Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Przetarg PKP IC na zakup 10 lokomotyw spalinowych
Autor Wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 29-01-2013, 16:21   Przetarg PKP IC na zakup 10 lokomotyw spalinowych Odpowiedz z cytatem

Intercity ogłosiło przetarg na 10 lokomotyw spalinowych

PKP Intercity rozpisało przetarg na dostawę nowych lokomotyw spalinowych do obsługi pociągów pasażerskich. Lokomotywy mają obsługiwać niezelektryfikowane odcinki linii kolejowych, w tym połączenia w Bieszczady, na Mazury, oraz na Hel.

W ramach przetargu zamówione zostaną również usługi przeszkolenia pracowników PKP IC oraz utrzymania lokomotyw aż do poziomu P4 (dawna naprawa rewizyjna). Wykonawcy będą musieli zorganizować zaplecze dla lokomotyw we własnym zakresie.

Cena nie jest jedynym kryterium przetargu. Stanowi 80% możliwych do uzyskania punktów. Pozostałe 20% oceny stanowi termin dostawy lokomotyw. W przetargu brak więc dodatkowych punktów za wartość techniczną ofert. Termin składania dokumentów przez wykonawców mija 20 marca.

PKP Intercity chce, by zakup 10 lokomotyw spalinowych dofinansowania Unia Europejska w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. – Bardzo silnie pracujemy nad projektem pozyskania lokomotyw liniowych spalinowych. Chcemy jeździć w Bieszczady, na Hel własnymi lokomotywami i musimy pozyskać 5-10 lokomotyw spalinowych – mówił przed rokiem "Rynkowi Kolejowemu" prezes PKP Intercity Janusz Malinowski.

Źródło: Rynek Kolejowy

Ogłoszenie oraz SIWZ z załącznikami na stronie przewoźnika:

http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/przetargi/biezace-przetargi/dostawa-10-lokomotyw-20130129.html
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 29-01-2013, 17:04    Odpowiedz z cytatem

W przetargu nie ma mowy o obsłudze linii helskiej, żeby z tego jakieś jaja nie wyszły jak wiadomo wszystkie lokomotywy nie są dopuszczone do jazdy tą linią. Mam nadzieję że w przypadku nowoczesnych lokomotyw nie będzie to problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szymel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Maj 2009

PostWysłany: 29-01-2013, 18:03    Odpowiedz z cytatem

Hel obsługiwany jest tylko w sezonie letnim, więc pewnie wzorem lat ubiegłych na ten czas będą loki ściągane z całej Polski, no chyba że np. finansowanie nie pozwoli na użytkowanie ich na innych trasach lub sam system utrzymania nie będzie tego umożliwiał - konieczność odstawienia ich w konkretne miejsce.

Ciekawi mnie prędkość min. 140 km/h... Po co?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 29-01-2013, 18:07    Odpowiedz z cytatem

Bo taki jest obowiązujący standard i dla tak małego zamówienia raczej nikt nie będzie robił konstrukcji z inną Vmax.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 29-01-2013, 18:30    Odpowiedz z cytatem

Na hel styknelyby zmodernizowane stonki, poza sezonem by na manewrach sobie smigaly.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FranzMaurer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2011

PostWysłany: 29-01-2013, 22:17    Odpowiedz z cytatem

Niech kupią loki Bombardiera z gniazdem ogrzewania.. w miarę solidny sprzęt..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 30-01-2013, 12:58    Odpowiedz z cytatem

pesa z gama spalinowa pewnie wystartuje :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 30-01-2013, 13:13    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Na hel styknelyby zmodernizowane stonki,


Trochę mocniejszy silnik żeby uciągnął grzanie (klimę) 8 wagonów i styka.

Chyba, że po rewitalce będzie tam 120 km/hSmileSmileSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 30-01-2013, 13:36    Odpowiedz z cytatem

Do tego potrzebny jest dużo mocniejszy silnik. 8 pudeł to ok. 400kW, tymczasem zmodernizowana stonka ma ... 708kW. Do tego taki skład już ciut waży, a trzeba nadać mu odpowiednie przyspieszenie, utrzymać prędkość na podjazdach itp. PS. Nówki nie trafią na Hel.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 30-01-2013, 14:03    Odpowiedz z cytatem

Wszystko jest do zrobienia tylko trzeba zawczasu pomyśleć i zaplanować. Zwłaszcza że w tej modernizacji ze starej stonki zostaje tylko rama i wózki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FranzMaurer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2011

PostWysłany: 30-01-2013, 17:36    Odpowiedz z cytatem

Newag mógłby zmodernizować.. mają już doświadczenie w modernizacji loków spalinowych..

[ Dodano: 30-01-2013, 17:37 ]
jubikej napisał/a:
pesa z gama spalinowa pewnie wystartuje :]


w sumie to by sie pickom opłacało.. 2w1.. koszty mniejsze.. .. także byłby to dobry zakup..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 30-01-2013, 17:46    Odpowiedz z cytatem

Ale to miało by sens przy obsłudze pociągów co przez odcinek Ełk - Korsze przejeżdzają, w innych przypadkach nie sądzę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FranzMaurer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2011

PostWysłany: 31-01-2013, 12:25    Odpowiedz z cytatem

Borys_q napisał/a:
Ale to miało by sens przy obsłudze pociągów co przez odcinek Ełk - Korsze przejeżdzają, w innych przypadkach nie sądzę.


w pełni sie zgadzam.. Tylko znając już życie i myślenie PiCków to i tak kupią coś z zagranicy.. bo Polskim sie brzydzą.. bo złe..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 31-01-2013, 20:46    Odpowiedz z cytatem

Nie przesadzał bym z tym obrzydzeniem, ostatnie przetargi były/są w porządku i krajowe firmy mają spore szanse.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

makary21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sty 2012
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: 31-01-2013, 22:07    Odpowiedz z cytatem

1) Zmodernizowane stonki na manewrach - nie wiem czy się sprawdzą. Obecne, przynajmniej niektóre zmodernizowane stonki nie mają osobno sterowanego hamulca lokomotywy - jest system tramwajowy - do przodu jazda do tyły hamowanie hamulcem dodatkowym.

Efekt - problemy z dociskaniem.

2) Co do kwestii linii na Hel. Być może nie do końca wiadomo co będzie tam możliwe po modernizacji linii. Natomiast jazda na Hel bez napięcia na wagonach - cóż kible w większości próżniowe np na Jantarze to zabójstwo. O takim udogodnieniu jak klima nie wspomnę.
3) Gamma - chyba za mały zasięg. No chyba, że by zwiększyli zbiornik, tylko czy to nie wymaga nowej homologacji?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 5 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl