksploatacji linie kolejowe, także te które w najbliższym czasie zostaną tam przekazane z PLK.

W ostatnim czasie rozebrany został już odcinek Gryfów Śl. - Lubomierz (niegdysiejszy fragment linii 284 z Legnicy), oraz w ostatnich tygodniach linia nr 315 Jawor - Malczyce (Fotorelacja z rozbiórki: http://forum.sudety.it/viewtopic.php?t=4311&start=30 )

Kolejne w kolejce do rozbiórki w najbliższym czasie są odcinki :

Ławszowa - Żagań (fragment linii 283 z Jeleniej Góry),
Kobierzyce - Piława Górna (linia kolejowa 310 stanowiące część dawnego połączenia Dzierżoniowa z Wrocławiem)

Które linie będą następne okaże się w najbliższych miesiącach, jedno jest pewne, likwidacyjna machina na bezprecedensową w skali ostatnich lat skale ruszyła.

[ Dodano: 10-03-2014, 20:28 ]
W planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Województwa Dolnośląskiego pojawił się zapis dotyczący linii 316 (Chojnów - Rokitki) - Uwzględnia się prowadzenie pociągów relacji Legnica - Żary po dostosowaniu infrastruktury do prędkości min 60km/h.
Warto zwrócić uwagę iż jest to jedyna linia wśród tych wyłączonych całkowicie z eksploatacji uwzględniona w planie.

[ Dodano: 10-03-2014, 20:37 ]
Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Województwa Dolnośląskiego:

http://bip.umwd.dolnyslask.pl/dokument.php?iddok=23206&idmp=434&r=r
krzysztoff - 10-03-2014, 21:48
Temat postu:
Zostają tu podawane sprzeczne informacje. Z jednej strony news o fizycznej likwidacji odcinka a niżej o planach "reaktywacji"? Która wiadomość jest świeższa / o większym priorytecie?

Plany jak wiemy to plany, z których nigdy nic nie ma. Nie chce mi się wierzyć w odnowienie przejezdności odcinka z Chojnowa do Rokitek nie mówiąc już o dostosowaniu tego odcinka pod 60km/h. Naturalnie podpisałbym się pod takim projektem, byłby to super pomysł nie tylko na wakacje (Chojnów->ośrodki wypoczynkowe w Rokitkach) ale i na co dzień (uczniowie), ale to tylko marzenia. Odcinek Złotoryja-Chojnów już jest rozbierany od paru miesięcy (ma ponoć powstać ścieżka rowerowa) natomiast na szlaku w kierunku Rokitek "cisza", ale jak mówiłem. Pisałem już kiedyś do UMWD odpisali, że naprawa wymagałaby dużych nakładów finansowych i nic z tego nie będzie. Aha, no i mamy brak rozjazdu z E30 na linię 316. Myślę, że zamiast wstawiać tu sprzeczne informacje to lepiej napisać do źródła i się wszystkiego dowiedzieć. Planujesz coś takiego?
Nuter - 10-03-2014, 22:19
Temat postu:
Linia kolejowa 316 na odcinku Rokitki - Chojnów zostanie fizycznie zlikwidowana w przeciągu najbliższych tygodni i tego już najprawdopodobniej nic nie zatrzyma, gdyż wyłoniony został już wykonawca a informacja pochodzi z pewnego źródła w Oddziale Gospodarowania Nieruchomościami PKP. Przekonasz się na dniach - przykro mi to mówić.

Info o zapisie w planie transportowym wrzuciłem po zapoznaniu się z zaktualizowaną wersją tego dokumentu.

Jeżeli nawet coś planują to najwidoczniej "zaspali" albo udają że nie wiedzą co planuje i już realizuje PKP S.A., a zapis w planie jest swego rodzaju alibi dla UMWD.
Jak napisałem wyżej zlikwidowane mają zostać wszystkie nieczynne linie kolejowe w regionie będące pod zarządem PKP Nieruchomości, na dniach rozebrana została linia Jawor - Malczyce, aktualnie w trakcie rozbiórki jest szlak Kępno - Namysłów, teraz dochodzi 316, następne mają być albo 283 (Żagań - Ławszowa) lub 310, tak czy siak tempo jest wręcz ekspresowe, wszystko odbywa się po cichu i bez większego rozgłosu.
Oczywiście Urząd Marszałkowski zostanie poinformowany o działaniach PKP S.A. dotyczących linii 316.
krzysztoff - 10-03-2014, 23:10
Temat postu:
Temat porzuciłem jakieś 3 lata temu po pismach w tej sprawie do UMWD, teraz myślałem, że może coś ruszyło, no ale cóż. Mam chociaż nadzieję, że ziszczą się plany tej ścieżki rowerowej - czy to na odcinku do Złotoryi czy do Rokitek, ale pewnie na to też będą potrzebne "zbyt duże nakłady finansowe" i jak to zwykle bywa "niedasizm" da o sobie znać Wink Kto wie może chodzi o rozbiórkę starych torów, podkładów itp. w przypadku ewentualnego remontu odcinka i tak trzeba byłoby to wszystko powymieniać... Ale nie ma co spekulować, temat jest prawdopodobnie skończony i tyle. Plany UMWD to po prostu jakieś wymysły grupy "ekspertów" Smile
rail_user - 12-03-2014, 19:08
Temat postu:
Odcinek Chojnów - Rokitki został skazany na zagładę już podczas modernizacji st. Chojnów. Wówczas to odcięto linię od stacji Chojnów. A wystarczył jeden rozjazd.

PKP SA ma "ambitny" plan rozbiórki linii ( czytaj przychodów ze sprzedaży złomu). Dlatego takie tempo. A na odc. Żagań - Ławszowa jest jeszcze coś do rozbiórki ?
konik23 - 12-03-2014, 19:44
Temat postu:
.... Żagań - Ławszowa jest jeszcze coś do rozbiórki ?.....

Do rozbiórki pozostał tłuczeń i podkłady i kawałki torów w Żaganiu
kysiek2 - 13-03-2014, 10:25
Temat postu:
Konik 23 nie przesadzaj. Nie dalej jak miesiąc temu miałem okazję wizytować lk 283 od wiaduktu nad DK 18 do Żagania i byłem pozytywnie zaskoczony. Duża część torów sprawia wrażenie jakby za chwilę miał po nich przejechać pociąg. W Świętoszowie tor główny nadal istnieje, rozebrano tylko boczne, w Łozach i na północ od tego przystanku też tory praktycznie kompletne. Być może są większe ubytki między Żaganiem a Trzebowem bo tej części nie wizytowałem (z wyjątkiem fragmentów koło stacji Żagań), ale w brew Twojej wypowiedzi jest jeszcze co rozbierać. Wizytowana przeze mnie 303 kilka lat temu była dużo bardziej rozkradziona i zarośnięta krzakami i młodnikiem.

Dowód w postaci zdjęć:
https://plus.google.com/photos/118073372824682706200/albums/5980632886996063009

https://plus.google.com/photos/118073372824682706200/albums/5980636038165986849

https://plus.google.com/photos/118073372824682706200/albums/5980627915620205873

https://plus.google.com/photos/118073372824682706200/albums/5980625429685559121
krzysztoff - 14-03-2014, 02:12
Temat postu:
rail_user napisał/a:
Odcinek Chojnów - Rokitki został skazany na zagładę już podczas modernizacji st. Chojnów. Wówczas to odcięto linię od stacji Chojnów. A wystarczył jeden rozjazd.

Dokładnie. Dlatego też już wtedy spisałem ten odcinek na straty, ale jednak po jakimś czasie napisałem w tej sprawie do UMWD, efekty były takie jak pisałem wcześniej - "za duże koszty". Pisałem w tej sprawie, bo w końcu rozchodziło się o niespełna 8-9km odcinek a nie 100km, więc myślałem że są jakieś szanse w tej sprawie Razz
pp - 14-03-2014, 07:26
Temat postu:
Nuter napisał/a:
Kobierzyce - Piława Górna (linia kolejowa 310 stanowiące część dawnego połączenia Dzierżoniowa z Wrocławiem)
Ten odcinek miała w planach reaktywacji poprzednia ekipa z UMWD. Ale nowy marszałek kolej olał całkowicie. Widać kargulową mentalność, takim technika niepotrzebna...
sympatyk - 05-05-2015, 14:09
Temat postu:
Pro Kolej apeluje o zachowanie spójności sieci kolejowej.

Od dłuższego czasu, przy okazji realizacji dużych projektów modernizacyjnych PKP Polskie Linie Kolejowe odcinają połączenia linii magistralnych z lokalnymi, likwidując na nich ruch bądź możliwość ich reaktywacji i generowania - również w przyszłości - dopływu pasażerów i ładunków do głównego korytarza transportowego - alarmuje Fundacja Pro Kolej.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24185/Pro-Kolej-apeluje-o-zachowanie-spojnosci-sieci-kolejowej.html
Jerry - 06-02-2016, 16:43
Temat postu:

lahti - 29-11-2017, 17:52
Temat postu:
Linia kolejowa z Rokitek do Chocianowa powinna zostać ponownie uruchomiona.Chocianów może i nie jest jakimś dużym miastem (8 tyś) ale myślę,że spora część mieszkańców dojeżdzała by do pracy do Legnicy.Istnieje jeszcze możliwość że większość jednak dojeżdza do Lubina lub Polkowic no to wtedy reaktywacja traci sens,lecz jeśli miejcem pracy jest Legnica to przy obecnych czasach przejazdu do Legnicy pociąg jest bezkonkurencyjny.
krzysztoff - 12-05-2021, 16:43
Temat postu:
Ogłoszono postępowanie na prace "Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Rewitalizacja linii kolejowej nr 316 relacji Chojnów-Rokitki".

Za FB P.Rachwalskiego :
Cytat:
Z PFU:
Realizacja zamówienia ma na celu osiągnięcie następujących parametrów eksploatacyjnych dla odcinka od km 21,832 do km 27,900 linii kolejowej nr 316.
Prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich 80 km/h.
Klasa techniczna toru – 3 (wg instrukcji UK-4).
Skrajnia budowli: zgodna z UK-4
Długość peronu: 100 m, wysokość peronu: 0,55 m
Nawierzchnia kolejowa
Podkłady do wymiany mają być nowe, strunobetonowe typu PS-83 dostosowane do przytwierdzenia sprężystego typu SB o rozstawie podkładów 0,70 m zgodnie z instrukcją UK-4. Po zakończeniu wymiany podkładów tor należy wyregulować w planie i profilu zgodnie z projektem. Parametry geometryczne toru dostosować do szybkości pociągów 80 km/h.
W ramach zadania po roku od oddania linii do eksploatacji należy tor podbić stabilizacyjnie.
Należy zabudować szyny nowe S49E1 o długości 25-30m.
I UWAGA!!!!!
Złącza szyn wykonać jako wiszące, łączyć łubkami 6-cio otworowymi wzmocnionymi.
CZYLI TOR KLASYCZNY (stykowy).


Z całością dokumentacji można zapoznać się TU
sympatyk - 07-08-2021, 12:58
Temat postu:
Odcinek Chojnów-Rokitki przejdzie remont.

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu wybrała wykonawcę prac na linii kolejowej nr 316 na odcinku Chojnów – Rokitki.

Inwestycję zaprojektuje i wykona prace budowlane firma Kopareczka sp. z o.o. ze Żmigrodu. Roboty dotyczyć będą odcinka o długości ok. 6 km. W ramach prac wykonawca wymieni m.in. elementy nawierzchni, wykona roboty podtorowe, a także prace peronowe. Wykonawca na realizację zadania będzie mieć 7 miesięcy od podpisania umowy.

Źródło:
https://raportkolejowy.pl/odcinek-chojnow-rokitki-przejdzie-remont-znamy-wykonawce-prac/
Ralny - 09-11-2021, 17:55
Temat postu:
Rewitalizacja linii Chojnów – Rokitki. Jednak nie “Kopareczka”

Linia 316 łącząca Chojnów z Rokitkami ma być oddana do użytku pod koniec 2022 roku. Pierwotnie prace miała wykonać firma Kopareczka, lecz po odwołaniu zmieniono wykonawcę, którym ostatecznie została firma Dolkom Wrocław. Dolkom ma 7 miesięcy na realizację prac, a aktualnie na linii trwają prace porządkowe przed planowaną rewitalizacją.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/rewitalizacja-linii-chojnow--rokitki-jednak-nie-kopareczka-105270.html
Ralny - 10-11-2021, 17:36
Temat postu:
Pociąg do Chojnowa okazał się wielką szansą na rozwój tego regionu

Informacja o rozpoczęciu odbudowy linii kolejowej między Chocianowem a Chojnowem okazała się decydująca dla przedsiębiorców.

To nie będzie superszybka kolej. Na tej trasie pociągi będą się rozpędzać maksymalnie do 80 km na godzinę. Jednak linia z Chocianowa do Chojnowa przez Rokitki może zmienić życie kilku tysięcy ludzi. W momencie, gdy ruszył remont torowiska, dwie duże firmy zdecydowały się wybudować w pobliżu swoje zakłady.

Czytaj więcej:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/113950/Pociag-do-Chojnowa-okazal-sie-wielka-szansa-na-rozwoj-tego-regionu
Ralny - 15-11-2021, 20:33
Temat postu:
Pociągiem do Chocianowa w połowie przyszłego roku?

Jak poinformował nas rzecznik prasowy Marszałka Województwa Dolnośląskiego, Michał Nowakowski, województwo wybrało już wykonawcę prac rewitalizacyjnych fragmentu linii 303, od Duninowa do Chocianowa. Samorząd planuje uruchomienie połączeń na tej linii w połowie 2022 roku.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pociagiem-do-chocianowa-w-polowie-przyszlego-roku-105360.html
Pirat - 01-07-2022, 01:09
Temat postu:
W ubiegły weekend i po dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią odbyły się długo wyczekiwane Dni Jagody, które przyciągnęły setki mieszkańców regionu. To jednak nie koniec dobrych informacji, bowiem po 22. latach Chocianów wraca na kolejową mapę Polski! Dzięki modernizacji odcinka linii kolejowej 303 Duninów - Chocianów, mieszkańcy gminy jeszcze w tym roku zyskają możliwość podróżowania pociągami KD m.in. do Legnicy czy Wrocławia.


piotrbell - 30-08-2022, 14:25
Temat postu:
Aktualnie prace przy linii 316 Rokitki-Chojnów wydają się być na ukończeniu. W Chojnowie nowy tor kończy się około 300 m przed kozłem oporowym, czyli jeszcze trochę pracy pozostało do wykonania. Nie ma jeszcze zamontowanych żadnych semaforów wjazdowych. Czy znany faktyczny jest termin włączenia linii do sieci.
Beatrycze - 05-10-2022, 07:27
Temat postu:
Chocianów wkrótce wróci na kolejową mapę Polski

Jak informują nas władze województwa dolnośląskiego, zakończyły się już prace rewitalizacyjne dwóch linii kolejowych, 303 oraz 316. Dzięki temu od grudnia bieżącego roku, pociągi zaczną docierać do Chocianowa po 22 latach przerwy.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/chocianow-wkrotce-wroci-na-kolejowa-mape-polski-110128.html
janox79 - 06-10-2022, 19:34
Temat postu:
A PLK wpięła w Chojnowie linię z Rokitek do magistrali E30?
Noema - 06-10-2022, 21:20
Temat postu:
janox79, jechałam parę dni temu do Wrocławia i przyjrzałam się temu odcinkowi. Tam nic się nie dzieje. Brakuje ok. 150 metrów toru. Teoretycznie to nie problem, bo przykładowo Chińczycy zrobiliby to w dwie godziny. Znając jednak nieudolność PKP PLK, może im to zająć kilka miesięcy...
janox79 - 07-10-2022, 06:28
Temat postu:
A czy przypadkiem nie trzeba będzie dodatkowo przeprogramować srk w Chojnowie? A to może zająć PLK sporo czasu. Zatem Chocianowa od grudnia nie będzie...
Jerry - 07-10-2022, 08:13
Temat postu:
To pewnie pojedzie przez Goliszów.
krzysztoff - 08-10-2022, 09:42
Temat postu:
Śmieszy mnie to mówienie polityków, że linia gotowa jak ludzie widza codziennie jak to wygląda. A wygląda tak że od kilku miesięcy 200m od stacji w Chojnowie nie dzieje się nic. Ale nadal mimo to mamy huczne zapowiedzi że będzie to grudzień. Choć już tak rzucali terminami że już miał być wrzesień. Teraz grudzień, no ciekawy jestem kiedy data się zmieni na marzec.
Noema - 08-10-2022, 22:44
Temat postu:
krzysztoff, politycy z definicji są oderwani od rzeczywistości, więc z natury rzeczy mówią od rzeczy. Jeśli chodzi o uruchomienie odcinka Rokitki - Chojnów to stawiam na czerwiec przyszłego roku.
krzysztoff - 09-10-2022, 22:33
Temat postu:
Politycy swoje, a PKP PLK swoje. W internecie lata odpowiedź na zapytanie o dostęp do informacji publicznej, według której na 2023 r. planuje się zabudowę urządzeń SRK i wykonanie "pozostałych niezbędnych prac", pod nazwą czego kryje się pewnie właśnie przeprogramowanie SRK, wpięcie linii itp. Pytanie tylko czy to odnosi się tylko do Chojnowa i to na Chojnów-Rokitki dłużej poczekamy, czy jednak dotyczy to też Chocianowa i Rokitek.
Źródło: https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=563&od=1&do=20&ed=0&okno=galeria&str=4&photoid=267015
Jerry - 11-10-2022, 14:40
Temat postu:

krzysztoff - 21-10-2022, 20:57
Temat postu:
Na Portalu Pasażera pojawiły się wstępne plany na grudzień dla trasy Chocianów-Chojnów-Legnica-Wrocław.
Oczywiście traktować należy to z mocnym przymrużeniem oka, bo zmieni się to pewnie jeszcze multum razy włącznie z tym, że pociągi pojadą trasą z pominięciem Chojnowa, tj. przez były p.o. Goliszów.

Chocianów 06:40 - Legnica 07:20
Legnica 07:30 - Wrocław Gł. 08:17
Czas przejazdu: 1h 37min.

Chocianów 08:42 - Legnica 09:22
Legnica 09:36 - Wrocław Gł. 10:27
Czas przejazdu: 1h 45min

Chocianów 11:40 - Legnica 12:20
Legnica 12:41 - Wrocław Gł. 13:35
Czas przejazdu: 1h 55min

Chocianów 14:12 - Legnica 14:52
Legnica 15:01 - Wrocław Gł. 15:41
Czas przejazdu: 1h 29min

Chocianów 15:55 - Legnica 16:35
Legnica 16:41 - Wrocław Gł. 17:33
Czas przejazdu: 1h 38min

Chocianów 17:40 - Legnica 18:20
Legnica 18:34 - Wrocław Gł. 19:10
Czas przejazdu: 1h 30min

Chocianów 19:44 - Legnica 20:23
Legnica 20:43 - Wrocław Gł. 21:35
Czas przejazdu: 1h 51min

Chocianów 21:30 - Legnica 22:09
Legnica 23:15 - Wrocław Gł. 23:59
Czas przejazdu: 2h 29min
--------------------------------------------
Wrocław Gł. 04:34 - Legnica 05:27
Legnica 05:35 - Chocianów 06:14
Czas przejazdu: 1h 40min

Wrocław Gł. 06:32 - Legnica 07:28
Legnica 07:47 - Chocianów 08:26
Czas przejazdu: 1h 54min

Wrocław Gł. 09:35 - Legnica 10:28
Legnica 10:47 - Chocianów 11:26
Czas przejazdu: 1h 51min

Wrocław Gł. 11:45 - Legnica 12:38
Legnica 13:25 - Chocianów 14:03
Czas przejazdu: 2h 18min

Wrocław Gł. 14:17 - Legnica 15:01
Legnica 15:10 - Chocianów 15:49
Czas przejazdu: 1h 32min

Wrocław Gł. 15:48 - Legnica 16:39
Legnica 16:47 - Chocianów 17:26
Czas przejazdu: 1h 38min

Wrocław Gł. 18:15 - Legnica 18:53
Legnica 18:59 - Chocianów 19:38
Czas przejazdu: 1h 23min

Wrocław Gł. 19:45 - Legnica 20:38
Legnica 20:43 - Chocianów 21:22
Czas przejazdu: 1h 37min
Noema - 25-10-2022, 06:51
Temat postu:
Mam komunikat. W Chojnowie zaczęły się prace ziemne na brakującym odcinku toru. Jest więc szansa, że od grudnia pociągi do/z Chocianowa pojadą przez Chojnów. To tak a propos mego poprzedniego posta:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=403133#403133
Beatrycze - 29-10-2022, 18:17
Temat postu:
Były prezes KD Piotr Rachwalski na swoim profilu facebookowym odniósł się do reaktywacji Chocianowa:

REAKTYWACJA BEZ SZAŁU
Od grudnia wrócą pociągi do Chocianowa. Fajnie, ale jak na typową polityczną wrzutkę przystało, będzie to najsłabsza reaktywacja z wszystkich dolnośląskich z ostatnich lat. Nie mówię że Chocianów nie potrzebuje kolei, ale o tym że inne miasta potrzebują 10 x bardziej i ma to większe uzasadnienie. Tu niestety linia kolejowa nie pokrywa się z potokami (te są do Lubina i Polkowic).
Ta reaktywacja to takie typowe polskie działanie - bez planów (nie było Chocianowa w planie transportowym województwa), bez analiz, na hurra, bez taboru (dopiero poszedł do naprawy) etc.
Chocianów potrzebuje nie 4-6 pociągów do Legnicy, a nowoczesnej komunikacji autobusowej, 12-14 kursów na dobę, co godzinę cały dzień, co 2 godziny w weekendy, ale do Polkowic czy Lubina, tam gdzie mieszkańcy jadą do pracy czy szkoły. Do Legnicy od dawna już nie jeżdżą, bo nie ma za bardzo po co...
Czemu się czepiam? Bo nieudana reaktywacja może dać paliwo wrogom reaktywacji kolejnych linii, na razie się przyczaili i siedzą cicho, ale kryzys finansów i nieudane reaktywacje dadzą im paliwo do walki z kolejnymi reaktywacjami. To nie byłoby dobre.
Obym się mylił i oby od grudnia szynobusy jeździły do i z Chocianowa pełne. Oby.
(BTW przerzuciłbym wszystkie pociągi z i do Żar z odcinka Miłkowice - Rokitki na jazdę przez Chojnów - większy potencjał niż przez nieczynny Goliszów).
PS Mieszkańcy Przemkowa żałują, że reaktywując Chocianów władze nie poszli za ciosem idąc dalej do Przemkowa. Teraz proponuje się im drogę rowerową po nasypie... słabo to wygląda, ale tak się dzieje gdy robi się reaktywacje nie na podstawie badań czy analiz, a widzimisię politycznego.


Źródło:
https://www.facebook.com/KomunikacjaZastepcza
Beatrycze - 31-10-2022, 21:03
Temat postu:
Były prezes KD Piotr Rachwalski na swoim profilu facebookowym ponownie odniósł się do reaktywacji Chocianowa:

W BŁOTO
Temat reaktywacji linii z Rokitek do Chocianowa i Chojnowa to w zasadzie najgorętsza sprawa z dziedziny linii regionalnych i lokalnych w tym roku. Nie ma chyba ważniejszego tematu, więc śledzimy co się dzieje, bo zostało tylko 6 tygodni do zapowiadanej rwaktywacji.
A niestety dochodzą do mnie głosy o ryzyku braku połączenia linii z Rokitek do stacji w Chojnowie na głównej linii z Legnicy do Weglińca przez kłopoty z urządzenami SRK, ale nie tylko (to by potwierdzało kompromitację założeń do modernizacji magistrali, które wycinając libnie lokalne nie zostawiały opcji późniejszego łatwego ich dołożenia).
Ale skupmy się póki co na Rokitkach, bo to kluczowy węzeł, i jeśli się nie uda pojechać przez Chojnów to pociągi z Chocianowa z Rokitek pojadą do Legnicy prosto przez Milkowice obecną trasą (co oczywiście byłoby kompromitacją).
Co tu mamy zatem?
Prace trwają, niezbyt skoordynowane, ale jak na PKP PLK to naprawdę szerokie.
Wymieniane są wszystkie rozjazdy, w końcu wyremontowano też tory stacyjne łącząc je z tymi DSDiK w kierunku Chojnowa.
I tu klasyka, czyli ... kładzenie podkładów w błoto, w nieoczyszczony tluczeń który de facto wygląda jak brudna pospółka. Ja wiem, że jeszcze je ciut podbiją (tak na czym? Na błocie?) I z wierzchu obsypią świeżym tłuczniem by laikom się wydawało że jest OK, ale ... to tylko kwestia nie czy a kiedy powstaną tam wychlapy czy inne problemy torem skutkujące ograniczeniami. Dysosnas i różnica między torem DSDiK i PKP PLK jest ogromna. Czy naprawdę narodowego operatora infrastruktury nie stać by zrobić porządnie naprawę kilkuset metrów toru? Czy może nie ma juz kompetencji i fachowców? Wygląda to strasznie. Ale oby już w ogóle to zakończyli i posprzątali przed startem nowej linii.
W załączeniu porcja świeżutkich fotek z Rokitek z okien TLK Hetman - dziękujemy Panu Krzysztofowi za foty i Maciejowi za zwrócenie uwagi na jakość prac w Rokitkach.


Źródło:
https://www.facebook.com/KomunikacjaZastepcza
Noema - 04-11-2022, 23:11
Temat postu:
Wczoraj jechałam przez Chojnów. Z okna pociągu widziałam, że układają już tor na brakującym odcinku. Jeśli pogoda dopisze, to może do grudnia się wyrobią...
Beatrycze - 09-11-2022, 19:46
Temat postu:
Chojnów - Rokitki. Czy zdążą podłączyć tory do stacji?

Samorząd Dolnego Śląska pochwalił się już informacjami o tym, że po wielu latach pociągi pasażerskie ponownie pojadą liniami kolejowymi 303 i 316. O ile rewitalizacja fragmentu linii 303 biegnącej do Chocianowa już się zakończyła, o tyle gorzej wygląda sytuacja z linią 316, która nie została jeszcze połączona torami ze stacją w Chojnowie. Do planowanego rozpoczęcia przewozów pozostał miesiąc.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/chojnow--rokitki-czy-zdaza-podlaczyc-tory-do-stacji-110665.html
Ralny - 13-11-2022, 21:34
Temat postu:
Mieszkańcy Chocianowa w końcu pojadą pociągiem

Wyczekują z utęsknieniem dźwięku pociągu. Po ponad 20 latach kolej wraca do Chocianowa. Już 6 grudnia inauguracyjny przejazd. Rewitalizacja tej linii zajęła samorządowi województwa niespełna dwa lata, mimo półrocznego opóźnienia pociągi na trasie Chocianów - Legnica zaczną systematycznie kursować od 11 grudnia.

Czytaj więcej:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/124849/Mieszkancy-Chocianowa-w-koncu-pojada-pociagiem
krzysztoff - 19-11-2022, 12:29
Temat postu:
Pojawił się już SRJP na portalu pasażera i tak mnie zastanawia jedno i może ktoś mi to wyjaśni, bo ja tak nie do końca się na tym znam.

Mamy pociąg w 1-5 Jawor-Żary, który jedzie przez Chojnów, w 6-7 pociąg przechodzi w Sprinter Teleman Wrocław-Forst i już nie jedzie przez Chojnów, mimo że od Legnicy zatrzymuje się na wszystkich stacjach, choćby w Jezierzanach.

Szkoda trochę, bo bywa że jeżdżę tym pociągiem do Forst i potem regionalnymi na Berlin, ale nadal będzie trzeba jeździć do Rokitek autem, chyba że akurat będę w Legnicy to bezpośrednio. A coś mówili, że ta rozbudowa 316 to nie tylko Chocianów, ale też rozszerzenie oferty dla Chojnowa, no cóż. Ale co mnie cieszy, że uczniowie jadący codziennie Chojnów-Legnica-Chojnów trochę się rozpełzną na te dodatkowe pociągi z/do Chocianowa.

Choć drugie moje podejrzenie to wyjazd ze st. Wrocław. Ktoś by jechał "na Żary" jak zawsze, a nagle ten poc. miałby przez Chojnów i zapłaciłby inną cenę za bilet. Tzn. prawdopodobnie zapłaciłby inną cenę, bo różnica w km to ok. 2,5km więcej, więc niektórym podskoczy, niektórym nie. Aczkolwiek to wydaje się bardziej logicznym wytłumaczeniem niż że po prostu nie jedzie p. Chojnów, bo nie.

Podobną dla mnie sprawą, choć już nieco mniej nieoczywistą jest IC Hetman jadący z Rokitek na Legnicę z pominięciem Chojnowa, choć tu się można domyślać może chodzić o udostępnianie infrastruktury DSDiK na rzecz IC - pewnie kasa wydawana znacząco niewspółmierna do "profitów" z zatrzymań w Chojnowie. Choć to tylko moje domysły niekoniecznie mające coś wspólnego z rzeczywistością. No ale tu też może dochodzić opcja wydłużonej trasy = wyższej ceny biletu. Niektórzy stali bywalcy pociągu mogliby być poirytowani podwyżką, choć ten argument w wypadku poc. dalekobieżnego trafia do mnie mniej niż w przypadku regionalnych poc. KD.

Połączenia Chocianów-Legnica-Wrocław całkiem OK, choć perfekcyjnie nie będzie nigdy. Czas na przesiadkę nie przekracza nigdzie 20 minut, więc spoko. Zobaczymy jak się to przyjmie, choć tłumów jadących z Chocianowa do Wrocławia się nie spodziewam.
Noema - 23-11-2022, 09:56
Temat postu:
Cytat:
Chojnów - Rokitki. Czy zdążą podłączyć tory do stacji?

Tory w Chojnowie są już połączone.
Ralny - 06-12-2022, 21:20
Temat postu:
Tłumy mieszkańców witały pociąg w Chocianowie. Nowe, dolnośląskie miasto na mapie połączeń kolejowych

Pociągi do Chocianowa powróciły po ponad dwudziestu latach. Mieszkańcy dumnie podkreślali, że to niezwykle ważny moment dla miasta i całego regionu. Plan przywracania połączeń kolejowych w regionie jest jednym ze sztandarowych programów realizowanych przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego.

Czytaj więcej:
https://gazetawroclawska.pl/tlumy-mieszkancow-witaly-pociag-w-chocianowie-nowe-dolnoslaskie-miasto-na-mapie-polaczen-kolejowych-zdjecia/ar/c1-17106279

Materiał TVP3 Wrocław:
https://wroclaw.tvp.pl/64936703/wykluczenie-komunikacyjne-to-jeden-z-wiekszych-problemow
Pirat - 09-12-2022, 15:33
Temat postu:
Do Przemkowa przez Chocianów – nowy zintegrowany bilet w ofercie KD

Już 11 grudnia w naszym rozkładzie jazdy pojawi się nowe połączenie. Dzięki rewitalizacji linii kolejowej, pociągi po ponad 20 latach powrócą do Chocianowa w powiecie polkowickim. Chcąc dodatkowo usprawnić komunikację w regionie, Koleje Dolnośląskie wprowadzają Zintegrowany Bilet Przemkowski, dzięki któremu możliwe będzie podróżowanie na jednym bilecie na trasie: Wrocław Główny – Legnica – Chocianów – Przemków.

Czytaj więcej na kolejedolnoslaskie
Pirat - 13-12-2022, 07:40
Temat postu:
Ponad dwie dekady mieszkańcy czekali na powrót pociągów do ich miejscowości. Po kilkudziesięciu miesiącach wytężonej pracy kolej ponownie dojeżdża do Chocianowa. Fakt ten zainaugurowano specjalnym przejazdem z Legnicy do Chocianowa przez Chojnów, który odbył się w mikołajki, 6 grudnia.


Noema - 08-01-2023, 20:25
Temat postu:
Minęły już 4 tygodnie od reaktywacji.

Jak wygląda frekwencja w pociągach Chocianów - Legnica - Chocianów?
KraxWRO - 09-01-2023, 19:45
Temat postu:
Do Chojnowa jeździ sporo ludzi. Za Chojnowem wysiadają i wsiadają pojedyncze osoby. W Chocianowie 10-15 osób max wsiada.
Jerry - 30-01-2023, 21:37
Temat postu:
W Chocianowie podczas prac obok przystanku znaleziono niewybuch.
Wstrzymano kursowanie pociągów.

https://pulslegnicy.pl/znaleziono-niewybuch-nie-jezdzily-pociagi-rokitki-chocianow/7747/
krzysztoff - 16-02-2023, 18:00
Temat postu:
Dzisiaj miałem okazję przejechać się na trasie Legnica-Chojnów pociągiem do Chocianowa o 16:47. Na starcie było ok. 35 osób. W Miłkowicach -8/+0, w Chojnowie -20~/+3. Z 10 osób na pokładzie odjechało z Chojnowa na Rokitki i Chocianów. Tak sobie to wygląda, jeszcze jak będę w okolicy to sprawdzę jak to wygląda poza feriami, jak młodzież nabija frekwencję.
Ralny - 23-02-2023, 18:00
Temat postu:
Noema napisał/a:
Jak wygląda frekwencja w pociągach Chocianów - Legnica - Chocianów?

Tylko w styczniu do pociągów Kolei Dolnośląskich na stacji w Chocianowie wsiadło i wysiadło 12 tys. pasażerów.

Źródło:
https://kolejedolnoslaskie.pl/kolejny-tuzin-pociagow-dla-kolei-dolnoslaskich-inwestycyjne-podsumowanie-2022-i-plany-na-2023-r/
sympatyk - 11-10-2023, 23:20
Temat postu:
Kolej wróci do Przemkowa. To już pewne.

Weekend 23-24 września br to tradycyjne Święto Miodu i Wina. Do dolnośląskiej stolicy miodu przyjedzie tysiące gości, turystów. Już wiadomo, że będzie to jedno z ostatnich wydarzeń na które do Przemkowa nie będzie można dotrzeć.... szynobusami Kolei Dolnośląskich.

Więcej:

https://e-legnickie.pl/gospodarka-i-inwestycje/polkowice/43728-kolej-wroci-do-przemkowa-to-juz-pewne
Beatrycze - 08-11-2023, 19:20
Temat postu:
Linia Legnica-Chocianów. Czy było warto?

Według danych przedstawionych przez spółkę Koleje Dolnośląskie, w pierwszych 7 miesiącach funkcjonowania połączeń na linii kolejowej Legnica -Chocianów (11 grudnia 2022 - 30 czerwca 2023) z pociągów skorzystało 73 462 pasażerów. To dużo czy mało?

Więcej:
https://tulegnica.pl/artykul/linia-legnica-chocianow/1494806
dinxles - 08-11-2023, 20:10
Temat postu:
Około 300 osob dziennie nie jest źle...
krzysztoff - 11-11-2023, 13:44
Temat postu:
Powinno być wyliczenie ile osób jedzie na odcinku Chocianów-Rokitki. Bo 300 osób dziennie na pierwsze pół roku może nie brzmi źle, ale jakby wyszło, że 3/4 z tych 300 osób to osoby jeżdżące z Chojnowa/Miłkowic/Jezierzan do Legnicy, to już trochę brzmi to inaczej.
KraxWRO - 12-11-2023, 06:22
Temat postu:
Więcej niż 3/4 to osoby jadące bliżej niż Chocianów. Na Chocianów jeździ 5-10 osób max
Pirat - 20-01-2024, 22:03
Temat postu:
Linia D13. Legnica-Chocianów. CABVIEW



2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group