Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
[KM] Opłata za kupno biletu w pociągu
Autor Wiadomość

bish Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Paź 2012

PostWysłany: 23-12-2012, 12:13   [KM] Opłata za kupno biletu w pociągu Odpowiedz z cytatem

Jak to jest w końcu z kupowaniem biletu w pociągu po odjeździe ze stacji z kasą, ale bilet od stacji bez kasy?
Jeszcze do niedawna nie było wtedy dodatkowej opłaty 4 zł, ale ostatnio gdy ze względu na kolejki do dwóch raptem kas KM i dwóch IC na jednym z większych dworców w Polsce (bo przecież niedasie otworzyć dwóch dodatkowych okienek w przedświątecznym szczycie) - przybycie pół godziny przed odjazdem to za późno, trzeba sobie rezerwować pół dnia nie licząc czasu samej podróży aby gdzieś pojechać, będąc zmuszonym do zakupu biletu u konduktora, dostałem dopłatę 4 zł mimo, że bilet kupowałem od innej stacji, gdzie nie ma kasy. I teraz nie wiem czy coś się zmieniło, czy może dopłata albo jej brak zależy od humoru kierownika pociągu? W jakich przypadkach (zgodnie z przepisami) musi, w jakich może, a w jakich nie ma prawa wlepić tej opłaty dodatkowej?
I pytanie trochę retoryczne: czy kolejki na cały korytarz, do dwóch okienek na dworcu, z którego raz na 1-2 minuty odjeżdża pociąg, czy to nie jest okoliczność powodująca niemożność zakupu biletu, powodująca zwolnienie z opłaty dodatkowej? Od razu mówię, że zakup biletu na dzień (miesiąc) przed nie wchodzi w rachubę, ponieważ nie jestem w stanie stwierdzić, którym dokładnie pociągiem będę jechać, a bilety KM są ważne dla pociągów wyjeżdżających 1 godz. od godziny podanej, czyli w moim przypadku jeden konkretny pociąg. Więc de facto jedynym wyjściem w tej chwili dla mnie jest płacić haracz u konduktora...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kond345.. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2009

PostWysłany: 23-12-2012, 16:56    Odpowiedz z cytatem

Przypuśćmy, że:
1. Wsiadasz np. na Śródmieściu, lub Centralnej gdzie są czynne kasy biletowe i jedziesz np. do Radomia i,
2. Posiadasz ważny bilet miejski (np. kartę miejską, lub bilet dobowy na 1 strefę) więc nie kupujesz bilet od Jeziorek, a nie od Śródmieścia, bo do Jeziorek obowiązuje bilet miejski na 1 strefę.
3. Jako, że wsiadasz na stacji, gdzie kasy są czynne mimo posiadania biletu do Jeziorek, gdzie kasy biletowej nie ma, według Regulaminu RP-KM ponosisz opłatę za wydanie biletu w pociągu .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bish Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Paź 2012

PostWysłany: 23-12-2012, 18:12    Odpowiedz z cytatem

A jak to wygląda przy wypisywaniu biletu? Konduktor podaje stację na której wsiadł podróżny i dalej decyduje urządzenie, czy ręcznie zaznacza kasa czynna/nieczynna/brak kasy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kond345.. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2009

PostWysłany: 23-12-2012, 19:57    Odpowiedz z cytatem

Wszystko ręcznie, zaznacza stację od, stację do, ewentualnie przez, taryfę, ilośc osób, i brak opłaty, lub opłatę za wydanie, lub za brak biletu, lub za brak uprawnień, lub za brak biletu bagaż/rower.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 23-12-2012, 21:21    Odpowiedz z cytatem

Ale możesz podejść do kierownika dopiero przed stacją Warszawa Jeziorki i powinien wydać bez dopłaty bilet.
To zależy na kogo trafisz, ja nieraz tak robiłem i było w większości przypadków bez dopłaty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bish Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Paź 2012

PostWysłany: 23-12-2012, 22:09    Odpowiedz z cytatem

Cóż chyba od tej pory będę centralnie przy kierowniku na ZOO mówił "do widzenia" wysiadał, wsiadał z powrotem, "dzień dobry", a następnie prosił o bilet xD, wtedy nie będzie mógł się przyczepić.
Bo ostatnio jak mi dowalił tę dopłatę to była taka kolejka do niego, że już dawno przejechaliśmy kolejną stację, gdzie nie było żadnej kasy, ale mimo to dostałem dopłatę Sad

Czyli pracownicy nie mają żadnej podpowiedzi z tego urządzenia i muszą znać na pamięć / szukać gdzieś w papierach, czy kasa na danej stacji była danego dnia o danej godzinie otwarta czy zamknięta?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 24-12-2012, 10:00    Odpowiedz z cytatem

Tak dokładnie. Zresztą jak zaznaczą w terminalu opcję "bez dopłaty" to muszą wybrać faktyczny powód - brak czynnej kasy, poswiadczenie z kasy itp. To czy konduktor wystawi z dopłatą czy nie zależy tylko i wyłącznie od niego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 25-12-2012, 01:34    Odpowiedz z cytatem

Tak naprawdę wszystko zależy od człowieka na którego trafisz. Parę lat temu przy przejazdach w SKM Trójmiasto, kierownicy nieraz sami z siebie proponowali wypisanie biletu od innej stacji niż się wsiadło - wcześniejszej (ale w tym samym zakresie cenowym), tylko żeby pasażer uniknął opłaty za wydanie biletu od stacji z kasą.

Cytat:
I pytanie trochę retoryczne: czy kolejki na cały korytarz, do dwóch okienek na dworcu, z którego raz na 1-2 minuty odjeżdża pociąg, czy to nie jest okoliczność powodująca niemożność zakupu biletu, powodująca zwolnienie z opłaty dodatkowej?


Nie zwalnia z opłaty dodatkowej, ale jest to okoliczność o której powinieneś napisać skargę do DPP UTK: pasazer@utk.gov.pl

Najlepiej popierając konkretnymi danymi: datą, godziną, zdjęciem, czasem oczekiwania w kolejce. Jak pasażerowie się nie skarżą, to DPP nie ma podstaw by podejmować interwencje (i np. skłonić przewoźnika do otworzenia kolejnych okienek w godzinach szczytu, lub instalacji biletomatów).

Jeśli pół godziny wyprzedzenia przed jazdą pociągiem aglomeracyjnym to zbyt mało by nabyć bilet, to coś jest mocno nie w porządku.

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FranzMaurer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2011

PostWysłany: 26-12-2012, 22:59    Odpowiedz z cytatem

Najlepszym rozwiązaniem jest kupowanie biletu pół godziny przed odjazdem.. ja zawsze tak robię i jak zawsze nie mam z tym żadnego problemu ..

[ Dodano: 26-12-2012, 23:08 ]
bish napisał/a:

Czyli pracownicy nie mają żadnej podpowiedzi z tego urządzenia i muszą znać na pamięć / szukać gdzieś w papierach, czy kasa na danej stacji była danego dnia o danej godzinie otwarta czy zamknięta?


Mylisz sie.. w kasie , którą posiada pracownik KM jest informacja od/do której dana kasa na danej stacji bądź przystanku jest otwarta.. i wcale nie znają na pamięć godzin otwarcia/zamknięcia.. no chyba, że są wyjątki.. a jeśli masz problem z kupnem biletu w kasie bo kolejki czy coś innego Ci wypadło.. to idziesz do okienka.. (nawet jeśli jest kolejka) i prosisz o kwitek, że nie zdążyłeś kupić biletu i , że chcesz go kupić u kierownika.. Gawryło NIE MA ŻADNEGO PRAWA mając ten kwitek pobrać od Ciebie żadnej innej opłaty jak po prostu za sam bilet.. wiem , bo sprawdzałem to kilka razy.. i dementuję pogłoski innych piszących tutaj, że to zależy od człowieka.. mając karteczkę z logiem KM i podbitą pieczątką danej kasy nie mają prawa od Ciebie pobrać opłaty.. Gwarantuję w 100% ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kond345.. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2009

PostWysłany: 27-12-2012, 00:38    Odpowiedz z cytatem

Kolega danek88 wypisuje bzdury. Kasy mobilne pracowników KM nie mają informacji co do otwartości kas. To po pierwsze. Po drugie żadna kasa biletowa na stacji nie wyda poświadczenia z tytułu kolejki do kasy, żeby można było nabyć bilet w pociągu bez opłaty za wydanie biletu. Proponuję, aby kolega poczytał Regulamin przewozu KM.

Myśląc tym tropem powinno się przychodzić do kasy nie po bilet, a obchodząc kolejkę prosić o poświadczenie o braku możliwości zakupu biletu. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FranzMaurer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2011

PostWysłany: 29-12-2012, 11:31    Odpowiedz z cytatem

No dobrze przesadziłem z tym oprogramowaniem w kasach nt. godzin kas.. ale .. wczoraj byłem świadkiem jak kierownik miał przy sobie skserowaną listę kas i podane godziny .. także nie każdy potrafi powiedzieć z pamięci, która kasa jest czynna.. a co do wydania poświadczenia.. owszem może wydać poświadczenie.. pod warunkiem, że nastąpiły powyższe zdarzenia:

-usterka kasy
-brak możliwości wydrukowania biletu itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl